Інтелектуальна гра «Віддай своє серце МІФ»
Мета:
Обладнання:
Оформлення: розставити стільці в залі для глядачів, на "сцені" повісити гардини (тюль), закривши кути, на гардини повісити плакати з висловами про любов, по обидва боки біля гардин поставити по 5 стільців.
Хід гри.
I. Вступ.
Голос із-за куліс: "Дорогі друзі, ми вітаємо Вас на грі " Віддай своє серце МІФ ".
Гру ведуть чарівний ведучий ... (2 -) і незрівнянна ведуча ... (1 -).
1 - Що може бути важливіше любові до математики, інформатики та фізики у цю хвилину?
2 - Вас вітають ... вчителі математики, … вчитель інформатики та … вчитель фізики.
1 - Хоч на вулиці ще зима, але в серці любов чи … кохання?
2 - В слові "кохати" є більше пристрасті, аніж у слові "любити". Не думаю, що "люблю" якимось чином применшуватиме почуття, просто відводитиме акцент з пристрасті на любов більш широку, аніж кохання.
2 – То твоя любов до кого чи до чого?
1 - Ну звичайно. До наук математика, інформатика та фізика!
2 - Зараз на ваших очах, не в перше і не тільки на цій сцені зустрінуться 5 дівчат і 5 юнаків.
1 - А для чого?
2 - На нашій грі вони можуть краще з'ясувати стосунки кожного з них до математики, інформатики та фізики, і зрозуміють, що треба продовжити розмову на цю тему поза рамками нашої гри, наприклад на уроках.
1. - Отже, запрошуємо на сцену наших учасників. (Звучить мелодія …, виходять юнаки та сідають на свої місця).
2 - А тепер - чарівні учасниці.
(Звучить мелодія ... Юнаки встають, дівчата сідають. Юнаки сідають).
1 - Сьогодні у нас свято любові до математичних наук... А ще є свято ЛЮБОВІ – Валентинів день. Закохані хлопці і дівчата, чоловіки і дами «елегантного» віку, навіть малюки в дитячому садку - всі вони відчувають аромат цього дня, і всім хочеться відзначити його якось особливо, зробити коханому одноліткові , дамі або дівчині незвичайний подарунок.
2 - Свята Любові влаштовувалися ще в глибоку давнину.
У 16-му столітті, наприклад, в Римі як раз в цей час проходив фестиваль богині любові Juno Februata.
Про життя святого Валентина мало відомо. Він був священиком. Займався медициною і наукою. Імператор Клавдій ll не дозволяв своїм солдатам одружуватися, а Валентин таємно вінчав легіонерів. За це він був поміщений у в'язницю. Коли Валентин сидів у в'язниці, він закохався в сліпу дочку свого ката і вилікував її. Перед стратою він залишив їй прощальну записку і підписався: «Твій Валентин». Звідси і листівки - «валентинки», і сама назва свята.
1 - Наші далекі предки, зрозуміло, як і ми, закохувалися і страждали від нерозділеного кохання, також відзначали День Закоханих! Правда, припадав він на початок літа 8 липня, а в основу вірувань в незламну любов лягла легенда про князя Петра і простолюдинку Февронію.
II. Представлення учасників.
2 – Вітаємо команду юнаків…
1- Вітаємо команду дівчат…
III. Конкурс «Комплімент»
2 - Конкурс «Комплімент». Команди за 5 хвилин повинні придумати текст, що складається із найвишуканіших компліментів в адресу протилежної статі від юних поціновувачів математики, інформатики та фізики. Приклад: Ваші очі світяться, немов дорогі плазмові монітори! Члени команди повинні сказати компліменти і прибрати 1 шпажку з яблука, а потім передати яблуко іншій команді.
1 – Предмет математика на стільки серйозний, що корисно не упускати можливості робити його більш цікавим», писав Блез Паскаль, видатний математики 17 століття. Зустрічайте математиків-танцюристів 5-Б класу з танком «Графіки функцій».
1 - Молодці, конкурс «Комплімент» завершено, а з яким результатом, слово журі ...
ІV. Конкурс «Далі, далі, далі…»
2 - Конкурс «Далі, далі, далі…». У цьому конкурсі треба якомога швидше відповідати на наші запитання. Кожна правильна відповідь приносить вам 1 бал. Якщо команда не має відповіді відповідає команда суперників. Якщо ж і у суперників немає відповіді, то відповідають глядачі та віддають свій бал улюбленій команді.
Будь-яка жінка знає, що математики-чоловіки - це особи, що віддають перевагу любові за розрахунком. Спробуємо визначити наскільки швидко наші джентельмени роблять математичні розрахунки.
Отже, запитання для команди юнаків:
1 – Наша гра стає все азартнішою. Чи не так? Давайте послухаємо наш вокальний дует з композицією «Волшебник недоучка»
2 - Якось один мудрець сказав: «Хто знає чого хоче жінка, той знає все. Але цього не знає навіть Бог». Погодьтеся, частенько жінка здатна видати якусь думку, до якої не зміг би додуматися жоден чоловік. Жіноча логіка – емоційний спосіб мислення, властивий переважно жінкам. Любі дівчата доведіть нам що ваша математична логіка нічим не уступає чоловічій.
Отже, запитання для команди дівчат:
1. В якому випадку, подивившись на число 3, ми говоримо 15? (Коли дивимось на годинник)
2. Середньоарифметичне дипломата та рюкзака - це ... (ранець)
3. Символом якого автомобіля є чотири кільця? ( «Ауді».)
4. Як називається перпендикуляр до рейок? (Шпала.)
5. Середньоарифметичне носка та панчохи - це ... (гольф)
6. Назва якої держави ховається в математичному виразі А3? (Куб А - Куба.)
7. Яку математичну фігуру носять на голові чоловіка? (Циліндр.)
8. Середньоарифметичне жінки і риби - це ... (русалка)
9. Яка домашня птиця добре знає і дуже часто називає одиницю вимірювання земельної площі, що дорівнює 10 000 м2? ( «Га-га-га» - так регоче гусак.)
10. Середньоарифметичне холодильника вентилятора - це ... (кондиціонер)
2 - Молодці, розминка «Далі, далі, далі…» завершена, а з яким результатом, підрахує журі.
2 – А у цей час давайте переглянемо відеоєралаш «Теорема Піфогора» та міні-сценку «Хто хоче стати мільйонером»
Пройшло 15 років…
А) Піфагора
Б) Ньютона
В) Паскаля
Г) Архімеда
- Можливо… Ньютона?
- Ні, неправильна відповідь і ви програли один мільйон гривень. Друзі, математика завжди стане у нагоді!
1 - Життя – театр, а всі ми в нім актори,
Ми знаємо багато різних див,
Та пам’ятати будем Піфагора,
Що теорему «золоту» створив.
2 – Чи знаєте Ви, що… у Франції та Німеччині в епоху середньовіччя теорему Піфагора називали «ослячим мостом»?
1 – …У математиків арабського Сходу ця теорема отримала назву «Теорема нареченої»?
2 - Слово журі ...
V. Конкурс «Інформатика на мільйон»
1 – Ми вже багато дізналися про непрості стосунки учасників гри з математикою. Однак про глибину цих відносин все знати неможливо. Попросимо команди розкрити істину відносин до інформатики. Ми впевнені, що це будуть слова любові, адже саме вона привела їх на нашу гру.
2 – Зараз пограємо у гру «Інформатика на мільйон». У цій грі потрібно відповісти на 15 запитань, вартість першого запитання 500, а останнього аж 3 млн. Тож крокуймо до вершин!
500: Префікс КІЛО в інформатиці це?
1000: Знайдіть закономірність у послідовності чисел 1,1,2,3,5,8,13,…
2000: Знайдіть закономірність: Віра – 10, Ед – 5, Софія – 15, Марина -15. Яке число відповідає імені Олександра?
3000: Знайдіть найбільш точне визначення слову «computer»
5000: Який домен відповідає Україні за географічною ознакою?
10000: Розширення імені файла зазвичай характеризує?
15000: Це логотип ОС
25000: Клас рухався парами. Мишко подивився вперед і нарахував 6 пар, подивився назад - нарахував 4 пари. Скільки учнів йшли парами?
50000: Комп’ютерні віруси не розповсюджуються через?
100 000: Відомо що a*b=24, чому дорівнює (2*a) *(b:3)?
200 000: В електронній таблиці виділена група комірок C1:D3. Скільки комірок входить у цю групу?
400 000: Годинники з боєм б’ють кожного разу стільки разів, скільки показує годинникова стрілка.
Протягом 12 годин бій прозвучить …
800 000: У листі президенту Брюссельської академії наук один з творців обчислювальних машин написав: «Я сам дивуюся могутності машини, яку я збираю За рік перед цим я не повірив би можливості такого результату. Ця машина може здійснювати дії над ста змінними (числами), які можуть змінюватися; кожне число може складатися з 25 цифр ». Хто автор листа і про яку машину йде мова?
1 500 000: На складі залишилося 3 клавіатури, 2 миші і 4 джойстика. Скількома способами можна вибрати собі два різних предмета з різними найменуваннями?
3 000 000: Визначте значення цілочисельних змінних a і b після виконання фрагмента програми:
a := 3 + 8*4;
b := (a div 10) + 14;
a := (b mod 10) + 2;
1 - Гру «Інформатика на мільйон» завершено, а з який результатом оголосить журі після танцю «Математик та Муза». Зустрічайте, наші чудові і талановиті танцівники – чарівна Яніна зі своїми друзями.
Танцювальний номер «Математик і Муза»
VІ. Конкус «Фізика – любове моя!»
2 – А ми рухаємося далі і починаємо конкурс «Фізика – любове моя». Цей конкурс підведе до того, щоб ніхто з вас не ставив таке знайоме усім вчителям питання: «А навіщо мені фізика? Мені вона в житті не пригодиться!
1 – Ох, яка це скука фізика – наука!
2 - Хтось он яблуню трясе. Ось зірвався з гілки плід – смачнюче творінння! Сила тяжіння.
1 - Слово «фізика» пішло від грецького слова «phуsis». Так її назвав давньогрецький учений Арістотель. Що означає природа.
Фізика на кухні
1 – Як у нас все добре виходить. Учасники – супер, глядачі … - любимо вас! Отже, подарунок для вас – танець від ансамблю дівчат із французькими мотивами, адже Франція – колиска великих математиків та фізиків.
Фізика у гаражі
VІІ. Конкурс «Дари язичницьким богам»
2 - Ми нещодавно відсвяткували Масницю (Масляну) - стародавнє слов'янське свято, що символізує проводи зими і радісне очікування весни. В основі виникнення слова "Масляна" лежить звичай випікання млинців. Ця традиція пов'язана з бажанням людей розташувати до себе сонечко, умовити його за допомогою млинців зігріти замерзлу землю. Саме круглий млинець був жертовним хлібом — даром язичницьким богам.
1 - У нас є два пухких млинці, оздоблених ягідками, які постійно сваряться. Як розділити млинець трьома лініями, щоб зупинити сварки?
VІІІ. Вибір ідеальної МІФ-пари. Оголошення команди-переможця.
2 – Шановне журі ви під час ходу гри спостерігали за нашими учасниками, тож напишіть ім’я хлопця та дівчини, які найбільше люблять МІФ. Зробіть свій вибір!
1 – Поки наше журі обирає МІФ-пару - музична пауза.
Музичне вітання від незрівнянної Мілани.
Виступ членів журі з аналізом конкурсів. Оголошення команди-переможця та найкращої МІФ-пари.
Нагородження. Команді-переможцю – грамота, дівчині та юнакові МІФ-пари - грамота. Усі учасники гри ласують смачним млинцем з ягідками.
2 – Нашу гру завершено. Дякуємо учасникам та глядачам.
Кохання за формулою
Які ваші шанси знайти собі гідну пару? У 2010 році британський економіст Пітер Бакус опублікував статтю під назвою «Чому у мене немає дівчини». У ній Бакус за допомогою математики розрахував, що в усьому Лондоні є приблизно 26 дівчат, з якими у нього могли б скластися відносини, тобто його шанс зустріти супутницю всього свого життя в Лондоні - 0,0000034% (відношення 26 до загальної чисельності населення Лондона).
Він взяв формулу Дрейка для визначення числа позаземних цивілізацій в галактиці, з якими людство могло б вступити в контакт і замінив в ній параметри.
Формула виглядає так: N = R × fp × ne × fl × fi × fc, де
N - число партнерів, з якими у вас потенційно можуть скластися відносини;
R - природний приріст населення у вашій країні;
fp - частка жінок / чоловіків (в залежності від ваших уподобань) у вашій країні;
ne - частка жінок / чоловіків, які проживають у вашому місті;
fl - частка жінок / чоловіків, придатних вам за віком;
fi - частка жінок / чоловіків з вищою освітою (для Бакуса це було важливо, ви можете підставити інший важливий для вас параметр);
fc - частка жінок / чоловіків, яких ви знаходите фізично привабливими (для себе Бакус оцінив цей параметр в 5%, ви можете підставити інше число).
Бакус підрахував, що на момент написання статті в Лондоні було близько 10 510 дівчат, які потенційно могли йому підійти, з огляду на перераховані вище параметри. Звучить досить оптимістично. Але це спрощення - не всі ці дівчата будуть потенційно згодні зустрічатися з Бакусом, не всі вони вільні і далеко не всі підійдуть Бакусу за характером. Вченому довелося додати ці додаткові параметри. Він прикинув, що приблизно 5% дівчат потенційно погодяться з ним зустрічатися, 50% опиняться самотніми, а за характером йому підійдуть близько 10%. В результаті з 10 510 додаткових параметрів потенційно відповідали тільки 26 мешканок Лондона. Ви теж можете приблизно оцінити, скільки потенційних партнерів знайдеться у вашому місті, використовуючи формулу Бакуса і модифікуючи її на свій розсуд. Можливо, результат змусить вас задуматися над справжніми критеріями вашого ідеалу і про те, наскільки виправдана ваша перебірливість.