Малинська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №3
Вчитель: Нищенко Наталія Серіївна
Клас: 9
План-конспект уроку інформатики №
Тема: Опрацювання векторних зображень. Додавання тексту
Мета:
Навчальна: сприяти повторенню учнями понять комп’ютерна графіка, растрове зображення, векторне зображення та призначення векторного графічного редактора; створити умови для формування вмінь додавати до графічних зображень текст та форматувати його; використовувати шари для створення зображень; удосконаленню навичок роботи в середовищі векторного графічного редактора ;
Розвиваюча: забезпечувати умови для формування вмінь аналізувати й узагальнювати інформацію, міркувати за аналогією; розвитку логічного мислення; комунікативної та інформаційно-комунікаційної компетентностей;
Виховна: сприяти формуванню власного естетичного смаку, толерантності та поваги до чужого інтелектуального продукту, вміння самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва; вихованню інтересу до предмета; інформаційної культури; бережливого ставлення до матеріальних цінностей (комп’ютерної техніки).
Міжпредметні компетентності: спілкування рідною мовою, спілкування іноземними мовами, уміння вчитися впродовж життя, підприємницька.
Наскрізні змістові лінії: здоров'я і безпека, підприємливість і фінансова грамотність.
Обладнання:
Тип уроку: комбінований урок
Очікувані результати: учні пояснюють зміст понять: комп’ютерна графіка; растрове зображення; векторне зображення; описують : призначення векторного графічного редактора; порівнюють : властивості векторних і растрових зображень; уміють : створювати й редагувати векторні зображення; додавати до графічних зображень текст та форматувати його; групувати і вирівнювати об’єкти; використовувати шари для створення зображень; учні зможуть оцінювати рівень власних навчальних досягнень, прагнутимуть покращити практичні навички роботи у графічному редакторі.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
Створення сприятливого мікроклімату в класі. Привітання учнів.
Сьогодні на уроці, як і три роки тому, у нас гості, але ми працюємо «як завжди»: не хвилюємося і отримуємо задоволення від своєї роботи.
На полях зошита намалюйте, будь-ласка, смайлика, чоловічка, який би показував ваш настрій зараз.
- готовність учнів до уроку;
- присутні на уроці.
З якою програмою ми познайомились на попередніх уроках?
Яке її призначення?
Для повторення раніше вивченого теоретичного матеріалу, пропоную уявити, що ми компанія з розробки комп’ютерної графіки. Спочатку обговоримо, коли який вид графіки краще застосовувати. (вч задає питання – учні відповідають коротко)
Якими інструментами ми вже вміємо працювати? ( )
Чудово, бачу ви вже фахівці у своїй справі ! Сьогодні перед нами стоїть нове завдання - створити листівку до свята Масляної. (Звернути увагу на зображення на дошці (Додаток))
Масляну святкували,
Люту зиму проводжали.
Були танці, були співи
Та й млинці усім на диво.
Ой, яке ж то гарне свято —
Вас дозвольте привітати!
З яким елементом листівки ми ще не працювали. (текст)
Ми бачимо крафтові написи на вивісках, у меню ресторанів, на обкладинках Time, Forbes, у логотипах найбільших компаній – погляньте хоча б на Disney чи постери «Зоряних воєн». Я думаю ви погодитеся, що текст є дуже важливою частиною і векторних зображень. А у сучасному світі текст ще має бути цікавим не лише за змістом, а й за формою.
Виступи учнів про леттерінг, дудл, скетчі
Якою на вашу думку буде тема уроку?
Правильно, як можна додати текст і розмістити його вздовж контуру, ми дізнаємося під час вивчення теми уроку «Опрацювання векторних зображень. Додавання тексту. Робота з шарами».
- Тему уроку ви вже записали. А тепер скажіть, які ж ваші цілі,очікування?
(Сьогодні я очікую від уроку…
Я хочу навчитися…
Я хочу повторити…
Я хочу спробувати…)
Ваші цілі я почула, і щоб їх досягнути, нам потрібно буде гарно попрацювати. Свої знання та роботу ви оціните, побачивши свою листівку у кінці уроку.
Для вивчення матеріалу ми будемо працювати з підручником, щоб вдосконалити навички опрацювання інформації; та з навчальним відео – для тренування навичок самонавчання; у нас буде робота в парах – для поліпшення вміння ведення діалогу, висловлення і аргументації своєї точки зору; звичайно ми будемо працювати з комп’ютером, тож повторимо правила ТБ.
Повторення правил ТБ.
Робота за комп’ютером.
Які параметри можемо змінювати?
Створюємо простий напис – Масляна
Вправа 4. Фігурний текст Ст 174. (Досліджуємо)
Фізхвилинка.
Вдосконалюємо напис.
Якщо ви не проти пропоную підвести підсумки.
Отож, чи все нам вдалося? Чи досягли ви поставлених цілей?
Вправа «Незакінчене речення»: сьогодні на уроці
я дізнався(лася)…
я навчився(лася)…
я зрозумів(ла)…
найбільший мій успіх…
найбільше труднощів я відчув(ла)…
найбільше мені сподобалося…
свою роботу на уроці я оцінюю…
Повторити правила техніки безпеки, опрацювати параграф 24.5 і 24.6 , підготуватися до практичної роботи на наступному уроці - придумати логотип для своєї школи або класу.
Додатки
Зображення, розміщені на дошці, для натхнення чи зразку