Інтелектуальна гра «За 30 днів навколо світу»
Мета: виявляти здібності учнів з різних предметів; розвивати кмітливість, увагу вихованців, узагальнити й перевірити знання і вміння учнів, розвивати логічне мислення, ерудицію, мовлення, спостережливість, кмітливість; виховувати у дітей бажання вчитися, пошуковий інтерес.
Звучать позивні
Ведуча: Доброго дня, усім присутнім! Я вітаю всіх розумників та розумниць на нашій інтелектуальній грі. Кожного дня на заняттях, вдома, по телебаченню, на заняттях гуртка и дізнаєтеся щось нове та цікаве, захоплююче про навколишній світ, життя тварин, природу, природні катаклізми, мистецтво, спорт. І мабуть ви помічали, що людина, яка багато працює над собою, багато читає, вона є ерудованою, обізнаною, є цікавим співрозмовником.
Ведуча: Отож сьогодні ми подивимося на скільки ви є обізнаними, ерудованими, кмітливими, винахідливими. А називається наша інтелектуальна гра «За 30 днів навколо світу».
Звучить музика
Ведуча: Тож давайте привітаємо гучними оплесками наших учасників і подаруємо їм приємну посмішку.
Звучить музика
Ведуча: Вітайте оплесками команду «Тріумф», у складі якої (прізвища та імена вихованців). Займайте свої місця. А зараз вітайте оплесками команду «Джентельмени» , у складі якої (прізвища та імена вихованців). (команди підіймаються з залу на сцену).
Ведуча: Давайте ще раз привітаємо оплесками наших учасників інтелектуальної гри «За 30 днів навколо світу».
Ведуча: А зараз я хочу вам представити наше компетентне журі, яке буде оцінювати наших учасників.
(представлення журі)
Ведуча: Отож ми починаємо. Але перш за все треба визначити, яка команда першою буде розпочинати. Тому зараз я пропоную таке завдання:
Розшифруй прислів’я. Під кожним номером є частинка слова, потрібно відповідному порядку цифр розшифрувати вислів.
«Сильний той, хто може, може той, хто знає, в знаннях сила!»
4 7, 6 2, 2 7, 6 3, 5 1 8!
(команда, яка перша виконає піднімає червону картку).
Ведуча: Ваші оплески нашим учасникам команд. (визначається, яка команда перша буде починати гру).
Ведуча: Перш, ніж перейти до завдання першого конкурсу, я хочу познайомитися з нашими учасниками. (запитання для учасників).
Запитання:
Ведуча: Ну що ж починаємо нашу гру і я бажаю вам тільки перемог!
(звучить музика)
Ведуча: І перший наш конкурс називається «Запитання-відповідь». Завдання: кожному із вас я задаю питання, а ви повинні мені дати відповідь. За кожну правильну відповідь ви отримуєте 1 бал.
Запитання для 1 команди:
Запитання для 2 команди:
Ведуча: Ваші оплески командам. Я прошу журі підрахувати бали першого конкурсу. А ми продовжуємо далі.
Ведуча: А зараз я хочу запитати, які страви ви найбільше полюбляєте готувати? Які продукти потрібно для цієї страви?
Ведуча: Ну що ж, а зараз я оголошую наступний конкурс, що має назву «Смачна страва».
Завдання: один із учасників команди обирає картку з назвою страви. Потрібно обговорити з командою, що це за страва і як її готують.
Страви: борщ, вареники, плов, кисіль, окрошка, хачапурі, жульєн.
Борщ – основне перше блюдо української кухні. Склад: картопля, капуста, томати, м’ясо, перець, квасоля, лавровий лист, вода, цибуля, морква.
Вареники – представлене у вигляді відварених виробів з прісного тіста з начинкою з рубленого м'яса, овочів, грибів, фруктів і ягід, сиру. Склад: мука, сіль, сода, кефір,яйця.
Плов – варений або тушкований рис з м’ясом. Склад: рис, вода, сіль, перець, цибуля, морква.
Кисіль - страва з ягідного або фруктового сиропу, молока тощо з домішкою крохмалю.
Окрошка - традиційна страва російської національної кухні, холодний суп. Склад: відварена картопля, редька, морква, свіжі огірки, пряні трави (дрібно нарізаний зелений лук, петрушка, кріп), варені яйця, заправлену спеціальною окрошковою заправкою з розтертих в невеликій кількості квасу або огіркового розсолу, гірчиці, зеленої цибулі, чорного перцю, хрону і жовтків яєць, залиту знову ж спеціальним окрошковим квасом або окрошковим квасом навпіл з звичайним хлібним, і заправленим сметаною.
Хачапурі - представляє собою корж з сиром, м'ясом або парною рибою. Склад: прісне тісто, сир.
Жульєн - теплі закуски, приготовані на основі ніжного вершкового соусу(соусу бешамель). Їх готують і подають порційно, у спеціальних невеликих формочках - кокотницях. Склад: з грибів (курятини, морепродуктів тощо), які запікають у вершках, чи бешамелі, під сиром.
Ведуча: Поки наші учасники команд готуються, на цю сцену запрошується ансамбль народної пісні «Віночок» пісня «Свято казки».
Виступ ансамблю «Віночок»
Ведуча: Ваші оплески. А ми продовжуємо нашу інтелектуальну гру. Наші команди вже готові дати відповідь, тож слово надається капітанам команд. (капітани команд дають відповідь, що за страва і з чого її готують).
Ведуча: Ваші оплески учасникам. А зараз ми надаємо слово нашому журі. (журі оголошує бали за 2 конкурси).
Ведуча: А ми продовжуємо нашу гру. В мене до вас таке запитання: чи полюбляєте ви слухати музику? Яку музику ви любите слухати, яких виконавців? Добре. Тож ми переходимо до 3-го конкурсу, що має назву «Відгадай виконавця»
Завдання: звучить по черзі 10 мелодій. Яка команда знає виконавця цієї пісні піднімає червону картку, яка команда швидше її підняла і дала правильну відповідь, тій зараховується бал.
Ведуча: Молодці! Я прошу наше журі підрахувати бали. Як виявилося, ви добре знаєтесь на музиці. А ми продовжуємо. Говорять, що інтелектуал – людина, у якої добре розвинена пам’ять, мислення, увага, уява. Тож у наступному конкурсі ми перевіримо, як наших гравців добре розвинене мислення. Я оголошую наступний конкурс, що має назву «Склади слово».
Завдання: За 2 хвилини із слова КОМУНІКАБЕЛЬНІСТЬ скласти якомога більше інших слів.
Ведуча: Я хочу запитати у наших учасників, чи відомо вам це слово? Що воно означає? (здатність людини до плідної взаємодії з іншими людьми; товариський)
Ведуча: Отож 2 хвилини вже закінчилося і команди по черзі називають слова, які вони склали, але не повторюючись. (команди називають слова, за кожне назване слово команда отримує бал).
Ведуча: А зараз поки наші команди відпочивають для вас музичний подарунок підготувала Олена Церковна
Виступ Олени Церковної
Ведуча: Давайте оплесками підтримаємо наші команди. Інтелектуальна гра приносить завжди не тільки гарний настрій, але і приємні враження. Я гадаю, що наступний конкурс залишить у вашій пам’яті приємні спогади, бо він має назву «Підказка». (звертаюся до учасників) Як ви гадаєте, що потрібно буде зробити в цьому конкурсі?
Ведуча: Завдання: кожній команді буде запропоновано по 5 картинок із зображення якогось героя, перша команда показує мімікою, жестами, але не називає слова, команда суперник має відгадати слово. Команди змагаються по черзі.
1 команда
Гарі Поттер, король лев, шрек, русалка, лунтік.
2 команда
Спанч Боб , рататуй, Маша, Мікі Маус, кіт Графілд.
Ведуча: Ваші оплески нашим командам.
Ведуча: Скажіть мені, будь ласка, яке свято ми незабаром будемо святкувати? (Новий рік). Так, це довгоочікуване свято, його чекають всі: і дорослі, і малі. А які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово Новий рік? (відповіді дітей).
Ведуча: Отож, наступний конкурс «Асоціації».
Завдання: на картках в одній колонці написані слова, а в іншій – те, що воно означає. Наприклад, гольф – це гра. Ви повинні кожному слову правильно вибрати у 2-ій колонці його значення за 1 хвилину.
Картка 1
Абрикос – фрукт,
Салют – явище,
Рибалка – хобі,
Телефон – апарат,
Сфінкс – міфічна істота,
Туя – дерево,
Перерва – відпочинок,
Земля – планета.
Картка 2
Бадмінтон – гра,
Кавун – ягода,
Груша – фрукт,
Сани – транспорт,
Олівець – предмет,
Полювання – хобі,
Світильник – прилад,
Стадіон – споруда.
(перевірка правильності виконання)
Ведуча: Команди по черзі називають відповіді. Матеріали конкурсу ми надаємо суддям. А вони підрахують кількість правильних відповідей.
Ведуча: Ось ми вже підійшли до останнього конкурсу. Він має назву «Дуель». Для цього конкурсу я запрошую капітанів обох команд.
Завдання: капітан команди повинен скласти пазл і сказати, з якого мультфільму ця картинка.
Команда 1-«Шевели ластами»
Команда 2 – «Ріо»
Ведуча: Поки наші судді підраховують бали за всі конкурси. Вас вітає ансамбль народної пісні «Віночок» пісня «У моєму краї».
Виступ ансамблю «Віночок»
Ведуча:Ваші оплески. Отож наше компетентне журі вже готове оголосити результати та визначити переможців гри. Слово надається Ірині Григорівні Краснвоській.
Виступ журі
Нагородження грамотами та солодкими призами
Ведуча: Щойно ви мали змогу ще раз пересвідчитись: наскільки важливо добре навчатися, мати гарні знання, як це може знадобитися в житті. Сьогодні наша інтелектуальна гра підійшла до кінця. Протягом гри ви були ерудованими, кмітливими, обізнаними. Тож я бажаю, що ви завжди були такими ж активними, як сьогодні, і бути допитливими, здібними. А найголовніше застосовувати свої знання і навички на практиці. Як говориться в прислів’ї: «Те що знаєш і вмієш, за плечима не носи». До нових зустрічей!