Парад країн світу
Мета: ознайомити учнів з такими країнами світу як Мексика, Китай, Індія та Франція, розповісти історію цих країн, познайомити з традиціями та звичаями, розвивати уяву, пам’ять, фантазію, мислення, творчість, виховувати повагу до інших країн світу, до їх традицій та звичаїв.
(Звучить пісня «Звездный час», виходить ведуча)
Ведуча: Доброго дня, шановні вихованців, викладачі та батьки! Я рада всіх вітати сьогодні у нашій так званій студії на розважальній програмі «Парад країн світу».
Ведуча: Сьогодні ми з вами дізнаємося про історію досить цікавих країн світу – це Мексика, Китай, Індія та Франція, а також довідаємося про традиції та звичаї цих країн і, звичайно, познайомимося з традиційною кухнею.
Ведуча: Отож, давайте гучніше привітаємо наші команди.
(представлення команд)
Ведуча: А зараз ми переходимо до правил нашої гри. Кожна команда обрала собі одну з запропонованих країн і буде її «представляти».
Ведуча: Гра складається з таких конкурсів: «Історія», «Традиції та звичаї», «Традиційні страви» та «Фінальна пісня».
Ведуча: Щоб рухатися вперед, потрібно не лише любити Батьківщину, а й знати та поважати інші країни. Тому я пропоную дізнатися історію інших країн світу. Тож перший конкурс і буде мати назву «Історія».
Конкурс «Історія»
Завдання: зачитуються цікаві факти з історії країн (Мексика, Китай, Індія та Франція), але не називаючи їх. Кожна команда, яка представляє свою країну повинна відгадати її історію, піднявши червону картку.
Запитання:
1) Це третя за величиною європейська країна після Росії та України. (Франція)
2) Ця країна разом з Індією та Єгиптом є найдавнішою. (Китай)
3) Ця країна подарувала світу шоколад, кукурудзу та перець чилі. (Мексика)
4) В цій країні вперше з'явилися папір , компас , шовк , друк , фарфор , парашут , механічний годинник і це далеко не все. (Китай)
5) Від цієї країни пішла традиція прикрашати ялинку на Новий рік. (Франція)
6) В цій країні були винайдені шахи. (Індія)
7) Через річку Сену побудовано 30 мостів. Під ними плавають прогулянкові катери, на яких завжди буває дуже багато туристів. (Франція)
8) В якій країні знаходиться піраміда Чичен-Ица, яка була названа одним з нових семи чудес світу. (в Мексиці)
9) Ця країна має найбільшу кількість поштових відділень в світі. (Індія)
10) В цій країні знаходяться найбільш відвідувані в світі пам'ятки: собор Нотр-Дам-де-Парі і монастир Мон-Сен-Мішель. (Франція)
11) Природний газ , як паливо , вперше почали використовувати саме в цій країні. (Китай)
12) Це найбільш демократична країна в світі, також це шоста за величиною країна в світі, і одна з найбільш древніх цивілізацій. (Індія)
13) Країна, яка є однією найсильніших зон вулканів і землетрусів. (Мексика)
14) Іслам є другою за величиною релігією в цій країні та світі. (Індія)
15) В цій країні вперше придумали вирощувати і заварювати чай. (Китай)
16) У цій країні є «день мертвих», який триває два дні. Цей звичай дотримується ще з часів цивілізації майя. До речі, у цей день не прийнято сумувати, навпаки, це вважається днем радості. (Мексика)
17) Відомі винаходи цієї країни: лічильна машина (калькулятор), швидка допомога, повітряна куля, кіно, фото та мультиплікація, парашут, підводний човен, акваланг. (Франція)
18) Ця країна посідає перше місце за кількістю населення серед всіх іспаномовних країн, залишивши позаду також і Іспанію.(Мексика)
19) Назва цієї країни походить від назви річки Інд, в долині якої знаходилися будинки перших поселенців. Арійські віруючі називали цю річку Сіндху. (Індія)
20) У цій країні найбільше різновидів бойових мистецтв у світі , найвідоміші ушу саньда і кун- фу. (Китай)
Ведуча: Ну що ж, як бачимо історію країн, які ви обрали знаєте. А зараз я запрошую кожну команду по черзі розповісти ще деякі цікаві фокти про ці країни.
(Команди по черзі презентують країни, які обрали)
Ведуча: Молодці! Я вітаю кожного із вас, тому що 1 конкурс у нас завершено. Я гадаю, що настав час перейти до наступного конкурсу.
Ведуча: Але перш, ніж це зробити, я пропоную переглянути фотоматеріали країн світу – Китай, Мексика, Індія та Франція.
(Перегляд презентації)
Ведуча: Я думаю, що ви вже зрозуміли, який конкурс буде наступним.
Ведуча: Він має назву «Традиції та звичаї».
Ведуча: Адже кожна країна багата культурою, в ній свої свята та звичаї. Кожна країна по-своєму багата на історичні пам’ятки. Тож не гаємо часу і розпочинаємо наступний конкурс. (звучить музика)
Ведуча: Що приготував нам цей конкурс. Відповідь на це питання я зараз вам скажу. В цьому конкурсі ми будемо дізнаватися про традиційні свята і, звичайно, деякі цікаві факти розкажуть нам команди.
Ведуча: Отож, зараз завдання. Перед вами на екрані список різних свят, ви повинні вибрати тільки ті свята, які святкують у ваших країнах.
(Поки звучить музика, команди мають обрати свята, які святкують у тій країні, яку вони обрали)
Ведуча: Зараз я пропоную зачитати свята, які ви обрали.
(Кожна команда зачитує свята)
Ведуча: Про деякі із свят я вам зараз розповім.
Ведуча: Перше свято – це карнавал, який проходить у Мексиці у лютому. Точніше Карнавальний тиждень. Починаючи за тиждень до Великого посту (католицького), карнавальні дні проходять в обстановці барвистих і галасливих вуличних парадів, нестихаючий музики, танців і феєрверків.
Ведуча: Офіційно карнавал триває п'ять днів, і протягом цього часу багато з'являються на вулицях виключно в масках, які, за повір'ям, визнані відганяти злих духів. Відразу по закінченні карнавалу починається Великий піст, і карнавал, таким чином, уособлює «останній шанс» зануритися в задоволення мирського життя.
Ведуча: В останні дні карнавалу проводяться різні фестивалі і конкурси. По закінченні карнавалу вибирають Королеву і (жартома, звичайно) «Страшного короля».
Ведуча: Ось така традиція святкування цього дня. А про які традиції нам розповість команда …..(назва команди)
(Розповідь про традиції Мексики)
Ведуча: Наступне свято – це СВЯТО ЛІХТАРІВ.Китайці відзначають цей день з часів династії Хань. Він приходиться на 15-й день нового року, у середині чи кінці лютого, і завершує святкування Нового року. По всій країні запалюються мільйони ліхтариків, що, за переказами, проводжають в інший світ душі предків, які спустилися на землю до своїх близьких для святкування Нового року. У сучасному Китаї це свято відзначається як день св. Валентина.
Ведуча: А про інші традиції Китаю нам розповість команда ……(назва команди)
(Розповідь про традиції Китаю)
Ведуча: А нас чекає наступна країна – це Індія.
Ведуча: У цій країні феєрично проходить свято, яке має назву ХОЛІ або його називають фестиваль кольорів. Популярний індуїстський фестиваль весни, що святкується в Індії, Непалі, Бангладеш, Пакистані, Шрі-Ленці та інши країнах із значними індуськими діаспорами, такими як Суринам, Гаяна, ПАР, Тринідад і Тобаго, Велика Британія, США, Маврикій і Фіджі.
Ведуча: Головний день фестивалю відомий як «Дхулхеті», «Дхуланді» або «Дхуленді», у цей день люди обсипають один одного кольоровою пудрою та поливають підфарбованою водою. Холі святкується наприкінці зими на останній випадок повного місяця у місяць пхалґуна, зазвичай у лютому або березні. У 2009 році Холі-Дхуланді відбувся 11 березня, а Холіка-Дахан — 10 березня.
Ведуча: А ми запрошуємо команду….. (назва команди), про які традиції вона нам розповість.
8розповідь про традиції Індії)
Ведуча: А ми зараз з вами поринемо в іншу країну, що має назву Франція, яка є однією з провідних країн світу і звісно, що одне із свят, яке святкують не тільки у Франції – це Новий рік, але у Франції святкування Нового року відбувається зовсім по-іншому.
Ведуча: Французькі малята, як і всі діти світу, страшенно полюбляють подарунки. І, щоб отримати їх у новорічну ніч, діти виставляють свої черевички біля каміну в надії, що Пер Ноель наповнить їх приємними речами.
Ведуча: Пер Ноель - це добрий чарівник, такий самий, як і наш Дід Мороз. Проте на випадок, якщо раптом хазяїн Нового року не зможе відвідати їх, маленькі французи також пишуть листи Санта Клаусу, і, до речі, він завжди відповідає їм новорічною листівкою. У Франції вірять, що до бешкетників приходить Пер Фуетар (Рогатий Дід). Він відшукує неслухняних дітей, які погано поводилися протягом року, і дарує їм замість ласощів та іграшок вуглинку.
Ведуча: Французи, як і інші народи, прикрашають до свята ялинку. В стародавні часи вони вішали на її гілочки яблука та цукерки, зараз же прикрашають звичайними іграшками, а на підлогу ставлять сантони - дерев'яні або глиняні фігурки. До того ж французи страшенно люблять солодощі. У новорічний пиріг вони часто запікають біб. Той, кому дістався такий сюрприз, стає «бобовим королем». Це значить, що друзі та родичі повинні виконувати його жартівливі забаганки протягом усього новорічного вечора.
Ведуча: Ось такий незвичайний Новий рік у Франції.
Ведуча: А про інші традиції в Франції нам розповість …… (назва команди).
(Розповідь про традиції у Франції)
Ведуча: А ми переходимо до наступного конкурсу.
Ведуча: Ми з вами говорили і про історію, і про традиції та звичаї країн, цікаво, про що ми ще забули пригадати? (відповіді дітей)
Ведуча: Звичайно, це страви. У кожній країні своя національна кухня. А чи знаєтесь ви на тому, що готують у цих країнах – Китаї, Франції, Індії та Мексиці. Адже у кожній країні свої національні блюда. Отож, ми переходимо до наступного конкурсу, що має назву «Традиційні страви».
Ведуча: Мені дуже цікаво, що готують в цих країн, які використовують продукти харчування, можливо назви деяких з них нам ще невідомі.
Ведуча: Я пропоную відправитися на «кухню». Отож, завдання для наших команд.
Завдання: кожній команді роздається пазл, його потрібно скласти і назвати страву.
Мексика – Кесаділья
Китай – Черепаховий суп
Франція – страва Рататуй
Індія – страва Кічарі
Команди називають відповіді
Ведуча: Чи знаєте ви, з чого готують ці страви?
Ведуча: Пропоную дізнатися. Отож, увага на екран.
На екрані зображено страву, ведуча говорить з чого готують цю страву
Ведуча: Кесаділья - блюдо мексиканської кухні, являє собою два коржі - тортильї з начинкою, в яку обов'язково входить сир , підсмажені на сковороді або у фритюрі. За рахунок підсмажування сир в начинці плавиться і тим самим скріплює обидві тортильї . Також замість двох коржів можна скласти одну тортилью навпіл.
Ведуча: А сьогодні кожна з команд теж готували національні страви країн. І зараз настав час представити свою страву країні Мексиці.
(Команда представляє страву, яку приготувала)
Ведуча: Черепаховий суп - це важкий, густий суп коричневого кольору. М'ясо черепахи, порізане скибочками, варять 3-4 години в підсоленій воді. У Росії вийшов відвар використовують у поєднанні з яловичиною, телятиною, курячим м'ясом або ще додають м'ясо черепахи. Для додання супу необхідної густоти використовують картопляний крохмаль . В азіатських країнах, таких як Сінгапур, суп з черепахи вважається делікатесом китайської кухні і має багатий трав'яний смак.
Ведуча: А яку страву приготувала команда Циганко Ольги Олегівни, зараз ми дізнаємося.
(Представлення страви)
Ведуча: Традиційна страва провінційної французької кухні, овочеве рагу, поширене в регіоні Прованс. Спочатку це була страва провансальських селян, що складалася із цукіні, помідорів, перцю, цибулі та часнику. Пізніше в рататуй стали додавати баклажани. З Провансу страва поширилася по всій Франції, а потім і за її межі.
Ведуча: Класичний рататуй складається з шматочків тушкованих овочів — баклажанів, цибулі, кабачків, болгарського перцю і помідорів, а також часнику. Точного рецепта приготування не існує і класичний набір овочів може доповнюватись на власний розсуд і залежно від сезону. Рецептів рататуя безліч — варіюються кількість інгредієнтів та їх співвідношення, зустрічаються навіть варіанти рідкого рататуя, більше схожого на суп. Але найчастіше - це асорті з тушкованих овочів.
Ведуча: Команда …. (наза команди) вже зачекалася і готова зараз поділитися рецептом страви, яку вони приготували.
(Представлення страви)
Ведуча: Наступна страва теж має вишуканий смак і вона має назву КІЧАРІ.
Ведуча: Смачна й ситна страва, допомагає відновити сили під час хвороби. Подається з коржами, хлібом. Це пряне вегетаріанське блюдо, яке представляє собою суміш тушкованого рису з махаємо (мунг далом) і обсмаженими в маслі спеціями, іноді з додаванням овочів. Блюдо дуже багате білком.
Ведуча: Цікаво, яку смачну страву приготувала команда… (назва команди)? Давайте запитаємо у них.
(Представлення страви)
Ведуча: В кінці свята кожна команда може спробувати страву. А сьогодні я гадаю парад країн світу вдався. Кожен з вас збагатився знаннями з історії країн, дізнавався про звичаї та традиції країн Китаю, Мексики, Індії та Франції, а також познайомилися з деякими стравами цих країн.
Ведуча: А зараз настав час прощатися. Я бажаю вам бути активними, творчими, винахідливими і звичайно завжди перемагати в усіх конкурсах.
Ведуча: Тож до нових зустрічей! Успіхів вам та нових досягнень!
Фінальна пісня «We are the champions»