Інтелектуальні змагання у формі квесту: Історичний шлях України до Євроінтеграції

Про матеріал
МЕТА ЗАХОДУ - виховання учнів у дусі відданості Батьківщині та українському народу на засадах національної гідності, залучення учнів до спільної діяльності, з метою вивчення структури, ролі та значення Європейського Союзу; систематизація та узагальнення знань, отриманих на уроках історії, української літератури; поглибити знання учнів з історії, географії, економіки, культури країн Європи; формувати в учнів розуміння необхідності інтеграції України до європейської співдружності; формування в учнів високих морально-психологічних якостей — рішучості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності; організація змістовного дозвілля учнів; виховання згуртованості та співпраці в учнівських колективах.
Перегляд файлу

1

 

Інтелектуальні змагання  у формі квесту 

 

                               Тема: Історичний шлях України до Євроінтеграції

 

 

МЕТА КВЕСТУ - виховання учнів у дусі відданості Батьківщині та українському народу на засадах  національної гідності, залучення учнів до спільної діяльності, з метою вивчення структури, ролі та значення Європейського Союзу; систематизація та узагальнення знань, отриманих на уроках історії, української  літератури; поглибити знання учнів з історії, географії, економіки, культури країн Європи; формувати в учнів розуміння необхідності інтеграції України до європейської співдружності;

формування в учнів високих морально-психологічних якостей — рішучості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності; організація змістовного дозвілля учнів;  виховання згуртованості та співпраці в учнівських колективах.

ПІДГОТОВКА ДО КВЕСТУ: розробити завдання; дібрати реквізити; облаштувати навчальний кабінет, у якому проводитиметься кожен з етапів квесту; роз’яснити учням правила квесту.

УЧАСНИКИ — учні.

ОБЛАДНАННЯ та е-контент: реквізит для кожної станції, навчальні картки, конверти із завданнями, інтерактивна дошка, презентація:  https://drive.google.com/file/d/1bU_RBVud7U4m_cKhfv6f1XcWPdF_ZFLU/view?usp=sharing

(Стрілецька пісня) [720p].mp4:  https://drive.google.com/file/d/1QrUCic2Qm8phEihaLWub3LZBFMlLuIGX/view?usp=sharing

Бій під Крутами [360p].mp4 https://drive.google.com/file/d/1d3X7PhuTBiZi28fOUCUv_3xpDUQ5uoLv/view?usp=sharing

Вид Земли из космоса [360p].mp4

https://drive.google.com/file/d/1B1-BWQHLusYrtvmiIWDJV_cvEmCdBhB-/view?usp=sharing

Україна-Русь (Княжа доба IX-XIVст.) [360p].mp4

https://drive.google.com/file/d/1na98kt9ryJf2_yCq4egeJp7zrzrmCyT3/view?usp=sharing

Сонця - Їхали козаки (Вогнем і мечем) [360p].mp4

https://drive.google.com/file/d/1gpU9O8dn6yutzVQ5dM0Lc4yxCBLzC95d/view?usp=sharing

 

 

ХІД КВЕСТУ

 

 

І етап – організаційний

  1. Мотивація навчальної діяльності

Слайд 1.  Фон 1 відео «Вид Земли из Космоса»https://drive.google.com/file/d/1B1-BWQHLusYrtvmiIWDJV_cvEmCdBhB-/view?usp=sharing

Учень 1 Єднає нас, людей, планета,

Яка у Всесвіті одна,

І той, хто близько чи далеко,

Тобі мов брат або сестра.

Учень 2 Нам разом на землі цій жити,

Любить і мріять, будувать, творить,

Щоб зберегти її, ми мусим щось робити,

Ми мусим діяти-не тільки говорить. 

Учень 3 Що можу я? Один - мізерно мало,

Та разом – сила чимала.

Від кожного залежить, щоб не стала

Вже завтра гіршою земля.

Всі.     Всесвіт, суспільство, людина...

Це те, заради чого ми живем і творимо.

  1. Оголошення теми, представлення її змісту та очікуваних результатів

 

Учитель Ми з вами живемо у незалежній державі, яка є результатом тяжкої боротьби і праці багатьох поколінь. Історія нашої державності і незалежності складна і суперечлива, сягає коріннями у далечінь віків, має свої злети і падіння. Яке ж місце займає Україна на європейській арені? Чи можна її вважати частиною європейського простору? Спробуємо розібратися, адже наскільки ми поважатимемо себе і свою державу, настільки нас поважатимуть у світі.

На першому уроці УКРАЇНА – ДЕРЖАВА ЄВРОПЕЙСЬКА                            ми познайомилися з історією створення Євросоюзу, його символами та інституціями, відслідкували історію взаємин України та Європейського співтовариства, узнали, що потрібно, щоб країна набула членства в Євроспільноті.

Сьогодні я пропоную вам здійснити інтелектуально-пригодницьку подорож у формі квесту. Під час ігри проаналізувати історичні події, факти і довести, що Україна є європейською державою, і може сподіватися на вступ до такої організації, як Євросоюз.

Слайд 2. Тема заняття на дошці. Ключове слово закодовано. На  кожному  етапі  змагання  команда  отримує  завдання,  після виконання  якого  ведучий  видає по одній букві ключового слова із теми уроку, яке гравці мають передати гостям.

 

Слайд 3.  Відтак перший ведучий роздає капітанам команд конверти з завданнями.

Відповідь на завдання «Знайди свою станцію» вкаже номер станції для кожної команди.

Варіанти завдань: (інтерактивна дошка, презентація «Знайди свою станцію», конверти із завданнями)

1)   Визначте суму чисел, позначених  цифрами ріку  першої в  літописі  згадки слова «Україна». (Відповідь: 1 + 1 + 8 + 7 = 17.)

1 станція Україна-Русь (Княжа доба IX-XIVст.) [360p].mp4

https://drive.google.com/file/d/1na98kt9ryJf2_yCq4egeJp7zrzrmCyT3/view?usp=sharing

Слайд 7. 2) Назвіть кількість літер у слові, що означає звання вищого воєначальника козацького Війська низового? (Відповідь: гетьман, 7 літер.)

Сонця - Їхали козаки (Вогнем і мечем) [360p].mp4

https://drive.google.com/file/d/1gpU9O8dn6yutzVQ5dM0Lc4yxCBLzC95d/view?usp=sharing

Слайд 14 3) Назвіть кількість слів у назві гімну  національного  військового  формування  Українських  січових  стрільців («Ой, у лузі червона калина» 5 слів)

Ой у лузі червона калина.wmv [360p].mp4

https://drive.google.com/file/d/1fzGB7NED6wD2CKGPPBguyueHSlV_LxEy/view?usp=sharing

Слайд 21.  4) Визначте суму чисел, позначених цифрами року проголошення незалежності України.  (Відповідь: 1 + 9 + 9 + 1 = 20.)

Проголошення незалежності України 24 серпня 1991 року [360p]

https://drive.google.com/file/d/1vY_1RDhCfbmiJ4RAqRWeyXlIM2F2WEVD/view?usp=sharing

 

Кожна  з  команд  іде  до  своєї  станції,  тобто  того  навчального  завдання,  номер якого збігається з числом-відповіддю.

 

І І етап – проведення гри

Слайд 4. І станція. Княжа доба

 

На гравців команд чекають ведучі у вигляді персонажів княжої доби.

Завдання 1

Ведучий 1:  Вітаю  вас,  отроки!  А  чи  вистачить  у  вас  знань  і  кмітливості  визначити, що за могутній князь перед вами?

Учень в  образі  князя  Святослава.

 

Я переміг Хозарський каганат,

Мечем здолав державу іудеїв,

Для них я назавжди лишився кат,

Для вас я князь,  боровся за ідею.

Блакитні очі, вуса, виголена голова,

А чуб на ній — ознака знатного походження.

«Іду а ви» — такі мої слова.

 

При вірній відповіді ведучий  ставить  у картці  команди  відмітку  про  виконання  завдання. 

 

 

Учень в  образі  співця  (одягнутий  у  вишиванку,  світлі  шаровари,  тримає  в  руках  якийсь  музичний  інструмент —  сопілку, цимбали — чи його паперову імітацію) 

Ой ви, гой єси, добрі молодці, чи знаєте відповідь на моє питання непросте? Про якого князя в піснях співається:

…Жив з сусідами у згоді.

І плили спокійно дні,

Нападали на Вкраїну

Печеніги лиш одні.

І народ за серце й розум

Свого князя шанував,

«Красним Сонцем» України

Князя мудрого прозвав…

    (Уривок із твору Олександра Олеся «Красне Сонце»)

Щойно  гравці  команди  №1 виконають  завдання,  ведучий  ставить  у картці капітана команди відмітку про це.

Завдання 2. Слайд 2

Ведучий 1: Розв’яжіть хронологічну задач і позначте ім’я князя.

 Він народився за 10 років до запровадження його батьком  християнства. Великим київським князем він став, коли йому виповнився 41 рік. Помер у віці 76 років.

Вірно.  Ярослав Мудрий.

Запитання

1) В якому році народився Ярослав? 978

2) Коли він став великим київським князем;1019

3) Скільки років тривало його правління;35

Завдання 3. Слайд 6. Застосування Інтерактивна Дошка Smart Board

Ведучий 1: Історичний документ затерся, зіпсувалися деякі його частини. Допоможіть історикам відновити текст.

В літо 1037 заклав Ярослав місто велике, біля того міста Золоті ворота. Заклав і церкву Святої Софії, митрополичу, потім церкву на Золотих воротах, а потім монастир святого Георгія і святої Ірини. І стала при ньому віра християнська плодитися і поширюватися, і ченці-чорноризці помножуватися, монастирі й храми будуватися і возвеличуватися.

Любив Ярослав книги, читав їх часто і вдень, і вночі. І зібрав скорописців багато, і перекладали вони з грецького на слов’янське письмо. Написали вони книг велику силу, ними повчаються віруючі люди і тішаться плодами глибокої мудрості…. і поклав їх у церкві Святої Софії, яку сам збудував. ..

1036 р. — Ярослав став одноосібним володарем Русі по смерті Мстислава. Розбудував дитинець  Києва до 70 га. Розширення прав християнської церкви, призначення митрополитом Іларіона «з русинів». Відкриття школи, заснування бібліотеки, підвищення освітнього рівня. Впровадження законів «Руська Правда».

Називали Ярослава Мудрого «тестем Європи» бо започаткував «Шлюбну дипломатію» (Анна — королева Франції, Анастасія — угорська королева, Єлизавета — норвезька принцеса, сестра — королева Польщі, син — одружений з візантійською царівною, сам Ярослав — з дочкою норвезького короля).

 Висновки 1:

 

Ведучий 1. Отже, з літописних джерел нам відомі імена далекоглядних і мудрих правителів:Володимира Великого, Ярослава Мудрого, Володимира Мономаха, Данила Галицького, які зробили князівство Русь – Україна центром Європи з точки зору економіки, політики, культури, у духовному плані.

Учень( Святослав) У французькому місті Санліс було встановлено пам’ятник дочці нашого славетного предка, князя Ярослава Мудрого, королеві Франції – Анні Київській, яка зробила великий внесок у розвиток відносин між двома європейськими державами.

Учень (співець). Протягом багатьох століть культура українського народу розвивалась в руслі загальноєвропейських і загальнолюдських цінностей. Однією із особливостей нашої культури є здатність ділитися своїми кращими надбаннями з іншими народами, вносити свої найвидатніші пам’ятки до скарбниці світової культури:

      Софійський собор - головним храм Київської Русі, Києво –Печерська Лавра. Один із найдавніших на Русі православних монастирів.      Місто Львів. Старе місто – унікальний центр міста Львова, де розташовані цікаві пам’ятки архітектури та багато інш.

Ведучий 1. Команда справилася із завданнями, тому дістає першу букву закодованого слова. (Ш)

 

 

Слайд 7. 2) Назвіть кількість літер у слові, що означає звання вищого воєначальника козацького Війська низового? (Відповідь: гетьман, 7 літер.)

Сонця - Їхали козаки (Вогнем і мечем) [360p].mp4

 

ІІ станція. Козацька доба

Слайд 8.  Ведучі станції  - козацькі літописці (одягнуті у жупан чи свиту, в окулярах, із гусячим пером). Перед кожним завданням вони надаватимуть цікаву інформацію відповідного змісту.

Завдання 1 Слайд 9.

Ведучий 2 (український костюм):  Чи  знаєте  ви,  яким  був  справжній  козак?  Іван  Гнатович Розсолода,  116-річний  запорожець,  так  описував  козацький  одяг  та  зачіски:  «Ходили запоріжці  добре,  одягались  ошатно  і  красиво;  голови  вони  голили:  обриють  і  ще  милом намажуть (щоб краще волосся росло). Одну тільки чуприну залишали довжиною з аршин, чорну  та  курчаву.  Заправиться,  замотає  два-три  рази  за  ліве  вухо  та  й  повісе,  а  вона  й висить до самого плеча». Однак часи змінювалися, і вигляд козаків теж».

Слайд 10. Виберіть із трьох зображень козацьку форму XVIIІ століття.

Завдання 2 Слайд 11.

Козак 1. Для отримання наступного завдання необхідно скласти цифри року перемоги козаків  над  турецьким  військом  під  Хотином».  (Відповідь:  1  +  6  +  2  +  1  =  10);

скласти цифри року перемоги козаків над поляками в битві на Жовтих Водах».  (Відповідь: 1 + 6 + 4 + 8 = 19.) 

Завдання 3. Слайди 12, 13

Козак 2:

1) Встановіть відповідність картин з їх назвами.

2) Розставте картини в хронологічній послідовності подій, відображених на них.

 

  • 1. Яна Матейко, «Люблинская уния» 1569 р
  • 2. «Козаки здобувають Кафу» Робота сучасного баталіста Артура Орльонова  1616 р
  • 3. «Богдан Хмельницький в'їжджає до Києва на білому коні». Полотно Миколи Івасюка, 1912 рік

 2 січня 1649-го гетьман Війська Запорозького Богдан Хмельницький після переможного для нього року під церковні передзвони й гарматні постріли в'їхав до Києва через Золоті ворота. 

  • 4. «Дари в Чигрині»  Т.Г.Шевченко. 1649 року. Зборовский договор 8 серпня 1649 р угода, укладена після Зборівської битви між королем Ян ІІ Казимир з одного боку і Гетьман Війська Запорозького Богдан Хмельницький з іншого поблизу м. Зборів

Висновки 2.

 Ведучий 2.  Наш народ споконвіку відзначався своєю волелюбністю, прагненням до створення незалежної держави. Вінцем цих прагнень стало утворення Запорозької Січі, єдиної в світі дійсно демократичної військової республіки, що виникла у XVI ст. Запорізька Січ відігравала помітну роль і в міжнародних відносинах. Зважаючи на Запорізьке  козацтво як велику військову і політичну силу, уряди Росії, Туреччини, Венеції, Австрії, Кримського ханства, Франції налагоджували із Січчю дипломатичні відносини.

Козак 1. Велике значення мала для України Люблінська унія. Вона фактично врятувала Велике князівство Литовське, в склад якого входили землі України і Білорусі. Саме ця подія врятувала наші землі від експансії Московського царства.

Саме тоді тут виникла класно-урочна система освіти в братських школах та колегіумах. Існували одні з найкращих у Європі вищих навчальних закладів Острозька та Києво-Могилнська академія, одні з перших друкарень, бібліотек. З’явилася оригінальна полемічна література. Після 1569 року Україна переживає разом з західноєвропейською культурою свій найвищий підйом – добу Ренесансу. В Україні сформувався унікальний стиль в мистецтві – «козацьке бароко».

Козак 2.  Наша держава відома тим, що понад 300 років тому в 1710 р. була створена перша демократична Конституція в Європі саме на Україні гетьманом Пилипом Орликом. 

 

Ведучий 2. Друга команда справилася із завданнями, тому дістає другу букву закодованого слова. (л)

 

 

Станція 3   Доба визвольних змагань початку ХХ століття  Слайд 14

У навчальних кабінетах під відповідними номерами гравців команд чекають ведучі, одягнуті у форми медсестер початку ХХ століття (світла сукня, білий фартух і хустка  з червоним хрестом). Поруч можна розкласти бинти, йод, пляшечки з ліками. Хлопці в військовій формі

Слайд 15.  Ведучий 3 :  На  початку  ХХ  століття  Україна  поринула  у  вир  подій: Перша світова війна, визвольні змагання, втрата незалежності... Тисячі поранених, горе й руїни. Але незламні духом воїни підтримували себе й товаришів піснями, слова яких і досі нагадують про бойову звитягу тих часів.

Слайд 16. Завдання 1. Переглянути відео. Дати назву пісні українських січових стрільців. (Звучить у  записі пісня «Ой, на  горі, ой, на Маківці»)

 

Слайд 17. Завдання 2.

Сестра милосердя 1. Українські січові стрільці воювали у складі армії Австро-Угорщини, але їхньою справжньою метою була незалежність України. Командування знало про це, австріяки боялись активності українців, тому і спрямовували їх у найскладніші ділянки фронту.

Яким подіям присвячена ця пісня? 

(Відповідь: боям під горою Маківка в 1915 році,  коли українці зазнали важких втрат, але не відступили. З 29 квітня до 4 травня 1915 року під час Першої світової війни  на  східному  фронті  в  Карпатах за  заволодіння панівною висотою — горою точилися  запеклі  бої  між  підрозділами  австро-угорської 55-ї  піхотної  дивізії,  до  складу  якої  входили  7  сотень,  1 -го  та  2-го куренів  УСС  та  російськими  військами. Унаслідок значних втрат російські війська не змогли продовжити наступ і вже через  тиждень  змушені  були  поспішно  відступати  перед  австрійськими  підрозділами. Особливою мужністю під час боїв за Маківку відзначилися частини Українських січових стрільців, що в подальшому відобразилось в усній народній творчості.

 

Слад 18, 19. Завдання з. Сестра милосердя 2. Скласти хронологічний ланцюжок. ( картки з назвами подій). Події ми вивчали поки ще не на уроках історії, але аналізували факти цих подій на часах громадянськості, позакласних патріотичних заходах.

  1. Проголошення IV Універсалом УЦР незалежності УНР 9(22) січня 1918 р)
  2. Бій під Крутами     16 (29) січня 1918 року
  3. Акт Злуки - Велика Злука — урочисте оголошення 22 січня 1919 р. на Софійському майдані в Києві універсалу про об'єднання УНР і ЗУНР у соборну Україну.
  4.               Прийняття Акту незалежності України – 24 серпня 1991 р
  5.               28 червня 1996 року  було прийняття Конституції незалежної України.

 

                   4-2-5-1-3

Після  того,  як  гравці  команди  № 3  дадуть  правильну  відповідь,  ведучий  ставить  у  картці  капітана  команди  відмітку  про  виконання  завдання. 

 

Ведучий 3. Висновок:   Слайд 20.

Четвертий Універсал Української Центральної Ради

22 січня 1918р.

Народе України!

Сестра 1. Майже століття спливло з моменту першого зачитання цього документу, але ці слова є актуальними і сьогодні.

Сестра 2. Виборовши волю, Україна нині має свої державні символи: герб, прапор і гімн, які уособлюють її історію, її сутність.

 

Ведучий 3. Третя команда справилася із завданнями, тому дістає третю букву закодованого слова. (я).

 

Слайд 21.   Станція 4  Взаємовідносини  України  з  ЄС

 

Слайд 22. Ведучий 4. (европейская одежда) Україна  дуже прагне вступити до такої міжнародної організації, як Європейський Союз. Що ми знаємо про неї?

Ідея створення цієї організації належить Уинстону Черчілю  англійському прем’єр-міністру ще у 1946р. він пропонував назвати  її Сполучені штати Європи. У 1957 р.  Бельгія,  Німеччина,  Італія, Люксембург,  Нідерланди, Франція започаткували ЄС.

 

 

Слайд 23. Учень 1. Завдання 1. Назвіть етапи вступу країн до ЄС.

Відповідь

1. Підписання Угоди про асоціацію;

2. Включення в офіційну програму розширення ЄС;

3. Подача заявки на вступ;

4. Отримання статусу кандидата в члени ЄС;

5. Вступ до ЄС.

 

Слайд 24. Учень 2. Завдання 2. Які етапи пройшла вже наша країна? Коли це відбулося?

Відповідь.

 Україна знаходиться на першому з цих етапів   27  червня  2014  року    Президент  України  Петро  Порошенко підписав другу (економічну) частину Угоди про асоціацію з ЄС.

17 травня 2017 р  ЄС  відкрив  кордони  для України: Рада Європи  схвалила  рішення про України  до  переліку  країн,  громадянам  яких  скасовуються  візові вимоги.   

Завдання 3.

Слайд 25.  Ведучий 4. Процес  взаємовідносин  України  з  ЄС  є  тривалим,  про  що  свідчить хроніка відносин з ЄС.

 

Слайд 26.   Ведучий 4. Отже, Ключове слово теми нашої гри – шлях. Ми відслідкували шлях нашої країни до європейської спільноти.    

  Ми можемо впевнено сказати, що Україна протягом багатьох століть розвивалася   Європейським шляхом.

 Учень 1. Україна не йде в Європу, а повертається туди. Україна є європейською країною не через те, що ми розташовані в центрі Європи, а тому, що більшість українців уже давно мислять по – європейськи,

Учень 2.  формують європейську правосвідомість та борються за європейське майбутнє нашої держави.

Ведучий 4. Четверта  команда справилася із завданнями, тому дістає

 четверту букву закодованого слова. (х).

 

ІІI етап. Підбиття підсумків

 

Вчитель. Завершуючи нашу віртуальну подорож-гру ,відзначимо, що Україна –  складова частина Європи.

І доказом цього є рішення Європейського парламенту (червень 2017 року) про надання безвізового режиму для громадян України.

Сьогодні  ми побачили, чим багата наша держава і що вона може із впевненістю просуватися до єдиного європейського простору, бо може зробити вагомий внесок у розбудову нової об’єднаної Європи.

Українці прагнуть до Європи, а розпочинати  треба з себе, адже для того, щоб змінити щось навколо, ми маємо спершу змінити себе, бо ми – частина нашого народу, бо Україна – це ми!

А ось ці журавлики нехай несуть мир і злагоду у взаєморозумінні між Україною і країнами Європи.

Слайд 27.      Пісня «Україна – це ти!» - фон відео класу

 

 

 

 

doc
До підручника
Історія України 9 клас (Власов В.С.)
Додано
27 березня 2020
Переглядів
1103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку