Інтелектуальний турнір" Мово українська, гордосте моя!"

Про матеріал

Інтелектуальний турнір для учнів 3 класу проходить у рамках тижня української мови. Діти, працюючи у командах, покажуть свої знання з рідної мови і вміння застосовувати їх практично.

Перегляд файлу

«Мово українська, гордосте моя!»

 

Мета. Розширити знання учнів про українську мову; показати її красу та багатство за допомогою поетичного слова, українського фольклору; розвивати мовлення учнів; викликати бажання любити рідну мову, свій народ, рідну землю.

Обладнання: презентація, картки із завданнями,грамоти.
 

 

Хід гри

Вчитель

              Сьогоднішня гра проходить у рамках тижня української мови.  Чого  варті ми в світі без рідної мови?! Вона є скарбницею народних, духовних надбань, оберегом наших традицій і звичаїв, запорукою інтелектуального розвитку в загальнолюдському житті.
Над всі багатства і припливи мод
Шануймо мову серцем і вустами.
Народ без мови — це вже не народ,
Без мови всі б ми сиротами стали.
Шануймо мову над усі скарби,
Якщо ми хочем зватися народом.
Зустрічайте гостю, яка завітала до нас на свято.

( Заходить дiвчинка у вишитiй сорочці, на якій прикріплені букви, i у вiночку на головi).

C:\Users\Администратор\Desktop\Новая папка (4)\20171113_144831.jpgДівчинка.

Я — наука непроста, хоча i цiкава,

В королiвствi я живу слова i забави.

І в свою майстерню мовну,

Доки ви зі мною,

Мовних скарбiв пребагато

Вiзьмете з собою.

В подорож усiх вас кличу,

До складних завдань.

Тож не зрадьте, любi дiти,

Моїх сподiвань.

Хто ще думає, мiркує, можу пiдказати:

Поскладайте лiтери ви швидко

На моєму платті.

Ну, нарештi, здогадались, хто я?

Звать мене, звичайно,

Діти.  Українська мова!

Вчитель

     Ми про тебе, Мово, багато вiршiв знаємо. Ось послухай.

 

 

C:\Users\Администратор\Desktop\Новая папка (3)\20171113_111153.jpg1-й учень.

Українська моя рiдна мово,

В кожнім словi твоїм — цiлий свiт!

Бачу барви у нім веселковi

І калини червоний цвiт.

2-й учень.

А ще небо блакитне, бездонне,

І ярило, й пшеничні поля,

Плескіт рік, шум гаїв невгамовний –

Вся моя українська земля.

3-й учень.

Вона, як ніжна пісня колискова,

Заходить серцем в нашу душу з ранніх літ.

Ця мова, наче пташка свiтанкова,

IЦо гордо лине в свiй стрiмкий політ.

4-й учень.

Велична, щедра і прекрасна мова!

Прозора й чиста, як гірська вода.

Це Українська мова барвінкова

Така багата й вiчно молода.

5-й учень.

Вимовляю кожне слово,

Кожне слово, наче спiв.

Найдорожча рідна мова

Мова діда i батъкiв.

Вчитель

         Звичайно, для кожного народу дорога своя мова, для росіян - росiйська, для бiлорусiв — бiлоруська, для поляків — польська. А для нас, українців – українська.

   Як ви думаєте, чи завжди мова була такою, як зараз?

Йшов час, змінювалася людина, зманювалася її мова. Багато людей доклали зусиль, щоб сьогодні ми з вами могли читати й писати.

Українська мова належить до високорозвинених мов світу. У далекому 1934 році у Франції на конкурсі мов наша мова була визнана другою серед європейських мов за милозвучністю.

Мова

C:\Users\Администратор\Desktop\Новая папка (3)\20171113_111527.jpg         Любi діти! Ви — учні 3-го класу, вже багато знаєте. Тож пропоную вам показати свої знання з української мови.

Вчитель

         Ви будете працювати зараз у групах. Об’єднайтеся у групи за кольорами листочків.(Учні об’єднуються за кольорами червоний листочок, жовтий, зелений)

Починаємо розминку.

І Інтелектуальна розминка
Кожна з команд повинна відповідати по черзі C:\Users\Администратор\Desktop\Новая папка (3)\20171113_111902.jpgна запитаня, за правильну відповідь ви будете отримувати листочок свого кольору.  

І.Чи може словосполучення складатися з одного слова? (Не може)
2. Що таке граматична основа речення? (Підмет і присудок)
3. Чи правильно, що підмет відповідає на питання що робити? Що зробити? (Не правильно)
4. Які розділові знаки ставляться в кінці речення? (Крапка, знак оклику, знак питання)
5.Який розділовий знак ставиться вкінці питального речення? (Знак питання)
6.Чи може речення складатися з одного слова? (Може)

Мова вручає за правильну відповідь листочок певного кольору.

 

 ІІ. « НУМО, ПРОЧИТАЙ»

Завдання . Прочитайте   слова . Відшукайте зайве .

«ЖОВТІ»

ВЕЦІЛЬО, ЛИПЗЕНК, ЧАУРК, ІРОВД.

Відповідь : ОЛІВЕЦЬ , ПЕНЗЛИК , РУЧКА, ВІДРО.

Зайве слово ВІДРО   .

«ЗЕЛЕНІ»

ЯМЧ , РАБАНАБ , НІГС, ҐАЗИД.

Відповідь :М*ЯЧ   , БАРАБАН,СНІГ, ДЗИҐА.

Зайве слово ДЗИҐА.

«ЧЕРВОНІ»

ЛЕЙК , ЛИНСТІПЛА, БАФРА, ТЕІВР.

Відповідь : КЛЕЙ , ПЛАСТИЛІН, ФАРБА, ВІТЕР.

 

C:\Users\Администратор\Desktop\Новая папка (3)\20171113_111935.jpg                                                  Мова.

Ось конверт. Туди заглянем

І завдання прочитаєм.

Щось сама не розберу,

Допомоги в вас прошу.

 (Капітани команд отримують конверти з завданнями).

ІІІ Завдання.

1. Правильно закiнчiть прислiв’я.

2. Із окремих слiв скласти прислiв’я. Пояснити його змiст.

 

1. Знай бiльше, а говори ... (менше).

2. Як, мова, саме, дорога, життя, рідна, людині.

 

C:\Users\Администратор\Desktop\Новая папка (3)\20171113_112125.jpg1. Краще рiч нова, а дружба ... (стара).

2. Диво, українська, калинове, мово, наше, ти.

 

1. Праця годує, а лiнь ... (марнує).

2. Людський, мова, скарб, є, то.

 

ІV «Прямо чи влучно»

 Конкурс на знання фразеологізмів. Вам потрібно розшифрувати дані вислови.

Накивати п’ятами , розбити глека , пекти раків , бити баклуші , продавати зуби.

 

V. А зараз трішки відпочинемо, та поспіваємо пісню про українську мову (презентація)

VІ Завдання. Виконайте математичні дії та прочитайте слово.

«ЖОВТІ»

C:\Users\Администратор\Desktop\Новая папка (3)\20171113_115353.jpgЧВ+ЕР+ИР-ИР+ТЬ=

Відповідь : ЧВЕРТЬ.

 

«ЗЕЛЕНІ»

КАН+І+КОМ+УЛ-ОМ+И=

Відповідь : КАНІКУЛИ.

 

«ЧЕРВОНІ»

ПЕМ+РИК-ИК-М+ЕР+ВА=

Відповідь : ПЕРЕРВА.

 

VІІ Завдання «Компліменти українській мові»

Подумайте 1 хвилину у групі і скажіть нашій мові компліменти. Яка наша мова?


Підведення підсумків
Нагородження переможців.

 

1

 

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку