Інтелектуально розважальна гра "Поле Чудес" . Сторінками улюблених казок.

Про матеріал
вчити дітей грати в пізнавальну – розважальну гру «Поле чудес», розширити уявлення учнів про чарівні, соціально-побутові казки та казки про тварин; поглиблювати уявлення про етику людських стосунків: щирість, вдячність, довір’я; розвивати зв’язне мовлення, увагу, уяву, збагачувати словниковий запас дітей; виховувати любов і бережливе ставлення до скарбниці народної мудрості.
Перегляд файлу

Мета: продовжувати вчити дітей грати в пізнавальну – розважальну гру «Поле чудес», розширити уявлення учнів про чарівні, соціально-побутові казки та казки про тварин; поглиблювати уявлення про етику людських стосунків: щирість, вдячність, довір’я; розвивати зв’язне мовлення, увагу, уяву, збагачувати словниковий запас дітей; виховувати любов і бережливе ставлення до скарбниці народної мудрості.

 

Обладнання: круг-барабан з відповідними секторами зі стрілкою, кольорові картки із буквами для зашифрованих слів; дві скриньки; «чорний ящик»; призи.

 

План підготовки гри передбачає:

  1. формування команд, учасників гри;
  2. підготовку кожним учасником невеличкої розповіді про себе;
  3. музичні паузи.

 

Умови гри.

У грі змагаються три «трійки» гравців. Гра проходить в три тури, а четвертий – фінал. Гравці по черзі обертають круг, стрілка зупиняється на відповідних секторах. Якщо це певна цифра і гравець правильно назве букву, то отримує відповідну кількість «зелених» які отримає при умові перемоги в своїй «трійці» і продовжує гру. Якщо це «0» - перехід ходу до наступного гравця, знак «+» дає можливість відкрити гравцю будь-яку  букву; «П» - приз, при отриманні призу гравець покидає гру, «С» - це сюрприз (вносять дві скриньки).

Кожен учасник крім букви, може назвати відразу ціле слово. Якщо воно названо правильно, то гравець стає переможцем, а якщо воно названо неправильно, гравець вибуває з гри.

Переможці кожного туру мають право взяти участь у грі-фіналі.

Гра з глядачами дає змогу отримати приз за вірно відгадане  слово.

                                               Хід гри

Ведуча 1.

       Добрий день, любі діти! Ми раді сьогодні всіх вас вітати на шоу-грі «Поле чудес».

Ведучий 2.

  • Перш ніж ми розпочнемо гру і я назву вам її тему, всі послухайте рядки цього вірша:

Сьогодні ми Казку сюди запросили,

Щоб бачити Казку і слухати гуртом,

А Казка в дорозі десь там загубилась –

Давайте її погукаємо разом.

Казко! Казко! (Гукають всі разом)

 

Ведуча 1.

       Любі діти! Сьогодні ми з вами поринемо в дивовижну країну, з якою ми не розлучні в дитинстві, але і дорослими не забуваємо про неї. Бо мудрість, доброта, краса її невичерпні.

 

Пісня «Маленькая страна»

 

Ведучий 2.

       Гра розпочинається, і я запрошую до нашого круга-барабана першу трійку гравців.

Підтримаємо наших гравців оплесками.

Гравці займіть свої місця біля барабану.

 

Знайомство з умовами гри.

Ведуча 1.

       І звичайно кожна гра має свої умови. Давайте і ми зараз познайомимося з умовами нашої гри «Поле чудес»

                                                Умови гри.

       У грі змагаються три «трійки» гравців.

Гра проходить в три тури, а четвертий – фінал.

Гравці по черзі обертають круг, стрілка зупиняється на відповідних секторах. Якщо це певна цифра і гравець правильно назве букву, то отримує відповідну кількість «зелених» які отримає при умові перемоги в своїй «трійці» і продовжує гру.

Якщо це «0» - перехід ходу до наступного гравця, знак «+» дає можливість відкрити гравцю будь-яку  букву; «П» - приз, при отриманні призу гравець покидає гру, «С» - це сюрприз (вносять дві скриньки).

Кожен учасник крім букви, може назвати відразу ціле слово.

Якщо воно названо правильно, то гравець стає переможцем, а якщо воно названо неправильно, гравець вибуває з гри.

Переможці кожного туру мають право взяти участь у грі-фіналі.

Гра з глядачами дає змогу отримати приз за вірно відгадане  слово.

 

                                        1 тур

Ведучий 2.

  • Ви напевно здогадались, що темою нашої гри буде «Подорож до Країни казок»

 

Ведуча 1.

       Отже, назви казок, все, що пов’язане з казкою, ви маєте пригадати протягом сьогоднішньої гри.

       У казці закарбована мудрість народна. Не можна вирости щасливою людиною, якщо ти не знаєш казок, якщо над твоєю колискою не звучатиме колискова пісня, у якій зібрані чари і мудрість багатьох поколінь, якщо, зіп`явшись на ноги, маля собі не виспівує. У казках завжди добро перемагає зло, позитивні герої перемагають негативних.

 

Ведучий 2.

Отже, послухайте завдання.

Назвіть казку за ключовими словами:

Хазяїн, служив, прогнав, вовк, віддячу, жнива, дитина, бити, співатиму, ти мені добро зробив, а я – тобі.

 

Ведуча 1.

  • Поки крутиться барабан, ми хочемо краще познайомитися із нашими гравцями. (Учасники гри по черзі, поки будуть називати букви зашифрованого слова, розповідають щось цікаве про себе.)

 

Перше зашифроване слово: «Сірко».

 

Музична пауза.

Пісня «

 

                                       2 тур

Ведучий 2.

       Ми продовжуємо гру, і я запрошую другу трійку гравців.

Підтримайте їх оплесками.

 

Ведуча 1.

  • Гравці займіть свої місця біля ігрового барабану.

(Гравці займають свої місця біля барабану.)

       Історично найдавнішими вважаються казки про тварин. У них відобразилися спостереження людини за життям тварин, їхньою поведінкою і взаєминами. Казки про тварин розкривають побут людей. Широко представлені в казках дикі тварини: вовк, лисиця, ведмідь, кабан, їжачок; птахи: орел, сова, ворона. У казках вовк: голодний, хижак-невдаха; лисиця – хитра, підступна; ведмідь – вайлуватий, незграбний; заєць – боягуз.

 

Ведучий 2.

Отже, послухайте завдання.

Був собі дід та баба, та не було у них дітей. От вони собі сумують; а далі дід і каже бабі:

  • Ходімо, бабо, в ліс по гриби!

От пішли; бере баба гриби, коли дивиться – у кущику гніздечко, а в гніздечку вона сидить.

От баба до діда:

  • Дивись, діду, яка вона гарна!

А дід каже:

  • Візьмемо її додому, нехай вона у нас живе.

 

Увага, вам, потрібно відгадати про яку казку йдеться мова.

 

Ведуча 1.

- Поки крутиться барабан, ми хочемо краще познайомитися із нашими гравцями. (Учасники гри по черзі, поки будуть називати букви зашифрованого слова, розповідають щось цікаве про себе.)

 

Друге зашифроване слово: «Кривенька качечка».

 

Музична пауза

 

                                   3 тур

Ведучий 2.

Ми продовжуємо гру, і я запрошую третю трійку гравців.

Підтримайте їх оплесками.

  • Гравці займіть свої місця біля ігрового барабану.

 

Ведуча 1.

       Дуже цікаві казки, які називають чарівними. У них завжди багато чудес, фантастики. У казках перемога дається тому, хто уособлює працьовитість, доброту, розум, вірність, красу. У казках відобразилися тернисті шляхи історії рідного народу, боротьби із злими силами природи та зовнішніми ворогами. Герої наділені великою силою, розумом, вдачею.

 

Ведучий 2.

Отже, послухайте завдання.

  • З якої казки ця кінцівка?

«І я там був, мед, вино пив, хоч у роті не було, а по бороді текло, тому вона в мене й побіліла».

 

Ведуча 1.

  • Поки крутиться барабан, ми хочемо краще познайомитися із нашими гравцями. (Учасники гри по черзі, поки будуть називати букви зашифрованого слова, розповідають щось цікаве про себе.)

 

Третє зашифроване слово: «Ох».

 

Музична пауза.

 

Ведучий 2.

Гра з глядачами.

За вірно відгадану казку, глядач, отримує приз для глядачів.

 

Ведуча 1.

Отже, послухайте завдання.

Жив собі дід та баба. Дід служив на майдані май данником (робітник смолярні), а баба сиділа дома, мички пряла. І такі вони бідні – нічого не мають; що зароблять, то проїдять, та й нема. От баба й напалась на діда:

  • Зроби та й зроби мені, діду, та осмоли його смолою.
  • Що ти говориш? Навіщо тобі він здався?
  • Зроби, я вже знаю навіщо.

Дід – нічого робити взяв, зробив його й осмолив смолою.

Переночували. От на ранок баба набрала мичок і погнала його; сама сіла і пряде кужіль ( частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу) та приказує…

 

Ведучий 2.

Дорогі наші глядачі, вам, потрібно назвати казку з якої взяті ці рядки.

 

Зашифроване слово: «Солом’яний бичок».

 

(Оголошується і нагороджується переможець гри з глядачами.)

 

Музична пауза.

 

                                       Фінал.

Ведуча 1.

Запрошуємо до барабану переможців трьох турів ( та тих у кого були «дві скриньки»).

 

Ведучий 2.

Підтримаємо їх оплесками.

  • Гравці займіть свої місця біля барабану.

 

 

Ведуча 1.

  • Відомо, що ще в сиву давнину люди надавали магічного значення певним числам. В українських казках широко використовується, наприклад, числа 3, 7, 12.

 

Ведучий 2.

Завдання.

Жили колись на світі чоловік та жінка. Вони мали трьох синів – Іванка, Штефанка й Романка.

Коли сини підросли, то спекла мати паляницю Йванкові і відправили його в світ свою долю шукати.

По дорозі він зустрів кицю, яка розмовляла людською мовою й запропонувала хлопцеві служити в неї, ловити мишей, а як зловить хлопець золоту мишу, то отримає великий подарунок. Хлопець відмовився, але кицька так його вмовляла, що він погодився їй послужити.

Ведуча 1.

Завдання.

Вам потрібно відгадати пр. яку казку йдеться мова.

 

Зашифроване слово: «Три брати і кицька»

 

 

Оголошується переможець гри «Поле чудес» і нагороджується призом для переможця.

 

Ведуча 1.

У казки органічно вписуються численні прислів’я та приказки, загадки, пісні, сновидіння, повір’я, скоромовки, лічилки, народні порівняння.

Казки – нев’янучі духовні квіти народу, що полонять своєю красою кожного, хто слухає, читає звабливу їхню мову.

 

Ведучий 1.

Дружіть із казкою малята,

І між собою теж дружіть.

Бо з казкою завжди цікаво

І веселіше в світі жити!

 

Ведуча 1.

- Молодці, діти! Розважальна гра «Поле чудес» вичерпана.

  • Дякуємо всім учасникам за цікаву гру, велику підготовчу роботу і гарні результати.

 

Ведучий 2.

  • До нових зустрічей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Гадючко Оксана
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку