Інтелектуально-розвивальний проект на тему: «Пригоди Грайлика"

Про матеріал
Сценарій інтелектуально-розвивального проекту "Пригоди Грайлика". Розширювати знання дітей про українські народні ігри, іграшки та іграшки інших народів, навчити відрізняти матеріали, з яких виготовлені іграшки, виділяти етапи гри.
Перегляд файлу

Інтелектуально-розвивальний проект

«Пригоди Грайлика»

Тема. Пригоди Грайлика

Мета та завдання проекту: розширювати знання дітей про українські народні ігри, іграшки та іграшки інших народів, навчити відрізняти матеріали, з яких виготовлені іграшки, виділяти етапи гри, розвивати мовлення, пам'ять, самостійність у мисленні, кмітливість, винахідливість, формувати поглиблене значеннєве сприйняття гри, творчі задатки та уміння працювати в команді, виховувати бережне ставлення до іграшок, повагу до суперника, сприяти формуванню естетичного смаку.

Учасники проекту: учні 2-Б класу

Очікуваний результат:  визвати  зацікавленість до створення та використання українських іграшок та ігор, розвиток творчості  та уміння працювати в команді.

Етапи проекту:

І. Організаційний.

Повідомлення теми, мети, завдань проекту, складання плану роботи.

ІІ. Підготовчий.

  1. Обговорення теми проекту.
  2. Визначення джерела необхідної інформації.
  3. Виготовлення іграшок на уроках трудового навчання.
  4. Створення малюнків «Моя улюблена іграшка» на уроках образотворчого мистецтва.
  5. Використання дидактичних та рольових ігор «Навчаємось граючись» на уроках математики, української мови та інформатики.
  6. Хвилинки-цікавинки про українські народні іграшки та їх символіку на уроках літературного читання.
  7. Робота з батьками – виготовлення елементів до костюму «Я і моя іграшка».
  8. Екскурсія до музею.

ІІІ. Презентація проекту:

  1. Виставка малюнків «Моя улюблена іграшка»
  2. Інтелектуальна гра за мотивами передачі «КВК»
  3. Презентація гри «Веселий м’ячик».

Хід заходу

І. Організаційний момент

Розподіл на команди та їх привітання. Створення емоційного настрою.

- Діти, давайте налаштуємося на продуктивну і веселу роботу на нашому святі.

Доброго ранку - сонце привітне!

Доброго ранку - небо блакитне!

Доброго ранку - в небі пташки!

Доброго ранку - зелені дубки!

Доброго ранку - люди привітні!

Ми всім бажаємо, щоб посмішки квітли!

- Діти, давайте пригадаємо нашу підготовку. Ми навчилися створювати українські народні іграшки з різних матеріалів та вивчили багато різноманітних ігор. На уроках за допомогою ігор навчалися. Вдома ви разом з батьками виготовили елементи ваших улюблених іграшок для костюму. Ми з вами відвідали музей, дізналися, які бувають іграшки та особливу увагу звернули на розділ «Різдвяна іграшка». Погляньте, яка гарна виставка з нашими виробами та малюнками. А зараз ми продемонструємо все, що дізналися про українські народні ігри та іграшки.

Завдання №1. Привітання команд

- Діти, сьогодні до нас завітав Грайлик, з яким ми весь час працювали та готували вироби. Він прийшов з подарунками, але, щоб їх отримати, потрібно вирішити завдання, які Грайлик для вас приготував. За кожну правильну відповідь у конкурсах ви будете отримувати символи своєї команди. Капітани обирають назву команди за символом.

- Ваше завдання розповісти вірші про іграшки, назвати іграшку та її значення у вірші.

1 команда «Їжачки»


Скакалочка

Скакалочку за палички

Я цілий день верчу.

З молодшою сестричкою,

Я цілий  день скачу.

 

Затнеться моя Галиночка,

А я перескочу,

Скакалочку за палички,

За ручки я кручу.

 

Летить моя скакалочка

Під ніжки зверху вниз,

Кричить моя Галиночка:

«Прошу, зупинись!»

 

Тримаю міцно палички

І до сонечка лечу,

Розлучитися зі скакалкою

Ніяк я не хочу.

 

Новий м’яч

— Що за гамір, що за гам?

— Це м'яча купили нам!

Ми побігли на газон:

Тут нам буде стадіон!

Тут ворота, тут суддя,

Тут команди — ти і я.

Бий! Пасуй! Ура, футбол!

В третій шибці — третій гол..

Вікна — то найкраща ціль.

Збіглись люди звідусіль:

— Що за гамір, що за гам?

— Це м'яча купили нам!..


2 команда «Котики»


Кораблик

Наш струмок біжить в долині,

Стугну-річку знаєш ти?

У Дніпро із нею плине,

Де лежить село Плюти.

А з Дніпром у Чорне море

Шлях-дорога немала,

Під високі сніжні гори,

До грузинського села.

Гей, кораблику школярський,

Швидше, дужче пропливай,

У кубанський, чи аджарський,

Чи в грузинський теплий край.

То-то буде там розмови,

Як побачать ув імлі

Наш кораблик паперовий

З української землі!

 

Лікар

Лялька Алла

Хвора стала —

Другий день уже лежить;

Лялька Алла

З ліжка впала,

В неї ніженька болить.

Я ж казала,

Я ж благала:

Ти сиди і не крутись.

От і впала

Лялька Алла —

Впала так, як я колись.

З ніг я збилась,

Я втомилась —

Треба ж ляльку лікувать.

Ліки маю,

Та не знаю,

Де термометра дістать.


Завдання №2. «Знайди вихід»

- Капітани команд отримують лабіринти. Вам потрібно усією командою знайти вихід для тих казкових героїв, які там заблукали.

Завдання №3. «Я і моя іграшка»

- Наступне завдання полягає в тому, що кожен учасник команди представляє свій костюм, але розповідає коротко та найголовнішу особливість костюму.

  • Назва.
  • Опис.
  • Особливість.

Завдання №4. «Квітку розкривай – завдання відгадай!»

- Кожна команда отримує загадкові квіти та малюнки до них. Ваше завдання у послідовності розкрити і зібрати відомості про ту чи іншу іграшку.

1 команда:

  • сопілка – глиняна іграшка – мелодична душа українського народу;
  • коза – солом’яна іграшка – символ родючості;
  • лялька-мотанка – іграшка із тканини – оберіг, добробут в сім’ї.

2 команда:

  • свищик – глиняна іграшка – оберіг від злих духів;
  • павучок – солом’яна іграшка – символ Всесвіту, притягує родинне щастя;
  • коник – дерев’яна іграшка – слуга сонця, допомагає вирощувати хліб.

Фізкультхвилинка «Кумедні іграшки»

Завдання №5. «Танграм» чи «Пентаміно»

- Капітани команд отримують гру «Танграм» або «Пентаміно». Потрібно з квадратиків скласти ту іграшку, контури якої зображені на папері.

Завдання №6. «З Днем Народження, іграшко!»

- Діти, зараз ми подивимося, де народжуються іграшки та хто їх виготовляє. Перше відео дивиться команда «Котики» та розповість про значення даної іграшки, а потім –навпаки.

Завдання №7. «Іграшки матусі та бабусі»

- Діти, влаштуйтеся зручніше та послухайте виступ Красільнікової Ірини та Гнасюк Ганни про іграшки, з якими вони гралися у свій час.

Завдання №8. «Веселий м’ячик»

- Діти, прийшов час гратися. Ми утворюємо коло, передаємо м’ячик зі словами:

Ти котись, веселий м’ячик,

Швидко, швидко, по рукам.

Той, у кого зупинився,

Нам станцює гопака!

Правило гри – не пропускати учасників та поважати одне одного.

Завдання * «Переплутай»

- Діти, ваше завдання по картках об’єднати  іграшки із мультфільмів та казок в таку історію, де вони живуть та граються разом.

Підведення підсумків

- Діти, Грайлик бажає нагородити вас подарунками, але він ще не знає результатів. Капітани команд оголошують кількість фішок, отриманих за всі правильні відповіді.

Команди отримують призи та аплодують одна одній.

- Ми цілий день грали, читали, малювали,

Іграшки свої повсюди розкидали,

А скоро час працювати,

Пора вже їх збирати.

- З кубиків розкиданих будинок ти склади,

- Всі м'які іграшки затишно розсади,

- Машинки на парковку швидше визначай,

- В бібліотеку книжки швидесенько здавай.

- Для інших іграшок місця сам відведи.

- І дорослу фантазію ти в цьому прояви.

 

docx
Додано
24 березня 2019
Переглядів
698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку