Інтелектуально-розвивальний проект
«Пригоди Грайлика»
Тема. Пригоди Грайлика
Мета та завдання проекту: розширювати знання дітей про українські народні ігри, іграшки та іграшки інших народів, навчити відрізняти матеріали, з яких виготовлені іграшки, виділяти етапи гри, розвивати мовлення, пам'ять, самостійність у мисленні, кмітливість, винахідливість, формувати поглиблене значеннєве сприйняття гри, творчі задатки та уміння працювати в команді, виховувати бережне ставлення до іграшок, повагу до суперника, сприяти формуванню естетичного смаку.
Учасники проекту: учні 2-Б класу
Очікуваний результат: визвати зацікавленість до створення та використання українських іграшок та ігор, розвиток творчості та уміння працювати в команді.
Етапи проекту:
І. Організаційний.
Повідомлення теми, мети, завдань проекту, складання плану роботи.
ІІ. Підготовчий.
ІІІ. Презентація проекту:
Хід заходу
І. Організаційний момент
Розподіл на команди та їх привітання. Створення емоційного настрою.
- Діти, давайте налаштуємося на продуктивну і веселу роботу на нашому святі.
Доброго ранку - сонце привітне!
Доброго ранку - небо блакитне!
Доброго ранку - в небі пташки!
Доброго ранку - зелені дубки!
Доброго ранку - люди привітні!
Ми всім бажаємо, щоб посмішки квітли!
- Діти, давайте пригадаємо нашу підготовку. Ми навчилися створювати українські народні іграшки з різних матеріалів та вивчили багато різноманітних ігор. На уроках за допомогою ігор навчалися. Вдома ви разом з батьками виготовили елементи ваших улюблених іграшок для костюму. Ми з вами відвідали музей, дізналися, які бувають іграшки та особливу увагу звернули на розділ «Різдвяна іграшка». Погляньте, яка гарна виставка з нашими виробами та малюнками. А зараз ми продемонструємо все, що дізналися про українські народні ігри та іграшки.
Завдання №1. Привітання команд
- Діти, сьогодні до нас завітав Грайлик, з яким ми весь час працювали та готували вироби. Він прийшов з подарунками, але, щоб їх отримати, потрібно вирішити завдання, які Грайлик для вас приготував. За кожну правильну відповідь у конкурсах ви будете отримувати символи своєї команди. Капітани обирають назву команди за символом.
- Ваше завдання розповісти вірші про іграшки, назвати іграшку та її значення у вірші.
1 команда «Їжачки»
Скакалочка
Скакалочку за палички
Я цілий день верчу.
З молодшою сестричкою,
Я цілий день скачу.
Затнеться моя Галиночка,
А я перескочу,
Скакалочку за палички,
За ручки я кручу.
Летить моя скакалочка
Під ніжки зверху вниз,
Кричить моя Галиночка:
«Прошу, зупинись!»
Тримаю міцно палички
І до сонечка лечу,
Розлучитися зі скакалкою
Ніяк я не хочу.
Новий м’яч
— Що за гамір, що за гам?
— Це м'яча купили нам!
Ми побігли на газон:
Тут нам буде стадіон!
Тут ворота, тут суддя,
Тут команди — ти і я.
Бий! Пасуй! Ура, футбол!
В третій шибці — третій гол..
Вікна — то найкраща ціль.
Збіглись люди звідусіль:
— Що за гамір, що за гам?
— Це м'яча купили нам!..
2 команда «Котики»
Кораблик
Наш струмок біжить в долині,
Стугну-річку знаєш ти?
У Дніпро із нею плине,
Де лежить село Плюти.
А з Дніпром у Чорне море
Шлях-дорога немала,
Під високі сніжні гори,
До грузинського села.
Гей, кораблику школярський,
Швидше, дужче пропливай,
У кубанський, чи аджарський,
Чи в грузинський теплий край.
То-то буде там розмови,
Як побачать ув імлі
Наш кораблик паперовий
З української землі!
Лікар
Лялька Алла
Хвора стала —
Другий день уже лежить;
Лялька Алла
З ліжка впала,
В неї ніженька болить.
Я ж казала,
Я ж благала:
Ти сиди і не крутись.
От і впала
Лялька Алла —
Впала так, як я колись.
З ніг я збилась,
Я втомилась —
Треба ж ляльку лікувать.
Ліки маю,
Та не знаю,
Де термометра дістать.
Завдання №2. «Знайди вихід»
- Капітани команд отримують лабіринти. Вам потрібно усією командою знайти вихід для тих казкових героїв, які там заблукали.
Завдання №3. «Я і моя іграшка»
- Наступне завдання полягає в тому, що кожен учасник команди представляє свій костюм, але розповідає коротко та найголовнішу особливість костюму.
Завдання №4. «Квітку розкривай – завдання відгадай!»
- Кожна команда отримує загадкові квіти та малюнки до них. Ваше завдання у послідовності розкрити і зібрати відомості про ту чи іншу іграшку.
1 команда:
2 команда:
Фізкультхвилинка «Кумедні іграшки»
Завдання №5. «Танграм» чи «Пентаміно»
- Капітани команд отримують гру «Танграм» або «Пентаміно». Потрібно з квадратиків скласти ту іграшку, контури якої зображені на папері.
Завдання №6. «З Днем Народження, іграшко!»
- Діти, зараз ми подивимося, де народжуються іграшки та хто їх виготовляє. Перше відео дивиться команда «Котики» та розповість про значення даної іграшки, а потім –навпаки.
Завдання №7. «Іграшки матусі та бабусі»
- Діти, влаштуйтеся зручніше та послухайте виступ Красільнікової Ірини та Гнасюк Ганни про іграшки, з якими вони гралися у свій час.
Завдання №8. «Веселий м’ячик»
- Діти, прийшов час гратися. Ми утворюємо коло, передаємо м’ячик зі словами:
Ти котись, веселий м’ячик,
Швидко, швидко, по рукам.
Той, у кого зупинився,
Нам станцює гопака!
Правило гри – не пропускати учасників та поважати одне одного.
Завдання * «Переплутай»
- Діти, ваше завдання по картках об’єднати іграшки із мультфільмів та казок в таку історію, де вони живуть та граються разом.
Підведення підсумків
- Діти, Грайлик бажає нагородити вас подарунками, але він ще не знає результатів. Капітани команд оголошують кількість фішок, отриманих за всі правильні відповіді.
Команди отримують призи та аплодують одна одній.
- Ми цілий день грали, читали, малювали,
Іграшки свої повсюди розкидали,
А скоро час працювати,
Пора вже їх збирати.
- З кубиків розкиданих будинок ти склади,
- Всі м'які іграшки затишно розсади,
- Машинки на парковку швидше визначай,
- В бібліотеку книжки швидесенько здавай.
- Для інших іграшок місця сам відведи.
- І дорослу фантазію ти в цьому прояви.