"Клуб - нова модель в системі розвитку позитивного соціального досвіду молодшого школяра"

Про матеріал

Пропонується орієнтована тематика занять клубу. Кількість занять- 14.

Завдання клубу:

1.Ознайомлення дітей з конструктивними формами поведінки.

2. Навчання їх ефективним стратегіям та способам поведінки. 3. Підвищення рівня знань учнів про якості людської психіки та особистості, соціальних та психологічних законів функціонування людини в суспільстві.

4. Формування відповідального ставлення до особистого вибору.

Перегляд файлу

Підлітковий клуб - нова модель в системі розвитку позитивного соціального досвіду молодшого школяра

Щербакова Вікторія Вікторівна,

учитель Кролевецькоъ СШ –ІІІ ступенів №3

 

Чи замислювалися ви коли-небудь над тим, що значить бути дитиною? Яка вона, як він розуміє оточуючий світ і нас з вами?

Бути дитиною– це зовсім не просто, адже це той період життя, коли особистість вирішує найважливіші та найскладніші задачі свого теперішнього та майбутнього.

 Організувавши в навчальному закладі   клуб для молодших школярів  “Пізнай себе та інших”, учитель  школи зможе  допомогти учням пізнати не тільки себе, а й оточуючих, залучити учнів до проведення активного позитивного відпочинку, розвивати культуру спілкування. Але разом з цим вирішуватимуться й інші завдання. Це

1.Ознайомлення дітей з конструктивними формами поведінки.

2. Навчання  їх ефективним стратегіям та способам поведінки.                3. Підвищення рівня знань учнів про якості людської психіки та особистості, соціальних та психологічних законів функціонування людини в суспільстві.

4. Формування відповідального ставлення до особистого вибору.

 Клуб стане місцем, де діти зможуть відчути себе більш значимими, зможуть навчитися новим способам поведінки, відпочити і відчути себе в безпеці.  Цьому сприяє використання різних форм і методів роботи, таких як дискусії, диспути, акції, заняття з елементами тренінгу,  драматична студія.

 У річищі цікавого спілкування у дітей оперативніше активізуватимуться пізнавальні інтереси, зростатиме бажання оприлюднити свої думки, оцінки, ідеї, реалізувати свої творчі можливості, презентувати свій духовний світ і культурні запити. Активність спілкування дітей в засіданнях клубу спонукатиме їх до участі у дискусіях, відпрацювання навичок конструктивної взаємодії, зобов’язуватиме пережити деякий азарт змагання у диспутах, вибрати надійну тактику захисту своєї думки, обміркувати вагомість своєї аргументації.

 Ефективність застосування тих чи інших форм роботи в значній мірі залежатиме від дотримання основних принципів роботи саме підліткового клубу, основними з яких є:

1. Використання різних способів вирішення проблем.

2. Учень – теж людина. Він має право помилятись, бути не таким, як би нам хотілося. Має право на свій вибір і тільки сам його може зробити.

3. Ми рівні і ми разом. Ми поважаємо права один одного. Ми пропонуємо однакові вимоги до себе і до підлітків. Разом беремо участь в заходах клубу.

4.Чесність та відкритість. Ми говоримо про те, що насправді.

5. Пошук. Ми готові вчитися, шукати, випробовувати, помилятися.

6. Зона найближчого розвитку як принцип вибору форм та методів роботи.

Ми повинні враховувати потреби та можливості підлітків при виборі способів взаємодії з ними.

Саме клуб стане ефективною формою спілкування для підлітків, яка ґрунтується на бажанні учнів зайняти активну життєву позицію, бути ініціативними та пропагувати здоровий спосіб життя як життєвий пріоритет серед своїх однолітків.

Орієнтовна тематика занять

Тема

1.

Заняття 1.«Знайомтесь: це я»

2.

Заняття 2. «Розуміння себе»

3.

Занаття 3. «Мій світ»

4.

Заняття 4 «Робота з Я-образом»

5.

Заняття 5 «Відчуй себе потрібним»

6.

Заняття 6 «Шлях довіри»

7.

Заняття 7 «Агресія і гнів»

8.

Заняття 8 «Зроби себе щасливішим»

9.

Заняття 9 «Зроби правильний вибір»

10.

Заняття 10 «Ти –частина команди»

11.

Заняття 11 «Шлях чемпіона»

12.

Заняття 12 «Життя – не гра»

13.

Заняття 13 «Маска. Хто ти?»

14.

Заняття 14 «Я-особистість»

 

Заняття №1

Тема: Знайомтесь: це я.

Мета: опанувати навички практичного самопізнання, сформувати та розвинути настанови на самопізнання та самоусвідомлення.

Вправа 1. «Самопрезентація»

Усім пропонується презентувати свою особистість.

  Аналіз вправи

Чи всі змогли висловитись?

Чия розповідь найбільше зацікавила ?

Хто в групі здається таємничим ?

Вправа 2. «Чарівна квітка»

Кожному учаснику пропонується квітка, на пелюстках потрібно написати свої позитивні якості.

Аналіз вправи

Чи важко було визначити свої позитивні якості?

Які відчуття ви переживали, коли визначали свої позитивні якості?

Вправа 3. « Знайомтесь: це я»

Усвідомлення власної значущості допомагає нам приймати правильні виважені рішення.

Наша поведінка залежить від того, як ми самі до себе ставимося та від ставлення до нас інших людей. Нам слід навчитися адекватно сприймати себе таким, яким я є . Це означає, що ми повинні з′ясувати, якими якостями ми наділені, щоб не дозволяти ні самим собі, ні оточуючим повісити несправжні «цінники». Ваша особливість у вашій унікальності.      

Про що ж ти можеш дізнатися відвідуючи клуб «Пізнай себе та інших»?

Чи зможеш знайти рецепт, що допоможе вирішити проблему, яка супроводжує людину від найдавніших часів до сьогодення?

Рецепту досі не знайдено.

Але є спроба допомогти тобі в пізнанні цінностей людського життя, у відкритті самого себе.

Якщо це для тебе?

Ми будемо з тобою співпрацювати.

Ця анкета допоможе нам з тобою ближче познайомитись.

Знайомтесь: це Я!

 П. І. П. ___________________________________________________

Адреса __________________________________________________

Тел. _____________________ Дата народження ______________

Як ти дізнався про клуб «Пізнай себе та інших»:

Візитка   Оголошення    Запросив товариш

Опиши себе:

Веселий Добрий Розумний Сміливий

Красивий Талановитий Сором’язливий

  • Інше_________________________________________________

Чим займаєшся у вільний час___________________________________

Твої захоплення_______________________________________________

Улюблена книга_______________________________________________

Кредо________________________________________________________

Чого Ти найбільше бажав у цьому житті _________________________

_____________________________________________________________

Дата заполнения ______________

Висновок:

Кожен з вас є неповторною, унікальною особистістю.  Ваша особливість у вашій унікальності. Кожен з вас особливий по своєму. Людина не є досконалою. Але ви повинні докладати всіх зусиль, аби стати кращим. зитивні якості?1111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111

Заняття№2

Тема: Розуміння себе

Мета: формування навичок самоаналізу, саморозуміння, самокритики, розвивати інтерес до свого внутрішнього світу.

Вправа 1.  «Хто Я?»

 Пропонується відповісти на запитання «Хто я?» 20 словами. Запитання «Хто я?» не повинно бути замінено відповідями на питання «Який я?».

Аналіз вправи

Що ти відчував, коли говорив про себе?

Чи дізналися ви щось нове про інших учасників?

Вправа 2. «Я»

 Пропонується написати твір на тему «Особисті риси, що визначають мій успіх».

Аналіз вправи

Що було написати найлегше, а що найважче?

Що цікавого, нового ви для себе відкрили?

Вправа 3. «Напишу собі листа».

 Учні повинні написати  собі листа. У цьому листі  необхідно описати свої власні стани, важливі події, враження.

Аналіз вправи

Що було для вас найважчим?

Вправа 4. «Психологічний портрет».

 Завдання: намалювати свій портрет.

Аналіз вправи

Які почуття викликало виконання цієї вправи?

 Вправа 5. «Крамниця».

Уявіть собі, що ви прийшли до крамниці. Вам пропонують обміняти свої негативні риси характеру на позитивні. Кожен учасник на аркуші паперу записує ті риси, які б хотів обміняти і ті риси, які б хотів придбати.

Аналіз вправи

Чи легко було визначити свої негативні риси характеру?

Що ви відчуваєте зараз?

Вправа 6.«Покритикуй себе».

 Кожен з учасників повинен покритикувати себе.

Аналіз вправи

Що ви нового відкрили про себе, про інших?

У чому цінність цієї вправи?

Вправа 7. «Похвали себе».

 Кожен з учасників повинен похвалити себе.

Аналіз вправи

Які почуття викликала у вас ця вправа?

У чому цінність цієї вправи?

Вправа 8. «Листівка напам′ять».

 На листівках учасники записують своє ім′я.  Передаючи листівки по колу, кожен записує свої побажання.

Аналіз вправи

Якими думками ви можете поділитися стосовно виконання цієї вправи?

Вправа 9. « Про себе».

Я особистість, бо….; Я такий, який я є, бо…..; Я знаю……; Я стверджую….; Я намагаюся…..; Я сподіваюсь…..

 Висновок: Кожен з вас є особливим, цінним, значущим. Ти є особливий – оскільки ти унікальний, ти маєш особливу цінність, тому будь таким яким ти є.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    Зразок оголошення

 

Дорогий друг!

 

Запрошуємо тебе  до клубу для підлітків

«Пізнай себе та інших».

Про що ж ти можеш дізнатися, відвідуючи клуб «Пізнай себе та інших»?

Чи зможеш знайти рецепт, що допоможе вирішити проблему, яка супроводжує людину від найдавніших часів до сьогодення?

Рецепту досі не знайдено.

Але є спроба допомогти тобі в пізнанні цінностей людського життя, у відкритті самого себе.

Якщо це для тебе, ми будемо з тобою співпрацювати.

 

http://www.motivators.ru/sites/default/files/imagecache/main-motivator/motivator-18877.jpg

docx
Додано
30 червня 2018
Переглядів
657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку