Мета: визначити поняття здоров’я, навчити учнів правильно піклуватися про своє здоров’я, сприяти формуванню вихованцями цінності здоров’я та значення власних дій і поведінки для його збереження, виховувати в дітей розуміння корисних та шкідливих звичок для нашого здоров’я.
Обладнання: ребуси, мультик про здоров’я, ватман (2 шт.), кольоровий папір, вирізки з журналів або роздруківки з інтернету корисних та шкідливих продуктів та звичок, маркери, ножиці, клей тощо.
Хід заняття
1. Мотивація.
Вступне слово вчителя.
Вправа «Криголам»
– Діти, як ви гадаєте, що потрібно нам для того щоб зберегти наше здоров’я? Які корисні та шкідливі звички ви знаєте?
(Діти називають свої думки про здоров’я, другий своє і першого учасника і так далі)
Наприклад: 1 учень – зарядка,
2 учень – зарядка, вживання фруктів,
3 учень – зарядка, вживання фруктів, заняття фізкультурою,
4 учень - зарядка, вживання фруктів, заняття фізкультурою, куріння шкідливе,
5 учень - зарядка, вживання фруктів, заняття фізкультурою, куріння шкідливе, здоровий сон і т. д.
2. Повідомлення теми.
Використовую ребус, щоб підвести дітей до теми нашого заняття.
– Діти, щоб дізнатись про що піде мова, розгадайте ось такий ребус. (слайд 2)
(Можна зробити на ватмані і почепити на дошку) Коли діти відгадають (слайд 1)
3. Надання інформації.
Здоров’я – це набагато більше, ніж відсутність хвороб. Це і добре самопочуття, енергійність. Хороше здоров’я допомагає добре вчитися, спілкуватися, дружити, працювати, здійснювати задумане, долати труднощі.
Діти а чи хтось знає що таке здоров’я? (Відповіді дітей, наперед вивчені вірші про здоров’я)
Тож давайте подивимось ролик про здоров’я
Мультик про здоров’я (https://www.youtube.com/watch?v=8GjEDdYETq4)
Рефлексія. Запитання до дітей за мультиком (слайд 3)
– Які корисні продукти згадуються в мультику?
– Що не хотіла їсти дівчинка? А що вона хотіла їсти?
– А чіпси та сухарики корисні?
– Діти, то що потрібно нам для того, щоб зберігати та зміцнювати наше здоров’я?
А зараз пропоную пограти в гру.
4. Інтерактивна вправа «Країна Здоров’я» (10-30 хвилин) (слайд 4)
Мета: сприяти формуванню вихованцями цінності здоров’я та значення власних дій і поведінки для його збереження.
Необхідні ресурси: папір А1, кольоровий папір, вирізки з газет чи журналів з корисними та шкідливими звичками, маркери, ножиці, клей тощо.
Хід вправи
1-ий етап. Ведучий пропонує учням поміркувати над імовірною моделлю здоров’я.
Для цього він об’єднує (за допомогою кольору: конструктор лего) учнів у підгрупи по 5-6 дітей (чи на дві групи, можна запросити до гри і гостей), кожній з яких дає завдання – розробити модель Країни здоров'я, у якій відобразити те, з чого на думку учнів, складається життя, без чого не можна уявити здорову людину.
На виконання вправи – 15 хвилин.
2-ий етап. Після виконання вправи кожна з команд презентує свою модель (2 хвилини).
3-ій етап. Ведучий пропонує учням уявити шкідливі, руйнівні для здоров’я фактори. Наступне завдання учням – обмінятися моделями і зобразити руйнівні фактори «Країни Здоров'я» (3 хвилини).
Приблизні моделі Країни Здоров’я, які діти побудують (можна малювати, ліпити картинки, все на фантазію дітей)
Цей етап теж презентується (по 1 хвилині), а по завершенню проводиться обговорення в загальному колі.
Запитання для обговорення (Рефлексія)
Що ви відчували, коли створювали «Країну Здоров'я»?
Що ви відчували, коли її руйнували?
Що ви відчували, коли отримали зруйновану?
Чи можна відновити те, що вже зруйновано?
Чи буде відновлене таким, як раніше?
Що легше – запобігти руйнуванню чи відновити зруйноване? (слайд 5)
До уваги ведучого!
Важливо звернути увагу на те, чи всі учні, які бажали висловитися під час обговорення, мали таку можливість. Чи висловлювалися різні, навіть протилежні думки? Це важливо для підтримки діалогу та зацікавленості учнів.
5. Висновки (слайд 1)
Запитання для обговорення
Діти, що таке здоров’я?
Як потрібно дбати про здоров'я?
Які корисні звички для здоров'я?
Які звички є шкідливими?
Що ви робитимете, для того щоб зберегти своє здоров'я?
Дякую вам за активну участь. І давайте подякуємо нашим гостям.