Мета: а) узагальнити знання учнів про правила поведінки в школі, формувати
уявлення моральних норм;
б) розвивати вміння поводитися правильно на уроках та в позаурочний час,
критичне мислення учнів ;
в) виховувати ціннісне ставлення до себе, людей, бережливе ставлення до
матеріальних цінностей навчального закладу.
Інтерактивна гра
виховного ( морального) спрямування
Тема : Розчаруємо промінчики
Мета: а) узагальнити знання учнів про правила поведінки в школі, формувати
уявлення моральних норм;
б) розвивати вміння поводитися правильно на уроках та в позаурочний час,
критичне мислення учнів ;
в) виховувати ціннісне ставлення до себе, людей, бережливе ставлення до
матеріальних цінностей навчального закладу.
Обладнання та матеріали: хмаринки, сонечко, промінчики, умовні знаки – правила
поведінки в школі ( віршовані В.В. Умарова), поетичні твори про шкільне
життя, аудіозапис, пам’ятка « Правила поведінки для чемної дитинки».
Хід гри
І. Організація до гри. Вступна частина.
1. Виконання пісеньки « Вийди, вийди, сонечко».
2.Відгадування загадки про сонце.
Всі від нього навкруги
Набираються снаги.
Тільки ранок настає,
Виглянь у віконце!
Всім воно життя дає –
Променисте - …( сонце).
3. Бесіда про значення сонця в природі, його символічне значення.
- Дітки, що дає нам сонечко ? ( світло і тепло)
- А який у вас настрій, коли світить сонечко? ( хороший).
Усміхніться всім навколо
Небу, сонцю, людям, квітам,
І тоді обов’язково
День тобі веселим буде.
- Сонечко – символ тепла, миру, щастя. Сонечко – це яскрава усмішка радісного дня. Кожен з нас може бути сонечком, даруючи тепло оточуючим. Тоді, коли зустрічаємось, коли, щось приємне зробимо. Завжди, коли не шкодимо іншим.
- Підніміть руку ті, хто хоче стати сонечком?
ІІ. Повідомлення теми гри
Чи цікаво вам дізнатись,
Що із сонечком може статись?
Ну то всядьтеся рівніше
І дізнайтеся скоріше.
Ви живете в суспільстві людському,
Без людей не могли би прожити.
І хоч правил багато є в ньому,
Та всі правила мусите вчити.
ІІІ. Основна частина
б) прослуховування віршованого правила
Вчасно йди завжди до школи
Та не спізнюйся ніколи.
Вчись раніше пробудитись,
Щоб до школи не спізнитись.
І щоб день пройшов не марно,
З усіма поводься гарно.
в) поява промінчика;
г) слухання оповідання В.О. Сухомлинського «Ледача подушка»
Маленькій Яринці треба рано вставати, щоб до школи йти, а не хочеться, ой як не хочеться! Ввечері питає Яринка у дідуся:
- Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати i йти до школи.
- Це подушка в тебе ледача,- відповів дідусь.
- А що ж їй зробити, щоб вона не була ледачою?
- Знаю я таємницю,- пошепки сказав дідусь.- Ото саме тоді, як вставати не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря, добре вибий її кулачками - вона і не буде ледачою.
- Справді? - зраділа Яринка.- Я так i зроблю завтра.
Ще дуже рано, а треба збиратись до школи. Не хочеться вставати Яринці, але треба ж нарешті подушку провчити, лінощі з неї вибити.
Схопилась Яринка швиденько, одяглася, взяла подушку, винесла на подвір'я, поклала на лавку - та кулачками її, кулачками. Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко - та й умиватися. А дідусь у вуса посміхається.
б) прослуховування віршованого правила
Для твоїх шкільних занять
Є в школі спеціальна форма –
її потрібно одягать,
бо це для учнів звична норма.
в) поява промінчика.
б) прослуховування віршованого правила
Спортивний одяг для дітей
Потрібний, щоб у нім стрибати,
У м’яч пограти чи хокей,
Чи шведську стінку враз здолати.
в поява промінчика
б) прослуховування віршованого правила
В школи з книжкою ідіть.
Зайві ж речі не беріть.
Ними можна травмувати.
Всім про це потрібно знати.
в) Гра « Збери портфель».
г) поява промінчика.
б) прослуховування віршованого правила
Чемним будь, завжди вітайся
І при цьому усміхайся.
Всіх вітай: дітей, батьків,
Друзів і учителів.
в) слухання жартівливого вірша І. Кульської « Неприємності від чемності».
Обіцяв Пилип матусі:
Ось за чемність я візмуся!
В школі шануватимусь,
До усіх вітатимусь….
Пилипко виходить з хати.
Як же чемність показати?
Наздогнав Пилип Фросину.
Смик за косу, за хустину:
Здоровкаюся ж двічі я,
ти чого не ввічлива?-
Не чуть вітання Фросі –
Вона нечемна досі…
Пилип у класі вдруге:
Той напихає рота –
Вітатись неохота.
Пилип гукнув: « Нечема!»
Чи був Пилипко чемний?
г) поява промінчика.
б) прослуховування віршованого правила
Слухай вчителя уважно
І веди себе поважно.
Щоб зуміли все зробити
Та все добре зрозуміти.
б) прослуховування віршованого правила
На уроках не гукай,
Завжди руку підіймай.
Там, де шум і крик буває,
Працездатності немає.
в) поява промінчика
г) слухання жартівливого вірша Є. Бандуренко « Дуже хочу тиші»
—В класі двадцять чоловік!
Двадцять душ, і всі вони
Дуже хочуть тишини.
І тому весь час звучить:
«Тихо! Тихше! Ну тихіш!» —
Гриць гукає і Тиміш,
Оля Колю заклика,
Коля — Васю і Павла.
Словом, двадцять чоловік
Підняли за тишу крик.
Ну й повір, що всі вони
Справді хочуть тишини!
б) прослуховування віршованого правила
Книжка всім дає знання.
В кожній щось цікаве є.
Тож по книжці не малюй
Та не рви її, не псуй.
в) поява промінчика.
б) прослуховування віршованого правила
Школа – це твій рідний дім.
Будь господарем у нім.
Парти бережи і стіни.
в) Слухання вірша Б. Трохимчука « Бережливий».
В класі — парта, а на ній:
«Федя, Юра, Гнат, Корній», -
Імена Петько читає,
Сам до себе промовляє:
Хто посмів, я не збагну,
Парту нищити шкільну?
Ні, мені не все одно,
З цим кінчать пора давно.
Вмить з кишені цвях дістав
І на парті написав:
«Бережіть шкільне майно!»
- Чи бережливий насправді Петько?
г) поява промінчика
б) прослуховування віршованого правила
На перерві в тихі ігри грайся,
А не бігай, не штовхайся.
Як ведеш себе негоже-
Завжди травма бути може.
в) поява промінчика
б) прослуховування віршованого правила
По перилах не з’їзджай ,
В гру на східцях теж не грай.
Сходи – це вже не безпека
Й до біди тут недалеко.
в) поява промінчика.
г) слухання вірша « Хіба це клас?»
Нема ні миру, ні любові –
Розтанули і зникли вмить.
Розбив Віталік носа Вові,
І той заплаканий стоїть.
Замазали весь зошит Галі,
Погане слово хтось сказав.
Пішла біда гуляти далі…
Хтось Колі ручку поламав.
Скубнули Таню за косичку,
Вона ображена мовчить,
З книжками скинули поличку…
Ну як в такому класі жить?
Де хлопці і дівчата б’ються
І прозиваються весь час.
Де над бідою всі сміються…
Скажіть мені, хіба це клас?
б) прослуховування віршованого правила
В школі нашій – учень ти.
Скрізь дотримуйсь чистоти.
Все довкола зберігай,
А не псуй і не ламай.
Школа – це твій другий дім.
Ти пишатись маєш ним.
б) прослуховування віршованого правила
В туалет йдуть по потребі.
Чистота там завжди треба.
Пам’ятай, що ти людина
Й знати правила повинна.
в) поява промінчика
б) прослуховування віршованого правила
У їдальні всі їдять,
Там не бігають, сидять.
І як їш не поспішай,
Все прожуй, тоді ковтай.
в) поява промінчика
б) прослуховування віршованого правила
Наполегливо учися –
У житті це знадобиться.
Вчитись ви прийшли до школи.
Не забудь про це ніколи.
В школі ви уже прижились,
Правил ви шкільних навчились.
Ось згадали дружно їх
Тож щодня дотримуйтесь усіх.
в) перетворення сонечка із сумного у веселого.
ІІІ. Заключна частина
Сію дитині в серденько ласку,
Мудрість і розум, віру у казку.
Мамину ніжність, татову силу.
Щоб була щедра, добра і мила.
Щоб завжди душі людські зігрівала,
Щоб для навколишніх сонечком стала.
І ти й твої товариші,
І ваші друзі всі по класу,
Живіть із сонечком в душі,
На ненависть не гайте часу.
Швидко збігають хвилини,
Ось і прощатись пора.
Дозвольте вам на прощання
Зичити щастя й добра.