Інтерактивна гра морального спрямування на тему " Розчаруємо промінчики".

Про матеріал

Мета: а) узагальнити знання учнів про правила поведінки в школі, формувати

уявлення моральних норм;

б) розвивати вміння поводитися правильно на уроках та в позаурочний час,

критичне мислення учнів ;

в) виховувати ціннісне ставлення до себе, людей, бережливе ставлення до

матеріальних цінностей навчального закладу.

Перегляд файлу

Інтерактивна гра

виховного ( морального) спрямування

Тема : Розчаруємо промінчики

Мета: а) узагальнити знання учнів про правила поведінки в школі, формувати

               уявлення  моральних норм;

           б) розвивати вміння поводитися правильно на уроках та в позаурочний час,

               критичне мислення учнів ;

           в) виховувати ціннісне ставлення до себе, людей, бережливе ставлення до

               матеріальних цінностей навчального закладу.

Обладнання та матеріали: хмаринки, сонечко, промінчики, умовні знаки – правила

              поведінки в школі ( віршовані В.В. Умарова), поетичні твори про шкільне

              життя, аудіозапис, пам’ятка « Правила поведінки для чемної дитинки».

 

Хід гри

І. Організація до гри. Вступна частина.

1. Виконання пісеньки « Вийди, вийди, сонечко».

2.Відгадування загадки про сонце.

Всі від нього навкруги

Набираються снаги.

Тільки ранок настає,

Виглянь у віконце!

Всім воно життя дає –

Променисте - …( сонце).

3. Бесіда про значення сонця в природі, його символічне значення.

- Дітки, що дає  нам сонечко ? ( світло і тепло)

- А який у вас настрій, коли світить сонечко? ( хороший).

Усміхніться всім навколо

Небу, сонцю, людям, квітам,

І тоді обов’язково

День тобі веселим буде.

- Сонечко – символ тепла, миру, щастя. Сонечко – це яскрава усмішка радісного дня. Кожен з нас може бути сонечком, даруючи тепло оточуючим. Тоді, коли зустрічаємось, коли, щось приємне зробимо. Завжди, коли не шкодимо іншим.

-  Підніміть руку ті, хто хоче стати сонечком?

ІІ. Повідомлення теми гри

Чи цікаво вам дізнатись,

Що із сонечком може статись?

Ну то всядьтеся рівніше

І дізнайтеся скоріше.

 

  • Сьогодні ми з вами пригадаємо правила, завдяки яким ви можете бути сонечками в школі під час гри « Розчаруємо промінчики».

Ви живете в суспільстві людському,

Без людей  не могли би прожити.

І хоч правил багато є в ньому,

Та всі правила мусите вчити.

 

ІІІ. Основна частина

  1. Роз’яснення правил гри
  • Ви бачите, що сонечко сумує. Тому, що хмаринки зачарували його помічників – промінчики. Нам потрібно їх розчарувати. Для цього ми повинні розгадати умовні знаки, в яких зашифровані правила поведінки в школі.
  •  За це сонечко вам віддячить.
  1. Розшифровка умовних знаків. Ознайомлення з віршованими правилами.
  • а) розгляд малюнка( Ранок. Будильничок. Дзвінок.) ( картка 1)

б) прослуховування віршованого правила

Вчасно йди завжди до школи

Та не спізнюйся ніколи.

Вчись раніше пробудитись,

Щоб до школи не спізнитись.

І щоб день пройшов не марно,

З усіма поводься гарно.

в) поява промінчика;

г) слухання оповідання В.О. Сухомлинського «Ледача подушка»

       Маленькій Яринці треба рано вставати, щоб до школи йти, а не хочеться, ой як не хочеться! Ввечері питає Яринка у дідуся:
- Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати i йти до школи.
- Це подушка в тебе ледача,- відповів дідусь.
- А що ж їй зробити, щоб вона не була ледачою?
- Знаю я таємницю,- пошепки сказав дідусь.- Ото саме тоді, як вставати не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря, добре вибий її кулачками - вона і не буде ледачою.
- Справді? - зраділа Яринка.- Я так i зроблю завтра.
Ще дуже рано, а треба збиратись до школи. Не хочеться вставати Яринці, але треба ж нарешті подушку провчити, лінощі з неї вибити.
Схопилась Яринка швиденько, одяглася, взяла подушку, винесла на подвір'я, поклала на лавку - та кулачками її, кулачками. Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко - та й умиватися. А дідусь у вуса посміхається.

 

  • а) розгляд малюнка( Шкільна форма) ( картка 2)

б) прослуховування віршованого правила

Для твоїх шкільних занять

Є в школі спеціальна форма –

її потрібно одягать,

бо це для учнів звична норма.

в) поява промінчика.

  • а) розгляд малюнка( спортивна форма) ( картка 3)

б) прослуховування віршованого правила

Спортивний одяг для дітей

Потрібний, щоб у нім стрибати,

У м’яч пограти чи хокей,

Чи шведську стінку враз здолати.

в поява промінчика

  • а) розгляд малюнка( книга, іграшки) ( картка 4)

б) прослуховування віршованого правила

В школи з книжкою ідіть.

Зайві ж речі не беріть.

Ними можна травмувати.

Всім про це потрібно знати.

в) Гра « Збери портфель».

г) поява промінчика.

  • а) розгляд малюнка( посмішка, у  хмаринці привітання « Добрий день!»)              ( картка 5)

б) прослуховування віршованого правила

Чемним будь, завжди вітайся

І при цьому усміхайся.

Всіх вітай: дітей, батьків,

Друзів і учителів.

в) слухання жартівливого вірша І. Кульської « Неприємності від чемності».

 

Обіцяв Пилип матусі:

Ось за чемність я візмуся!

В школі шануватимусь,

До усіх вітатимусь….

Пилипко виходить з хати.

Як же чемність показати?

Наздогнав Пилип Фросину.

Смик за косу, за хустину:

Здоровкаюся ж двічі я,

 ти чого не ввічлива?-

Не чуть вітання Фросі –

Вона нечемна досі…

Пилип у класі вдруге:

  • Добридень каже другу.

Той напихає рота –

Вітатись неохота.

Пилип гукнув: « Нечема!»

Чи був Пилипко чемний?

г) поява промінчика.

 

  • а) розгляд малюнка( учні сидять у класі за партою) ( картка 6)

б) прослуховування віршованого правила

Слухай вчителя уважно

І веди себе поважно.

Щоб зуміли все зробити

Та все добре зрозуміти.

  • а) розгляд малюнка( діти сидять за партою з піднятою рукою.) ( картка 7)

б) прослуховування віршованого правила

На уроках не гукай,

Завжди руку підіймай.

Там, де шум і крик буває,

Працездатності немає.

в) поява промінчика

г) слухання жартівливого вірша Є. Бандуренко « Дуже хочу тиші»

—В класі двадцять чоловік!

Двадцять душ, і всі вони

Дуже хочуть тишини.

І тому весь час звучить:

«Тихо! Тихше! Ну тихіш!» —

Гриць гукає і Тиміш,

Оля Колю заклика,

Коля — Васю і Павла.

Словом, двадцять чоловік 
Підняли за тишу крик.

Ну й повір, що всі вони

Справді хочуть тишини!

 

  • а) розгляд малюнка(  брудна книга, біля фарби) ( картка 8)

б) прослуховування віршованого правила

Книжка всім дає знання.

В кожній щось цікаве є.

Тож по книжці не малюй

Та не рви її, не псуй.

в) поява промінчика.

 

  • а) розгляд малюнка( ідеально чистий клас) ( картка 9)

б) прослуховування віршованого правила

Школа – це твій рідний дім.

Будь господарем у нім.

Парти бережи і стіни.

в) Слухання вірша Б. Трохимчука « Бережливий».

В класі — парта, а на ній:
«Федя, Юра, Гнат, Корній», -
Імена  Петько читає,
Сам до себе промовляє:
Хто посмів, я не збагну,
Парту нищити шкільну?
Ні, мені не все одно,
З цим кінчать пора давно.
Вмить з кишені цвях дістав
І на парті написав:
«Бережіть шкільне майно!»

- Чи бережливий насправді Петько?

г) поява промінчика

  1. Фізкульхвилинка « Пісенька про сонечко».
  2. Продовження гри.
  • а) розгляд малюнка( перерва) ( картка 10)

б) прослуховування віршованого правила

На перерві в тихі ігри грайся,

А не бігай, не штовхайся.

Як ведеш себе негоже-

Завжди травма бути може.

в) поява промінчика

  • а) розгляд малюнка( сходи) ( картка 11)

б) прослуховування віршованого правила

По перилах не з’їзджай ,

В гру на східцях теж не грай.

Сходи – це вже не безпека

Й до біди тут недалеко.

в) поява промінчика.

г) слухання вірша « Хіба це клас?»

Нема ні миру, ні любові –

Розтанули і зникли вмить.

Розбив Віталік носа Вові,

І той заплаканий стоїть.

Замазали весь зошит Галі,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі…

Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Таню за косичку,

Вона ображена мовчить,

З книжками скинули поличку…

Ну як в такому класі жить?

Де хлопці і дівчата б’ються

І прозиваються весь час.

Де над бідою всі сміються…

Скажіть мені, хіба це клас?

 

  • а) розгляд малюнка( бруд по школі) ( картка 12)

б) прослуховування віршованого правила

В школі нашій – учень ти.

Скрізь дотримуйсь чистоти.

Все довкола зберігай,

А не псуй і не ламай.

Школа – це твій  другий дім.

Ти пишатись маєш ним.

  • а) розгляд малюнка( Туалети) ( картка 13)

б) прослуховування віршованого правила

В туалет йдуть по потребі.

Чистота там завжди треба.

Пам’ятай, що ти людина

Й знати правила повинна.

 

в) поява промінчика

  • а) розгляд малюнка( їдальня) ( картка 14)

б) прослуховування віршованого правила

У їдальні всі їдять,

Там не бігають, сидять.

І як їш не поспішай,

Все прожуй, тоді ковтай.

 

в) поява промінчика

 

  • а) розгляд малюнка( гарні  школярі) ( картка 15)

б) прослуховування віршованого правила

Наполегливо учися –

У житті це знадобиться.

Вчитись ви прийшли до школи.

Не забудь про це ніколи.

 

В школі ви уже прижились,

Правил ви шкільних навчились.

Ось згадали дружно їх

Тож щодня дотримуйтесь усіх.

 

в) перетворення сонечка із сумного у веселого.

ІІІ. Заключна частина

  • От ми з вами і розчарували чарівні промінчики Сонечка. І воно завітало до нас у гості, щоб віддячити вам за те, що врятували промінчики.
  • Сонечко: Я -сонечко. Мої промінці Наповнені теплом, світлом, добром, ласкою, ніжністю, добротою і чемністю. Мої промінці однаково пестіть і добрих, і злих, і великих, і малих. Я несу в своїх промінцях щастя. Воно доступне усім.

 

Сію дитині в серденько ласку,

Мудрість і  розум, віру у казку.

Мамину ніжність, татову силу.

Щоб була щедра, добра і мила.

Щоб завжди душі людські зігрівала,

Щоб для навколишніх сонечком стала.

  • Дякую вам за допомогу. Отримайте від мене за це подаруночки.
  • А ми заспіваємо тобі сонечко пісеньку.
  • Сподіваюся, діти, що відтепер ви завжди будете сонечками у школі. Не забувайте правила поведінки, щоб всім було біля вас тепло.
  • А сонечко приготувало на згадку вам пам’ятки « Правила поведінки для чемної дитинки.

 

І ти й твої товариші,

І ваші друзі всі по класу,

Живіть із сонечком в душі,

На ненависть не гайте часу.

Швидко збігають хвилини,

Ось і прощатись пора.

Дозвольте вам на прощання

Зичити щастя й добра.

docx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку