В поданому матеріалі описано методику проведення інтерактивної гри "Я - конструктор", яку можна використовувати практично на всіх уроках для учнів початкової школи, починаючи з 1 класу
Інтерактивна вправа «Я - конструктор»
Мета: розвивати інтелектуальні здібності учнів, активізувати їх творчий потенціал, збагатити словниковий запас школярів.
Вправа проводиться за таким алгоритмом: слово (пов’язане з темою уроку)- словосполучення (з цим словом) – речення – запитання – відповідь.
Наприклад, на уроках ЯДС у 1 класі під час роботи в тижні «Веселка» ключовим словом є слово веселка. Проводимо гру.
Варіант 1
Слово. Веселка.
Словосполучення. Різнокольорова веселка.
Речення. В небі сяє різнокольорова веселка.
Запитання. Скільки кольорів має веселка?
Відповідь. У веселки сім кольорів.
Варіант 2
Слово. Веселка.
Словосполучення. Грайлива веселка.
Речення. Грайлива веселка звеселяє людей.
Запитання. Як з’являється веселка?
Відповідь. Веселка утворюється внаслідок потрапляння світла на крапельки води.( Веселка утворюється після дощу шляхом відбиття, заломлення та розсіювання світла в краплях води.)
Таку вправу можна проводити на будь-яких уроках, на різних етапах. Вона сприяє розвитку зв’язного мовлення, критичного мислення, є засобом формування комунікативної компетентності учнів.