Інтерактивна гра “Я люблю Україну”

Про матеріал
Пропоную вашій увазі сценарій інтерактивної гри “Я люблю Україну” . Гра розрахована на вікову категорію 8-9 класи. Можна використати в позакласній роботі .
Перегляд файлу

Інтерактивна гра “Я люблю Україну”

Мета.  Збагатити знання учнів про нашу рідну державу. Виховувати глибокі  почуття любові до рідного краю, свого народу. Сприяти розвиткові творчих здібностей  вихованців, бажання примножувати традиції свого народу, берегти свою національну культуру.

 

Хід гри.

Вступне слово вчителя.

Якщо  пильно подивитися на синє небо і думкою, як у тій чудовій-пречудовій пісні, полинути аж до сонця і зірок, і поглянути на трепетну землю, то перед нами відкриється на зелено-голубому лику планети край, що нагадує собою серце, - Україна!

Для нас вона - найдорожча, бо тут ми народились, живемо, минає наше дитинство, приходить юність. Нема кращого неба, ніж небо України: у ньому є особиста зоря кожного з нас, яка завжди буде вказувати нам шлях до істини.

Україна - це наша земля, рідний край з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею, талановитими, працьовитими людьми і мовою,душею нашого народу.

Сьогодні ми пропонуємо вам спробувати свої сили в інтерактивній грі “Я люблю Україну”.

1 раунд  “Подорожі в часі”

2 раунд  “Словничок українця”

3 раунд  “Послідовність”

4  раунд  “Музичні вподобайки”

5 раунд  “Інтуїція”

6 раунд   “Калита” українська гра

Рефлексія : Мої побажання Україні.

Тож починаємо…..

                                             1 раунд  “Подорожі в часі”

Хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього, хто не відає про славу своїх предків,  той сам не вартий пошани

                                                         М. Т. Рильського.

Вед. 1Знання історії допомагає людям жити. Завдяки історії ми знаємо про життя минулих поколінь, які пережили війни, боротьбу за незалежність. Ми повинні все це знати та пам'ятати. Адже неможливо стати свідомим громадянином своєї країни, не знаючи своїх предків поважаючи свою культурні спадщину.

Кожна команда отримує 12 запитань з Історії України. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

ПИТАННЯ З ІСТОРІЇ (1 команда) :

1. Хто став першим президентом незалежної України? ( Л. Кравчук)

2.Що означає слово «козак»? (вільна, незалежна людина)

3. Як називається основний закон України ? (Конституція)

4. Як звали князя, що охрестив Київську Русь?(Володимир)

5. .Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорізька Січ)

6. Назвіть один із найдревніших знаків, який є малим гербом України? (тризуб)

7. Коли ми святкуємо день незалежності України? (24 серпня)

8. Як називалась зачіска, яку любили носити запорозькі козаки? (Оселедець)

9. Найдавніший літопис, який є джерелом вивчення історії княжої доби… («Повість минулих літ»)

10. . Вона була єдиною київською княгинею, яка стала відомою як державотворець. (Ольга)

11. Вчені, що шукають речові історичні джерела?(археологи)

12. Кого називали “батьком історії”? (Геродот)

 

ПИТАННЯ З ІСТОРІЇ (2 команда):

1.Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)

2.Найвідоміший козацький танок. (Гопак)

3. Разом з Польщею до Речі Посполитої увійшла (Литва)

4. . Уклав угоду зi шведським королем Карлом ХII проти росiйської держави петра І. (Іван Мазепа)

5. Назвіть допоміжну історичну дисципліну, яка вивчає час. (Хронологія.)

6. Автор «Повісті минулих літ»? (Нестор – літописець)

7. Керівником національно-визвольної війни українського народу середини XVII ст.? (Богдан Хмельницький)

8. Кого із князів Київської Русі народ назвав Мудрим (Ярослава)

9. Як називався козацький човен?   («чайка»)

10. Яке свято святкують 28 червня? (День Конституції)

11. Легендарний засновник Києва? (князь Кий)

12. Як називався начальник козацького війська?(Гетьман)

                    2 раунд  “Словничок українця”

      Вед.2   Чужу мову можна вивчити за шість років, а свою треба вчити все життя Франсуа Вольтер(французький поет, письменник, критик та публіцист)

Любі діти ви тільки на початку цього шляху, дякуючи нашим вчителям, фахівцям та фанатам своєї справи ви маєте чудову можливість вивчати рідну мову , не нехтуйте цією нагодою.

    Кожна команда повинна записати назви слів, фото яких ви побачите на екрані.

1 команда

2 команда

-         аґрус,

-         кватирка,

-         окуляри,

-         фарби,

-         світлина,

-         сходи,

-         коралі,

-         борошно,

-         бабка,

-         локшина,

-         пігулки,

-         зграя,

-         тістечко,

-         отара,

-         драбина

-                     ластовиння

-                     ланцюг

-                     полуниця

-         шкарпетки,

-         хвіртка

-         коровай

-         лоша,

-         морозиво,

-         чоботи,

-         виделка,

-         табун,

-         мапа,

-         літак,

-         перлина,

-         капелюх

 

3 раунд “Послідовність”

Голова найбільше радиться з очима та вухами

                                                               Народна мудрість

Вед.1 Важко сперечатися з народною мудрістю, яка синтезувала у своїх висловах досвід багатьох поколінь.

Зараз 4 представники від команди отримають по дві  літерию Завдання: уважно прослухати пояснення слова, вгадати його і разом скласти його.

Головне завдання цього конкурсу уважно слухати, швидко приймати рішення та працювати в команді.

Запитання (1 команда)

А-С, М -И, Н-Р, А-О.

  1.               На чому катаються взимку? (сани)
  2.               Віконна … вона тримає скло(рама)
  3.               Істота або предмет, що уявляється комусь; привид, примара. або ... (мара)
  4.               Ліза , яку зобразив на своїй картині відомий італійський художник Леонардо да Вінчі;  (Мона)
  5.               Якщо картопля не варена, то вона... (сира)
  6.               Зранку на траві з’являється що (у множині) (роси)
  7.               Це особливість, ознака, властивість кого-, чого-небудь, наприклад характеру (РИСА).
  8.               Скорочене ім’я Роман. (Рома)
  9.               Коли один то ніс, а коли їх багато ... (носи)
  10.          Одна із планет сонячної системи (Марс)

 

Запитання ( 2команда )

А- Т, В-О, И-Л, , І-С

1 .    Український делікатес  (сало)

  1.               Посудина, вся в дірках, якою не можна носити воду  (сито)
  2.               Тепла пора року (літо)
  3.               У людини одна рука права, а друга (ліва)
  4.               Кажуть геометрична фігура або геометричне   (тіло)
  5.               Коли у людини біліє волосся, то кажуть що вона (сива)
  6.               Коли хлопчик один він Сава, а коли їх два, то їх кличуть (Сави)
  7.               Доповніть речення

“Зажурилась верба над водою, опустила низько свої (віти)

  1.               Куди бджоли відкладають мед ( соти)

10. Запасні гравці  під час футболу сидять на запасній ...(лаві)

 

4 раунд   “Музичні вподобайки”

Вед.2 А зараз я вас познайомлю з правилами гри. На екрані ви бачите

категорії пісень, до кожної із них є три ноти які в свою чергу мають відповідну кількість балів. Вгадуючи пісню  та виконавця ви отримуєте бали, які підсумовуємо і визначаємо переможця. Право першому обирати категорію ми визначили жеребкуванням.

5 раунд  “Інтуїція”

Вед.21На цьому раунді Вам потрібно  пояснити значення українських слів. Кожна команда  отримує  своє  українське слово і має  пояснити значення слова . Відгадавши правильне значення слова, команда отримує 2 бали. 

Слова: вартíвня, вхíдчини,дармовис, дриґотíти, зáкутень, ляпавиця, простóлиць, абищиця

 

6 раунд “Калита” українська гра

Вед.2 Калита – це великий корж із білого борошна. Тісто солодке, з медом. Зверху оздоблюють коржа сухими вишнями чи родзинками. Печуть  “на сухар” – щоб важко було вкусити. Посередині дірка, куди протягують червону нитку, за яку підвішують калиту. Підвішують високо, щоб бажаючий  міг дістати її зубами, тільки коли добряче підстрибне. До того ж, один кінець нитки довший, аби можна було смикнути за нього – тоді калита підстрибне угору. Тож завдання : визначити хто спритніший. Виграє та команда , капітан якої за три  спробу відкусить від своєї калити більший шматок.

 

Рефлексія : Мої побажання Україні

Учні пишуть на сердечках побажання Україні та клеять їх та дошку.

 

Вед.1 От і закінчився останній шостий раунд, а разом із ним і наша сьогоднішня конкурсна програма. Тож для оголошення результатів запрошуємо до слова журі.  

(Виступ членів журі та нагородження команд-учасниць)

 

Заключне слово вчителя.

Україна – це щедра земля під волошковим небом, це задумливі степи, широкі поля, густі  ліси та гірські вершини. Це сині озера й річки, калина край вікна, журавель у небі і соловей у лузі. Це рідний дім, дорога в школу, це рідна мова й пісня колискова, це мама й тато й вся родина. Це все наша Батьківщина, наша земля, наша Україна.

 

Пам’ятайте, діти, ви   майбутнє  України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте  гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть  волю і незалежність України, поважайте  свій народ і його мелодійну мову.  Шануйте  себе і свою гідність, і шановані будете  іншими.

 

Ну що ж, залишається подякувати всім учасникам гри. Любіть Україну і пишайтесь тим, що ви українці! До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-        аґрус,

-        кватирка,

-        окуляри,

-        фарби,

-        світлина,

-        сходи,

-        коралі,

-        борошно,

-        бабка,

-        локшина,

-        пігулки,

-        зграя,

-        тістечко,

-        отара,

-        драбина

-                     

-                    ластовиння

-                    ланцюг

-                    полуниця

-        шкарпетки,

-        хвіртка

-        коровай

-        лоша,

-        морозиво,

-        чоботи,

-        виделка,

-        табун,

-        мапа,

-        літак,

-        перлина,

-        капелюх

-                       

-                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПИТАННЯ З ІСТОРІЇ:

1. Хто став першим президентом незалежної України? _________________

2.Що означає слово «козак»? ______________________________________

3. Як називається основний закон України ? __________________________

4. Як звали князя, що охрестив Київську Русь?________________________

5. .Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? __________________________________________________________

6. Назвіть один із найдревніших знаків, який є малим гербом України? _________________________________________________

7. Коли ми святкуємо день незалежності України? ___________________

8. Як називалась зачіска, яку любили носити запорозькі козаки? ________________

9. Найдавніший літопис, який є джерелом вивчення історії княжої доби… ___________________________________

10. . Вона була єдиною київською княгинею, яка стала відомою як державотворець. _____________________________

11. Вчені, що шукають речові історичні джерела?_____________________

12. Кого називали “батьком історії”? _______________________

 

 

 

 

ПИТАННЯ З ІСТОРІЇ:

1.Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? ___________________

2.Найвідоміший козацький танок. __________________

3. Разом з Польщею до Речі Посполитої увійшла ______________________

4. . Уклав угоду зi шведським королем Карлом ХII проти росiйської держави петра І. ______________________

5. Назвіть допоміжну історичну дисципліну, яка вивчає час. ____________

6. Автор «Повісті минулих літ»? ________________________

7. Керівником національно-визвольної війни українського народу середини XVII ст.? _______________________________

8. Кого із князів Київської Русі народ назвав Мудрим __________________

9. Як називався козацький човен?   ___________________________

10. Яке свято святкують 28 червня? _______________________

11. Легендарний засновник Києва? ________________________

12. Як називався начальник козацького війська?________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивна гра

“Я люблю Україну”

 

 

1 раунд  “Подорожі в часі”

 

 

 

2 раунд  “Словничок українця”

 

 

 

3 раунд  “Послідовність”

 

 

 

4 раунд   “Пазли”

 

 

 

5 раунд  “Музичні вподобайки”

 

 

 

6 раунд  “Інтуїція”

 

 

 

7 раунд   “Калита” українська гра

 

 

 

Загальний рахунок

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Полюхович Наталія
    Захід хороший,а де взяти презентацію.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого
Переглядів
726
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку