Інтерактивна години спілкування "Добро починається з тебе"
Мета заходу:
-
Усвідомити важливість добрих вчинків у нашому житті.
-
Сформувати уявлення про те, як кожен із нас може приносити добро оточуючим.
-
Розвинути уявлення про добро та добрі вчинки, навички співчуття, взаємопідтримки та готовності допомагати іншим.
-
Розвивати в учнів почуття співчуття, взаємодопомоги і розуміння важливості добрих справ.
-
Спонукати дітей до обмірковування своїх вчинків і впливу на оточуючих.
-
Заохотити учасників до активної доброзичливості у повсякденному житті.
-
Надихнути на реальні дії, які допоможуть зробити світ кращим.
-
Створити дружню атмосферу в класі, де кожен зможе поділитися своїм досвідом та ідеями
І. Вступна частина
1. Привітання
Вчитель вітає учасників у теплій, доброзичливій атмосфері, каже кілька приємних слів кожному з присутніх, щоб налаштувати на позитив.
-
Вчитель пропонує дітям стати у коло. Звучить спокійна, приємна музика, яка допомагає налаштуватися на теплу атмосферу.
-
Вчитель каже: “Сьогодні ми з вами поговоримо про те, як важливо творити добро, і чому саме з нас усе починається.”
-
Інтерактивна вправа “Колесо асоціацій”:
-
Запропонуйте учням сказати слово, яке у них асоціюється з добротою. (Записуйте ці слова на дошці або у хмару слів, яку можна створити за допомогою карток чи інтерактивної дошки.)
-
Розминка "Добрі слова"
-
Інструкція до вправи:
-
Учасники передають одне одному м'який м'яч або плюшеву іграшку. Той, у кого опинився предмет, говорить приємне слово або комплімент сусіду праворуч. Наприклад: “Ти дуже щира людина” або “Мені подобається, як ти завжди усміхаєшся.”
-
Мета гри:
-
Показати, як прості слова можуть зробити день іншої людини кращим.
-
Вступне питання
-
Вчитель запитує: “Як ви думаєте, що таке добро?”
-
Учні по черзі висловлюють свої думки. Відповіді можуть бути короткими, як-от: « усмішка»,“Допомога іншим”, “Тепле слово”, “Безкорисливий вчинок”.
-
Вчитель підсумовує сказане: “Добро може проявлятися по-різному, але головне, щоб воно йшло від щирого серця.”. "Добро – це щирі і безкорисливі вчинки, які покращують життя інших людей."
-
Розповідь історії або притчі про добрі вчинки
-
Вчитель розповідає історії про людей, які своїми простими вчинками змінювали на краще життя оточуючих. Наприклад:
-
“В одній маленькій громаді жила жінка, яка щодня залишала біля свого будинку свіжу воду для втомлених мандрівників і тварин. Її простий жест став прикладом для всього міста, і скоро кожен почав робити маленькі добрі справи. Місто стало світлішим і добрішим.”
-
“Одного разу маленький хлопчик знайшов поранену пташку. Хоч йому було важко, він дбайливо відніс її додому, доглядав і допоміг знову злетіти. Хлопчик не очікував нічого взамін, але пташка, вилікувавшись, завжди прилітала до нього та щебетала на знак вдячності.”
-
Дискусія
Вчитель запитує:
“Чи були ви свідками таких маленьких, але добрих вчинків у житті? Як це вплинуло на вас?”
"Чи були у вашому житті моменти, коли ви отримували або робили добро?"
(Учасники діляться своїми історіями.)
Обговоріть, як діти почувалися, коли зробили або отримали добрий вчинок
-
Приклади для натхнення:
-
Якщо учні не можуть одразу згадати, педагог може навести приклади: “Хтось допоміг вам донести важкі пакунки”, “Хтось підтримав словом у складний момент”. Це допоможе активізувати роздуми.
-
Ключова думка
-
Після дискусії вчитель пояснює: “Кожна добра справа може змінити чийсь день або навіть життя. Іноді ми не бачимо, який вплив мають наші дії, але добро завжди повертається.” "Навіть найменша допомога може стати для когось величезною підтримкою." Добро починається з кожного з нас."
ІІІ. Основна частина
Вправа "Малюємо доброту"
-
Мета: Дати учням можливість візуально виразити своє розуміння доброти.
-
Інструкція:
-
Роздайте папір та кольорові олівці або фломастери.
-
Запропонуйте дітям намалювати ситуацію, де вони або хтось інший робить добру справу. Це може бути реальна історія чи щось, що вони хочуть зробити.
-
Кожен, хто хоче, може поділитися своїм малюнком і розповісти, що зобразив.
-
Рефлексія: Поговоріть про різні способи робити добро, які діти намалювали, і як ці вчинки можуть вплинути на людей.
Вправа "Коло добрих вчинків"
-
Учасники сідають у коло. Вчитель дає кожному аркуш паперу і ручку. Завдання: написати приклад доброго вчинку, який вони можуть зробити для когось вже сьогодні або найближчим часом.
-
Після цього аркуші передаються по колу, і кожен учасник читає вчинок, написаний попереднім. Усі обговорюють, чи легко здійснити ці добрі справи.
Інтерактивне обговорення
-
Вчитель ставить питання: “Чи можемо ми змінити світ, роблячи добро кожен день? Як саме?”
-
Учасники обговорюють приклади, коли маленькі вчинки змінювали їхні дні на краще.
Рухлива гра "Ланцюжок добра"
-
Правила гри
-
Учні стають у коло. Вчитель тримає м'ячик і каже: “Зараз ми створимо ланцюжок добра. Я почну з прикладу доброго вчинку, а той, хто піймає м'ячик, додасть свій приклад і кине м'яч далі.”
-
Вчитель починає, наприклад: “Підняти папірець з дороги та викинути його у смітник.” Потім кидає м'ячик одному з учасників, який додає свою ідею, наприклад: “Допомогти мамі з покупками.”
-
Гра продовжується, доки всі учасники не висловляться.
Практичне завдання
-
Робота в групах
-
Вчитель ділить учнів на пари або невеликі групи (3-4 особи).
-
Завдання: придумати план добрих вчинків, які можна зробити вже сьогодні чи найближчим часом. Приклади планів:
-
Підготувати подарунок-сюрприз для самотнього сусіда.
-
Зібрати книги для місцевої бібліотеки чи дитячого будинку.
-
Організувати акцію зі збору непотрібних речей для нужденних.
-
Презентація ідей
-
Кожна група коротко розповідає про свої пропозиції. Вчитель підтримує обговорення, ставить питання або заохочує учасників похвалою: “Чудова ідея! Уявіть, як багато радості це може принести.”
Гра "Листівка добра"
-
Інструкція до гри:
-
Учасники отримують кольоровий папір, олівці, фломастери та інші матеріали для творчості. Вони мають створити “Листівку добра” – невеликий лист із побажаннями, який потім зможуть передати однокласникові, другу або навіть зовсім незнайомій людині.
-
Листівка повинна містити теплі слова, які підтримають або подарують усмішку тому, хто її отримає.
-
Презентація листівок:
-
Кожен учень розповідає, кому він хоче подарувати свою листівку, і чому саме цій людині. Це допоможе показати, як важливо ділитися добром.
Збірка ідей "Що я можу зробити для світу?"
-
Вчитель пропонує створити плакат із прикладами добрих справ, які учасники готові зробити цього тижня. Цей плакат можна повісити у класі чи в школі як нагадування про те, що добро починається з кожного з нас.
ІІІ. Підсумкова частина
"Дерево добра"
-
На великому плакаті зображено стовбур дерева. Учасники отримують паперові листочки, на яких пишуть свої добрі вчинки. Потім ці листочки прикріплюють до "дерева". В кінці виходить дерево, яке символізує силу об'єднаних добрих дій.
Гра “Добра скринька”
-
Приготуйте скриньку або коробку, в яку діти зможуть кидати картки з добрими побажаннями або планами на добрі вчинки.
Дайте дітям кілька хвилин, щоб написати на картках, що доброго вони планують зробити сьогодні чи завтра
"Скарбничка добрих справ"
-
Мета: Заохочувати учнів робити добрі справи протягом усього навчального року.
-
Інструкція:
-
Створіть разом із класом "скарбничку добрих справ". Кожного разу, коли хтось робить добру справу, він або вона записує це на папірці і кладе у скарбничку.
-
Раз на місяць чи наприкінці семестру можна разом переглянути ці записи і обговорити, як багато добра вдалося зробити класом.
Підсумок
-
Вчитель підсумовує: “Ми сьогодні побачили, що добро – це не щось велике і недосяжне. Воно починається з простих дій, які ми можемо зробити кожен день. Навіть якщо ви просто привітаєтеся з кимось або допоможете в дрібницях – це вже велике добро.”
-
"Давайте пам’ятати, що навіть маленькі добрі вчинки можуть мати великий вплив ."Добро завжди починається з нас. Якщо ми робимо добрі справи, ми змінюємо світ на краще."
Заключне слово:
-
“Зробімо наш світ кращим разом! Почнемо з себе і з наших маленьких, але важливих вчинків. Пам’ятайте, добро завжди повертається.”
-
“Пам’ятайте: добро, як бумеранг, завжди повертається до того, хто його творить. Нехай наше сьогоднішнє спілкування надихне вас творити добро кожного дня.”
Вправа “Коло доброти”:
-
Учні стають у коло. Кожен по черзі передає м’ячик або інший предмет тому, хто стоїть поруч, і говорить щось приємне, комплімент чи добре побажання.
-
Після завершення вправи обговоріть: "Як ви зараз почуваєтесь?" і "Чи покращився ваш настрій після таких слів?"
Рефлексія:
-
Запитайте учнів, що нового вони дізналися сьогодні.
-
-
Як вони почувалися, отримуючи та говорячи компліменти. Чи вплинуло це на їхній настрій?
-
Як вони можуть застосувати це знання у своєму житті?
Завершення
-
Подякуйте всім за активну участь.
-
Завершіть словами: "Пам’ятайте, що добро починається з кожного з нас. Нехай цей день стане початком вашого ланцюжка добрих справ!"
-
Нагадайте, що будь-які, навіть маленькі, добрі вчинки мають значення.
-
Запропонуйте учням запам’ятати цей день і виконати хоча б один із задуманих добрих вчинків