КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків зарубіжної літератури
5 клас
52,5 години (1,5 години на тиждень)
ІІ семестр
За модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.), за підручником «Зарубіжна література. 5 клас» авторського колективу під керівництвом Ніколенко О.М. (К., ВЦ «Академія», 2022) 52,5 години (1,5 години на тиждень)
№ з/п |
К-сть годин |
Дата |
Тема |
Теорія літератури (ТЛ) Література і культура (ЛК) Україна і світ (УС) Медіатекст (МТ) |
Очікувані результати
|
Види навчальної діяльності |
||||||||||
Слухаємо голоси природи ( 8 годин) |
||||||||||||||||
26 |
1 |
|
Зарубіжні поети про природу. Дж. Кітс |
ЛК Описи природи, тварин у художній літературі та інших видах мистецтва. МТ QR-код із підручника Videotext, Presentation, Express до поезії «Про коника та цвіркуна». Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за поезією «Про коника та цвіркуна». |
Учиться сприймати й розуміти ліричний твір, особливості віршової мови; знаходить у почутому та/або прочитаному художньому тексті/медіатексті відповіді на поставлені запитання; визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в художньому тексті/ медіатексті; розповідає про власний емоційний стан,; учиться декламувати віршовий текст, регулює власні емоції під час художньої декламації. Читає текст у різний спосіб (виразно, вибірково, з коментуванням тощо) відповідно до мети читання, знаходить у тексті відому і нову інформацію; розпізнає виражальні засоби (пейзаж), використовує окремі з них; переказує та інтерпретує зміст художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, творчо опрацьовує прочитаний художній текст/медіатекст. |
Різні види читання (уголос, виразне, коментоване, вибіркове, «ланцюжком» або ін.), знаходження в почутому та/або прочитаному художньому тексті/медіатексті відповідей на поставлені запитання, визначення ключових слів у почутому та/або прочитаному художньому тексті/медіатексті, декламація віршового твору, розповідь про власний емоційний стан під впливом прочитання твору. |
||||||||||
27 |
1 |
|
Джозеф-Редьярд Кіплінг (1865–1936).
|
ТЛ Пейзаж, оповідання. |
Знає цікаві факти про життя і творчість Редьярда Кіплінга. Переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний
Знаходить у почутому та/або прочитаному повідомленні (художньому тексті/медіатексті) |
Різні види читання (про себе, вголос, «ланцюжком», в особах, виразне, коментоване, повторне, вибіркове або ін.), знаходження в почутому та/ або прочитаному
Домашнє завдання. Знайти і виписати у зошит головні Закони Джунглів |
||||||||||
28 |
1 |
|
Редьярд Кіплінг |
МТ QR-код із підручника Express до твору «Мауглі» Фільмографія: «Мауглі» (режисер Р. Давидов, СРСР, 1973), «Книга Джунглів» (режисер Дж. Фавро, США, 2016), «Мауглі» (режисер Е. Серкіс, США, 2018)
Аудіокрига |
Формулює тему та ідею почутого та/або прочитаного повідомлення (художнього тексту/медіатексту); визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі
|
Формулювання теми та ідеї почутого та/або Домашнє завдання https://vseosvita.ua/test/r-kiplinh-mauhli-ide-do-liudei-550510.html |
||||||||||
29 |
|
|
Редьярд Кіплінг |
ТЛ Оповідання, пейзаж. ЛК Описи природи, тварин у художній літературі та інших видах мистецтва. МТ Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за твором «Мауглі» |
Створює невеликі типові повідомлення на |
Підготовка відгуку про твір, Домашнє завдання Створення ФБ-сторінки письменника https://www.liveworksheets.com/ga3256490ri
|
||||||||||
30 |
1 |
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). |
ТЛ Поглиблення понять: пейзаж, оповідання. Аудіокнига |
Знає цікаві факти про життя і творчість Ернеста Сетона Томпсона. Переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання. Знаходить у почутому та/або прочитаному повідомленні (художньому тексті/медіатексті) |
Заходження в почутому та/ або прочитаному
Домашнє завдання Вікторина https://learningapps.org/view3290868 |
||||||||||
31 |
1 |
|
Ернест Сетон-Томпсон |
ЛК Описи природи, тварин МТ QR-коди з підручника Audiotext, Presentation, Express до |
Висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо. Формулює тему та ідею почутого та/або прочитаного повідомлення (художнього тексту/медіатексту); визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в художньому тексті/ медіатексті; розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань, які виникли в результаті сприймання художнього тексту/ медіа тексту.
|
Формулювання теми та ідеї почутого та/або |
||||||||||
32 |
1 |
|
Ернест Сетон-Томпсон |
ЛК Описи природи, тварин у художній літературі та інших видах мистецтва. МТ QR-коди з підручника Audiotext. Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за твором «Лобо».
|
Створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах; дискутує (очно або в онлайн-середовищі) на теми, пов’язані з прочитаним твором, переглянутим фільмом; дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування. |
Підготовка відгуку про твір, Домашнє завдання Вікторина |
||||||||||
33 |
1 |
|
Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з оповідання «Лобо» |
|
Переказує уривок прочитаного тексту (за вибором учителя), відтворює усно зазначені події, ситуації, явища, використовує художні засоби для втілення власних творчих намірів. |
Усний переказ уривка прочитаного тексту (за вибором учителя) з акцентуванням на окремих деталях із дотриманням норм сучасної української мови. |
||||||||||
34 |
1 |
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Слухаємо голоси природи»,(різнорівневі завдання) |
|
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово) |
Різні типи завдань різних рівнів (самостійно) |
||||||||||
Сила творчої уяви ( 8 годин) |
||||||||||||||||
35 |
1 |
|
Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822). «Лускунчик і Мишачий король». Реальний світ і вигадка в казці. |
ТЛ Персонаж, герой/ героїня літературного твору. Поглиблення понять: тема та ідея художнього твору, сюжет. МТ кінофільм «Лускунчик і чотири королівства» Аудіокнига |
Знає цікаві факти про життя і творчість Ернста-Теодора-Амадея Гофмана. Переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання. Аргументовано зіставляє почуте та/або прочитане із життєвим досвідом; виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів |
Різні види читання (про Домашнє завдання. Написати твір-мініатюру на тему «Дива новорічної ночі» |
||||||||||
36 |
1 |
|
Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822). «Лускунчик і Мишачий король» .Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів. |
УС Переклади творів українською мовою. Ілюстрації українських
МТ QR-код із підручника Audiotext, Presentation, Express до твору «Лускунчик і Мишачий король» |
Визначає порушені в художньому |
Визначення порушених у |
||||||||||
37 |
1 |
|
Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822) «Лускунчик і Мишачий король. Битва добра і зла. Символічний образ ялинки. |
МТ Фільмографія:https://www.youtube.com/watch?v=BNxzPFYir8U балет «Лускунчик» на музику П. Чайковського. |
Переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний |
Створення фанфіка або |
||||||||||
38 |
1 |
|
Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822) «Лускунчик і Мишачий король. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини. |
МТ Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни»
ЛК Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в |
Записує власні міркування про прочитані твори та інформацію про них з інших джерел (зокрема цифрових), створюючи постер за прочитаним твором; висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем, які порушуються у художніх творах. порівнює літературних персонажів за |
Висловлення в цифровому
|
||||||||||
39 |
1 |
|
Елеанор Портер (1868–1920). |
ТЛ Персонаж, герой/героїня Аудіокнига |
Знає цікаві факти про життя і творчість Елеанор Портер. Переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання. Аргументовано зіставляє почуте та/або прочитане із життєвим досвідом; виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів |
Різні види читання (про
Домашнє завдання |
||||||||||
40 |
1 |
|
Елеанор Портер |
УС Ілюстрації українських МТ QR-код із підручника Audiotext, Presentation, Express до твору «Полліанна» |
Визначає порушені в художньому |
Визначення порушених у |
||||||||||
41 |
1 |
|
Елеанор Портер |
МТ QR-код із підручника Audiotext до твору «Полліанна» |
Висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо |
Домашнє завдання Перевір себе https://learningapps.org/view5373641 |
||||||||||
42 |
1 |
|
Елеанор Портер |
МТ QR-коди з підручника Audiotext. Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за твором «Полліанна».
|
Записує власні міркування про прочитаний твір та інформацію про нього з інших джерел (зокрема цифрових), створюючи постер за прочитаним твором; висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем, які порушуються у художніх творах. Порівнює літературних персонажів за визначеними ознаками, зокрема характеризує їхні вчинки, |
Створення фанфіка або коміксу (проєкція власної
|
||||||||||
У вирі захопливих пригод ( 8 годин) |
||||||||||||||||
43 |
1 |
|
Марк Твен (1835–1910). «Пригоди |
ТЛ Повість. МТ Сучасні українські та зарубіжні письменники про літературу й читання (виступи, інтерв’ю, пости тощо). Аудіокнига |
Знає цікаві факти про життя і творчість про Марка Твена. Розпізнає в почутому та/або прочитаному художньому тексті/медіатексті факти, судження та аргументи; використовує елементи конспектування (зокрема визначає ключові слова та фрази в почутому та/або прочитаному повідомленні) |
Різні види читання (про Підготувати питання для іінтерв’ю з Марком Твеном. |
||||||||||
44 |
1 |
|
Марк Твен «Пригоди |
Фільмографія: кінофільм «Том Соєр» |
Розкриває актуальність літературного твору у контексті викликів сучасності та власних |
Розкриття актуальності Домашнє завдання Вікторина https://learningapps.org/view4857411 |
||||||||||
45 |
1 |
|
Марк Твен «Пригоди |
МТ QR-код із підручника Audiotext до твору «Пригоди Тома Соєра» |
Аргументує власну оцінку прочитаного художнього тексту/медіатексту, наводячи доречні цитати; фіксує елементи |
Аргументація власної оцінки Домашнє завдання Намалювати ілюстрації до твору |
||||||||||
46 |
1 |
|
Марк Твен «Пригоди |
МТ QR-коди з підручника Audiotext. Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» за твором «Пригоди Тома Соєра».
|
Доповнює та/або замінює окремі частини тексту відповідно до теми і мети висловлення; удосконалює письмовий текст (власний і |
Домашнє завдання Перевір себе «Сюжет твору» https://learningapps.org/view3251670 |
||||||||||
47 |
1 |
|
Урок розвитку мовлення (письмово) Створення фанфіку за темами «Том Сойєр і Полліанна в дорослому житті», «Том Сойєр і Полліанна в нашій школі», «Гра в радість» Тома Сойєра» |
|
Порівнює літературних персонажів за визначеними ознаками, зокрема характеризує їхні вчинки, ставлення до інших, особливості їхньої мови тощо. |
Висловлення в письмовій формі власних почуттів, вражень, викликаних прочитаним/почутим художнім текстом/ медіатекстом, свого ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ; |
||||||||||
48 |
1 |
|
Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає» |
ТЛ Повість. Поглиблення понять: МТ QR-коди з підручника Audiotext.
|
Знає цікаві факти про життя і творчість Туве Янсон. Розпізнає в почутому та/або прочитаному художньому тексті/ медіатексті факти, судження та аргументи; використовує елементи конспектування (зокрема визначає ключові слова та фрази в почутому та/або прочитаному повідомленні) |
Різні види читання (про себе, вголос, «ланцюжком», в особах, виразне, коментоване, повторне, Перевір себе https://www.liveworksheets.com/lb1788784xu |
||||||||||
49 |
1 |
|
Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає» Чарівність художнього світу твору. |
МТ QR-код із підручника Presentation ЛК Художні твори для дітей і про дітей у сучасному мистецтві.
|
Відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі, що розкривають зміст почутого та/або прочитаного повідомлення; визначає спільне і різне в повідомленнях літературних персонажів (героїв/героїнь) пояснює вплив прочитаного художнього |
Відтворення основних думок Домашнє завдання. Створити ілюстрацію до улюбленого епізоду. |
||||||||||
50 |
1 |
|
Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає» Казкові персонажі, утілення ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
МТ Рубрика «Перевірте себе» на онлайн-платформі «Друзі Полліанни» |
Розкриває актуальність літературного твору у контексті викликів сучасності та власних |
Розкриття актуальності Домашнє завдання Вікторина https://learningapps.org/view11166354 |
||||||||||
51 |
1 |
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Сила творчої уяви. У вирі захопливих пригод»,(різнорівневі завдання) |
|
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово) |
Різні типи завдань різних рівнів (самостійно) |
||||||||||
52 |
1 |
|
Урок додаткового читання. Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і філософський камінь»
|
Аудіокнига https://www.youtube.com/watch?v=M60hRSrP4LU Книга |
Переказує (стисло) зміст художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, формулює тему та основну думку художнього тексту/медіатексту, характеризує героя/героїв; проводить паралелі між образами та ситуаціями і власним життєвим досвідом. |
Переказ змісту художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, характеристика головних героїв, важливих подій, визначення теми та провідної думки твору, перефразування реплік у діалозі персонажів; |
||||||||||
Підсумки |
||||||||||||||||
53 |
1 |
|
Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. |
|
Створює самостійно (або спільно з іншими) усне повідомлення на обрану тему на підставі зібраної інформації, розрізняє відому і нову |
Створення усного повідомлення на обрану тему на підставі зібраної інформації, обговорення |
||||||||||
Усього за рік:
Розвиток мовлення (усно, письмово) – 4 години
Діагностування (у різний спосіб) прогресу знань та компетентностей – 3 години
Додаткове читання – 2 години
Для вивчення напам'ять – Джон Кітс «Про коника та цвіркуна»
Використані джерела:
Сітка годин. Автор В.Туряниця https://www.5klas.com.ua/wp-content/uploads/2022/07/Variant_A_Sitka_godin.pdf