До розіграшу
залишилось:
15 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Інтерактивне заняття "Дитина і натовп:як уникнути трагедії"

Про матеріал

Дитина і натовп: як уникнути трагедії

Мета: з'ясувати розуміння дітьми поняття «натовп» і «некерований натовп»; довести до розуміння учнів небезпеку перебування в натовпі; формувати знання, практичні уміння та навички безпечної поведінки в конкретній ситуації - в натовпі; виховувати самодисципліну, самоконтроль та відповідальність за власну безпеку та безпеку оточуючих.

Обладнання: плакати «Безпека в сучасному світі», мультимедійна дошка, ілюстраційний матеріал., паперові фігурки птахів чорного і білого кольору.

Хід заняття

І.Вступ. Ознайомлення учнів з темою заняття та визначення мети.

На мультимедійній дошці демонстрація фото натовпу та запитання до дітей:

Що ви бачите на фото?

Що спільного і відмінного на цих фото?

Вихователь робить підсумок відповідей учнів: Так, на цих фото ви бачите дуже багато людей, тобто натовп. Це різні ситуації: на вулицях, на площах, в приміщеннях, в метро. А ось останнє фото, де люди стоять з лампадками, змушує замислитися, яка трагедія може статися, коли натовп потрапляє в екстремальну небезпечну ситуацію і стає некерованим.

Інформаційний вісник

Учні, які готували матеріали про трагічні наслідки дій некерованого натовпу, розповідають про ці події.

1-а подія: 1998рік. Місто Червоноград Львівської області.

В кінотеатрі, під час демонстрації фільму «Армагедон» , натовп затоптав до смерті 4 людей. Це сталося тоді, коли потік людей, що виходили з кінозалу, зіштовхнувся з тими, хто заходив і поспішав зайняти місця для перегляду культової кінострічки.

2-а подія: 5 грудня 2009 рік. Росія. В місті Пєрмь в нічному клубі «Хромая лошадь» сталася пожежа внаслідок проведення шоу з використанням феєрверків. Загорілася стеля , що була підбита очеретом і пінопластом, вогонь падав зверху на людей, була страшенна задуха від горіння токсичних матеріалів. Люди втрачали свідомість і падали, а по них тікали з палаючого приміщення відвідувачі клубу. Загинуло 156 людей.

3-я подія: У Львові у ніч проти неділі, 27 листопада2016 року, горів нічний клуб: 22 постраждалих, двоє людей балансували між життям та смертю.

Під час вогняного шоу спалахнула натяжна пластикова стеля і приміщення миттєво наповнилося ядучим димом. У пастці опинилися більше 200 відвідувачів, зчинилася тиснява. Щоб врятуватися, люди у паніці штурмували двері, розбивали вікна і топтали одне одного.

Вихователь: Отже, тема небезпеки натовпу, а тим паче некерованого, який стає загрозою для життя, дуже важлива і потребує серйозного підходу до її розгляду.

Огляд плакатів «Безпека в сучасному світі» та детальне ознайомлення з плакатом «Якщо ти перебуваєш в натовпі»

Бесіда «Не піддавайтесь паніці»

У повсякденному житті кожної людини час від часу виникають надзвичайні події, що загрожують її особистій безпеці, а інколи можуть мати трагічні наслідки.

Під час масових розважальних заходів, коли скупчується велика кількість людей, може виникнути паніка-почуття страху, що охоплює групу людей і переростає в некерований процес.

У такій атмосфері, коли люди емоційні, збуджені, досить тільки одному виявити бажання втекти з небезпечного місця подій, як людська маса починає сліпо копіювати його дії.

Люди частіше всього гинуть не від самої небезпеки, а від страху і паніки, що виникають у натовпі. Про це треба знати, завжди пам'ятати і передбачати можливий розвиток подій.

Люди в паніці не помічають тих, хто знаходиться поряд. Кожен думає про особистий порятунок. У закритому приміщенні всі пориваються вперед, до виходу, збиваючи з ніг інших людей та топчучись по них.

Щоб не загинути в натовпі, найкраще правило-не потрапляти в нього, або обійти. А якщо ви вже перебуваєте в натовпі і потрапили в небезпечну некеровану ситуацію, то дотримання елементарних правил допоможе вам зберегти своє життя і здоров'я.

Розгляд правил поведінки в натовпі

1.Уникайте великих скупчень людей, хоч як би не хотілось подивитися на події.

2.Якщо опинилися в натовпі, дозвольте йому нести вас, але спробуйте вибратися з нього.

3.Легше всього сховатися від натовпу в кутках або під стінами, притиснувшись щільно до стіни.

4.Якщо ви опинилися в центрі натовпу, то глибоко вдихніть і розведіть зігнуті в ліктях руки трохи в сторони, щоб вивільнити здавлену грудну клітку.

5.Не тримайте руки в кишенях.

6.Рухаючись, піднімайте ноги якомога вище, ставте ноги на повну стопу, не дріботіть, не піднімайтеся навшпиньки, не оглядайтеся назад і не роздивляйтеся по сторонам.

7.Не намагайтеся ні в якому разі підняти річ, що впустили, якою б дорогою вона не була, інакше натовп вас розтопче.

8.Будь-яким засобом намагайтеся втриматися на ногах, а якщо вже впали, то старайтеся або швидше підвестися на ноги, або прийняти захисну позу:скрутитися клубочком і закритися від ударів.

8.Не кричіть, не робіть різких рухів, що можуть бути сприйняті як агресивні.

9.У разі паніки намагайтеся зберегти спокій і здатність тверезо оцінювати ситуацію.

10.Якщо незвичайна ситуація виникла в школі(пожежа, загроза вибуху, запах газу тощо), необхідно вийти з приміщення класу та школи, керуючись вказівками педагогів згідно плану евакуації з приміщення.

Проведення вправ та застосування тренінгових технологій,

що вчать узгодженим діям та навикам подолання страху і паніки.

Вправа «Аеробус» (діти від 12 років, форма проведення - групова)

Один учасник лягає на підлозі на живіт і розводить руки в сторони, як крила літака. Обабіч від нього стають по 3 учнів. Вони повинні сісти навпочіпки й просунути руки під ноги,живіт і груди того, хто лежить. За командою «Політ починається!» всі шестеро встають і піднімають «аеробус» (дитину) зі злітного поля. Після цього можна повільно переміщатися у вибраному напрямку.

Вправа сприяє засвоєнню правил узгоджених дій , вихованню дисциплінованості та відповідальності.

Надання першої долікарської допомоги при здавлюванні дихальних шляхів: закритий масаж серця та штучне дихання

Підсумок заняття :Учням пропонується відповісти на запитання, використовуючи фігурки птахів та плакат з зображенням дерева. На відповідь «Так» пропонується помістити на дерево білого птаха, на відповідь «Ні»-чорного.

1.Чи цікавим було заняття?

2.Чи запам'ятали ви правила поведінки в натовпі?

3.Чи завжди натовп може нести небезпеку?

4.Чи залежить від ваших дій ваше життя і здоров'я?

5.Чи скористаєтеся ви знаннями, отриманими на занятті?

6.Чи зможете ви в реальній ситуації зробити масаж серця і штучне дихання?

7.Чи зможете в небезпечній ситуації подолати в собі страх і паніку?

В залежності від кількості білих і чорних птахів на дереві очікування робимо висновки про корить і ефективність заняття.

Перегляд файлу

Дитина і натовп: як уникнути трагедії

Мета: з’ясувати розуміння  дітьми поняття «натовп» і «некерований натовп»; довести до розуміння учнів небезпеку перебування в натовпі; формувати знання, практичні уміння та навички безпечної поведінки в конкретній ситуації - в натовпі;  виховувати самодисципліну, самоконтроль та відповідальність за власну безпеку та безпеку оточуючих.

Обладнання: плакати «Безпека в сучасному світі», мультимедійна дошка, ілюстраційний матеріал., паперові фігурки птахів чорного і білого кольору.

Хід заняття

І.Вступ. Ознайомлення учнів з темою заняття та визначення мети.

На мультимедійній дошці демонстрація фото натовпу та запитання до дітей:

Що ви бачите на фото?

Що спільного і відмінного на цих фото?  

    C:\Users\Петр\Desktop\фото натовпу\натовп1.jpg       C:\Users\Петр\Desktop\фото натовпу\натовп5.jpg

 

 

C:\Users\Петр\Desktop\фото натовпу\натовп6 (2).jpg        C:\Users\Петр\Desktop\фото натовпу\натовп4.jpg

 

C:\Users\Петр\Desktop\фото натовпу\натовп6.jpg

Вихователь робить підсумок відповідей учнів: Так, на цих фото ви  бачите дуже багато людей, тобто натовп. Це різні ситуації: на вулицях, на площах, в приміщеннях, в метро. А ось останнє фото, де люди стоять з лампадками, змушує замислитися, яка трагедія може статися, коли натовп потрапляє в екстремальну небезпечну ситуацію і стає некерованим.

Інформаційний вісник

Учні, які готували матеріали про трагічні наслідки дій некерованого натовпу, розповідають про ці події.

1-а подія: 1998рік. Місто Червоноград Львівської області.

В кінотеатрі, під час демонстрації фільму «Армагедон» , натовп  затоптав до смерті 4 людей. Це сталося тоді, коли потік людей, що виходили з кінозалу, зіштовхнувся з тими, хто заходив і поспішав зайняти місця для перегляду культової кінострічки.

2-а подія: 5 грудня 2009 рік. Росія. В місті Пєрмь в нічному клубі «Хромая лошадь» сталася пожежа внаслідок проведення шоу з використанням феєрверків. Загорілася стеля , що була підбита очеретом і пінопластом, вогонь падав зверху на людей, була страшенна задуха від горіння токсичних матеріалів. Люди втрачали свідомість і падали, а по них тікали з палаючого приміщення відвідувачі клубу. Загинуло 156 людей.

3-я подія: У Львові у ніч проти неділі, 27 листопада2016 року, горів нічний клуб: 22 постраждалих, двоє людей балансували  між життям та смертю.

Під час вогняного шоу спалахнула натяжна пластикова стеля і приміщення миттєво наповнилося ядучим димом. У пастці опинилися більше 200 відвідувачів, зчинилася тиснява. Щоб врятуватися, люди у паніці штурмували двері, розбивали вікна і топтали одне одного.

 

 

Вихователь: Отже, тема небезпеки натовпу, а тим паче некерованого, який стає загрозою для життя, дуже важлива і потребує серйозного підходу до її розгляду.

Огляд плакатів «Безпека в сучасному світі» та детальне ознайомлення з плакатом «Якщо ти перебуваєш в натовпі»

F:\Photo0780.jpg

 

 

 

 

Бесіда «Не піддавайтесь паніці»

У повсякденному житті кожної людини час від часу виникають надзвичайні події, що загрожують її особистій безпеці, а інколи можуть мати трагічні наслідки.

Під час масових розважальних заходів, коли скупчується велика кількість людей, може виникнути паніка-почуття страху, що охоплює групу людей і переростає в некерований процес.

У такій атмосфері, коли люди емоційні, збуджені, досить тільки одному виявити бажання втекти з небезпечного місця подій, як людська маса починає сліпо  копіювати його дії.

Люди частіше всього гинуть не від самої небезпеки, а від страху і паніки, що виникають у натовпі. Про це треба знати, завжди пам’ятати і передбачати можливий розвиток подій.

Люди в паніці не помічають тих, хто знаходиться поряд. Кожен думає про особистий порятунок. У закритому приміщенні всі пориваються вперед, до виходу, збиваючи з ніг інших людей та топчучись по них.

http://img12.nnm.me/3/4/7/b/b/0fa43373d1bb660255fb5933e8c.jpg

Щоб не загинути в натовпі, найкраще правило-не потрапляти в нього, або обійти. А якщо ви вже перебуваєте в натовпі і потрапили в небезпечну некеровану ситуацію, то дотримання елементарних правил допоможе вам зберегти  своє життя і здоров’я.

 

Розгляд правил поведінки в натовпі

F:\Photo0779.jpg

 

1.Уникайте великих скупчень людей, хоч як би не хотілось подивитися на події.

2.Якщо опинилися в натовпі, дозвольте йому нести вас, але спробуйте вибратися з нього.

3.Легше всього сховатися від натовпу в кутках або під стінами, притиснувшись щільно до стіни.

4.Якщо ви опинилися в центрі натовпу, то глибоко вдихніть і розведіть зігнуті в ліктях руки трохи в сторони, щоб вивільнити здавлену грудну клітку.

5.Не тримайте руки в кишенях.

6.Рухаючись, піднімайте ноги якомога вище, ставте ноги на повну стопу, не дріботіть, не піднімайтеся навшпиньки, не оглядайтеся назад  і не роздивляйтеся по сторонам.

7.Не намагайтеся ні в якому разі підняти річ, що впустили, якою б дорогою вона не була, інакше натовп вас розтопче.

8.Будь-яким засобом намагайтеся втриматися на ногах, а якщо вже впали, то старайтеся або швидше підвестися на ноги, або прийняти захисну позу:скрутитися клубочком і закритися від ударів.

F:\Photo0786.jpg

8.Не кричіть, не робіть різких рухів, що можуть бути сприйняті як агресивні.

9.У разі паніки намагайтеся зберегти спокій і здатність тверезо оцінювати ситуацію.

10.Якщо незвичайна ситуація виникла в школі(пожежа, загроза  вибуху, запах газу тощо), необхідно вийти з приміщення класу та школи, керуючись вказівками педагогів згідно плану евакуації з приміщення.

C:\Users\Петр\Desktop\Школьная\Новая папка (2)\IMG_1501.JPG

 Проведення вправ  та  застосування тренінгових технологій,

що вчать узгодженим діям та навикам подолання страху і паніки.

Вправа «Аеробус» (діти від 12 років, форма проведення - групова)

Один учасник лягає на підлозі на живіт і розводить руки в сторони, як крила літака. Обабіч від нього стають по 3 учнів. Вони повинні сісти навпочіпки й просунути  руки під ноги,живіт і груди того, хто лежить. За командою «Політ починається!» всі шестеро встають і піднімають «аеробус» (дитину) зі злітного поля. Після цього можна повільно переміщатися у вибраному напрямку.

Вправа  сприяє засвоєнню правил узгоджених дій , вихованню дисциплінованості та відповідальності.

F:\Photo0783.jpg

Надання першої долікарської допомоги при здавлюванні дихальних шляхів: закритий масаж серця та штучне дихання

F:\Photo0782.jpg

Підсумок  заняття :Учням пропонується  відповісти на запитання, використовуючи фігурки птахів та плакат з зображенням дерева. На відповідь «Так» пропонується помістити на дерево білого птаха, на відповідь «Ні»-чорного.

1.Чи цікавим було заняття?

2.Чи запам’ятали ви правила поведінки в натовпі?

3.Чи завжди натовп може нести небезпеку?

4.Чи залежить від ваших дій ваше життя і здоровя?

5.Чи скористаєтеся ви знаннями, отриманими на занятті?

6.Чи зможете ви в реальній ситуації зробити масаж серця і штучне дихання?

7.Чи зможете в небезпечній ситуації подолати в собі страх і паніку?

В залежності від кількості білих і чорних птахів на дереві очікування робимо висновки про корить і ефективність заняття.

 

 

C:\Users\Петр\Desktop\дерево.jpg

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
3 січня
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку