Інтерактивне заняття, присвячене Міжнародному дню людей з інвалідністю «Життя на дотик»

Про матеріал
Мета: привернути увагу учнів до проблем людей з особливими потребами, захисту їхніх прав, гідності і благополуччя. Навчати виявляти турботу і милосердя, сприяти толерантному ставленню до осіб з інвалідністю, зоктема до людей з порушенням зору
Перегляд файлу

Інтерактивне заняття, присвячене Міжнародному дню людей з інвалідністю «Життя на дотик»

Автор практичний психолог Буздиган О.М.

Мета: привернути увагу учнів до проблем людей з особливими потребами, захисту їхніх прав, гідності і благополуччя. Навчати виявляти турботу і милосердя, сприяти толерантному ставленню до осіб з інвалідністю

1. Вступ.

Міжнародний день людей з інвалідністю – Міжнародний день ООН, встановлений резолюцією Генеральної Асамблеї ООН в 1992 році, який відзначається щорічно 3 грудня.

Мета, заради якої був проголошений цей день, - повне і рівне дотримання прав людини і участь людей з інвалідністю в житті суспільства.

У грудні 2006 року ООН прийняла Конвенцію про права інвалідів, Конвенція націлює на сприйняття інвалідності як, в першу чергу, питання прав людини, а не тільки медичного забезпечення, благодійності або залежності від оточення.

Міжнародний день людей із інвалідністю не є святом, а покликаний привернути увагу до проблем цих людей, захисту їхніх прав, гідності і благополуччя. Цей день є нагадуванням людству про його обов’язок виявляти турботу і милосердя до найбільш незахищеної частини суспільства – людей із інвалідністю, створити такі умови, які дадуть змогу відчувати себе рівними серед рівних.

На сьогодні рівень інвалідизації жителів планети сягає показника в понад мільярд осіб або 15 %.

В Україні чисельність осіб з інвалідністю становить більше 3 мільйонів осіб.

В Україні налічується 168 128 дітей з інвалідністю віком до 18 років.

Наша держава взяла на себе і виконує конкретні зобов’язання щодо матеріального забезпечення інвалідів, створення для них необхідних правових, соціально-побутових умов життя, надала ряд пільг, конституційно гарантувала рівні з іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства.

Усі ми звикли до слів «толерантність», «рівні права», «соціальний захист»… Та насправді ми навіть не маємо уявлення про спектр проблем, з якими стикаються люди з інвалідністю. Зустрічаючи на вулиці людину  на милицях або у візку, чи замислюємось ми над його непростою долею?

А що цим людям потрібно?

Відповідь. Доброта, милосердя і розуміння. Доброта і милосердя - два крила,  на яких тримається людство. Ми не повинні забувати про тих людей, які потребують допомоги.

Чи багато людей з особливими потребами ми зустрічаємо поряд з собою? А чому? Відповідь. Не завжди створені умови для людей з ООП та люди не завжди їх сприймають позитивно.

Перегляд відео без поля зору з обговоренням

- Як незряча дівчинка бачить навколишній світ? За допомогою яких органів чуттів вона пізнає світ?

Робота в групах.

Ми сьогодні уявимо себе в гостях у незрячої людини і спробуємо із солідарності, так само як дівчинка, пізнавати світ на дотик, смак, нюх.

Дітям роздаються наліпки із символами дня людей з інвалідністю 4 різних видів. І вони об’єднуються в 4 групи. І виконують завдання по черзі, а інші спостерігають.

1 група.  ( 5 учнів кожному по 2 різновиди круп) На столі розставлені різні крупи. Дітям на дотик необхідно розпізнати, які це крупи та знайти коробочку з ними.

Дітям показують стіл із реквізитами, а потім зав’язують очі. Вони на дотик та на смак  сортирують крупи.

Вчитель проговорює, що людина із ООП готується до зустрічі гостей та хоче приготувати кашу. Необхідно допомогти розібратись де які крупи. Педагог наголошує, що вони мають робити це по черзі та домовлятись між собою.

2 група. 5 учнів. До приходу гостей необхідно приготовити бутерброди. Діти хто з вас вміє робити бутерброди? Розподіліть ролі, хто що буде робити (різати ковбасу, різати сир, мастити масло, розкладати сир, ковбасу). І з зав’язаними очима діти роблять бутерброди (хоча б 5 бутербродів). Вчитель спостерігає за технікою безпеки, допомагає за необхідності.

3 група. (4 учні). Педагог говорить, що людині із ООП потрібно поприбиратись до приходу гостей, а саме посортувати шкарпетки.  В боксі знаходяться 5 пар шкарпеток. Діти з зав’язаними очима сортують шкарпетки.

4 група. 4 учні. Людині з ООП необхідно поприбирати іграшки та підмести в приміщенні, особливо там, де готувались бутерброди та варилась каша. В класі розкладаються іграшки. Двом учням зав’язуються очі та  одна дитина приймає іграшки у бокс, а друга віником намагається підмести, а двоє учнів будуть інструкторами і будуть підказувати, що необхідно робити.

Педагог на закінчення дякує дітям за допомогу.

Обговорення:

Як вам із зав’язаними очима  було  виконувати дії?

Що було важко?

Що давалось легко?

Якої допомоги потребували ви?

Чи є серед нас люди, які  потребують такої ж допомоги?

 

Вчитель: Серед нас є люди із порушенням зору. Це наші однокласники, які носять окуляри, наші дідусі, бабусі, які через вік втрачають зір. Вони також потребують напої допомоги.

На дошці демонструються картинки, як бачать світ люди з порушенням зору.

Якщо залишається час, можна розповісти про Брайля та шрифт Брайля та показати картинку шрифту Брайля.

Луї Брайль (1809-1852)

Коли Луї були 3 роки, з ним сталося нещастя: він поранив собі око шорним ножем, внаслідок чого розвинулося запалення очей, і хлопчик осліпнув. Батьки постаралися допомогти сліпому дитяті засвоїти трудові навики: навчили плести бахрому для кінської збруї і шити домашні туфлі, запросили вчителя музики, який навчив його грі на скрипці. У місцевій школі Луї вивчив алфавіт за допомогою звичайних паличок.

У січні 1819 р. Луї Брайль був зарахований в Паризький інститут для сліпих. Вихованців в інституті навчали грамоті, музиці, в'язанню і ткацтву. По багатьом предметам підручників не було, не існувала тоді і система запису нот для сліпих, тому методика викладання була заснована на сприйнятті інформації на слух.

Будучи талановитою людиною, Брайль задумав створити систему рельєфно-точкової писемності, яка була б зручною для сприйняття на дотик, дозволяла точно відображати всі особливості тієї або іншої мови, записувати цифри, хімічні і фізичні знаки, ноти.

Брайль почав експериментувати і в 1824 р., у віці 15 років, ввів свою власну систему: маленьке «вічко», що складається з двох вертикальних лав з номерами 1, 2, 3 в лівому ряду і 4, 5, 6 в правом. Це дало 63 комбінації. З них Брайль вибрав букви для свого алфавіту, знаки пунктуації, номери, математичні символи і деякі слова, що часто вживаються, такі, як «для», «від», «разом» і артиклі. Він працював над своєю системою довгі роки, і перший варіант своєї системи запропонував на розгляд ради інституту в 1829 р. Але вона не була підтримана. Одним з основних аргументів було те, що розроблений Брайлем шрифт не зручний для зрячих викладачів. І лише в 1837 р. за наполяганням незрячих рада інституту знов повернулася до розгляду цього питання. Було прийнято рішення надрукувати рельєфно-точковим шрифтом Брайля "Коротку історію Франції". З виходом цієї книги нова система писемності, заснована на рельєфному шостіточчі, офіційно знайшла право на життя.

Лише після його смерті у всьому світі було визнано, що розроблена Брайлем система писемності для сліпих - найкраща. Нею користуються і у наш час. Ним також був створений спеціальний прилад для написання літер і знаків; цей прилад з невеликими змінами дійшов до нашого часу.

 

Завершення Дітям пропонуються на сердечках написати «Як можна висловити підтримку і надати допомогу людині чи дитині з особливими потребами?» та прикріпити на плакат із  символом дня людей з інвалідністю.

 

- Привітатися

- Сісти поруч

- Захистити, якщо є потреба

- Вислухати

- Зателефонувати

- Взяти за руку

- Поспілкуватись

- Запевнити  у своїй дружбі, любові коли хтось рідний

- Запитати чим ви можете допомогти

- Запросити на свято

- Прийти в гості

- Відсвяткувати якусь подію

- Познайомити зі своїми друзями

- Погратись разом,

- Поговорити про майбутнє

- Напишіть листа

-         Почитати книжку

 

 Я дякую вам за гарну роботу! Бережіть себе та своїх рідних, підтримуйте тих, хто цього потребує.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Інкл
Додано
12 січня 2021
Переглядів
876
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку