25 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити вивчення математики цікавим і веселим

Інтерактивні методи навчання

Про матеріал
Інтерактивні методи навчання на сьогодні є актуальним способом роботи викладача в аудиторії, тренера в групі та педагога в будь-якому освітньому закладі. Інтерактивні методи навчання, на відміну від традиційних, базуються на активній взаємодії учасників навчального процесу, при цьому основна вага надається взаємодії слухачів між собою. Такий підхід дозволяє активізувати навчальний процес, зробити його більш цікавим та менш втомлюваним для учасників.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ

Номер слайду 2

ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ 1. Актуальність, суть та мета інтерактивного навчання. Слово – інтерактивний прийшло до нас з англійської і виникло від слова “інтерактив”. “Inter” – це “взаємний”, “act” – діяти. “Інтерактивний”-означає сприяти, взаємодіяти чи знаходитися в режимі бесіди. Діалогу з будь-чим (комп’ютером), чи з будь-ким (людиною). Значить інтерактивне навчання – це, перш за все, діалогове навчання, в ході якого здійснюється взаємодія викладача  і слухача.

Номер слайду 3

Основна характеристика “Інтерактива”·        Це спеціальна форма пізнавальної діяльності;·        Навчальний процес організовано так, що практично всі слухачі заохочені до процесу пізнання;·        Має бути атмосфера доброзичливості, взаємопідтримки – форма кооперації та співпраці;·        На занятті організується індивідуальна, парна, групова робота;·        Застосовуються дослідницькі процеси, ділові гри, робота з документами, різними джерелами інформації, використовувати творчі завдання.

Номер слайду 4

Задачі, які можна розв’язати одночасно:-         розвиток комунікативних умінь і навичок;-         емоційний контакт між слухачами ;-         вчитесь працювати у команді, прислухатись до думки свого товариша;-         знімає нервове навантаження слухачів, дає можливість змінювати форми їх діяльності, переключати увагу на вузлові питання теми.

Номер слайду 5

Навчальна піраміда. Звичайно люди запам’ятовують:5% - лекції10% - того, що читають20% - того, що бачать на власні очі50% - того, що слухають та бачать одночасно70% - того, що обговорюють і пишуть80% - того, що роблять практично власноруч90% - того, що роблять і обговорюють одночасно95% - того, чому навчають інших

Номер слайду 6

2. Суть інтерактивного навчанняІнтерактивне навчання — це діалогове навчання, яке заперечує домінування як одного виступаючого, так і однієї думки над іншою.

Номер слайду 7

Інтерактивне навчання передбачає:·        моделювання життєвих ситуацій;·        вирішення творчих завдань;·        спільне розв'язання проблем.

Номер слайду 8

Яким же повинен бути учасник інтерактивного навчання?Він повинен:1) ставити перед собою навчальні завдання;2) розвивати навчальну активність;3) визначати проблеми в ході навчання;4) навчатися рефлексії своєї навчальної діяльності.

Номер слайду 9

Яким же повинен бути викладач?Він має вміти:1)     Створити в аудиторії атмосферу, яка сприяє заохоченню слухачів здавати питання та шукати відповіді. Брати за основу такі види навчання , які б сприяли розвитку критичного мислення та самостійного набуття знань, стимулювати рефлексію.2)     Застосовувати наявні ефективні методи. Стати вдумливим професіоналом, що означає навчитися самому, уважно спостерігати, визначати проблеми та створювати нові стратегії для їх розв’язання.3)     Бути взірцем для інших слухачів, передавати свої знання колегам, використовувати нові методики навчання. 

Номер слайду 10

3. Види інтерактивних методів навчання. Метод мозкової атаки - це метод розв'язання невідкладних завдань за короткий час. Сутність методу полягає в тому, що необхідно висловити як можна найбільшу кількість ідей за невеликий проміжок часу, обговорити їх та класифікувати. Цей метод використовується для вирішення складних проблем. Метод мозкової атаки можна використовувати в різних видах діяльності: в роботах з малими та великими навчальними групами, командами, індивідуальній роботі.

Номер слайду 11

«Круглий стіл» - метод проведення заняття із слухачами які, як правило, мають досвід роботи, практичний діяльності з питання, що обговорюється. На «круглому столі» слухачі можуть і повинні спробувати обґрунтовано поставити питання по темі обговорення, серйозно аргументувати підходи до їхнього вирішення, а також повідомити про вдалий і невдалий досвід. Дискусія – активний метод проведення занять, покликаний мобілізувати практичні й теоретичні знання, погляди слухачів на проблему, що розглядається. Дискусія доречна при розгляді спірних питань, але у навчальному процесі може не виникати ситуації спірності трактувань. Із цих причин заздалегідь планувати проведення заняття як дискусію не цілком коректно.

Номер слайду 12

Ситуаційний аналіз полягає в тому, що слухачі, ознайомившись з описом проблеми, самостійно аналізують ситуацію, діагностують проблему й надають свої ідеї й рішення в дискусії з іншими слухачами. Залежно від характеру висвітлення матеріалу використовуються ситуації-ілюстрації, ситуації-оцінки й ситуації-вправи.

Номер слайду 13

Аналіз конкретних ситуацій – найбільш прийнятний в умовах курсового навчання метод ситуаційного аналізу - традиційний аналіз конкретних, ситуацій, що включає глибоке й детальне дослідження реальної або імітованої ситуації.

Номер слайду 14

Дякую за увагу!

pptx
Додано
16 квітня
Переглядів
157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку