Інтерактивні методи навчання

Про матеріал
Інтерактивні технології дозволяють розв'язати одразу кілька завдань: розвивають комунікативні вміння й навички, допомагають встановленню емоційних контактів між учасниками процесу; забезпечують виховне завдання, оскільки змушують працювати в команді, прислухатися до думки кожного; знімають нервове напруження, дають можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розробив викладач вищої категорії: Баранова В. М. МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ОДЕСЬКИЙ КОЛЕДЖ ТРАНСПОРТНИХ ТЕХНОЛОГІЙОдеса 2021 Методична розробка за темою:Інтерактивні методи навчання

Номер слайду 2

Інтерактивні технології дозволяють розв'язати одразу кілька завдань: розвивають комунікативні вміння й навички, допомагають встановленню емоційних контактів між учасниками процесу; забезпечують виховне завдання, оскільки змушують працювати в команді, прислухатися до думки кожного; знімають нервове напруження, дають можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання.

Номер слайду 3

Завдання сучасної освіти. Перехід від традиційної (предметно орієнтованої) до інноваційної (особистісно орієнтованої) парадигми освіти, що безпосередньо пов’язано з реалізацією у навчанні особистісно орієнтованого та компетентісного підходів, оскільки це забезпечує самоцінність знань, розвиток умінь здобувати, опрацьовувати інформацію, одержану з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку та самовдосконалення людини.

Номер слайду 4

Професіоналізм – це сукупність професійно значущих компетентностей фахівця, основою якої професійна самосвідомість та професійна культура, що забезпечує здатність і готовність особистості виконувати професійну діяльність на високому рівні відповідно до компетенції як кола повноважень.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Співставлення парадигм традиційної та сучасної освіти{22838 BEF-8 BB2-4498-84 A7-C5851 F593 DF1}Парадигма традиційної освіти. Парадигма сучасної освіти. Мета освіти – підготовка нової генерації до життя і праціМета освіти – забезпечення умов самовизначення й самореалізації особистостіЛюдина – проста система. Людина – складна система«Школа пам’яті» - знання з минулого«Школа мислення» - знання для майбутнього. Процес навчання – передача учню відомих знань, умінь і навичок. Процес навчання – створення студентами образу світу в самому собі через власну активну діяльність. Знання спрямовані на випередження змін, які відбудуться у майбутньому. Студент є об’єктом педагогічного впливу. Студент є суб’єктом пізнавальної діяльностіМонологічні суб’єктно-об’єктні відносини педагога і студента. Діалогічні суб’єктно-суб’єктні взаємини педагога і студента. Трикомпонентна модель навчання: викладач, книга, студент. Багатокомпонентна модель навчання за допомогою інформаційих технологій Репродуктивний характер навчання студента. Творчий характер навчання студента

Номер слайду 7

Піраміда навчання

Номер слайду 8

Пасивні методи – це навчання, у процесі якого педагог є основною дійовою особою, що керує ходом заняття, а студенти виступають у ролі пасивних слухачів, підпорядкованих директивам педагога.

Номер слайду 9

Активні методи– це навчання, у процесі якого студенти та педагог взаємодіють одне з одним і студенти тут не пасивні слухачі, а активні учасники. Якщо пасивні методи припускають авторитарний стиль взаємодії, то активні - переважно акцентують на демократичному стилі.

Номер слайду 10

Види активних методів навчання. Семінари – це така форма навчання, при якій головними діючими особами навчального процесу стають самі студенти. Дискусія – публічне обговорення якогось важливого спірного питання або проблеми. Після обговорення приймається рішення. Ділова гра – це моделювання виробничого процесу та його управління. Вона може складатися з одної або декількох конкретних ситуацій.

Номер слайду 11

Інтерактивні методи – форма навчання, у процесі якого студенти і педагог перебувають в режимі бесіди, діалогу між собою.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Розвивати комунікативні навички створювати комфортні умови та сприятливе емоційне середовище для всіх учасників заняття формувати навички роботи в команді та вміння висловлювати свої думки викликати інтерес до навчання та внутрішню мотивацію розкривати творчий потенціал. Мета інтерактивного навчання

Номер слайду 14

Принципи інтерактивного навчання Принцип активностіПринцип зворотного зв'язку. Принцип експерименту Принцип довіри. Принцип рівності поглядів

Номер слайду 15

класифік. АЦІЯ Інтерактивн. ИХ технологіЙ навчання. Кооперативне навчання робота в парах під час проведення письмових опитувань, тестування, виконання завдань; синтез думок для вирішення складних проблем під час практичних занять; коло ідей при вирішенні суперечливих питань. Колективногрупове навчання, при якому використовуються методи: «коло ідей», «мікрофон»; мозкова атака при вирішенні проблемних завдань, наприклад: дерево рішень при аналізі конфліктних ситуацій. Ситуативне моделювання, до цієї групи можна віднести імітаційні ігри-тренінги та рольові ігри. Опрацювання дискусійних питань. При цьому застосовуються методи: «займи позицію» (власна думка) та дискусія. Такі методи допомагають студентам відстоювати власну думку, вести дискусію

Номер слайду 16

Групи інтерактивних методів навчання

Номер слайду 17

Особливості організації навчальної діяльності студентів в умовах дистанційного навчання{22838 BEF-8 BB2-4498-84 A7-C5851 F593 DF1}Навчальна діяльність Особливості, ефективність, рівеньмотивації студентів. Подача матеріалу та завдань через месенджери, електронну пошту, соціальні мережі використовується переважно для повторення вже вивченого матеріалу недостатньо ефективно без встановлення надійного зворотного зв’язку і мотивації студента. Розміщення записаних відео уроків на ТВ або You. Tube каналах  студенти є пасивними учасниками перегляду, тому така форма роботи є недостатньо ефективною та мотивуючою може стати корисним у поєднанні з іншими видами навчальної діяльності Самостійне опрацювання студентами матеріалу друкованих/ електронних підручників або інших джерел та спілкування з педагогами під час відео конференцій доволі ефективна форма роботи є елементом «перевернутого» навчання Самостійне опрацювання студентами матеріалів підручника та електронних ресурсів, виконання завдань та отримання відгуків від педагогів ефективна форма роботи за умови залучення низки онлайн інструментів. Самостійне опрацювання студентами навчальних матеріалів на спеціалізованій платформі з можливістю виконання інтерактивних завдань і здійснення зворотного зв’язкудосить ефективна форма роботи надає можливість створити індивідуальний навчальний кабінет студента дозволяє працювати в узгодженому з педагогами режимі має технічну підтримку платформи мотивує студентів і сприяє взаємодії педагог- студент

Номер слайду 18

Прикладом використання інтерактивних методів навчання є навчальна лекція за темою: «Роль менеджера у системі управління» (Додаток 1). Для предмету «Основи управлінської діяльності» розроблений методичний посібник «Письмові консультації з предмету «Основи управлінської діяльності» для студентів різних спеціальностей та різних форм навчання» (Додаток 2). У цьому посібнику є теоретичний матеріал з навчальної дисципліни. а також питання для виконання домашньої контрольної роботи. Посібник містить ключові поняття та терміни (які слід засвоїти студентам). ділові ситуації, завдання, практичні роботи. Окремим додатком студентам підготовлені «Ситуаційні завдання для керівника виробництва», які також використовуємо при підготовці інтерактивних занять (для дискусій, диспутів, конференцій, ділових та рольових ігор) (Додаток 3). Ще один посібник (Додаток 4) містить ділові ситуації, тести, завдання, практичні роботи, ключові поняття та терміни.

pptx
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
1032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку