Довідка про узагальнення системи роботи вчителя музичного мистецтва

Про матеріал
Даний матеріал можна використати при написанні довідки, узагальнюючи систему роботи вчителя музичного мистецтва.
Перегляд файлу

Довідка

про узагальнення системи роботи вчителя музичного мистецтва

______________________________________

 

Відповідно до плану роботи школи у листопаді – грудні 2021 року заступником директора школи  _____________ було вивчено систему роботи вчителя музичного мистецтва _________________ . Здійснено перевірку стану викладання музичного мистецтва у 5-7 класах та роботу вокального гуртка.

  Стан   викладання музичного мистецтва  вивчався за такими напрямками:

 -   виконання навчальних планів і програм;

 -  реалізація методичних рекомендацій щодо викладання музичного мистецтва ;

 -  науково-теоретичний рівень викладання предмета;

 - планування начального матеріалу, підбір тестових, індивідуальних, диференційованих завдань, наочностей тощо;

 -  ефективність використання міжпредметних зв′язків;

 - методика перевірки рівня знань учнів;

 - впровадження ефективних методів та форм навчання;

 - результати навчальних досягнень, якість знань, умінь та навичок учнів.

     Під час проведення перевірки використовувались такі методи: відвідування уроків, бесіди з учителем та учнями, спостереження, контроль за станом ведення шкільної документації. Проведена співбесіда з педагогом підтвердила знання навчальної програми та інших інструктивно-методичних документів із питань викладання музичного мистецтва. На достатньому рівні   вчитель забезпечений методичною літературою.

   Аналіз стану ведення шкільної документації показав, що педагог має календарно-тематичні плани, складені відповідно до діючої програми. Доцільно проведено розподіл навчальних тем, передбачено різні форми проведення уроків, а також уроки з повторення, систематизації та узагальнення знань учнів; враховується рівень навчальної підготовки класу, вікові та психологічні особливості учнів. Складені та роздруковані поурочні плани для усіх класів. Записи у класних журналах здійснюються своєчасно.

   Учитель  планує свою роботу відповідно до вікових особливостей учнів. Так у 5-му класі знайомить школярів із характером, емоційним змістом музичних творів; діти вчаться розрізняти музичні звуки, орієнтуватися в ритмічному малюнку мелодії. Значну увагу  приділяє звукоутворенню, дикції, чистоті інтонування. У процесі вивчення музичного мистецтва у 6-му класі педагог активізує духовно-почуттєві аспекти сприймання музики, проводить ускладнення творів для сприймання на слух та виконання, організовує дискусії, діалоги, які дають змогу кожному учневі висловити своє бачення про твори мистецтва, своє враження від звучання  та розуміння музики. У 7 класі учитель знайомить учнів з різними жанрами поліфонії та гомофонно-гармонійної музики; діти мають можливість спостерігати за висвітленими у них життєвими явищами, різними емоційними станами людини, а також власними думками, переживаннями, відчуттями у процесі сприймання та виконання музичних творів. Засвоєння інтонаційно-образної мови спрямовує учнів на усвідомлення музики як мови почуттів.

 Аналіз відвіданих уроків дозволяє зробити висновок, що   викладання музичного мистецтва зорієнтоване на впровадження оновлених базових навчальних програм, реалізацію потенціалу особистості учня і набуття ними потреби у саморозвитку. Навчальні програми та підручники, якими користується вчитель, рекомендовані МОН України.

 

     В основу викладання предмета педагог ставить формування музичної культури учнів, яка базується на концепції музичного виховання школярів  в українських національних традиціях; навчальний матеріал прагне поєднувати з історичним минулим нашого краю і сьогоденням;  знайомить дітей із цікавими фактами життя видатних композиторів, історією написання музичних творів;  розкриває особливості відповідних історичних епох та мистецтва, реалізуючи міжпредметні зв’язки із історією, літературою, образотворчим мистецтвом.  

  Спілкування між педагогом  та учнями на уроках і під час позакласних заходів відбувається на принципах партнерства, взаємоповаги. П.І.______________ усвідомлює завдання, які поставлені перед школою, і працює на кінцевий результат – виховання свідомого громадянина України, формування освіченої, творчої особистості.

   Серед видів діяльності, до яких залучаються школярі на уроці, переважають колективні та групові форми роботи. На всіх етапах уроків простежується зв'язок у системі «учитель-учень». Значну увагу звертає на отримання учнями як теоретичних відомостей, так і закріпленню та удосконаленню практичних умінь, тому у середніх класах педагог поглиблює накопичені знання учнів про музику, а також акцентує увагу на взаємозв’язок музики і життя.

   У результаті перевірки виявлено, що учні 5 -7 класів володіють потрібними навичками та уміннями, можуть сприймати окремі музичні твори, демонструючи знання спеціальної музичної термінології; правильно відповідати на запитання, пов’язані з аналізом-інтерпретацією музичного твору, знають тексти та мелодію пісень, рекомендованих для вивчення, а також Державний Гімн України. Але не завжди вміють аналізувати художньо-образний зміст твору та поєднувати з життєвими явищами; та не завжди  знають основні відомості про видатних композиторів, музикантів,  назви творів.

 П.І._________________ є керівником вокального гуртка. Гурток налічує дві групи учасників різної вікової категорії: 1 - 4  та 5 - 9 класи.

  За підсумками постійного контролю виявлено, що робота гуртка своєчасно і правильно спланована. Наявний список учнів, відомості про них. Ведеться відвідування занять гуртківцями, обліковуються проведені заняття. Навчання проводяться згідно графіка роботи гуртка. Керівник розвиває самостійну творчу активність дітей, формує навички творчої діяльності, застосовує такі методи і форми навчання на заняттях, які допомагають виробити стійкий інтерес до певного виду діяльності. Оволодіння вокальним мистецтвом, навчання музики через творчість є провідною лінією у роботі гуртка.   

  Основний зміст роботи вокального співу полягає в тому, щоб за допомогою засобів музичного мистецтва виховувати всебічно розвинуте підростаюче покоління, формувати музичну культуру  з опорою  на творчий розвиток дітей. Метою гуртка є розвиток музичних здібностей та інтересів дітей, формування патріотичних почуттів засобами народної пісні.

  Творче навчання, розвиток вокально-хорових навичок учнів  сприяє прояву універсального комплексу природних музичних здібностей дитини, розвиток яких нині є основним завданням музичного виховання та вокального мистецтва. У своїй вокальній роботі з вихованцями вчитель використовую різні форми творчого музикування, зокрема:

 • мовленнєве музикування;

 • гру «музичними» жестами;

 • гру на елементарних дитячих музичних інструментах;

 • танок, імпровізований рух.

  Керівником і учнями вокального гуртка  виконана достатня робота. З початку навчального року учні були включені в систематичні заняття вокальної групи, яка бере активну участь практично у всіх  заходах і концертах школи. 

  Учні з радістю приходять на заняття гуртка, із задоволенням займаються, багато виступають і показують гідний рівень. Відвідування вокальних занять – це не лише засіб забезпечення виконання естетичних та освітніх завдань з музичного виховання, а й важливий засіб укріплення психічного та фізичного здоров’я, розвитку та мовленнєвих здібностей дитини. Засвоюючи музично – поетичні твори, діти вчаться розуміти красу рідного слова. Участь у  гуртку: його буднях й святах є доброю школою навчання дітей спілкуванню, а виступи на концертах – джерелом радості й натхнення.

 

На основі вищезазначеного

 

Рекомендую:

 

1. Стан викладання музичного мистецтва вважати задовільним.

2. Учителю :

      2.1. Забезпечувати належний методичний рівень викладання предмета та  ведення вокального гуртка, застосовуючи ефективні форми і методи для формування в учнів уявлень про сутність, види та жанри музичного мистецтва.

Постійно                                                                                                                          

2.2. Уроки музичного мистецтва та гурткові заняття планувати так, щоб кожен вид роботи  сприяв формуванню певного комунікативного вміння, успішному оволодінню засвоєння основних музичних понять, відповідної термінології.    

Постійно                                                                                                                                                                                                                                                   

2.3.Активізувати і заохочувати учнів до розуміння змісту та суті мистецтва шляхом особистісно-емоційного сприйняття художньо-естетичної інформації та залучати до позаурочної роботи     

Протягом 2021/2022н.р.                                                                                                             

2.4. Урізноманітнювати форми і методи позакласної роботи, використовуючи інтерактивні методи навчання.

Постійно

 

 

 

                 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Телегань Людмила Сергіївна
    Дякую за професійну допомогу.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
5103
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку