Юлія Біла, Першотравенський ліцей №4 Першотравенської міської ради, вчитель початкових класів
Інтерактивні прийоми та форми роботи, спрямовані на розвиток комунікативних навичок на уроках гуманітарного спрямування.
Мова — втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її! Борімося за красу мови, за правильність мови, за присутність мови, за багатство мови… (Максим Рильський) Відсутність спілкування (через незнання, брак довіри, не сформованість комунікативних навичок) може викликати безліч проблем. Щоб уникнути їх, а особливо це питання актуальне в наш час (діти поринули з головою у віртуальні світи, ґаджети панують над «живим спілкуванням»), потрібно чільне місце на уроках, особливо початкової ланки, відвести розвитку комунікативних навичок.
У власній педагогічній діяльності широко використовую інтерактивні прийоми та форми роботи, які спрямовані на розвиток комунікативної компетентності, стимулюю потребу в освітній творчій діяльності, формую особистісну готовність дітей до активного життя, до творчої самореалізації в демократичному суспільстві. Важливо гармонійно поєднати традиційні форми з інноваційними.
Формування комунікативної компетентності передбачає розвиток умінь спілкуватися усно і письмово. Використовую наступні прийоми та форми роботи:
Як результат, здобувачі освіти вчаться ставити запитання і чітко, логічно формулювати відповіді на них, уважно слухати й активно обговорювати почуте, критично оцінювати висловлення співрозмовників, аргументувати свої думки, висловлювати співрозмовникові свою емпатію, розв’язувати життєві задачі на основі аналізу обставин і відповідної інформації, висловлювати альтернативні думки, приймати виважені рішення, брати участь у дискусіях…
Необхідна умова – ситуація успіху, позитивне налаштування, мотивація навчальної діяльності.