Інтерактивні прийоми та форми роботи, спрямовані на розвиток комунікативних навичок на уроках гуманітарного спрямування.

Про матеріал
Наукова стаття. Звіт діяльності по науково-методичній проблемі. "Інтерактивні прийоми та форми роботи, спрямовані на розвиток комунікативних навичок на уроках гуманітарного спрямування." Тема, вважаю, є актуальною. Особливо в наш час, коли діти не випускають з рук гаджети.
Перегляд файлу

Юлія Біла, Першотравенський ліцей №4 Першотравенської міської ради, вчитель початкових класів

Інтерактивні прийоми та форми роботи, спрямовані на розвиток комунікативних навичок на уроках гуманітарного спрямування.

      Мова — втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її! Борімося за красу мови, за правильність мови, за присутність мови, за багатство мови… (Максим Рильський) Відсутність спілкування (через незнання, брак довіри, не  сформованість комунікативних навичок) може викликати безліч проблем. Щоб уникнути їх, а особливо це питання актуальне в наш час (діти поринули з головою у віртуальні світи, ґаджети панують над «живим спілкуванням»), потрібно чільне місце на уроках, особливо початкової ланки, відвести розвитку комунікативних навичок.

       У власній педагогічній діяльності широко використовую інтерактивні прийоми та форми роботи, які спрямовані на розвиток комунікативної компетентності, стимулюю потребу в освітній творчій діяльності, формую особистісну готовність дітей до активного життя, до творчої самореалізації в демократичному суспільстві. Важливо гармонійно поєднати традиційні форми з інноваційними.

      Формування комунікативної компетентності передбачає розвиток умінь спілкуватися усно і письмово. Використовую наступні прийоми та форми роботи:

  •      «Незакінчене речення»;
  •      «Мозковий штурм»;
  •      «Кубування»;
  •      «Діаграма Венна»;
  •      «Асоціативний кущ»;
  •      «Інтерв’ю»;
  •      «Крісло автора»;
  •      «Сенкан»;
  •      «Навчаючи-вчуся»,
  •      написання запрошень, привітань, оголошень;
  •      інсценування казок;
  •      складання пам’яток;
  •      словесна творчість і фантазування («Біном фантазії», «А що далі?...», «Вінегрет» тощо);
  •      пошукова робота з різними джерелами інформації;
  •      творчий переказ;

 

  •      гра «Коректор» - виправлення мовних помилок героя…

      Як результат, здобувачі освіти вчаться ставити запитання і чітко, логічно формулювати відповіді на них, уважно слухати й активно обговорювати  почуте, критично оцінювати висловлення співрозмовників, аргументувати свої думки, висловлювати співрозмовникові свою емпатію, розв’язувати життєві задачі на основі аналізу обставин і відповідної інформації, висловлювати альтернативні думки, приймати виважені рішення, брати участь у дискусіях…

      Необхідна умова – ситуація успіху, позитивне налаштування, мотивація навчальної діяльності.

 

     

           

 

 

 

 

docx
Додано
15 жовтня
Переглядів
14
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку