Інтерактивні технології на уроках біології...

Про матеріал
Кредо інтерактивного навчання: «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Впровадження інтерактивних технологій на уроках біології, хімії, природознавства

Номер слайду 2

Кредо інтерактивного навчання:«Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.»

Номер слайду 3

Чому саме я обираю інтерактивні технології навчання ? тому, що вважаю, що набагато важливіше навчити школярів вчитися, ніж просто розповісти. Хоча останній шлях простіший, доступніший і безумовно швидший.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Інтерактивні технології кооперативного навчання Робота в парах дає учням час подумати, обмінятися ідеями і лише потім озвучити свої думки перед класом. Вона сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критично мислити, переконувати. Наприклад: -відповісти на контрольні питання; -виконати завдання із дидактичних карток. Використання такого виду співпраці сприяє тому, що учні не можуть ухилятися від виконання завдання. Під час роботи в парах можна швидко виконати вправи, які за інших умов потребують великої затрати часу.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Вправа “ Коло ідей”Таку технологію, як «Коло ідей» впроваджую для вирішення проблемних питань, де всі групи виконують одне і те саме завдання, але можливі різні варіанти відповідей. Цей вид діяльності школярів застосовую під час етапу узагальнення і систематизації знань. Наприклад, під час вивчення нового матеріалу, або його закріплення в 7-9 класах пропоную школярам поміркувати і висунути ідеї Версій багато, але відстоюючи свою думку, учні швидко знаходять правильне вирішення. При проведенні даної технології я вітаю будь-яку висловлену ідею, не дозволяю учням критикувати ідеї, навіть безглузді, бо це відлякує учнів і вони не захочуть в майбутньому висвітлювати свої міркування.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Інтерактивні технології колективно-групового навчання. Досить часто на уроках біології , хіміїв 7-9 класах на етапах: мотивації навчальної діяльності учнів, перевірки домашнього завдання, актуалізації опорних знань, узагальнення і систематизації знань використовую таку технологію як «Мікрофон». Уявним мікрофоном може бути ручка, олівець, квітка (нежива). Слід зауважити, що надається слово лише тим дітям, хто отримує мікрофон (версії повинні бути короткі і лаконічні). Під час цієї роботи відповіді учнів не коментую і не оцінюю, лише підводжу підсумок і узагальнюю.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Технології ситуативного моделювання. Технологія ситуативного моделювання або модель навчання у грі – це побудова навчального процесу шляхом включення учня до гри. Я вважаю, що не можливо викладати такий цікавий предмет, як біологія, хімія без використання гри на уроці. Бо саме гра є однією з важливих ділянок активного навчання. Процес навчання тут занурений у процес спілкування, а активність школярів, навіть в певній мірі, перевищує активність вчителя..

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Гра “Аукціон”Наприклад, при вивченні значення тварин чи рослин ,на етапі мотивації навчальної діяльності учнів, для того, щоб активізувати роботу учнів я застосовую гру «Аукціон». Звертаюся до учнів словами епіграфа«У природі рівновага – Всім приділена увага. Все візьмемо до уваги – Не порушим рівноваги.» Чи йдеться мова тут про риб, комах,…? Після кожної версії запитую учнів: «Хто більше?». Якщо після трьох ударів молоточком до стола

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Технології опрацювання дискусійних питань Часто використовую метод ПРЕС (звичайно, що учням нагадую етапи методу, в більшості випадків записую на дошці), де учні відповідають за планом: спочатку чітко ставлю запитання (глобальне, проблемне), згодом учні виписують свої варіанти відповідей наступним чином:… я вважаю, що … (власна точка зору)… тому, що … (вказується причина)… наприклад … (додаткові аргументи)… отже або таким чином … (висновок).

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Міні- проекти учнів

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Висновки. З метою формування в учнів структурованої системи знань є пошук і впровадження інтерактивних засобів, форм і методів навчання, які безперечно дають можливість: покращити відношення школярів до вивчення предметів,тобто змінити стереотип про біологію, хімію як про «другорядні» не виправдані ринковими умовами; навчати і виховувати всебічно грамотну, фізично та морально здорову, екологічно свідому людину – будівника України XXI століття;

Номер слайду 20

Висновкипідготувати молоду людину бути активною у суспільному житті правової держави; сформувати в учнів усвідомлену систему біологічних і хімічних знань та уявлень через сенсорні сприйняття, діалог-дискусію, рольову та імітаційні ігри, життєву практику тощо .

pptx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
24 листопада 2023
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку