Інтерактивний метод для вивчення англійської мови “віконечка”
Відомим є той факт, що інтерактивні методи оживлюють уроки іноземної мови. Хочу розповісти про один з таких методів, який має назву “віконечка” і який досить цікаво застосовувати на початку навчального року або семестру для інтеграції та з метою “розбиття криги.” Він сприяє розвитку комунікативних навиків, навиків співпраці у групах, розвитку творчого та художнього мислення та лексичного запасу учнів.
Отже, наперед просимо учнів принести олівці чи фломастери, якщо у кабінеті немає достатньої кількості. На уроці спершу учнів слід розділити на групи. Це можна зробити методом називання пір року, і потім кожна “пора року” сідає навколо окремого столу. Або ж називаючи англійською тваринок, квіти, місяці тощо. Кожній групі видається ватман (чи половинка). Заздалегідь пишемо на дошці або виводимо на екран взірець того, як слід розграфити ватман.
Вгорі пишемо
“SCHOOL:
What does it mean to me?”.
Нижче ділимо його на чотири поля. Одна горизонтальна і одна вертикальна лінія посередині. У верхньому лівому полі пишемо:
“Explain it with words
(definition)”.
У верхньому правому полі пишемо:
“Explain it with a formula
(e.g.: school =
friends * books +teachers…, etc)”
У нижньому лівому полі пишемо:
“Explain it with epithets”
(e.g. its like climbing up a hill…).
У нижньому правому полі пишемо:
”Depict it by means
of comics with some
characters and text bubbles”.
Даємо учням 15-20 хвилин для виконання завдання. Час може коливатися у залежності від художнього рівня коміксів. Тому варто попередити, що коли час вичерпано, то всі олівці та фломастери відкладаємо і вже “що є, те є”.
Наступний етап - представлення проектів: кожна група за чергою, від зими до осені, виходить і ділиться напрацюваннями. Для більшої уважності слід попросити кожну групу слухачів прослідкувати і записати собі, які думки та ідеї виявилися спільними із групою, яка поточно представляє проект. Після кожного представлення варто запитувати слухачів про такі “спільності”.
Якщо можливо, варто розділити етапи створення плакатів-віконець та представлення на окремі послідовні уроки. Тоді учні матимуть змогу попрацювати із чернетками та пофантазувати. Краще підготувати усне представлення.
Автор: Бешлега О.В.