Інтерактивний робочий аркуш як приклад цифрового освітнього середовища

Про матеріал
Ні для кого не секрет, що ефективні уроки мають супроводжуватися наочністю. І це логічно! Адже учням до вподоби яскраві зображення, відео, інфографіки, анімації та діаграми. На думку багатьох учених, саме ці яскраві елементи наш мозок запам'ятовує найкраще. Інтерактивний контент візуалізації став трендовим! Інтерактивний робочий аркуш – це цифрове середовище (веб-сторінка), яке допомагає конструювати, поширювати, опрацьовувати, знаходити освітній контент в інтерактивному форматі.
Перегляд файлу

ІНТЕРАКТИВНИЙ РОБОЧИЙ АРКУШ ЯК ПРИКЛАД ЦИФРОВОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

Сосновська Л. В., викладач іноземної мови

Регіонального центру професійної освіти ім. О.С. Єгорова

(м. Кропивницький Кіровоградська обл.)

Цифрове освітнє середовище – це реальність, в якій живе сучасне суспільство. В умовах цифрового середовища навчання в учнів формується багато найважливіших якостей та вмінь, що затребувані суспільством XXI століття та визначають особистісний та соціальний статус сучасної людини: інформаційна активність та медіаграмотність, уміння мислити глобально, здатність до безперервної освіти та вирішення творчих завдань, готовність працювати у командах, комунікативність та професійна мобільність, виховуються громадянська свідомість та правова етика.

Педагогічному працівнику цифрове освітнє середовище дозволяє використовувати широкий спектр сучасних інформаційних технологій, що потребує переосмислення навчального процесу щодо зміни практики його організації, де однією з першочергових стає завдання вироблення та реалізації нового підходу до його планування. Використання сучасних інтернет-технологій дає викладачу можливість провести будь-який урок на вищому технічному рівні, насичує урок інформацією, допомагає швидко здійснити комплексну перевірку засвоєння знань.

Основні переваги цифрової трансформації освітнього процесу саме для професійної освіти полягають в наступному:

                 створюється гнучкий графік роботи виконання здобувачами освіти навчальної роботи і відповідно можливості вибору індивідуального темпу руху за навчальним планом;

                 створюються умови для реалізації інклюзивної освіти;

                 змінюється структура діяльності педагога, основними функціями, які займають більшу частину його часу, стають: проєктування навчальної роботи, підготовка навчальних завдань для самостійної роботи по всьому змісту дисципліни, контрольних завдань зі ступенями захисту достовірності результатів, індивідуальне консультування в дистанційному режимі, контроль і оцінка результатів навчальної роботи;

                 змінюється організація навчання і управління освітнім процесом. На перший план виходить організація підготовки самостійної роботи здобувачів освіти і координація їх діяльності за допомогою дистанційних засобів. Основні зусилля спрямовуються на організацію освітнього процесу з урахуванням особливостей, намірів і здібностей кожного здобувача освіти;

                 академічна мобільність в умовах цифрової освіти надає можливість здобувачам освіти в будь-який момент змінити траєкторію своєї освіти з мінімальними втратами часу і максимальним збереженням отриманих на попередніх етапах освіти академічних досягнень.

Ні для кого не секрет, що ефективні уроки мають супроводжуватися наочністю. І це логічно! Адже учням до вподоби яскраві зображення, відео, інфографіки, анімації та діаграми. На думку багатьох учених, саме ці яскраві елементи наш мозок запам'ятовує найкраще. Інтерактивний контент візуалізації став трендовим! 

Інтерактивний робочий аркуш – це цифрове середовище (веб-сторінка), яке допомагає конструювати, поширювати, опрацьовувати, знаходити освітній контент в інтерактивному форматі. На цій веб-сторінці можна розмістити навчальний матеріал і різні завдання для здобувачів освіти.  Використовуючи ресурси для створення робочих аркушів, наприклад, Wizer.Me, Classkick, Formative, викладач має можливість заповнити он-лайновий шаблон будь-яким дидактичним матеріалом, поширити його серед вибраної групи учнів (електронною поштою, у соціальних мережах, на сайті чи блозі, у створених класах на самій платформі) та перевірити отримані роботи. Інструментарій ресурсів забезпечує  можливість вибору оптимальної форми для оформлення та розміщення матеріалу, ураховуючи рівень навчальних досягнень конкретного учня чи групи здобувачів освіти, методологічну траєкторію, освітню мету тощо.

Інтерактивні робочі аркуші допомагають моделювати цікаві дидактичні матеріали з будь-якої теми навчальної програми, використовуючи тексти, відео, аудіо, зображення, у тому числі інтерактивні (з додаванням мітки з текстом, гіперпосиланнями, питаннями, вікнами для введення тексту тощо), на основі яких учні відповідають на питання і виконують завдання різного типу. В інтерактивних робочих аркушах можна використовувати наступний контент: відкрите питання (Open Question); питання з вибором відповіді (Multiple Choise); коментування-дискусія на задану тему (Blanks); поєднання тексту і малюнку (Fill On An Image); з'єднання частин (Matching); таблиця (Table) сортування (Sorting) малювання (Draw); вставлення тексту (Text); вставлення зображення (Image); вставлення відео (Video); вставлення посилання (Link); вбудовування об’єктів за HTML-кодом (Embed); додавання коментарів (Discussion).

До аркушу можна вбудовувати презентації Slideshare, інтерактивні зображення ThingLink, карти Google, вправи сервісів LearningApps, Wordwall,  PurposeGames, Wordmint, Quizlet, StudyStack, ProProfs, Childdevelop, Jigsaw Planet, Rebus1.com, StoryboardThat, Pixton, Мій Квест, Sway, Slido, Genial.ly Canva тощо.

Зручними і багатофункціональними інтерактивні робочі аркуші  робить і опція автоматичної перевірки більшості завдань. Ці аркуші слугуватимуть довго і до них можна вносити певні зміни. Загалом он-лайновий цифровий робочий аркуш – це сучасний аналог паперовим аркушам із завданнями, який забезпечує організацію різноманітних форм навчальної діяльності в освітньому просторі.

Прикладами використання можуть бути інтерактивні робочі аркуші з тем «Inventors and inventions» (http://surl.li/fmxvd), «Food and drinks» (http://surl.li/fmxuy), «Cooking verbs» (http://surl.li/fmxvp) та інші.


Корисні посилання та бібліографія:

  1.               Аман І. С. Wizer. Me – інтерактивні робочі аркуші [Електронний ресурс]/ І. С. Аман. – Режим доступу: http://internet-servisi.blogspot.com/p/wizer.html 
  2.               Аман І.С., Литвиненко О.В. Інтернет-сервіси в освітньому просторі. Випуск 2: методичний посібник / І.С. Аман, О.В. Литвиненко. – Кропивницький: КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», 2017. – 60 c
  3.               https://app.wizer.me/
  4.               https://classkick.com/
  5.               https://app.formative.com/
  6.               https://youtu.be/QMSToV8yc-o
  7.               https://youtu.be/Ea2g5tdJmb8
docx
Додано
29 травня
Переглядів
40
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку