Інтерактивний урок на тему: «Свідомість та пам'ять»

Про матеріал
Ознайомити учнів із концепціями свідомості та пам'яті, їх взаємозв'язком та важливістю для нашого розумового функціонування. У результаті уроку учні повинні знати: Що таке свідомість та які є рівні свідомості; які є різновиди пам'яті та як вони працюють; як свідомість та пам'ять пов'язані між собою.уроку містила в собі наступні етапи: • Вступне слово та постановка мети уроку; • Введення в тему: пояснення поняття свідомості та пам'яті; • Розгляд різних рівнів свідомості та їх прикладів; • Огляд різних типів пам'яті та їх характеристик; • Обговорення взаємозв'язку між свідомістю та пам'яттю; • Проведення практичного завдання.
Перегляд файлу

Інтерактивний урок на тему: «Свідомість та пам'ять»

Мета уроку: ознайомити учнів із концепціями свідомості та пам'яті, їх взаємозв'язком та важливістю для нашого розумового функціонування. У результаті уроку учні повинні знати:

  • Що таке свідомість та які є рівні свідомості;
  • Які є різновиди пам'яті та як вони працюють;
  • Як свідомість та пам'ять пов'язані між собою.

Вступ.

Основна частина уроку містила в собі наступні етапи:

  • Вступне слово та постановка мети уроку;
  • Введення в тему: пояснення поняття свідомості та пам'яті;
  • Розгляд різних рівнів свідомості та їх прикладів;
  • Огляд різних типів пам'яті та їх характеристик;
  • Обговорення взаємозв'язку між свідомістю та пам'яттю;
  • Проведення практичного завдання.

Підсумковий етап. Учні отримали можливість задати запитання, висловити свої думки та висновки щодо теми уроку. Також, було надано домашнє завдання для закріплення отриманих знань. Загалом, урок був інтерактивним та цікавим, оскільки він передбачав використання різних методів та прийомів навчання, а також практичне застосування отриманих знань.

Вступ. Етап 1: Вступне слово та демонстрація. Сьогодні ми поговоримо про два важливі психологічні поняття - свідомість та пам'ять. Щоб розпочати наш урок, я хочу, щоб ви закрили очі на 30 секунд і спробували не думати ні про що. Потім відкрийте їх і скажіть, що ви відчули. Які думки або відчуття перепливали в голові?

(Дайте учневі декілька секунд на самостійну думку).

Свідомість - це наша здатність бути свідомими того, що відбувається довкола нас і всередині нас. Це включає усі наші думки, відчуття та спогади. Наша свідомість постійно працює, взаємодіючі з навколишнім середовищем.

А тепер давайте перейдемо до пам'яті. Я покажу вам кілька картинок, і я хочу, щоб ви їх добре роздивилися. Потім я відкрию їхній список і попрошу вас відтворити їх у своїй пам'яті. (Показується 3-5 картинок на екрані протягом 10-15 секунд, потім екран переходить до списку картинок.)

  • Сонце заходить за горизонт.
  • Кошик з фруктами.
  • Старовинний годинник.

(Після паузи 30 секунд запитайте учня, що він запам'ятав з переліку картинок.) Пам'ять - це здатність нашого мозку зберігати та відтворювати інформацію. У нашій пам'яті зберігаються спогади про минуле, знання та навички, які ми здобуваємо протягом життя.

Можна показати відео про свідомість та пам'ять, або розповісти коротку історію, щоб привернути увагу учнів. Наприклад: "Свідомість та пам'ять - це два важливі поняття, які допомагають нам розуміти, хто ми є та як ми взаємодіємо з навколишнім світом. Свідомість допомагає нам бути свідомими наших думок, відчуттів та дій, а пам'ять дозволяє нам зберігати та відтворювати інформацію."

Далі можна демонструвати картинки або відео, щоб візуалізувати ці поняття. Наприклад, відео з короткими сценками, які демонструють різні відчуття, такі як радість, страх, смуток, тощо.

Етап 2: Обговорення. Після цього етапу, можна перейти до обговорення. Питайте учнів, як вони почувалися, коли закривали очі тільки сприймали свої відчуття. Чи було це складно? Чому? Потім запитайте у них, як вони зберігають та відтворюють інформацію в своїй пам'яті. Чи є у них якісь стратегії для запам'ятовування інформації?

Потім можна пояснити, що пам'ять можна поділити на три типи: чуттєву, короткочасну та довготривалу. Чуттєва пам'ять зберігає інформацію, отриману через наші чуття, такі як зорові, слухові та дотикові відчуття. Короткочасна пам'ять зберігає інформацію на декілька секунд або хвилин, поки ми не перестанемо її активно утримувати у своїй свідомості. Довготривала пам'ять зберігає інформацію на довший час, можливо навіть на все життя.

Етап 3: Практика. Запропонуйте учням вправи для тренування їхньої пам'яті, наприклад, повторення послідовності чисел або слів, які ви показали їм раніше. Запропонуйте учням створити свою власну систему для запам'ятовування інформації, наприклад, скорочення чи асоціації зі звичайними речами.

Етап 4: Підсумок. Після практичної частини уроку, підведіть підсумки та запитайте учнів, які нові знання вони отримали про свідомість та пам'ять. Зверніть увагу на те, як вони можуть застосовувати ці знання в повсякденному житті. Наприклад, можуть замінювати звичайні паролі більш склад ними, щоб зберігати їх в довготривалій пам'яті, або використовувати асоціації для запам'ятовування важливих дат та подій.

Нагадайте учням, що знання про свідомість та пам'ять можуть допомогти їм краще розуміти себе та інших людей, а також поліпшувати їхні здібності до навчання та запам'ятовування інформації.

Етап 5: Заключні дії. На завершення уроку, дайте учням час на запитання та обговорення того, що вони дізналися. Запропонуйте їм додаткові ресурси, які вони можуть використовувати для дальшого вивчення теми, наприклад, книги, відео чи статті. Також можна запропонувати учням написати короткий есе про те, як їхні знання про свідомість та пам'ять можуть допомогти їм у повсякденному житті.

За потреби, можна додати до уроку інтерактивні вправи, які можуть включати запам'ятовування слів чи речень за допомогою асоціацій, зміни концентрації за допомогою медитації або виконання вправ на увагу та уважність.

Ось декілька ідей:

  • Гра "Мозковий штурм". Розділіть учнів на малі групи та запропонуйте їм пограти в гру "Мозковий штурм". Учасники повинні складати списки ідей, які пов'язані зі свідомістю та пам'яттю, а потім обговорювати їх зі своїми однокласниками. Ця гра допоможе учням поширити свої знання та розширити свої межі мислення.
  • Вправа "Жива картка". Запросіть декількох учнів до дошки та дайте їм завдання розповісти коротку історію зі свого життя. Після того, як учні розповідатимуть свої історії, решта класу повинна спробувати повторити їх у своїй пам'яті. Ця вправа підвищує здатність до концентрації та запам'ятовування інформації.
  • Вправа "Асоціації". Запитайте учнів, що приходить їм на думку, коли вони думають про свідомість та пам'ять. Попросіть їх створити асоціації зі словами та ідеями, які пов'язані з цими темами. Ця вправа допоможе учням збільшити свій словниковий запас та відчути взаємозв'язок між різними ідеями та концепціями.
  • Рольова гра. Попросіть учнів грати ролі в різних сценаріях, які пов'язані зі свідомістю та пам'яттю, наприклад, як людина намагається повторити телефонний номер у своїй пам'яті, або як допомогти людині, що втратила свою пам'ять. Ця вправа допоможе учням розуміти, як працює свідомість та пам'ять, та відчувати взаємозв'язок між ними та реальним життям.
  • Вправа "Відгадайте слово". Напишіть слово, пов'язане зі свідомістю та пам'яттю, на дошці, а потім запропонуйте учням відгадати його, використовуючи лише літери, які є в слові. Ця вправа підвищує здатність до концентрації та покращує лексичні навички учнів.
  • Кросворд. Створіть кросворд на тему "Свідомість та пам'ять". Учні повинні використовувати свої знання, щоб заповнити кросворд, а це сприятиме їхньому запам'ятовуванню та розумінню понять, пов'язаних з цими темами.
  • Гра "Пам'ять". Складіть картки з різними зображеннями або словами, пов'язаними з темою "Свідомість та пам'ять". Розкладіть їх лицем донизу на столі та дозвольте учням по черзі обирати дві картки, намагаючись знайти пару. Якщо учень обирає дві картки, які не збігаються, то він повинен повернути їх назад, а наступний учень має спробувати знайти пару. Ця гра допоможе учням вдосконалити свою пам'ять та збільшити їхню здатність до концентрації.
  • Дискусія. Запропонуйте учням обговорити в групах тему "Свідомість та пам'ять". Розділіть клас на групи та запитайте, що учні вважають за найважливіші аспекти цих концепцій. Дайте їм можливість висловити свої думки та дослідити різні погляди на ці теми. Ця дискусія допоможе учням поглибити своє розуміння та здатність аналізувати ці концепції з різних точок зору.
  • Заключна думка. Запропонуйте учням поділитися своїми думками та враженнями від уроку. Попросіть їх згадати, що вони дізналися, та які питання вони мають ще. Це дозволить учням узагальнити отримані знання та дати їм можливість продемонструвати своє розуміння теми.

Заключення: Використання інтерактивних методів навчання є дуже важливим для підвищення якості освіти та забезпечення того, що учні не просто отримують інформацію, а й розуміють її.

Домашнє завдання для учнів може бути наступним:

Прочитайте статті про свідомість та пам'ять та знайдіть додаткову інформацію про їх взаємозв'язок та важливість для людської психології.

Спробуйте згадати деякі події з вашого життя та визначте, до якого виду пам'яті вони належать.

Подумайте про різні рівні свідомості та визначте, на якому рівні свідомості ви зазвичай знаходитесь під час різних дій (наприклад, коли ви їдете на автомобілі, читаєте книгу, дивитеся фільм тощо).

Ці завдання допоможуть учням збагатити свої знання та зрозуміти важливість свідомості та пам'яті в нашому повсякденному житті.

docx
Додано
19 квітня 2023
Переглядів
527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку