Інтерактивний урок з інформатики та літератури в 6 класі (Урок, презентація, протокол)

Про матеріал

Ми дізнаємося багато цікавого про видатного українського письменника І. Я.Франка, познайомимося з його творчістю, а так як наш урок проходить в кабінеті інформатики, то крім читання текстів ми будемо вчитися їх форматувати, тобто змінювати їх вигляд.

Зміст архіву
Перегляд файлу

              Форматування тексту.

                Твори І.Я.Франка для дітей

 

№ конк.

Назва конкурсу

Кількість балів

 

 

 

 

Презентація команд

(1 заохочувальний бал)

 

 

 

1

Сторінка «Запитальна»

(1 бал за правильно виконану дію)

 

 

 

Разом:

 

 

 

2

Сторінка – «Треба чи не треба?»

 (1 бал за правильну відповідь)

 

 

 

Разом:

 

 

 

3

Сторінка – «Поетична».

(5-1 бали)

 

 

 

Разом:

 

 

 

4

Сторінка – «Музична»

 (10-1 бали)

 

 

 

Разом:

 

 

 

5

Сторінка – «Художня».

 (5 бал за малюнок)

 

 

 

Разом:

 

 

 

6

Сторінка – «Презентація».

 

 

 

 

 

 

 

 

7

Сторінка «Анаграма»

 (2 бали за правильну відповідь)

 

 

 

Разом:

 

 

 

   8

Сторінка “ Театральна ”

(10 бал за всі слайди)

 

 

 

Разом:

 

 

 

Разом:

 

 

 

 

Перегляд файлу

«01»березня 2015 року

Інтерактивний урок з інформатики та літератури в 6 класі

Тема: Форматування тексту. Твори І.Я.Франка для дітей

Мета: сформувати в учнів поняття «форматування», ознайомити з основними командами форматування; вчити застосовувати кнопки панелі інструментів для форматування тексту. Розширити знання учнів про життєвий та творчий шлях І.Я. Франка, викликати інтерес до його творів, збагачувати словниковий запас, виховувати патріотизм, почуття любові до рідної землі, мови.

Тип уроку: інтегрований

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор, навчальна презентація, збірки творів І.Я.Франка.

Програмне забезпечення: Microsoft Power Point, Word, Paint, Movie Maker.

 

Хід уроку

Епіграф: У Франка нас приваблює океанно-широкий діапазон його творчих

             інтересів, захоплень; не можна не схилитись в довічній пошані перед

            невпокійливим розумом генія, перед тими роботящими руками, які

            трудились задля України, задля свого народу.

О.Гончар

 

Девіз уроку:

Зібратися разом -це початок.

Триматися разом - це прогрес.

Працювати разом - це успіх.

 

І. Організаційний момент.  Вправа «Очікування»  

— Я дуже рада працювати з вами. Хоча на вулиці ще холодно, але мене зігріватимуть на уроці ваші теплі усмішки і гарячі добрі сердечка. У кожного з вас на парті лежить сердечко. Погляньте на нього — і воно вам підкаже, що ви «очікуєте» від сьогоднішнього уроку. Пам’ятайте, що починати слід зі слів: «Я очікую.».

Діти називають слова-очікування, прикріплюють свої сердечка до дошки.

— Подивіться, які гарні сердечка будуть працювати з нами на уроці! Сподіваюсь, кожне з них поповниться частинкою доброти, щирості, любові від сьогоднішнього уроку.

А я очікую, що ви правильно, точно і красиво будете висловлювати свої думки, фантазувати, уявляти; злагоджено працювати у групах; гарно читати і давати відповіді на запитання.

ІІ. Вступне слово вчителя

Сьогодні, діти, у нас незвичайний урок. Ми проведемо його, гортаючи сторінки усного журналу, а ви, відповідно будете виступати у якості журналістів.Сподіваюся, що робота буде пізнавальною, навчальною, цікавою. А ви всі виявите максимум кмітливості, сміливості і веселості.

  • Ми згадаємо про людину-борця, патріота України -  Івана Яковича Франка, його життєвий та творчий шлях. А комп’ютер допоможе нам закріпити знання та вдосконалювати навички форматування тексту.

Отже, у нашому змаганні  беруть участь дві  команди.

Команда «_______», капітан команди______________________

 і команда «______», капітан команди______________________.

Вашу роботу на кожній зупинці будуть оцінювати висококваліфікований експерт: Дарія Іванівна.

 Презентація команд. Придумати та зобразити у Word емблему та девіз, менеджері повинні представити свої команди.

(Яка команда закінчила завдання піднімає фляжок синій, яка потребує допомоги червоний)

 

Розглянемо на слайді Карту подорожі.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • І так, почнемо гортати наш журнал (на мультимедійній дошці з’являється слайд з портретом І.Я.Франка).

1. Сторінка «Запитальна»

 Турнір-розминка «Обганялки» (за кожне питання по одному балу)

І команда

  1.   Редагування – це?(виправлення помилок у документі)
  2.   Перш ніж форматувати текст потрібно його?(виділити)
  3.   Як задати режим перенесення слів? (Сервіс/мова/розташування переносів)
  4.   Як створити новий документ?(Файл/створити)
  5.   Як вставити картинку у документ?(Вставка/картинка)

ІІ команда

  1.   За допомогою якого пункту меню можна форматувати абзац?(Формат/абзац)
  2.   Дії з графічними об’єктами? (Вставити, копіювати, переміщати, змінювати розміри)
  3.   Як пронумерувати сторінки? (Вставка/Номер сторінок)
  4.   Як створити і вставити таблицю в документ? (Таблиця/вставити/таблицю)
  5.   Форматування шрифту – це? (розмір, колір, накреслення)

 

ІV. Повідомлення теми та мети уроку

  • Сьогодні ми дізнаємося багато цікавого про видатного українського письменника І. Я.Франка, познайомимося з його творчістю, а так як наш урок проходить в кабінеті інформатики, то крім читання текстів ми будемо вчитися їх  форматувати, тобто змінювати їх вигляд.
  • Повідомлення про письменника підготували учні.

 

Учень 1 команда: Іван Якович Франко народився 27 серпня 1856 року в селі Нагуєвичах, що поблизу Дрогобича на Галичині, в родині сільського коваля. Батько змалечку виховував у хлопчика почуття любові до рідного народу. Саме від нього Івась почув перші казки, притчі, бувальщини. Від матері ж хлопчик перейняв любов до народної пісні.

 

Учень 2 команда: Початкову освіту майбутній письменник здобув у сільській школі. Він багато читав, наполегливо вчився і став найкращим учнем у класі. Згодом, навчаючись у Дрогобицькій гімназії, Франко почав збирати народні пісні, казки, легенди і писати власні твори. Закінчивши гімназію, юний письменник вступив до Львівського університету.

 

Давайте згадаємо правила поведінки за комп’ютером.

2. Сторінка – «Треба чи не треба?»

Щоб потрапити до річки, вам потрібно підняти карточку з написом «Треба» якщо вважаєте, що твердження з правил техніки безпеки правильне і «Не треба»  якщо вважаєте, що твердження з правил техніки безпеки не правильне

  1. Торкатися пальцями до екрану монітора. (не треба)
  2. Вмикати комп’ютер з дозволу вчителя. (треба)
  3. Стежити за свою поставою. (треба)
  4. Їсти в кабінеті інформатики. (не треба)
  5. Сидіти від екрана монітору на відстані 60-79 см. (треба)
  6. Працювати за комп’ютером увесь урок. (не треба)
  7. Без дозволу заходити в різні програми. (не треба)
  8. Виконувати вправи для очей. (треба)
  9. У випадку поганого самопочуття повідомити вчителя. (треба)
  10. Працювати з вологими руками. (не треба)

3. Сторінка – «Поетична». Учні виконують завдання на комп’ютері.

Вчитель: У вас є текст віршів Івана Франка. Погляньте на слайд. Згадайте, призначення кнопок форматування текстів. Знайдіть тексти у своїх папках.

 

Практична робота.

Виділіть назву вірша та змініть її накреслення на напівжирне, тепер виділіть текст, змініть його на курсив, розташуйте текст по центру.

 

Дивувалась зима


Дивувалась зима,
чом це тають сніги,
чом льоди скресли
всі на широкій ріці?..
Дивувалась зима,

як посміли над сніг
проклюнутись квітки
запахущі, дрібні?
І дунула на них вітром
з уст ледяних,
і пластом почала
сніг метати на них.
Похилились квітки, посумніли, замклись;
шуря-буря пройшла, — вони знов піднялись.
І найдужче над тим дивувалась зима,
що на цвіт той дрібний в неї сили нема.
Замклись — замкнулись, стулились.


 

У долині село лежить…


У долині село лежить,
понад селом туман дрижить,
а на горбі край села стоїть кузня немала.
А в тій кузні коваль клепле,
а в коваля серце тепле,
а він клепле та й співа,
всіх до.кузні іззива.
«Ходіть, люди, з хат, із поля!
Тут кується краща доля.

Ходіть, люди, порану,
вибивайтесь з туману!»
Та тумани хитаються,
понад селом згущаються,
розляглися по полях,
щоб затьмити людям шлях.
Щоб закрити їм стежини ті,
що вгору йдуть з долини,
в тую кузню, де кують
ясну зброю замість пут


.

(Діти  декламують вірші. Решта слухають, аналізують, висловлюють думку про вірш, який найбільше сподобався. На слайді – ілюстрації)

 

(Учні виконують завдання і читають)

Учень 1 команда. Іван Франко був справжнім патріотом своєї країни, любив рідний край і вдало передавав свої почуття у поетичних творах. Але його дуже хвилювало знедолене життя українців.

Душа щемить ще й досі

від тих картин, що зустрічав я там…

При праці старші, діти голі й босі

без догляду надворі; по хатам
маленькі плачуть, бо у полі мати….

 

Учень 2 команда. У своїх віршах Іван Франко закликав боротися за кращу долю. Неодноразово поета було заарештовано і виключено з університету, який зараз носить ім’я письменника.

 

4. Сторінка – «Музична»

Учень 1 команда: маленьким хлопчиком Іванко любив слухати народні пісні у маминому виконанні.

Тямлю, як нині: малим ще хлопчиною

В мамині пісні заслухався я;

Пісні та стали красою єдиною

Бідного мого, тяжкого життя.

Учитель: До віршів Івана Франка писали музику видані українські композитори: Микола Лисенко та Платон Майборода.

(Діти слухають грамзапис пісень «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Осе тая стежечка»)

В той час, поки слухаємо грамзапис пісень (завдання на компютері)

 Практична робота  виконаємо завдання з текстом однієї з пісень

Ой ти, дівчино, з горіха зерня

Ой ти, дівчино, з горіха зерня, 
Чом твоє серденько — колюче терня?

Чом твої устонька — тиха молитва, 
А твоє слово остре, як бритва?

Чом твої очі сяють тим чаром, 
Що то запалює серце пожаром?

Ох, тії очі темніші ночі, 
Хто в них задивиться, й сонця не хоче!

І чом твій усміх — для мене скрута, 
Серце бентежить, як буря люта?

Ой ти, дівчино, ясная зоре! 
Ти мої радощі, ти моє горе!

Тебе кидаючи, любити мушу, 
Тебе кохаючи, загублю душу.

  • Діти, як ви вважаєте, який характер носять ці пісні? (Вони дуже мелодичні та носять народний характер).

 

 

Фізкультхвилинка (діти виконують вправи, демонстрація на мультимедійній дошці)

Ось розминка – відпочинок

Від усіх навчальних справ

Але й тут науку знаєм

І не ловим марно гав.

 

5. Сторінка – «Художня».  2 учні з кожної команди за бажанням.

Гуляючи Мальовничим лісом, неможливо було не помітити гарний кущ, ніби одягнений у червоне намисто. Це калина. Давайте намалюємо цю дивовижну рослину.

Послухаємо пісню Івана Франка «А ми тую червону калину підіймемо»

 

6. Сторінка – «Презентація». 2 учні з кожної команди за бажанням.

Практичне завдання

  1. Відкрийте на робочому столі папку «6 клас – Матеріали» та запустіть презентацію «Творчість Франка»
  2. На основі вказівок на слайдах презентації додайте потрібні елементи.

Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

7. Сторінка «Анаграма»

8. Сторінка “ Театральна ”

Перегляд мультимедіа «Багатогранна творчість І.Я.Франка»

 

V. Підсумок уроку

Журі підводить підсумки виконання завдань учасниками.

Молодці! Ви добре справилися із завданнями. Я сподіваюсь вам сподобався усний журнал.  Дякую всім за участь і за співпрацю, всього вам доброго на життєвому шляху!

 

Вчитель: Метод «Коло ідей»

Метод «Коло ідей»

 

  • Про кого йшла мова у віртуальній подорожі?
  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Яка із сторінок журналу видалася вам найцікавішою?
  • Чимало творів написав Франко для дітей: «Коли ще звірі говорили», «Лис Микита», «Малий Мирон», «Грицева шкільна наука» та ін.
    Іван Франко був не лише видатним поетом, а й вченим, перекладачем, громадським діячем. Він гаряче і невтомно боровся за кращу долю свого народу.
    Помер поет 28 травня 1916 року. Його поховано у Львові.

У комп’ютерних світах

Прокладати складно шлях!

Коли ж ключ від знань ти маєш

Легко все в житті здолаєш!

Рефлексія.

Який настрій переповнює наприкінці уроку.

 

 

 

VІ. Домашнє завдання

  1. Повторіть вивчений матеріал, прочитайте п.
  2. Підготуватися до практичної роботи №   стор.___

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Епіграф:

У Франка нас приваблює океанно-широкий діапазон його творчих інтересів, захоплень;      не можна не схилитись    в довічній пошані перед невпокійливим розумом генія, перед тими роботящими руками, які трудились задля України, задля свого народу.  

                         О.Гончар

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтерактивний урок з інформатики та літератури в 6 класіПідготувала і провела вчитель інформатики. Владика Руслана Дмитрівна

Номер слайду 2

2Іван Якович Франко (1856 – 1916)Як син селянина, вигодуваний твердим мужицьким хлібом, я почуваю себе до обов'язку віддати працю свого життя тому простомународові. Іван Франкоstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 3

Девіз: Зібратися разом -це початок. Триматися разом - це прогрес. Працювати разом - це успіх.

Номер слайду 4

1 команда2 команда. Представлення команд:

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Усний журнал. Сторінка “ Запитальна ” Сторінка “ Чи треба? ”Сторінка “ Поетична “ Сторінка “ Музична ” Сторінка “ Художня ” Сторінка ” Презентація ”Сторінка ” Анаграма ” Сторінка “ Театральна ”

Номер слайду 8

Стежка “ Запитальна ”Редагування – це …Перш ніж форматувати текст потрібно його?3. Як задати режим перенесення слів? Як створити новий документ?Як вставити картинку у документ?Питання для 1 команди:

Номер слайду 9

Питання для 2 команди: За допомогою якого пункту меню можна форматувати абзац?Дії з графічними об’єктами? Як пронумерувати сторінки? Як створити і вставити таблицю в документ? Форматування шрифту – це?

Номер слайду 10

Подумай!Правильно!Інструктаж з ТБ

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Річка “Поетична “ 1 учень команди виконує завдання на комп’ютеріrr

Номер слайду 13

Місток “ Кросворд ”

Номер слайду 14

Питання №12 Повний набір букв алфавіту із загальним стилем їх зображення.1910611875432 Питання №2 Наука,яка вивчає всі можливі способи передачі, збереження та обробки інформаціїПитання №10 Етап підготовки тексту, пов’язаний із виконанням різних операцій що до надання тексту вигляду яким він буде на папері. Питання №9 Як називається об’єкт (файл), з яким працює текстовий редактор? Питання №8 Вирівнювання текста при якому з обох боків кожної сторінки ширина вільного простору однакова. Питання №7 Операція над фрагментом тексту, в результаті якої сам фрагмент залишається незмінним, а його копія переноситься у буфер обміну. Питання №6 Яку клавішу використовують для переходу на новий рядок, тобто для створення абзацу? Питання №5 Етап підготовки документа, пов’язаний з його переглядом, виправленням помилок, внесенням змін - …Питання №4 Мигаючий символ на екрані монітора, в позицію якого вводять текст? Питання №1 Український Прометей. Питання №3 Мінімальна одиниця текстової інформації. ФРАНКОІ н ф р м а т и к а. Смвол. К у с о р. Редагування. К о п і ю в н н я. Ц е н т р у а н н я. Д к у м н т о р м а т у в а н н я. Е т е р. Ш р и ф т

Номер слайду 15

Тямлю, як нині: малим щехлопчиною. В мамині пісні заслухався я;Пісні ті стали красою єдиною. Бідного мого, тяжкого життя.

Номер слайду 16

Фізкультхвилинка

Номер слайду 17

Хутір “ Художній ” Намалювати червону калину

Номер слайду 18

Селище ” Презентація ”Створити презентацію“Багатогранна творчість І. Я. Франка”

Номер слайду 19

Замок ” Анаграма ”Чиклиса Ральуежв Сил Лисичка Журавель Лисr

Номер слайду 20

Помер Іван Якович 28 травня 1916р. Некрологи друкували десятки газет Європи. Похований у Львові на Личаківському кладовищі.

Номер слайду 21

Долина “ Театральна ” Перегляд відеофільму “Багатогранна творчість І. Я. Франка»rstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 22

Підведення підсумків. Вітання переможцям!

Номер слайду 23

До нових зустрічеймоїюнімандрівники !

zip
Додано
12 серпня 2018
Переглядів
920
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку