25 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити вивчення математики цікавим і веселим

Інтерфейси. Периферійні пристрої

Про матеріал
сформувати знання про: - різновиди інтерфейсів; - види периферійних пристроїв та їх характеристика. розвивати: - мислення, пам'ять; - практичні вміння з налагодження периферійних пристроїв.
Перегляд файлу

УРОК № 7-8

Предмет: Основи роботи на ПК

Тема: Інтерфейси. Периферійні пристрої.

Мета:

сформувати знання про:

розвивати:

виховувати

- різновиди інтерфейсів;

- види периферійних пристроїв та їх характеристика.

- мислення, пам'ять;

- практичні вміння з налагодження периферійних пристроїв.

- бережливе відношення до комп’ютерної техніки;

- почуття колективізму.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. АОЗ:

ІІІ. Вивчення нового матеріалу https://drive.google.com/open?id=16H5HRZzI9ocoBSltxX022gdDY7QjOleDI9KfaLMWSCc

- Інтерфейси - це канали зв'язку, через які здійснюється обмін даними між зовнішніми приладами та мікропроцесорної системою ПК.

Системний інтерфейс - це конструктивна частина ЕОМ, призначена для взаємодії її пристроїв і обміну інформацією між ними.

Результат пошуку зображень за запитом "командний рядок"

Розподілена система управління (в перекладі з англійської Distributed Control System, скорочено DCS) - це комплекс технічних і програмних рішень для побудови АСУ ТП, характерною рисою якої є децентралізована обробка даних і наявність розподілених систем введення і виведення інформації, підвищена відмовостійкість, стандартна і єдина структура бази даних.

Результат пошуку зображень за запитом "розподілена система управління"

Локальна обчислювальна мережа - комп'ютерна мережа, що покриває зазвичай відносно невелику територію або невелику групу будівель (будинок, офіс, фірму, інститут). Також існують локальні мережі, вузли яких рознесені географічно на відстані більше 12 500 км (космічні станції і орбітальні центри). Незважаючи на такі відстані, подібні мережі все одно відносять до локальних.

Результат пошуку зображень за запитом "мережа ПК"

У мультипроцесорних системах різні процесори одночасно обробляють кілька програм. Цим такі системи відрізняються від мультипрограмних систем, в пам'яті яких хоча і зберігається кілька програм, однак в кожний момент часу єдиний процесор веде обчислення лише за однією програмою.

Результат пошуку зображень за запитом "картинка мейнфреймів"

  • Периферійні пристрої діляться на 3 основні групи: • прилади введення інформації; • прилади виведення інформації; • інші прилади.

Пристрої введення інформації

Клавіатура - сукупність датчиків, що сприймають натискання на клавіші і замикають певні електричні ланцюги.

Найпоширенішим стандартом розкладки є "QWERTY".

Відповідно даного стандарту, всі клавіші на клавіатурі розподілені на групи:

• алфавітно-цифрові;

• мала цифрова клавіатура;

• клавіші-перемикачі;

• клавіші управління курсором;

• клавіші видалення символів;

• функціональні клавіші;

• спеціальні клавіші;

• спеціалізовані для Windows;

додаткові для 107-клавішних клавіатур.

Миші, трекболи та інші прилади керування курсором.

Трекболи і миші - координуючі прилади введення інформації в ПК.

За принципом роботи: оптико-механічні; оптичні.

Дигітайзер (графічний планшет) - прилад введення графічної інформації, який використовується в основному в художньому дизайні.

Сканер - прилад, що дозволяє вводити в ПК образи зображень, які пропонуються у вигляді тексту, малюнків, слайдів, фотографій та іншої графічної інформації.

Види: ручні, настільні, барабанні, слайд-сканер (фотоплівка), сканер штрих-кодів (для товару).

Цифрові фото- та відеокамери.

Ігрові маніпулятори

Джойстик – самий популярний серед ігрових маніпуляторів.

Шолом віртуальної реальності дозволяє зануритися в світ тривимірних ігор, відео та високоякісного звуку.

Кермо разом з педалями використовується для окремого класу комп'ютерних ігор - автосимуляторів.

Пристрої виведення інформації

Найважливішою з периферійних систем відеосистема, яка призначена для виведення текстової та графічної інформації. Вона складається з двох частин:

• відеоадаптер - електронна схема, яка взаємодіє з процесором, формує зображення;

• дисплей візуалізує (відображає) сформоване зображення на екрані.

 

Відеоадаптери.

Основними вузлами VGA (або SVGA) -Адаптер є: мікросхема відеоконтролера, відео-BIOS, відеопам'ять, спеціальний цифро-аналоговий перетворювач з власною пам'яттю і мікросхеми, що забезпечують інтерфейс з системною шиною.

Принтери - це прилади для виведення інформації на тверді копії (папір, плівку, тканину і т.д.).

ВИДИ:

Струменніhttp://strprinter.tkat.ru/data/vendor/1/8.jpg

Лазерні

http://www.3dnews.ru/assets/external/illustrations/2010/07/02/594577/main_1-big.jpg

Матричні

http://www.photoprinters.ru/pics/matrica.jpg

Плотер - прилад, призначений для виведення графічних зображень на тверді копії великого формату.

Цифрові проектори - призначені для відображення вхідної інформації з ПК, крім традиційних моніторів.

Інші периферійні пристрої

Модем - прилад введення-виведення інформації, призначений для передачі інформації між ПК через телефонну або іншу лінію зв'язку.

Мережевий адаптер - спеціальна плата, яка дозволяє об'єднувати ПК в локальну мережу, і забезпечує передачу інформації між ПК і іншими мережевими приладами.

Звуковий адаптер - набір мікросхем і інших елементів, який дозволяє записувати відображати і редагувати музику і звукові сигнали.

TV-тюнер призначений для відображення на ПК телевізійних програм, які транслюються по ефірному або кабельному телебаченні.

FM-тюнер - прилади для прослуховування на ПК радіостанцій в діапазоні ультракоротких хвиль (70-150 МГц).

Джерело безперебійного живлення - спеціальні прилади, які забезпечують комп'ютер і периферію напругою навіть в разі зникнення її з мережі.

 

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу:

- Виконати завдання -   https://docs.google.com/document/d/1w1Md_JJyiT34pI9jKdNqxJKYIo9i-QYfOfvVzmeGqNE/edit

V. Підсумок уроку:

1. Домашнє завдання

- «Основи роботи на ПК», 2011 г. – с. 8, 17-25.  Повторити  конспект.

docx
Додано
24 липня 2019
Переглядів
385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку