№ з/п |
Дата проведення уроку |
Тема розділу (уроку) |
Примітка |
||
1. ВСТУП. ДИЗАЙН ЯК ВИД ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: СТАНОВЛЕННЯ, РОЗВИТОК, ПЕРСПЕКТИВИ |
|||||
1 |
|
Матеріальна культура в етнографічних дослідженнях. |
|
||
2 |
|
Декоративно-прикладне мистецтво – основа сучасного етнографічного дизайну. |
|
||
3 |
|
Дизайн як навчальне проектування в загальноосвітній школі. |
|
||
4 |
|
Практична робота 1. Ознайомлення з матеріалами виставок за каталогами, спеціалізованими виданнями, за допомогою мережі Інтернет. |
|
||
|
|
|
|
||
5 |
|
Організація робочих місць для проектування і виготовлення. |
|
||
2. ЗАСОБИ ВИРАЗНОСТІ У ДИЗАЙН-ПРОЕКТАХ |
|||||
6 |
|
Виявлення здібностей до художньо-творчої діяльності. |
|
||
7 |
|
Умови виконання тестових завдань: самоорганізація, самоаналіз та графічне самовираження. |
|
||
8 |
|
Візуальне мислення: зображувальні елементи, знаки, символи, колір, тон. |
|
||
9 |
|
Композиційне мислення: розташування елементів у зображувальному полі. |
|
||
10 |
|
Практична робота 2. Відображення: спонтанних емоційних станів (ескізування олівцем, виконання графічними техніками в кольорі); протилежних настроїв. |
|
||
11 |
|
Кваліфікаційні характеристики: дизайнера. |
|
||
12 |
|
Практична робота 3. Визначення напрямів проектної діяльності для груп учнів. |
|
||
13 |
|
Практична робота 3. Формування мікрогруп за інтересами. Розподіл обов'язків (ролей) у групі. |
|
||
14 |
|
Практична робота 4. Тестування (вивчення інтересу учнів до особисто орієнтованої сфери діяльності). |
|
||
15 |
|
Практична робота 5. Визначення напряму проектної діяльності кожного учня. |
|
||
16 |
|
Практична робота 6. Екскурсії. |
|
||
17 |
|
Композиція як засіб гармонізації об’єктів дизайну. |
|
||
18 |
|
Роль і значення композицій. |
|
||
19 |
|
Сфери застосування графічних композицій. |
|
||
20 |
|
Види композиції в дизайні. Площинна. Площинно-фронтальна. |
|
||
21 |
|
Види композиції в дизайні. Об'ємна. Об’ємно-просторова. |
|
||
22 |
|
Засоби візуалізації композиції. Крапка, лінія, пляма, площина. |
|
||
23 |
|
Засоби візуалізації композиції. Об'єм, тон, колір, світлотінь, освітлення. |
|
||
24 |
|
Засоби візуалізації композиції. Матеріал, фактура, текстура. |
|
||
25 |
|
Композиційні засоби виразності. Статика, динаміка. |
|
||
26 |
|
Композиційні засоби виразності. Симетрія, асиметрія. |
|
||
27 |
|
Композиційні засоби виразності. Контраст, нюанс. |
|
||
28 |
|
Композиційні засоби виразності. Рівновага, неврівноваженість, ритм. |
|
||
29 |
|
Композиційні засоби виразності. Метр, модуль, домінанта, акцент |
|
||
30 |
|
Композиційні засоби виразності. Пропорції і масштаб. |
|
||
31 |
|
Категорії композиції. |
|
||
32 |
|
Основні закони композиції. |
|
||
33 |
|
Закон цілісності, супідрядності, міри. |
|
||
34 |
|
Об'ємно-просторова структура, тектоніка. |
|
||
35 |
|
Практична робота 7. Тематичні зарисовки. |
|
||
36 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ контрасту. |
|
||
37 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ контрасту. |
|
||
38 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ ритму. |
|
||
39 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ ритму. |
|
||
40 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ динаміки. |
|
||
41 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ динаміки. |
|
||
42 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ асиметрії. |
|
||
43 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ асиметрії. |
|
||
44 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ нерівноваги. |
|
||
45 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ нерівноваги. |
|
||
46 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ тональної та кольорової гармонії. |
|
||
47 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ тональної та кольорової гармонії. |
|
||
48 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ тональної та кольорової гармонії. |
|
||
49 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ тональної та кольорової гармонії. |
|
||
50 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ пропорцій. |
|
||
51 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ пропорцій. |
|
||
52 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ пропорцій. |
|
||
53 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ пропорцій. |
|
||
54 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ масштабу. |
|
||
55 |
|
Практична робота 8. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему для виявлення явищ масштабу. |
|
||
|
|
Тематичне оцінювання |
|
||
3. ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН |
|||||
56 |
|
Вступ. |
|
||
57 |
|
Знакові зображення та закономірності їх утворення. |
|
||
58 |
|
Стилізація і формалізація як способи отримання знакових зображень. |
|
||
59 |
|
Принципи утворення знаків на основі відібраних та свідомо виявлених характеристик об’єктів у графічних зображеннях. |
|
||
60 |
|
Види знаків. |
|
||
61 |
|
Візуальні носії знакової мови та використання знаків у сучасній промисловій графіці і рекламі. |
|
||
62 |
|
Практична робота 9. Розробка декоративно-стилізованої композиції з використанням образних якостей об`єктів. |
|
||
63 |
|
Практична робота 9. Розробка декоративно-стилізованої композиції з використанням образних якостей об`єктів. Об’єкти практичних розробок: геральдичні знаки та емблеми (симетричні, частково симетричні та асиметричні) |
|
||
64 |
|
Практична робота 9. Розробка декоративно-стилізованої композиції з використанням образних якостей об`єктів. Об’єкти практичних розробок: геральдичні знаки та емблеми (симетричні, частково симетричні та асиметричні) |
|
||
65 |
|
Практична робота 9. Розробка декоративно-стилізованої композиції з використанням образних якостей об`єктів. Об’єкти практичних розробок: геральдичні знаки та емблеми (симетричні, частково симетричні та асиметричні) |
|
||
66 |
|
Шрифт, як складова образно-знакової системи. |
|
||
67 |
|
Історичні умови виникнення писемності і встаткування різних типів шрифтів. |
|
||
68 |
|
Залежність вимог до якості і способів передачі інформації від технічного і культурного рівня розвитку суспільства. |
|
||
69 |
|
Основні види історично сформованих шрифтів. |
|
||
70 |
|
Практична робота 10. Аналіз: ретроспективи розвитку писемності і суспільства у різні історичні епохи (за картками-завданнями: впливу ритму та естетичних властивостей літер на зручність сприйняття текстових блоків. |
|
||
71 |
|
Практична робота 10. Аналіз: ретроспективи розвитку писемності і суспільства у різні історичні епохи (за картками-завданнями: впливу ритму та естетичних властивостей літер на зручність сприйняття текстових блоків. |
|
||
72 |
|
Образно-асоціативні характеристики шрифтів. |
|
||
73 |
|
Графеми літер та умови їх візуального урізноманітнення. |
|
||
74 |
|
Класифікація шрифтів. |
|
||
75 |
|
Образні властивості шрифтів. |
|
||
76 |
|
Значення пропорційної побудови літер у шрифтах і шрифтових гарнітурах. |
|
||
77 |
|
Практична робота 11. Впровадженню змін у графічну форму виконання літер (А, П, Н, Е), (які б приводили до сприйняття асоціативних якостей: літери театральні, музичні, геометричні, святкові, жартівливі тощо). |
|
||
78 |
|
Практична робота 11. Впровадженню змін у графічну форму виконання літер (А, П, Н, Е), (які б приводили до сприйняття асоціативних якостей: літери театральні, музичні, геометричні, святкові, жартівливі тощо). |
|
||
79 |
|
Дизайн пакувань. |
|
||
80 |
|
Дизайн пакувань як складова загальної системи візуальних комунікацій. |
|
||
81 |
|
Значення пакувань для покращення життя і побуту людини. |
|
||
82 |
|
Функції пакувань в системі споживання. |
|
||
83 |
|
Основні вимоги до пакувань з картонажних матеріалів, що мають виготовлятись промисловим способом. |
|
||
84 |
|
Технологічні операції, що використовуються при виготовлені пакувань з картонажних матеріалів. |
|
||
85 |
|
Основні види пакувальних конструкцій з картонажних матеріалів, поширені на споживчому ринку України. |
|
||
86 |
|
Практична робота 12. Виконання креслень технологічних розгорток. |
|
||
87 |
|
Друкована реклама і різновиди поліграфічних засобів інформації. |
|
||
88 |
|
Сфери та раціональне застосування сучасних друкованих засобів поширення рекламної інформації. |
|
||
89 |
|
Умови формування серійних об`єктів графічного дизайну і потреби застосування означеної сукупності умов. |
|
||
90 |
|
Практична робота 13. Огляд і порівняльний аналіз видів друкованої рекламно-поліграфічної продукції, їх функціонального призначення та способів формоутворення. |
|
||
91 |
|
Практична робота 13. Огляд і порівняльний аналіз видів друкованої рекламно-поліграфічної продукції, їх функціонального призначення та способів формоутворення. |
|
||
92 |
|
Листівка як серійний об`єкт графічного дизайну. |
|
||
93 |
|
Практична робота 14. Виконання серії вітальних листівок. Вправляння у використанні сталих композиційних складових та комбінаційних можливостей їх поєднання). |
|
||
94 |
|
Практична робота 14. Виконання серії вітальних листівок. Вправляння у використанні сталих композиційних складових та комбінаційних можливостей їх поєднання). |
|
||
95 |
|
Постер як об’єкт графічного дизайну |
|
||
96 |
|
Практична робота 15. Виконання ескізів серії рекламних постерів на один вид товару. |
|
||
97 |
|
Практична робота 15. Виконання ескізів серії рекламних постерів на один вид товару. |
|
||
98 |
|
Вимоги до друкованих рекламних носіїв, виконаних у корпоративному стилі |
|
||
99 |
|
Практична робота 16. Розробка і виконання макета рекламного буклету для серійного ряду продукції одного виробника з обґрунтуванням застосованих кольорів, їх асоціативних властивостей та пропорційного поєднання. |
|
||
100 |
|
Практична робота 16. Розробка і виконання макета рекламного буклету для серійного ряду продукції одного виробника з обґрунтуванням застосованих кольорів, їх асоціативних властивостей та пропорційного поєднання. |
|
||
101 |
|
Оцінка змісту, якості, термінів виконання власного (колективного) проекту, проектів однокласників. |
|
||
102 |
|
Проведення порівняльного аналізу. Підведення підсумків. |
|
||
103 |
|
Презентація виконаних робіт під час вивчення розділу. |
|
||
104 |
|
Презентація виконаних робіт під час вивчення розділу. |
|
||
105 |
|
Підсумкове заняття з розділу "Графічний дизайн" |
|
||
|
|
Тематичне оцінювання |
|
||
WEB–ДИЗАЙН |
|
Проведення порівняльного аналізу. |
|||
106 |
|
Техніка безпеки під час роботи у кабінеті інформатики. |
|
||
107 |
|
Правила внутрішнього розпорядку і вимоги безпеки праці у кабінеті (перед початком роботи, під час роботи, після закінчення роботи, при аварійних ситуаціях). Залік з ТБ. |
|
||
108 |
|
Web-дизайн, як сучасний вид проектно-технологічної діяльності в комунікаційних технологіях: становлення, розвиток, перспективи. |
|
||
109 |
|
Завдання предмету Web-дизайн у старшій школі. |
|
||
110 |
|
Сфера життєдіяльності «Знаки інформації». |
|
||
111 |
|
Графічний дизайн. |
|
||
112 |
|
Рекламне мистецтво. Web-дизайн. |
|
||
113 |
|
З історії розвитку: дизайн у інформаційних технологіях України, в інших країнах світу. |
|
||
114 |
|
Сайтобудівництво в Україні. |
|
||
115 |
|
Особливості українського національного графічного дизайну, Web-дизайну. |
|
||
116 |
|
Web-дизайн як навчальне продуктивне проектування комунікаційних технологій в процесі профільного навчання. |
|
||
117 |
|
Професійні комунікаційні технології, їх типи, їх функції. |
|
||
118 |
|
Електронні комунікаційні технології, як сучасний засіб спілкування, передачі та прийому інформації. |
|
||
119 |
|
Практична робота 17. Огляд професіограм професій. |
|
||
120 |
|
Структура побудови сайту. Модульні сітки в проектуванні. |
|
||
121 |
|
Процес проектування Web-інформаційного середовища - сайту. |
|
||
122 |
|
Основи проектування інформаційних технологій. |
|
||
123 |
|
Етапи проектної діяльності та стадії складання структури побудови інформації. |
|
||
124 |
|
Структура побудови інформації на Web-сторінці. |
|
||
125 |
|
Психологічне підґрунтя сприйняття схем розміщення і організації інформації на Web-сторінці. |
|
||
126 |
|
Потенційні можливості різновидів інформаційного середовища. |
|
||
127 |
|
Модульні сітки в проектуванні. |
|
||
128 |
|
Практична робота 18. Оволодіння прийомами: проектування інформаційних технологій; структурування інформаційного середовища за існуючими схемами розміщення і організації інформації на Web-сторінці. |
|
||
129 |
|
Сайт, як вид інформаційного середовища. |
|
||
130 |
|
Створення, обробка та структурування електронного банку даних для сайту за особистісно зорієнтованого темою. |
|
||
131 |
|
Структура інформаційних середовищ – Web-сайтів. Види їх розробки. Визначення структурної моделі Web-сайтів. |
|
||
132 |
|
Блок-схеми, як засіб побудови структурної моделі. Основні типи блок-схем архітектури Web-сайтів. |
|
||
133 |
|
Статичний та динамічний прототипи інформаційного середовища. |
|
||
134 |
|
Практична робота 19. Оволодіння прийомами складання: блок-схем найбільш досконалих і ефективних для інформаційного середовища – сайту; складання статичного та динамічного прототипів інформаційного середовища. |
|
||
135 |
|
Растрова та векторна графіка в проектних інформаційних Web-технологіях. Відмінності. |
|
||
136 |
|
Формати графічних файлів для Інтернету. |
|
||
137 |
|
Формат GIF. Формат JPEG, PNG. Колірні режими: RGB та СMYK. RGB, поєднання кольорів різної інтенсивності в графічному редакторі Paint, робота з інструментом «з’ясування кольору» в графічному редакторі Paint, малювання заданим кольором в графічному редакторі Paint. |
|
||
138 |
|
Практична робота 20. Оволодіння прийомами: передачі проектних задумів, проектних пропорцій засобами комп’ютерної графіки; роботи з кольором. |
|
||
139 |
|
Структурні складові вікна графічного редактора. Засоби керування виглядом вікна програми. Прийоми роботи з панелями інструментів. Основні дії з графічним файлом. |
|
||
140 |
|
Створення та обробка зображень за допомогою растрового редактору Adobe Photoshop. |
|
||
145 |
|
Практична робота 21. Обробка елементів творчого проекту із застосуванням графічних фільтрів і ефектів. |
|
||
146 |
|
Документальні матеріали в творчому проекті. Відновлення документів, фотографій. |
|
||
147 |
|
Практична робота 22. Підготовка документальних матеріалів для творчого проекту. |
|
||
148 |
|
Гіпертекстові технології. Складові мови розмітки гіпертексту - HTML |
|
||
150 |
|
Практична робота 23. Створення гіпертексту у різних пакетах програм: (у текстовому, табличному та інших редакторах). |
|
||
151 |
|
Графічні, динамічні, аудіо та відео об’єкти у HTML-документі. Структура навігації сайту. |
|
||
152 |
|
Практична робота 24. Створення найпростішого гіперпосилання у вигляді тексту або графічного об’єкту і прийоми роботи з ним та використання малюнку у якості гіперпосилання. |
|
||
153 |
|
Редактори для роботи з HTML. |
|
||
154 |
|
Практична робота 25. Створення: найпростішої Web-сторінки за один урок, використовуючи надані вчителем допоміжні файли; створення локального Web-вузла; та редагування HTML-документу; гіперпосилань на документи, на ресурси Інтернету, на поштові адреси, на звукові елементи; меню переходів; таблиці. |
|
||
155 |
|
Підсумковий урок розділу WEB–ДИЗАЙН |
|
||
|
|
Тематичне оцінювання |
|
||
ПСИХОЛОГІЯ ТВОРЧОСТІ У ДИЗАЙНІ |
|||||
156 |
|
Оглядове вивчення методів науково-психологічного дослідження творчої діяльності дизайнера. |
|
||
157 |
|
Висвітлення механізмів творчої дизайнерської діяльності. |
|
||
158 |
|
Визначення індивідуально-психологічних особливостей творчої особистості дизайнера. |
|
||
159 |
|
Характеристику вікової динаміки розвитку творчих здібностей дизайнера. |
|
||
160 |
|
Визначення індивідуальних психологічних чинників, що впливають на розвиток творчої особистості дизайнера (за різними видами дизайну). |
|
||
161 |
|
Аналіз структури творчого процесу з дизайнерського проектування. |
|
||
162 |
|
Аналіз сучасних психологічних концепцій та теорій творчості у дизайні, виходячи з доцільності використання їх у практичній дизайнерській діяльності. |
|
||
163 |
|
Застосування знань сучасної психологічної науки щодо вивчення та дослідження творчої діяльності дизайнера під час художнього проектування. |
|
||
164 |
|
Добір діагностичний матеріал, відповідно до мети психологічного дослідження особистої дизайнерської творчості. |
|
||
165 |
|
Використання експериментальних методів дослідження продуктів творчої дизайнерської діяльності. |
|
||
166 |
|
Практична робота 26. Оволодіння технологією проведення психологічного тренінгу як засобу стимуляції творчості у дизайні. |
|
||
167 |
|
Практична робота 26. Оволодіння технологією проведення психологічного тренінгу як засобу стимуляції творчості у дизайні. |
|
||
168 |
|
Практична робота 27. Здобуття практичних навичок користування психологічними джерелами із психології творчості у дизайні та іншою додатковою літературою. |
|
||
169 |
|
Практична робота 27. Здобуття практичних навичок користування психологічними джерелами із психології творчості у дизайні та іншою додатковою літературою. |
|
||
|
|
Тематичне оцінювання |
|
||
ОСНОВИ РЕКЛАМИ |
|||||
170 |
|
Історичні етапи розвитку реклами. |
|
||
171 |
|
Реклама в сучасному суспільстві. |
|
||
172 |
|
Реклама в системі маркетингу. |
|
||
173 |
|
Рекламний процес і його учасники. |
|
||
174 |
|
Реклама як продукт: основні жанри реклами. |
|
||
175 |
|
Колаж - основний жанр друкованої реклами. |
|
||
176 |
|
Рекламний ролик (кліп) як основний жанр реклами на телебаченні. |
|
||
177 |
|
Структура рекламного аудіоролика і особливості його розробки. |
|
||
178 |
|
Психологічні аспекти сприйняття реклами. |
|
||
179 |
|
Цільова аудиторія рекламних послань. |
|
||
180 |
|
Теорії конструювання споживчого відгуку. |
|
||
181 |
|
Психологічні особливості споживчого сприйняття реклами. |
|
||
182 |
|
Вивчення впливу реклами. |
|
||
183 |
|
Рекламна кампанія та етапи її проведення |
|
||
184 |
|
Роль досліджень для рекламної індустрії. |
|
||
185 |
|
Стратегічне і тактичне планування рекламної кампанії. |
|
||
186 |
|
Оцінка ефективності реклами. |
|
||
187 |
|
Продаж реклами в каналах розповсюдження. |
|
||
188 |
|
Організація рекламних продажів у друкованих ЗМІ. |
|
||
189 |
|
Особливості рекламних продажів на телебаченні. |
|
||
190 |
|
Продаж реклами на радіо. |
|
||
191 |
|
Специфіка рекламних продажів в зовнішній рекламі. |
|
||
192 |
|
Правове та етичне регулювання рекламної діяльності. |
|
||
193 |
|
Комплекс правового регулювання реклами. |
|
||
194 |
|
Федеральний закон "Про рекламу": загальні і специфічні вимоги. |
|
||
195 |
|
Правове регулювання політичної реклами. |
|
||
196 |
|
Етичне регулювання реклами. |
|
||
197 |
|
Практична робота 28. Розробка реклами навчального закладу згідно до норм правового та етичного регулювання. |
|
||
198 |
|
Практична робота 28. Розробка реклами навчального закладу згідно до норм правового та етичного регулювання. |
|
||
199 |
|
Практична робота 28. Розробка реклами навчального закладу згідно до норм правового та етичного регулювання. |
|
||
200 |
|
Практична робота 28. Розробка реклами навчального закладу згідно до норм правового та етичного регулювання. |
|
||
201 |
|
Оцінка змісту, якості, термінів виконання власного (колективного) проекту, проектів однокласників. |
|
||
202 |
|
Проведення порівняльного аналізу рекламних проектів. |
|
||
203 |
|
Захист рекламних проектів. |
|
||
204 |
|
Захист рекламних проектів. |
|
||
205 |
|
Підведення підсумків. |
|
||
|
|
Тематичне оцінювання |
|
||
ПІДСУМКОВІ ЗАНЯТТЯ |
|||||
206 |
|
Оцінка змісту, якості, термінів виконання власного (колективного) проекту, проектів однокласників. |
|
||
207 |
|
Проведення порівняльного аналізу. |
|
||
208 |
|
Захист проектів. |
|
||
209 |
|
Захист проектів. |
|
||
210 |
|
Підведення підсумків. |
|
||
|
|
Тематичне оцінювання |
|
||