Календарно – тематичне планування
уроків технології в 10 класі (навчальний модуль «Креслення» та «Дизайн предметів інтер’єру»)
Програма «Технології 10-11 класи, навчальна програма (рівень стандарту) затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 408»
Навчальний модуль «Креслення»
№ з/п |
Тема уроку та її зміст |
К-ть год |
Дата проведення |
1 |
Вступ. Загальні вимоги до оформлення креслень Кресленик, як графічний документ. Вимоги Державних стандартів до виконання та оформлення креслеників (правила оформлення креслеників, написи на креслениках, правила нанесення розмірів, масштаби графічних зображень). |
2 |
|
2 |
Геометричні побудови на кресленнях. Креслення плоских предметів. Поділ відрізка, кола на рівні частини. Спряження. |
2 |
|
3 |
Креслення в системі прямокутних проекцій. Виконання і читання креслень Основні правила зображення геометричних об’єктів на площині за допомогою центрального, паралельного та прямокутного проеціювання. Послідовність побудови та читання видів на креслениках (головний вид, вид зверху, вид зліва, додатковий вид, місцевий вид). |
4
2
|
|
4 |
Послідовність знаходження точок перетину прямих з геометричними тілами та послідовність знаходження ліній взаємного перетину геометричних тіл. Побудову точок перетину прямих з геометричними тілами та ліній взаємного перетину геометричних тіл. |
2 |
|
5 |
Аксонометричні проекції. Технічний рисунок. Призначення та алгоритм виконання технічного рисунку. Технічний рисунок та ескіз на різних етапах проектної діяльності. |
2 |
|
6 |
Перерізи та розрізи при виконанні креслень предметів. Правила виконання та доцільність використання розрізів та перерізів на креслениках деталей виробу. |
4 2 |
|
7 |
Розрізи та перерізи при виконанні креслеників деталей, які мають складну форму. Поєднання вигляду та розрізу. |
2 |
|
8 |
Вибір зображень на кресленнях. Використання виглядів, розрізів та перерізів на креслениках |
2 |
|
9 |
Складальні креслення. Зображення зєднань на складальних кресленнях Правила зображення з’єднань деталей. Виконання не рознімних зєднань |
4 2 |
|
10 |
Правила зображення з’єднань деталей. Виконання рознімних зєднань |
2 |
|
11 |
Шорсткість. Допуски та посадки. Використання довідкової інформації для нанесення розмірів і граничних відхилень, позначення шорсткості поверхонь, відомостей про матеріал деталі. |
2 |
|
12 |
Читання та деталювання складальних креслень. Процес виконання, читання та деталювання складальних креслеників. Масштаб пропорційності. |
6 2 |
|
13 |
Деталювання складальних креслеників. |
2 |
|
14 |
Правила зображення з’єднань деталей, виконання, читання та деталювання складальних креслеників в процесі проектної діяльності.
|
2 |
|
15 |
Будівельні креслення. Види й призначення будівельних креслеників; особливості зображень на будівельних креслениках. |
4 2 |
|
16 |
Виконання та читання будівельних креслень |
2 |
|
17 |
Технічні схеми. Призначення та основні види технічних схем. Читання та виконання основних видів технічних схем. |
2 |
|
18 |
Захист проекту. Конструкторсько-технологічна документація на виготовлення: макету майбутнього власного будинку; сувеніра (присвячений на день Незалежності України; до Нового року тощо); підставки для олівців, ручок та паперу; вішалки для одягу (настінна, пересувна, автомобільна); вази-трансформери; полички; горіхокол. |
1 |
|
|
Навчальний модуль «Дизайн предметів інтер’єру» |
|
|
19 |
Первинний інструктаж з БЖ. Сутність принципів дизайну (відповідність змісту, цілісність, традиції, єдність форми та змісту тощо). |
1 |
|
20 |
Засоби художнього конструювання (пропорції, повтори, симетрія та асиметрія, контраст, нюанс). |
2 |
|
21 |
Поняття композиції, засоби та методи художнього конструювання (замальовки, клаузура, макетування тощо) під час розробки композиції предмету та його оздоблення. Властивості та поєднання кольорів у оформленні виробу. |
2 |
|
22 |
Визначальні особливості стилів інтер’єру (античний, барокко, класицизм, ампір, модерн, хай-тек, мінімалізм, еклектика). |
2 |
|
23 |
Конструкційні матеріали для облаштування власного інтер’єру (деревина, метали та сплави, пластики, текстильні матеріали, рослини). Доцільність вибору конструкційних матеріалів, безпечних для здоров’я людини та навколишнього середовища. |
2 |
|
24 |
Вибір об’єкта праці , пошук інформації для проекту, створення банку ідей. Світильник (настільна лампа, торшер, бра). Декоративна ваза (для живих рослин, композицій з сухих рослин). Декоративне панно. Поличка. Годинник (настінний, настільний). Інсталяція (тематична, святкова). Топіарій. Столова білизна. Текстильні вироби інтер’єрного призначення (столова білизна, килимки, штори, чохли, декоративні подушки тощо). Сувенір. Сімейна фото рамка. Оберіг |
2 |
|
25 |
Розробка графічного зображення виробу. Виконання малюнка предметів відповідно до стилю інтер’єру. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для роботи. Визначення технології виготовлення виробу. |
2 |
|
26 |
Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Вибір заготовки, розмічання. |
2 |
|
27 |
Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Пиляння, стругання, свердління, обпилювання |
2 |
|
28 |
Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Пиляння, стругання, свердління, обпилювання |
2 |
|
29 |
Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Припасування та зєднання деталей виробу. |
2 |
|
30 |
Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Припасування та зєднання деталей виробу. |
2 |
|
31 |
Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Оздоблення виробу |
2 |
|
32 |
Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Оздоблення виробу |
2 |
|
33
|
Розрахунок орієнтовного бюджету проекту. Здійснення економічної оцінки виготовленого виробу. Економічне обґрунтування. |
2 |
|
34 |
Оформлення проектної документації |
2 |
|
35 |
Захист проекту |
2 |
|
36 |
Усунення недоліків |
2 |
|