важливою умовою для успішної роботи вчителя у школі є підтримка, системна науково – методична, психолого – педагогічна робота. Суть технологій вчителі пізнають на численних навчальних семінарах, майстер – класах, вивчаючи психолого – педагогічну літературу. На мою думку, важливо стимулювати окремих членів педагогічного колективу, які мають позитивні інноваційні установки .
Психолого – педагогічні ресурси сучасного педагога
Демчук Лідія Степанівна
вчитель початкових класів
старший вчитель
Монастирищенська
загальноосвітня школа
1 – 111 ступенів № 2
Учитель, будь сонцем, що випромінює людське тепло,
і будь благодатним грунтом для розвитку людських почуттів;
сій знання не лише в пам’яті й свідомості твоїх учнів,
а передусім в їхніх душах і серцях.
Ш.Амонашвілі
У законі України « Про освіту » сказано : « Освіта – основа інтелектуального , культурного, духовного, соціального, економічного розвитку суспільства і держави
Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі інтелектуального , творчого, культурного потенціалу народу, підвищення освітнього рівня народу ….»
У центрі навчально – виховного процесу має бути учень. Важливу роль у становленні людини як особистості, відіграє учитель і школа. Учитель не тільки носій знань, а помічник, який має своєчасно допомогти дитині подолати труднощі, відчути впевненість, надати підтримку, створити сприятливу атмосферу співпраці. Дати учням не просто певний обсяг знань, а навчити їх здобувати, в подальшому використовувати набуті знання для розв’язання власних проблем. Тому досягнення успіху – завдання сучасної школи.
В школі сьогодні необхідний не просто гарний учитель, а вчитель – технолог, учитель – новатор, учитель – майстер. Тому кожному педагогові сьогодні вкрай необхідна технологічна грамотність, що дасть змогу глибше усвідомити своє істинне покликання, більш реально оцінити свої потенційні можливості, подивитися на педагогічно – психологічний процес крізь призму його кінцевого результату , з позиції гуманізації освіти розвитку особистісного потенціалу учнів і вчителя, спільного подолання тих труднощів, які переживає сьогодні школа на шляху від освітнього стандарту до творчої , всебічної розвиненої особистості учня і вчителя. І мабудь немає такого педагога, який не хотів би викликати в учнів щире бажання вчитися. Тому саме ця мета надихає нас учителів на пошук та освоєння таких педагогічних технологій, які зробили б навчально - виховний процес успішним.
Найбільшим досягненням для мене як учителя з 32 – річним стажем роботи є те, що я із задоволенням іду на роботу. Мої учні не лише не втрачають зацікавленості навчатися, а навпаки, їхнє бажання вчитися стає стійкішим.
Я вважаю, що уміння і бажання навчатися – це той фундамент, який має закласти вчитель початкових класів. Але в школі кожен учень пізнає не тільки навколишній світ , а й самого себе. Досвідченні педагоги і психологи, приділяють достатню увагу кількісному накопиченню знань та умінь школярів, не забувають про якісні зміни, які відбуваються в житті дитини у період навчання в початковій школі.
Першим кроком до втілення цих завдань, на мою думку, є створення комфортної психолого – педагогічної атмосфери в класі , яка задовольнила б успішний навчальний та виховний процес. Наступним кроком є правильний підбір методів відповідно до мети та змісту уроку, вікових особливостей учнів, формувань умінь і навичок використання набутих знань на практиці. Тому я намагаюся чергувати словесні, наочні і практичні методи.
У сучасних умовах розвитку системи освіти вагомого значення набуває впровадження ефективних інновацій у традиційну класно – урочну систему, а також пошук нових форм організації навчання поза її межами. До їх числа належить і метод проектів, хоча він не є принципово новим явищем у науці і практиці.
У своїй практиці метод проектів я розглядаю як інновацію , метою якої є створення для дитини умов за яких вона оволодіє вмінням активно здобувати, оновлювати та розвивати свої знання , зможе їх творчо застосовувати. Досягнення цієї мети, на мій погляд можливе за рахунок застосування умов діяльнісного та особистісно зорієнтованого підходів.
Особливе місце, на мою думку, займає робота з батьківською громадськістю, бо сім’я – найвища цінність на землі, яка робить життя кожної людини більш щасливим , повноцінним, плідним. Це середовище, в якому дитина засвоює основні правила поведінки, вчиться правильно діяти в предметному та соціальному світі, що оточує її, де формується її ставлення до праці, до іншої людини, до світу природного і надприродного, до суспільства, до себе, де вона вчиться усвідомлювати себе як особистість, значиму та цінну для оточення. У своїй практиці я використовую такі форми роботи з батьками :
Педагогічна діяльність учителя спрямована на реалізацію та розв’язання двох основних завдань : забезпечення процесу розвитку особистості дитини та постійно самозміну самого вчителя. Проходження курсової підготовки має бути обов’язковим для кожного вчителя. Тут педагоги набувають вміння моделювати навчально - виховний процес, забезпечують пріоритет індивідуальності. Однак важливою умовою для успішної роботи вчителя у школі є підтримка, системна науково – методична, психолого – педагогічна робота. Суть технологій вчителі пізнають на численних навчальних семінарах, майстер – класах, вивчаючи психолого – педагогічну літературу. На мою думку, важливо стимулювати окремих членів педагогічного колективу, які мають позитивні інноваційні установки .
Учитель не тільки носій знань, а помічник, який має своєчасно допомогти дитині подолати труднощі, відчути впевненість, надати підтримку, створити сприятливу атмосферу співпраці, досягти успіхів у навчанні . А якщо « є успіх – є і бажання вчитись » ( В. Сухомлинський )