Інтернет, як ми хочемо!

Про матеріал
Мета: розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет та соціальні мережі, сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та соціальних мережах і про шляхи їх подолання, мотивувати поширювати цю інформацію у своєму середовищі, розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати любов до родини, навколишнього світу, етичне спілкування між товаришами, дорослими, молодшими друзями. Форма проведення: практичне заняття з елементами тренінгу. Обладнання: маркери, стікери, малюнок 1, 2, аркуші А-4 (2), ножиці
Перегляд файлу

Інтернет, Який Ми Хочемо

Тема  «Безпечний Інтернет»

Мета: розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет та соціальні мережі, сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та соціальних мережах і про шляхи їх подолання, мотивувати поширювати цю інформацію у своєму середовищі, розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати любов до родини, навколишнього світу, етичне спілкування між товаришами, дорослими, молодшими друзями.

Форма проведення: практичне заняття з елементами тренінгу.

Обладнання:  маркери, стікери, малюнок 1, 2, аркуші А-4 (2),  ножиці

Хід заняття

                                                                                                         Учись добру в мережі,

                                                                                                         Шукай знання й новини,

                                                                                                         А сайти злі, що брешуть,

                                                                                                        Обходить ми повинні.

                                                                                                                   Василенко Катерина

І. Організаційний момент

ІІ. Вступне слово

  Доброго дня! Сьогодні поговоримо про Інтернет, про безпеку дітей в Інтернет.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Інтернет - це чудове місце! Ми можемо зустріти наших друзів, поділитися нашою улюбленою музикою та зображеннями, а також навіть змінити світ, якщо, як Малала та Марта, маємо чудові ідеї та хороші навички письма, і насмілимося взяти на себе ініціативу.

На всіх сторінках цього посібника ви можете перевірити свої навички, дізнатися більше про свої права в онлайн-світі, створити поради та інструменти і поділитися ними з молодими людьми з усього світу. Ви також дізнаєтеся, що думають інші ваші однолітки про певну діяльність в Інтернеті та про те, що саме вони хочуть від Інтернету отримати.

 

Що ви думаєте про Інтернет? Для чого він потрібен?

(УЧНЯМ ПРОПОНУЄТЬСЯ НА АРКУША ДУМОК НАПИСАТИ СВОЮ ДУМКУ ПРО ІНТЕРНЕТ НА ПОКЛАСТИ ЇЇ В ПАПКУ)

ІV. Сприйняття нового матеріалу, осмислення зв’язків і відносин в об’єктах вивчення.

 Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути. Тому нам  вами просто необхідно розуміти та знати про свої права та обов’язки в мережі Інтернет

Право захищає осіб чи групи осіб від несправедливості; воно дозволяє окремим особам розвинути власний потенціал добропорядного та активного члена суспільства; кожна особа або група осіб несе відповідальність перед іншими; так проявляється повага до себе та інших людей. Право створює моральні та правові зобов’язання, які повинні виконувати окремі люди та цілі народи.

Тож , давайте з вами визначемо, які з наведених понять, на вашу думку, стосуються ваших прав, а які - обов’язків в Інтернеті. Чи можуть вони належати і до прав, і до обов’язків одночасно?

Ви також можете додати інші поняття, які, на вашу думку, пов’язані з правами та обов’язками в Інтернеті.

 

  1. Освіта
  2. Особиста безпека
  3. Свобода вираження поглядів
  4. Право на відповідь
  5. Приватність
  6. Достовірна iнформація
  7. Повага Власність / Aвторство
  8. Безпечне середовище
  9. Участь
  10. Доступ до iнформації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ваші права в Інтернеті можуть порушуватися багатьма різними способами. Хоча іноді це пов’язано з правилами поводження та безпеки в Інтернеті, в іншому випадку це може бути порушенням закону і призвести до юридичної відповідальності.

Зараз ми з вами розглянемо кілька прикладів, а потім я роздам кожній команді по прикладу та вам потрібно буде шляхом спільної думки вирішити які з перелічених  ситуацій є порушенням у нашій країні? Та описати внизу ситуації якими можуть бути наслідки кожного порушення?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ми всі сподіваємося, що не станемо жертвами обману. Але насправді, шахраї стають розумнішими, а ми не обов’язково стаємо мудрішими. Скільки разів ми бачимо спливаюче вікно, де нам розповідають, що ми виграли приз або що нас спеціально для чогось обрано? У Сполученому Королівстві 33% людей віком 12-15 років вважають, що якщо вони шукають щось онлайн, всі результати пошуку повинні містити правдиву інформацію. Тому так потрібно дотримуватись прав і обов’язків щоб не завести когось в оману.

Ненадійна інформація - це не єдиний ризик, з яким ми стикаємося в Інтернеті, до цього списку ще й входить неправдива та провокуюча поведінка інших користувачів. Ви публікуєте фотографії з вечірки, яка відбулася минулими вихідними, у соціальній мережі. Які фото ви завантажите, а кого з ваших друзів відмітите на них?  Чи можна завантажувати чужі фото без їх згоди?

Свобода вираження поглядів є дуже важливим правом людини. Але ви маєте знати що коли ви публікуїте якісь данні вони мають бути достовірними, але занадто безпечними для їх публікування, не потрібно повністю розписувати власну інформацію в Інтернеті та не слід забувати що інформація яку ви публікуєте переглядається не лише вашими друзями, але і шахраями, тому перед тим як виставити щось занадто особисте поміркуйте чи справді це потрібно зробити.

У Facebook я часто говорю речі, які б не дозволила собі сказати комусь у реальному житті - коли ти онлайн набагато легше бути більш безпосереднім. Думаю, це іноді може засмучувати деяких людей – висловилась одна з користувачів. Згідно з останнім опитуванням, проведеним Childnet International, 45% молодих людей стверджують, що в Інтернеті поводять себе так

само, як і офлайн.. Якими є ваші онлайн- та офлайн-цінності? Давайте кожен із нас обере зі списку нижче слова, щоб описати свою особистість та ваші цінності. Де ви є більш «справжнім» – онлайн чи офлайн?

 

 

      Коли ви спілкуєтесь в Інтернеті ви більш розкуті ніж тоді коли спілкуєтесь в реальному житті це і підтвердили ваші відповіді на колі. Тому кожному з нас потрібно знати що в Інтернеті нас чкають не лише друзі та приємне спілкування, а і навіть погрозливі дії які можуть вчиняти проти нас, примушуючи нас до чогось, або шантажуючи. Коористуйтесь інтернетом про активно та відповідально Створення ситуації, або контроль над нею, а не просто реакція на ситуацію після того як вона виникла. Важливо контролювати ситуацію, коли ви онлайн. Пам’ятайте, що ви ніколи не повинні фізично зустрічатися з онлайн-другом, відправляти йому свої особисті фото (які можуть стати причиною подальшого шантажу), говорити свою адресу або інформацію про батьків, не повідомивши про це дорослих (наприклад, батьків, опікунів ...) заздалегідь! Найгірший інцидент, це Спілкування з людиною і врешті усвідомлення, що він не той, за кого себе видавав. Контролюйте ваше спілкування в Інтернеті! Є багато інструментів, скористатися якими ви можете, щоб контролювати ваші онлайн-стосунки.

Перегляньте  ситуації, які я вам роздам. Визначте суть проблеми? Та опишіть шляхи вирішення проблеми.

 

 

1. Правила користування ІНТЕРНЕТОМ

1. НЕ ПОВІДОМЛЯЙ ПРО СЕБЕ І БАТЬКІВ ПРИВАТНУ ІНФОРМАЦІЮ (домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи), НЕ ВИСИЛАЙ НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ ФОТО.

2. НЕ ВІР ВСЬОМУ, ЩО КАЖУТЬ ПРО СЕБЕ ВІРТУАЛЬНІ ЗНАЙОМІ. Дівчинка познайомилась в соціальній мережі з своїм однолітком, хлопчиком, якого звати Войтек. Вони почали спілкуватися в мережі. Аня пише: «Привіт, я Аня, мені 13 років, я шукаю друзів».

Хлопчик їй відповідає: «Привіт, Аня, я Войтек, мені також 13 років і я хочу зустрітися з тобою». А на справді, цей Войтек дорослий чоловік, який обманює дівчинку, переслідуючи інші цілі, і не тільки її. Дуже часто, спілкуючись в мережі уявляєш собі одну людину, а насправді вона зовсім інша.

3. НЕ ПОГОДЖУЙСЯ НА ЗУСТРІЧ З ВИПАДКОВИМ ЗНАЙОМИМ. АБО РОБИ ЦЕ В ЛЮДЯНИХ МІСЦЯХ І ЗА УЧАСТЮ БАТЬКІВ.

4. ОБМЕЖУЙ СВІЙ ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ МЕРЕЖІ.

5. БАТЬКИ МАЮТЬ ЗНАТИ, ЧИМ ТИ ЗАЙМАЄШСЯ, КОЛИ СИДИШ БІЛЯ КОМП’ЮТЕРУ!

6. НЕ ОБРАЖАЙ ІНШИХ, НЕ ЛАЙСЯ, БУДЬ ЧЕМНИМ.

7. ТРИМАЙ ПАРОЛЬ КОМПЮТЕРА У ТАЄМНИЦІ.

8. ЯКЩО ОПИНЯЄШСЯ В СКЛАДНІЙ СИТУАЦІЇ ПОГОВОРИ З БАТЬКАМИ.

 VІІІ. Підведення підсумків уроку. Слово вчителя.

Для кращого закріплення матеріалу пропоную пройти кожному тест «Чому ви навчилися - ваші сильні та слабкі сторони в Інтернеті?»

Життя людини – це найдорожчий Божий дар на Землі. Будьте обережними з безпечним Інтернетом! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

docx
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
1174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку