Математична освітня галузь
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
Цикл І (1 – 2 класи)
№ наказу, яким програму затверджено
Цілі навчання |
Зміст |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
Оцінювання знань, які засвоїв учень за рік/ півріччя |
«Лічба» |
Лічить об’єкти, позначає числом результат лічби; порівнює числа в межах ста та упорядковує їх
|
Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, по колу, хаотично). Лічильний матеріал.
|
|
|
Розпізнає серед ситуацій із свого життя ті, що потребують перелічування об’єктів, вимірювання величин, обчислення |
Уживає в мовленні порядкові числівники при встановленні порядкового номера об’єкта відносно іншого (малює, викладає мозаїку, створює аплікацію, співає, складає власні лічилки тощо) |
|
|
Визначає істотні, спільні і відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу; порівнює, об’єднує у групу і розподіляє на групи за спільною ознакою |
Визначає істотні, спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу (колір, розмір, форма). Предметні картки, лего. |
|
|
Зіставляє одержаний результат з прогнозованим |
Перевірка правильності лічби зручним для себе способом. Лічильний матеріал. |
|
«Числа. Дії з числами» |
Лічить об’єкти, позначає числом результат лічби; порівнює числа в межах ста та упорядковує їх |
Читає і записує натуральні числа словами і цифрами; співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом і навпаки (у процесі гри або імітуючи життєві ситуації).
|
|
|
Перетворює інформацію (почуту, побачену, прочитану) у схему, таблицю, схематичний рисунок
|
Малюнки, предмети, схеми, таблиці. |
|
|
Обирає послідовність дій для розв’язання проблемної ситуації |
Покрокові інструкції, схематичні малюнки. |
|
|
Обчислює усно зручним для себе способом у навчальних і практичних ситуаціях
|
Обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом. Лічильний матеріал, предметні малюнки. |
|
|
Встановлює залежність між компонентами і результатом арифметичної дії |
Розуміє залежність результатів арифметичних дій від зміни одного з компонентів. |
|
|
Прогнозує результат виконання арифметичних дій
|
Прогнозує результат обчислень. |
|
|
Перевіряє правильність результату арифметичної дії; виявляє та виправляє помилки
|
На лічильному матеріалі. |
|
|
Визначає достатність даних для розв’язання проблемної ситуації |
Розуміє, що для відповіді на запитання може бракувати числових даних ( схеми, покрокові інструкції, шаблони). |
|
|
Обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на конкретне запитання; визначає дію (дії) для розв’язання проблемної ситуації, виконує її (їх)
|
Визначає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на конкретне запитання ( серед запропонованих ). |
|
|
Визначає шляхи розв’язання проблемної ситуації |
З допомогою дорослого з’ясовує, чи існує інший шлях розв’язування проблемної ситуації |
|
«Вимірювання величин» |
Вимірює величини за допомогою підручних засобів і вимірювальних приладів |
Здійснює вимірювання величин, маючи вільний доступ до необхідних вимірювальних приладів (лінійка, термометр, годинник, мензурка) та різного роду нестандартних мірок / підручних засобів (стрічка, сірникова коробка, пісковий годинник, склянка, ложка тощо); вимірює довжини предметів або відрізків. |
|
|
Аналізує проблемні ситуації зі свого життя; визначає групу пов’язаних між собою величин для розв’язання повсякденних проблем математичного змісту |
Оперує грошима, здійснюючи покупки у крамницях (уявних). |
|
«Просторові відношення. Геометричні фігури» |
Орієнтується на площині і в просторі; описує або зображає схематично розміщення, напрямок і рух об’єктів |
Встановлює відносне розміщення об’єктів на площині та у просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо), використовуючи математичну мову; демонструє вміння переміщувати об’єкти в заданих напрямках: справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору. |
|
|
Розпізнає знайомі геометричні площинні та об’ємні фігури серед об’єктів навколишнього світу, на малюнках |
Відтворює досліджувані геометричні форми (вирізає, наклеює, малює, моделює та ін.), використовуючи для цього не лише готові геометричні фігури, а й упізнані у предметах навколишнього світу; знаходить відомі площинні та об’ємні фігури серед предметів навколишнього середовища, на малюнках; наводить приклади предметів у навколишньому світі, які мають форму площинної чи об’ємної фігури. |
|
|
Конструює площинні та об’ємні фігури з підручного матеріалу, створює макети реальних та уявних об’єктів |
Моделює геометричні фігури з підручного матеріалу (шнурків, олівців, паличок тощо); конструює знайомі площинні та об’ємні фігури з підручного матеріалу (пластиліну, глини, соломки, конструктора тощо). |
|
«Робота з даними» |
Аналізує проблемні ситуації свого життя; визначає групу пов’язаних між собою величин для розв’язання повсякденних проблем математичного змісту |
Впорядковує, порівнює, групує дані, застосовуючи прості моделі; зчитує дані з таблиць, піктограм, схем |
|