Математика 2 клас, урок-казка
Тема: Істинні та хибні висловлювання.
Мета: закріплювати уміння учнів усно та письмово додавати та віднімати двоцифрові числа; розвивати мислення, винахідливість; виховувати уміння працювати в колективі, допомагати один одному в скрутну хвилину, інтерес до роботи над задачами; закріпити вміння складати задачі за коротким записом.
Обладнання: казка «Дюймовочка», кругові приклади, короткий запис задач, ілюстрації.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу. (На початку уроку клас ділиться на групи)
Чи любите ви казки? Сьогодні ми будемо подорожувати казкою …
II. Основна частина.
Робота в групах. Активізація розумової діяльності
Але назву казки ви повинні прочитати самостійно, розв’язавши кругові приклади. (Групи розв’язують приклади і до кожної відповіді добирають відповідну букву)
1 група 2 група
20 + 16=36 55-40=15
36 – 30 =6 15 +5 =20
6 + 42 =48 20+ 70 =90
48 + 2 = 50 90+0=90
50+5=55 90+10 =100
6 – ю; 50 – м; 55 – о; 48 – й; 36 – д; 15 – в; 90 – ч; 20 – о; 90 – к; 100 –а
Діти дізнаються назву казки – «Дюймовочка»
Записування дати (22 жовтня Класна робота)
Усні обчислювання (Хвилинка каліграфії)
Сіли зручненько, та слухаємо казку.
Жила-була жінка. Дуже любила вона дітей, та своїх Бог не дав. Вирішила жінка піти до чаклунки. Чаклунка дала жінці зернятко і наказала посадити його у горщик та поливати його цілих 10 діб.
Допоможемо жінці проростити зернятко швидше, виконавши завдання
Використовуючи цифри 7, 4, 8 записати стільки двоцифрових чисел, скільки можливо.
74, 78, 47, 48, 84, 87.
Рівно через 10 діб зернятко зійшло. Воно зростало дуже швидко. І ось, одного сонячного ранку розквітла велика червона квітка. В самісінькій серединці квітки жінка побачила маленьку дівчинку. Назвала матуся доньку Дюймовочкою.
Творча робота над задачею.
Дуже полюбила жінка свою доньку. Біля дому вона посадила багато квітів. А поблизу хатини, де мешкала Дюймовочка, було велике болото, де жили чаплі та жаби.
От дізналися чаплі про маленьку дівчинку, та прилетіли до сусідок-жаб. Птахи дуже захотіли поділитися гарними новинами своїм сусідкам по болоту!
Але тільки після того, як ми з вами складемо та розв’яжемо задачу за коротким записом, чаплі зможуть розповісти новини.
І – 30 кг риби
ІІ - ? кг, на 10 менше
- Так! Закричали чаплі. В одному з таких квітів на вікні у жінки народилась дуже гарна дівчинка.
Сидять на болоті мати-жаба та син-жаба. Ловлять комах. Нудно їм стало, вирішили вони рахувати «хто швидше покаже відповідь?»
9+5=14 11-5=6 94+1=95
70+4=74 88-3=85 24+1+0=25
Вирішили жаби викрасти Дюймовочку. Вночі принесли вони дівчинку до рідного болота. Поставили ліжечко з горіхової шкаралупи на листок лілії та вирішили розглянути дівчинку вранці.
Залишилась маленька дівчинка одна посеред великого болота. Що їй робити? Давайте її врятуємо!
Для цього треба виконати завдання (зошит з друкованою основою) с.31 завдання 1. У котрий із кошиків «влучить» м’яч?
11-5=6
12-5=7
13-5=8
14-5=9
Раптом прилетів величезний жук і запросив її на бал, де вона познайомилася із гусеницями, що розповідали дивні історії:
1) риба бігає по лісу;
2) зайці плавають у воді;
3) колоски випікають хліб із миші;
4) кріт загоряє на сонці.
Що не так сказали гусениці?
Істинні висловлювання – правдиві, правильні.
Хибні висловлювання – у яких щось заперечується.
Тема сьогоднішнього уроку «Істинні та хибні висловлювання»
Книжка с. 29 завдання 3 ( за малюнком визнач , які висловлювання є істинні, а які – хибні)
Фізкультхвилинка
Гусениці посміялись із обраниці жука, Дюймовочка попросила повернути її до рідного дому . Він погодився тільки виконавши два завдання
1) с. 31 завдання 4. Ламана складається з трьох відрізків завдовжки 3 см, 4 см, 5 см. Обчисли довжину ламаної.
3см+4см+5см=12см
2) визначити периметр трикутника, якщо одна сторона 4см, 2- 5 см,3- 4см.
4см+4см+5см=13см
Молодці, ми врятували Дюймовочку і повернули її додому. Дівчинка довго і щасливо жила з мамою у своїй хатинці.
III. Підсумок уроку.
З’ясуйте, істинні чи хибні є такі висловлювання («Гра Світлофор»)