ІСТОРИЧНА ВІКТОРИНА «Подорож у часі»

Про матеріал
: розширити знання учнів про історичне минуле українського народу; формувати історичне уявлення про давні часи, залучати учнів до вивчення джерел національної історії та культури; Розвивати увагу, пам’ять, мислення, культуру спілкування, вміння узагальнювати та аргументувати власні висновки; Виховувати інтерес до історії України, сприяти патріотичному вихованню кожного учня, осмисленню себе як частинки українського народу; продовжувати формування наукового світогляду.
Перегляд файлу

ІСТОРИЧНА ВІКТОРИНА «Подорож у часі»

Мета: розширити знання учнів про історичне минуле українського народу; формувати  історичне уявлення про давні часи, залучати  учнів до вивчення джерел національної історії та культури;

Розвивати увагу, пам’ять, мислення, культуру спілкування, вміння узагальнювати та аргументувати власні висновки;

Виховувати інтерес до історії України, сприяти патріотичному вихованню кожного учня, осмисленню себе як частинки українського народу; продовжувати формування наукового світогляду.

Обладнання: над сценою назва вікторини; виставка літератури, ілюстрації

про життя людей в найдавніші часи, карта «Найдавніше минуле України».

Учасники: учні 7-х класів.

Форма проведення: гра-вікторина.

ХІД ПРОВЕДЕННЯ

Вступне слово вчителя.

З давніх – давен людям відомо: «Дерево життя – це гілочка, на якій ростуть три листочки. Перший листочок – символ минулого, другий – сучасного, а третій – майбутнього». Зображення «дерева життя» зустрічаємо на каменях давніх часів і це свідчить про те, що люди ще в сиву давнину знали про нерозривний зв’язок “трьох листочків”. Щоб правильно обрати свій шлях у житті, щоб бути освіченою людиною, треба знати минуле свого народу, його історію.  І хоч давня історія України така віддалена від нас у часі, ми все одно можемо зазирнути за її лаштунки.

Правила вікторини.

Обираються від кожного класу дві команди учасників по 6 чоловік. Оцінює відповіді учнів, слідкує за грою команд та за поведінкою болільників журі. Вікторина складається з різних конкурсів, за правильну відповідь команда отримує бали. Команди відповідають по черзі.

І Конкурс «Візитка» (кожна команда обирає свою назву і девіз) (Оцінюється -1бал).

ІІ Конкурс «Відгадай слово» (1б)

1.                 Розведення тварин й використання їх у господарстві (скотарство)

2.                 Система обробітку землі й вирощування на ній рослин, які можна споживати (землеробство).

3.                 Заглибина під берегом річки, в землі або в горі, що має вихід назовні (печера).

4.                 Первісна група людей, яка спільно жила, добувала собі їжу, виготовляла знаряддя праці (стадо).

  1.               Об’єднання 10-15 громад слов’ян? (плем’я).
  2.               Як називається спільність людей, народ? (етнос).

ІІІ Конкурс «Бліц-турнір» ( 1бал за правильну відповідь):

  1.               Перша свійська тварина ( собака)
  2.               Назвіть знаряддя праці первісних людей( рубило, скребло, гостроконечник)
  3.               Скільки гілок слов’ян? ( три).
  4.               Який археолог дослідив трипільську культуру?( В.Хвойка).
  5.               Чи було рабство у слов’ян? (так).
  6.               Який народ називали “оперезані мечем”? (сарматів).
  7.               Кого називали “батьком історії”? (Геродот)
  8.               Як називають населення вільної території? (колонізація)
  9.               Як називалась укріплена частина грецького міста-поліса? (Акрополь)
  10.          Давній кам’яний вік? (Палеоліт)
  11.          До якої гілки слов’ян відносять українців? ( До східної);
  12.          Давній дерев’яний плуг (рало).
  13.          Який вчений-етнограф вивчав Мізинську стоянку на  Чернігівщині? ( Ф.Вовк).
  14.          Який народ називали “восьминогими”, проживав перед сарматами, після кіммерійців? (скіфи)
  15.          Який вищий орган влади у слов’ян та греків? ( Народні збори-віче)
  16.          Як називали людину розумну? (Кроманьйонець).
  17.          Яка геометрична фігура визначає прабатьківщину слов’ян? (трикутник)
  18.          Середній кам’яний вік? (Мезоліт)
  19.          Які знаряддя праці називаємо мікролітами?(Наконечники стріл, списів, голки, гачки)
  20.          Які кочові народи знищили грецьки поліси в Північному Причорномор’ї? (Готи, гуни).

ІV Конкурс «Поясни дату» (2б)

  1.               З ІІІст до н.е.  хто проживав в Україні? - Сармати.
  2.               602р – остання згадка про антів.
  3.               375р – битва гунів з готами.
  4.               кінець У ст – Яке місто засноване? (Київ)
  5.               ІІ – поч.. І тис. до н.е. – Який вік триває? (Бронзовий  вік)
  6.               У – ІУ тис. до н.е. – Який вік триває? (Неоліт).

V Конкурс «Що означає історичний термін» (2б)

Команди почергово вибирають картки з написаними на них словами і пояснюють значення історичного поняття.

  1.               Етнос.
  2.               Етногенез.
  3.               Магія.
  4.               Асиміляція.
  5.               Бортництво.
  6.               Диференціація.

УІ Конкурс «Гість з минулого» ( 3б) Скласти розповідь, насичену історичними подіями, термінами, цікавими фактами.

  1.               Уявіть,  ви – подорожуючий. Опишіть життя і побут слов’янського поселення.
  2.               Уявіть, ви – слов’янський воїн. Опишіть, як вам вдається перемагати своїх ворогів.

VІІ Конкурс «Відгадай загадку» (2б).

  1.               Ось наступає новий вік

Зумів наш давній чоловік

Розумне власне мати

У справ метал домішати (який?) / Мідь/

 

  1.               Так жінку часто називають,

Крикливою часом буває.

Коли ж вона сваритись перестане,

То статуєю в скіфів стане / Баба/

 

  1.               Завжди любимим кимось буду,

Мною захоплюються всюду,

Коли в язичництво повернусь,

То в божество знов обернусь / Кумир/

 

  1.               Наділений таким я правом:

Над будь-ким вершити розправу.

Правлю у слов’ян  я - власть.

Я правитель або .... / Князь/

 

  1.               Одній язичницький богині

Ми поклоняємось донині.

Вона – любов, вона – відрада.

Краси богиня або ....  / Лада/

 

  1.               На правому березі Дніпра

Три різних брати і сестра

Частенько так відпочивали.

Там і місто заснували.

А здогадатись ми зумієм,

Що дали місту назву ..... / Київ/

 

VІІІ Конкурс «Знайди зайве» (2б) – Поясніть,  чому ви вважаєте це слово зайвим:

  1.               Ольвія, Херсонес, Боспор, Феодосія, Київ. (не є грецьким містом-державою).
  2.               Скіфія, Сарматія, Аквітанія, Куявія  (не є давньорабовласницькою державою на території України ).
  3.               Кий, Щек, Хорив, Ярослав, Либідь ( не є родичем решти полянських князів і засновників Києва)
  4.                Велес, Сварог, Лада, Будда, Перун ( не є язичницьким богом).

 

ІХ  Конкурс «Історичний поєдинок» (3б).

Відповідь має бути аргументована, розкривати зміст питання, містити історичні приклади, терміни.  

1)                Чому вдосконалення знарядь праці сприяло майновому розшаруванню слов’ян?

2)                Як війни впливають на суспільний лад антів?

3)                Доведіть, що господарство слов’ян   розвивалося прогресивно.

4) Чим зумовлена подібність зовнішнього вигляду та мови народів Східної Європи?

Журі оголошує підсумки гри-вікторини, визначає  команду-переможця, вручає грамоти учням-учасникам.

Слово вчителя.

Час невпинно біжить уперед, відкладаючи в пам’яті спогади про дати, події, людей, що жили до нас. Згодом ви будете згадувати про них, розповідати іншим. Бо тільки знаючи історію свого народу, своєї держави, можна будувати сьогоднішнє, прогнозувати майбутнє.

 

docx
Додано
2 листопада 2020
Переглядів
1050
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку