Історичні диктанти 5 клас

Про матеріал
Початок вивчення шкільного курсу історії є досить складним, як для вчителів так і для учнів. У зв’язку з цим дуже важливо на перших уроках зацікавити учнів, зробити так, щоб п’ятикласники полюбили історію, зацікавилися нею. Включення ігор та ігрових моментів у навчальний процес збагачує учнів, робить процес здобуття знань цікавим, захоплюючим, творчим.
Перегляд файлу

5 КЛАС ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

У дитячому віці гра – це норма,

і дитина повинна завжди гратися, 

навіть коли робить серйозну справу.

А.С.Макаренко

Початок вивчення шкільного курсу історії є досить складним, як для вчителів так і для учнів.

У зв’язку з цим дуже важливо на перших уроках зацікавити учнів, зробити так, щоб п’ятикласники полюбили історію, зацікавилися нею.

Включення ігор та ігрових моментів у навчальний процес збагачує учнів, робить процес здобуття знань цікавим, захоплюючим, творчим.

Знайомство з історією

1. Наука історія вивчає…

2. До яких джерел належить літопис?

3. Володимир охрестив Русь у 988 р. У якому столітті це відбулося?

4. Хронологія вивчає…

5. В архівах зберігають…

6. До яких історичних джерел належать казки, пісні, легенди, билини?

7. Нумізматика вивчає…

 8. Головний елемент сучасного Державного Герба України…

 9. Наука, яка вивчає культуру, побут та звичаї народу…

10. Установа, в якій зберігаються та доступні для огляду історичні пам’ятки або інші експонати…

11. Які основні одиниці виміру історичного часу?

12. Вікентій Хвойка — це…

 

 

 

 

 

До теми

«Подорож починається, або Історія як наука»

 

  1. Що таке історія?

         ( це наука про минуле людства)

  1. Записи найважливіших подій з року в рік, з «літа в літо»,

як тоді казали – це...

      ( літописи)

  1. Як називаються споруди для увічнення пам’яті про видатних людей

та важливі події і вони належать до культурного надбання людства?

        ( пам’ятники)

  1. Джерела інформації, які свідчать про події минулого, усілякі вироби

людських рук, сказане чи написане слово називають...

        ( історичними джерелами)

  1. Які види історичних джерел вам відомі?

             ( речові, усні та писемні)

  1. Наведіть приклади речових джерел?

              ( давні монети, знаряддя , хатнє начиння, посуд, одяг,

                прикраси)

  1. До якого виду історичних джерел належать наступні:

написи на каменях, кістках, металі, літописи, листи, щоденники?

        ( це писемні історичні джерела)

  1. Наведіть приклади усних історичних джерел.

               ( давні міфи, легенди, перекази, казки, обрядові пісні)

  1. Кого справедливо вважають батьком української історії?

                 ( Михайла Грушевського)

  1. Чому М. Грушевського вважають батьком української історії?

              ( йому належить близько 2000 праць з історії України,

                а також 10-томна «Історія України-Руси»

11.  Науковці, які досліджують різні історичні джерела і розповідають

       про минуле – це...

                ( історики)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Русь-Україна

1. Зображення, утворене зі складених різнокольорових шматочків скла, каменю, смальти…

2. Зображення, яке наносили фарбами на вологу штукатурку…

3. Любецький з’їзд князів було скликано в 1097 р. У якому столітті це відбулося?

4. Ігор убитий древлянами у… році

5. Які племена заселили територію від Карпат до Балтійського моря у середині І тисячоліття? 

6. Після об’єднання у східних слов’ян виникла держава, яка отримала назву

7. Володіли родами своїми. Заснували місто і назвали на честь старшого брата…

8. Хто багато воював і уклав вигідний мир з Візантією, проголосив Київ матірю міст руських?

 9. Київ лежить на берегах …

10. У 1240 р. Київ пережив страшенну трагедію: його зруйнували… 

11. Налагоджував відносини з європейськими країнами. Використовував для цього шлюбні зв’язки. За його часів було створено перший збірник законів «Руську правду»…

12. Останній великий князь Київський, що підтримував єдність Київської Русі, розгромив половців і відтіснив їх від Русі

 

 

 

 

 

 

 

Історичні постаті

1. На його могилі начебто написані слова: «Перехожий, не журися над моєю долею, ти був би мертвий, коли б я був живий»... (Робесп’єр)

2. Він був національним героєм, грав провідну роль на початковому етапі революції, очолював Національну гвардію, однак був змушений емігрувати з країни в роки терору. Його ім’я присвоєне 40 містам і населеним пунктам, але в іншій країні. (Маркіз Лафаєт)

 3. Його щоденник шокував французів примітивними записами, хоча він вважався людиною високоосвіченою. Серйозно захоплювався слюсарною справою і навіть випробував на своїй шиї ефективність одного з механізмів, у розробці та вдосконаленні якого брав участь… (Людовік 16)

 4. Був одним з небагатьох, хто в ті неспокійні дні помер у власному ліжку в зеніті слави. Вулицю покрили товстим шаром піску, щоб шум екіпажів не турбував вождя революції. Його прах був перепохований на кладовищі для злочинців після виявлення документів, які викривають героя революції в таємних зв’язках з королем... (Мірабо)

5. Був одним з найпопулярніших в народі якобінців і мав дивовижну здатність наживати ворогів. Один з депутатів Конвенту навіть запропонував мити трибуну всякий раз після його виступів. Після його смерті всі його заощадження складала одна асигнація вартістю 25 ліврів… (Марат)

6. Гордий, насмішкуватий аристократ, що ніколи не пропускав своєї вигоди, символ лицемірства, підступності та зради. Часто він ходив над прірвою, ризикував головою, але завжди перемагав і «продавав тих, хто його купував». Кульгавість не давала йому можливості зробити військову кар’єру, і він спочатку став абатом, потім єпископом, але з радістю поміняв сутану на мандат депутата… (Шарль Моріс Талейран)

7. Маючи ясний розум, досягнув великих успіхів на дипломатичній ниві. При дворі став вмілим царедворцем. Вмів подобатись дамам і мав таке почуття гумору, що змусив сміятись пашу, який дав обітницю не посміхатись. Двічі отримав поранення, які лікарі вважали смертельними. Головною рисою його таланту полководця було стратегічне мислення, що дозволило перемогти геніального тактика. Користувався любов’ю військ. Завершив війну депешею: «Війну завершено з повним розгромом ворога»… (Кутузов)

8. Як командувач, вирізнявся рішучістю і новаторством. Першим у своїй країні відмовився від лінійної тактики. Сміливо використовував нові тактичні прийоми, базовані на несподіваних для ворога маневрах. Військову службу розпочав у 12 років, а у 19 вже командував кораблем. В 36 років у бою втратив око, а невдовзі — й праву руку. На битву, яка визначила долю Британії, йшов з бажанням перемогти або померти. Обидва його бажання здійснились… (адмірал Нельсон)

docx
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
1854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку