Проектна діяльність з вивчення спадщини Красноградщини спрямована на вивчення культурної сторони краю, так як багатий історичний матеріал може духовно збагачувати та розвивати повагу, любов до своєї малої Батьківщини. Тому актуальність проекту «Стежками рідного краю» безперечна.
Гімн територіальної громади міста Краснограда (автор музики – Володимир Микитович Волощук, автор тексту – Тетяна Іванівна Дмитренко)Відроджений ти працею батьків,Пишаюся тобою моє місто. Ти під крилом величності віків У майбуття крокуєш урочисто Оспівуєш в піснях своїх синів,Життя, віддавших за твою свободу. Всі лихоліття гідно переміг, Бо ти колиска мужнього народу.
Мотив вибору теми проекту: Нема в людини місця дорожчого, ніж те, де вона народилась, землі, на якій зросла… Щоб по- справжньому любити рідний край, його слід добре знати, необхідно вивчати його історію, мову, культуру. У зв’язку з цим одним з пріоритетних напрямів патріотичного виховання молоді є краєзнавство.
В даний час історія нашої Батьківщини переживає не кращі часи. Підростаюче покоління мало цікавиться історією та культурними пам’ятниками своєї малої Батьківщини. Саме зараз дуже важливо створювати умови для усвідомленого прагнення для вивчення рідного краю та виховання патріотизму у дітей. Для вирішення основних проблем сучасного виховання та освіти підростаючого покоління і розроблений метод проектів. Проектна діяльність з вивчення спадщини Красноградщини спрямована на вивчення культурної сторони краю, так як багатий історичний матеріал може духовно збагачувати та розвивати повагу, любов до своєї малої Батьківщини. Тому актуальність проекту «Стежками рідного краю» безперечна.
Гіпотеза: Якщо залучати дітей до краєзнавчої роботи, то це позитивно вплине на формування громадянина – патріота України. А саме, особистості:-духовно і фізично здорової,-такої, що знає історію і культуру своєї країни,-любить Батьківщину і народ,-творчо мислить,-любить свою мову, -має культуру думки,-здатна саморозвиватися,-має соціально активну позицію громадянина,-дотримується духовних, правових, загальнолюдських законів.
Мета проекту: виховання ідей патріотизму, національної самоідентифікації і гордості за свою Батьківщину; ознайомлення з природними особливостями, архітектурними та історичними пам’ятниками, видатними людьми рідного краю – Красноградщини; виховання шановливого ставлення до Батьківщини.
· вивчення, збереження, примноження традицій і звичаїв українського народу;· пропагування історії рідного краю, його культурного минулого і сьогодення, розвитку народного мистецтва;· залучення дітей до системи культурних цінностей, що відображають багатство людської культури, і в першу чергу, історії, культури свого народу; · виховання у дітей почуття власної гідності, глибокої поваги і готовності до сумлінної праці, прагнення стати повноправним громадянином своєї держави.
Основні завдання:- формування потреби у високих культурних і духовних цінностях і їх подальше збагачення;- формування інтересу в учнівської молоді до джерел історії, культури, етнографії, традицій і звичаїв;- формування творчо розвиненої особистості, орієнтованої на високі духовно-етичні цінності;- пробудження інтересу до історико-культурної спадщини свого краю; - створення умов для збереження дітьми традиційної культури свого народу; - сприяння розвитку творчих здібностей дітей .-
Прогнозований результат– набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин. Очікувані результати- Учні отримують достатню кількість інформації про історію міста, району, його культурний розвиток. Учасники проекту створять свої наробки ( літературні твори, ілюстративні, фото- і відеоматеріали, колекції, тощо). Учні отримають досвід спілкування в колективі.
ІІ етап: Розробка проектурозподіл доручень,визначення напрямків роботи, термінів виконання , відповідальних, залучення батьків. Творчий краєзнавчий конкурс “Вулиці нашого міста” – діти збирають літературний та фактографічний матеріал про походження назви своєї вулиці, про яскраві епізоди в її історії, про цікавих людей, що на цій вулиці проживали у різні часи тощо; пишуть вірші та прозові твори, присвячені своїй вулиці; роблять пейзажні замальовки чи фотоколажі і т. п.· Генеалогічне дослідження “Дерево мого роду” - конкурс, на який діти подадуть роботи, створені за спогадами їх родичів представників старшого покоління, за документами із родинних архівів. - родинне свято “Родинні скарби ”;
ІІІ етап: Виконання проектуакція «Сім чудес моєї малої Батьківщини»,екологічна головоломка «Змінимо світ на краще»,виставка-антологія «Край талантів та невичерпаних можливостей» (екскурсія у музей),краєзнавчий мікс «Наша історія літературними стежками»(за участю шкільного бібліотекара), виставка-репортаж «Краса поетичного слова» ( власні спроби),виставка-подорож «У похід по рідному краю»(екскурсії до річки, парку у різні пори року.)
ІV етап: Презентація проектувиставка-пошук «Колесо історії»,виставка-гербарій «Цілющі трави рідного краю»,фотовиставка «Квітні мій край!»,еко-репортаж “Природа отчого краю: Невидима загроза”, проведення творчого краєзнавчого квесту (популярної сучасної гри з випробуванням ерудованості, кмітливості, витривалості, уміння змагатися у команді),.краєзнавча молодіжна флеш-акція «Чудовий край - чудової краси!»,· Конкурс літературних фантазій “Яким я бачу своє місто через .20 років”
Корисні посиланняhttps://www.youtube.com/watch?v=ifc. Hn8k. JU6 Ahttp://krasnograd-nvk3.at.ua/index/0-2https://yandex.ua/images/search?text=%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%20%D1%84%D0%BE%D1%82%D0%BE%20https://www.youtube.com/watch?v=PRv10 CDFuj0https://www.youtube.com/watch?v=HU7yzf. Qa. ZAQhttps://www.youtube.com/watch?v=-KWh. Hg. Tr1-khttps://www.youtube.com/watch?v=ivr8 Ci8t16 A