Урок №26. Історія робототехніки. Способи створення роботів. Дослідження штучного інтелекту
Мета: з’ясувати значення понять «робот», «робототехніка», «штучний інтелект», «датчик», «контролер», «механізм»; знати основні складові робота, в яких сферах людської діяльності використовують роботів; вміти наводити приклади; розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Хід уроку
І. Організаційний та мотиваційний етап
,,Зібратися разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх!’’
А зараз я пропоную вам гру «Вірю/не вірю». Я буду говорити фрази, які стосуються теми «Техніка, яка нам допомагає». А ви, якщо згодні, плескайте в долоні, якщо не згодні- кулачки
Будьте уважними!
Гра «Так чи ні».
- Пилососом чистять килими
- Комп’ютер – предмет неживої природи
- Відро та віник - це техніка
-Холодильник призначений для зберігання продуктів
- Кондиціонер миє посуд
- Автомобілем кермує шофер
- Літаком керує моряк
- Комп’ютер – це техніка
- Феном сушать й укладають волосся
- Електрочайник охолоджує воду
- Телевізор – це рукотворна річ
- Телефон служить для зв’язку й спілкування
- Машинка – це іграшка
- Ноутбук – це техніка
- Техніка допомагає людям ( дякую,були уажні)
Загадка
-Відгадайте загадку і ви дізнаєтеся про що піде мова на уроці.
Сам - металевий,
Мозок – електричний. (Робот)( показує іграшку робота)
Хто цікавиться роботами?(поплескать)
(дивиться мультфільми ,фільми)
Повідомлення теми та мети уроку
Отже сьогодні наша тема уроку– Історія робототехніки. Способи створення роботів. Дослідження штучного інтелекту
Сьогодні на уроці ми з вами:
IІ. Актуалізація знань учнів
Слайд 6. З кожним днем роботи щораз більше входять у наше життя і, як будь-який винахід, змінюють його. А дехто з вас мав змогу бачити справжніх роботів: вони є в когось вдома, хтось побував на виставках сучасної техніки, у когось рідні переглядали відеоінтерв’ю з роботом Софією.
Слайд 7. Як змінює життя людей робот-іграшка, робот-пилосос, медичний робот? Які інші приклади роботів ти знаєш?
Слайд 8. Робот — автоматичний пристрій, призначений для виконання виробничих та інших операцій, які зазвичай виконувались безпосередньо людиною.
Слайд 9. Люди здавна намагалися придумати робота. Спочатку це була лялька із глини, потім механічний пристрій — автоматон. Креслення людиноподібного робота було зроблено Леонардо да Вінчі близько 1495 року. Його механічний лицар був здатний сидіти, розсовувати руки, рухати головою і відкривати забрало.
Слайд 10. Доволі швидко винахідники зрозуміли, що недостатньо лише зробити тіло робота. У цьому випадку отримали лише механічну ляльку. Та як змусити цю ляльку думати — тобто бути схожою на людину? Ця ідея стала визначальною для подальшого розвитку робототехніки.
Слайд 11. Що тобі відомо про сучасних роботів? Якими вони є?
Слайд 12. Люди використовують роботів тоді, коли потрібно виконати деяку роботу замість людини швидше, точніше або безпечніше. Роботи замінюють людей у середовищах, які людям недоступні або небезпечні. Або виконують одноманітну чи важку роботу, яку не під силу виконати людині.
Слайд 13. Чому люди використовують роботів у медицині, для дослідження океанічних глибин, у космосі? Чому роботи-сортувальники скоро змінять людей на підприємствах? хірургічне втручання з мінімальним травмуванням тканин
Слайд 14. Роботів використовують у різних сферах. Їх застосування визначає їхній вигляд, дії і завдання, які можуть бути виконані.
7 лютого — Всесвітній день робототехніки
Сьогодні робототехніка для українців — це те, що зберігає життя нашим захисникам та захисницям та допомагає виборювати свободу.
Бо наразі роботи-помічники — наша невід’ємна допомога у галузях:
• Медицини
Роботи, які виконують надскладні операції, високотехнологічні протези, екзоскелети, мікро- та наноботи — медицина рухається вперед і завдяки робототехніці рятує людські життя.
• Військових досліджень
Розвідка, розмінування територій за допомогою роботів — це важлива технологічна допомога військовим.
• Науки
Точні рухи роботизованих механізмів допомагають людям робити наукові відкриття та створювати винаходи, що змінюють життя.
ВІДЕО
Слайд 15. Кожний робот складається з таких частин: датчики, що подібні до органів чуття людини. Вони отримують сигнали про події навколо: світло, звук, наявність диму чи пилюки, відстань від деякого об’єкта тощо; контролер — мозок, що опрацьовує отримані сигнали та керує його складовими. Це маленький комп’ютер, який містить і виконує програми; механізми, що забезпечують рух робота і його складових
РОБОТА В ПАРІ . ЯКІ ДАТЧИКИ МАЮТЬ МАТИ РОБОТИ
Робота з підручником ст145
Слайд 16. Процес створення робота передбачає кілька етапів:
1) опис ідеї і мети створення робота, його призначення; опис дій, які має виконувати робот;
2) конструювання робота для виконання необхідних дій (рух, переміщення об’єктів тощо);
3) складання алгоритму дій робота в кожній із ситуацій. Описують складені алгоритми спеціальною мовою, яка відповідає певному програмованому пристрою — спеціальному комп’ютеру, який вбудовують у тіло робота;
4) випробування поведінки робота за різних умов, або виконання його тестування.
Сучасні роботи дедалі більше наділяються також штучним інтелектом.
Слайд 17. Штучний інтелект — це можливість робота виконувати запрограмовані розумові дії і поводитися як людина. До штучного інтелекту відносять програми, використання яких робить роботів «розумними».
Слайд 18. Фізкультхвилинка.
ІІІ. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
Слайд 19. Працюємо за комп’ютером.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Зібрати свого робота і навчити його збирати сміття в океані
Завдання: Досліди штучний інтелект на прикладі машинного навчання для робота, який збиратиме сміття в океані за посиланням https://code.org/oceans#behind-the-scenes
ІV. Рефлексія й підсумок навчальної діяльності
Слайд 20. Гімнастика для очей. Очі щільно ми закрили –
це один, два, три, чотири.
Потім ширше розкриваєм,
Вдалині щось роглядаєм.
І поки ми розглядали
До шести порахували.
Щоб очі наші відпочили,
Робим це разів чотири.
Слайд 21. Інтерактивне завдання.
Слайд 22. Міркуємо.
Слайд 23. Дослідницьке завдання додому.
Слайд 24. Підсумок.оцінювання
Слайд 25. Рефлексія.
|
Сьогодні нам з вами важко уявити своє життя без новітніх технологій, різноманітних комп’ютерів, зручних девайсів. Щодня їх стає дедалі більше. Те саме відбувається і з роботами.
ЧИ ЗДАТНІ РОБОТИ ЗАМІНИТИ ЛЮДЕЙ? робот не замінить лікаря. машини можуть симулювати почуття, але переживати їх вони точно не здатні.
|