It’s a party time.Події. Prepositions of time. Months of the year.

Про матеріал
ввести та закріпити нову лексику: months of the year ; тренувати учнів у читанні тексту з метою розуміння основної та більш детальної інформації; тренувати учнів в аудіюванні тексту та виконанні завдань до нього; тренувати у вживанні граматичного матеріалу (prepositions of time); розвивати навички усного мовлення (discussing birthdays,talking about dates,expressing likes and dislikes). Формувати навички роботи в групах, в парах, взаємоконтролю та взаємоповаги. Очікувані результати: Наприкінці уроку учні використовуватимуть лексику уроку та знання граматичної теми для створення власного запрошення на день народження. New Vocabulary: fancy dress party, make costume, dress up, karaoke machine, party invitation, January,February,March, April, May, June,July,August,September, October,November,December,tomorrow. Phrases: Any ideas? As you know? See you.What’s the date? Grammar: on,in,at with the time expressions; like,love,enjoy,hate+ing
Перегляд файлу

План-конспект уроку у 5 класі

(за підручником Full Blast 1. Student’s book /H.Q. Mitchell. – MM publications, 2009)

Клас 5-А

Дата: 10,02

Тема: Events. It’s a party time.Події. Prepositions of time. Months of the year.

Мета: ввести та закріпити нову лексику: months of the year ; тренувати учнів у читанні тексту з метою розуміння основної та більш детальної інформації; тренувати учнів в аудіюванні тексту та виконанні завдань до нього; тренувати у вживанні граматичного матеріалу (prepositions of time); розвивати навички усного мовлення (discussing birthdays,talking about dates,expressing likes and dislikes). Формувати навички роботи в групах, в парах, взаємоконтролю та взаємоповаги.

Очікувані результати: Наприкінці уроку учні використовуватимуть лексику уроку та знання граматичної теми для створення власного запрошення на день народження.

New Vocabulary: fancy dress party, make costume, dress up, karaoke machine, party invitation, January,February,March, April, May, June,July,August,September, October,November,December,tomorrow.

Phrases: Any ideas? As you know? See you.What’s the date?

Grammar: on,in,at with the time expressions; like,love,enjoy,hate+ing

  

 

 

 

Етап уроку

Interaction

Time

І. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ

  1. Привітання T: Good morning, children, glad to see you!

T: How are you?

CL: We are fine, thank you, and you?

T: I’m fine too

Teacher to role caller: How many people are present? How many are absent? Who?

 

 

T – CL 

 

 

1m

 

Warm – up and uniting in groups

T: First let’s warm – up and tell about our preferences in food for breakfast, lunch, dinner.

Pupils will say what do they prefer for breakfast,lunch, dinner.

(soup, Omelette, pancakes, tuna, rice, doughnut, hot dog.)

https://wordwall.net/uk/resource/33274207/full-blast-1-food-5a - повторення граматики попередніх уроків

https://wordwall.net/uk/resource/50169245/full-blast-1-5a-delicious - повторенння лексики попередніх уроків

 Pls – Pls

1 -2 m

T: I see you enjoy to eat yummy food, now give the answer on the questions

  1. What kind of events do you like attending?
  2. What’s your favourite celebration?
  3. Who do you usually celebrate with?
  4. It’s a party time! When do we hear that exclaim? (before or during a party to show that the partywill be successful or to show the enthusiasm about the party)

 

PL - PL

3 m

Оголошення теми і мети уроку

T: Now tell me please, what is the topic of the lesson? do you like the parties? What kind of activities do you like?

__________pupils will tell their ideas. Yes, you are right we will talk about Party time.

T – Cl

S1

1m

ІІ ВВЕДЕННЯ ТА ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОЇ ЛЕКСИКИ ТА ГРАМАТИКИ

  1. Презентація “Months of the year”( Listen and repeat to the words)
  2. Презентація «Prepositions of time»

Записати  like,love,enjoy,hate+ing

I like dancing.

She enjoys cooking.

 

 

 

 

 

 

T – CL

S1 – S2

 

2 m

3 m

 

III. READING

III.1 Pre – reading task (SB p. 74 ex.1)

T: Look at the pictures of invitation. Who’s having a party? (elicit answers)

What can you see at the picture? (disco ball, man dressed up as a disco man)

What do you think it is?

 

What kind of party is it? (fancy dress)

 

  1. Read and follow, check your predictions,underline any unknown words (CD tr. _______)

Fancy dress party

Make costume

Dress up

Bring

Karaoke machine

Justine Bieber

 

After – reading

T: How often do you do invitations for your birthday parties?

 

 

 

T – Pls

 

 

 

T – Pl1,2

 

 

 

1 m

2 m

 

 

5 m

IV. Введення та первинне закріплення граматичного матеріалу

первинне закріплення https://wordwall.net/ru/resource/29383202/like-love-hate-ing

 

 

 

T – CL

P1 – p2

 

2 m

V. LISTENING

SB p.74 ex.1 (tr.57)

 

 

 2 m

 

VI. SPEAKING

Ex 6 p. 75

 

P1 – P2

 

 3 m

VII. Підведення підсумків за урок,  виставлення оцінок

 

3 m

VIII Hometask

Ex A p 58 WB

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Зозуля Таня
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку