План-конспект уроку у 5 класі
(за підручником Full Blast 1. Student’s book /H.Q. Mitchell. – MM publications, 2009)
Клас 5-А
Дата: 10,02
Тема: Events. It’s a party time.Події. Prepositions of time. Months of the year.
Мета: ввести та закріпити нову лексику: months of the year ; тренувати учнів у читанні тексту з метою розуміння основної та більш детальної інформації; тренувати учнів в аудіюванні тексту та виконанні завдань до нього; тренувати у вживанні граматичного матеріалу (prepositions of time); розвивати навички усного мовлення (discussing birthdays,talking about dates,expressing likes and dislikes). Формувати навички роботи в групах, в парах, взаємоконтролю та взаємоповаги.
Очікувані результати: Наприкінці уроку учні використовуватимуть лексику уроку та знання граматичної теми для створення власного запрошення на день народження.
New Vocabulary: fancy dress party, make costume, dress up, karaoke machine, party invitation, January,February,March, April, May, June,July,August,September, October,November,December,tomorrow.
Phrases: Any ideas? As you know? See you.What’s the date?
Grammar: on,in,at with the time expressions; like,love,enjoy,hate+ing
Етап уроку |
Interaction |
Time |
І. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ
T: How are you? CL: We are fine, thank you, and you? T: I’m fine too Teacher to role caller: How many people are present? How many are absent? Who? |
T – CL |
1m
|
Warm – up and uniting in groups T: First let’s warm – up and tell about our preferences in food for breakfast, lunch, dinner. Pupils will say what do they prefer for breakfast,lunch, dinner. (soup, Omelette, pancakes, tuna, rice, doughnut, hot dog.) https://wordwall.net/uk/resource/33274207/full-blast-1-food-5a - повторення граматики попередніх уроків https://wordwall.net/uk/resource/50169245/full-blast-1-5a-delicious - повторенння лексики попередніх уроків |
Pls – Pls |
1 -2 m |
T: I see you enjoy to eat yummy food, now give the answer on the questions
|
PL - PL |
3 m |
Оголошення теми і мети уроку T: Now tell me please, what is the topic of the lesson? do you like the parties? What kind of activities do you like? __________pupils will tell their ideas. Yes, you are right we will talk about Party time. |
T – Cl S1 |
1m |
ІІ ВВЕДЕННЯ ТА ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОЇ ЛЕКСИКИ ТА ГРАМАТИКИ
Записати like,love,enjoy,hate+ing I like dancing. She enjoys cooking.
|
T – CL S1 – S2 |
2 m 3 m
|
III. READING III.1 Pre – reading task (SB p. 74 ex.1) T: Look at the pictures of invitation. Who’s having a party? (elicit answers) What can you see at the picture? (disco ball, man dressed up as a disco man) What do you think it is?
What kind of party is it? (fancy dress)
Fancy dress party Make costume Dress up Bring Karaoke machine Justine Bieber
After – reading
T: How often do you do invitations for your birthday parties?
|
T – Pls
T – Pl1,2
|
1 m 2 m
5 m |
IV. Введення та первинне закріплення граматичного матеріалу первинне закріплення https://wordwall.net/ru/resource/29383202/like-love-hate-ing
|
T – CL P1 – p2
|
2 m |
V. LISTENING SB p.74 ex.1 (tr.57) |
|
2 m
|
VI. SPEAKING Ex 6 p. 75 |
P1 – P2 |
3 m |
VII. Підведення підсумків за урок, виставлення оцінок
|
|
3 m |
VIII Hometask Ex A p 58 WB |
|
|