Іунтегрований рок української мови та мистецтва для 1 класу на тему: " Побудова зв'язного висловлювання на основі випадку з життя"

Про матеріал

Інтегрований урок містить матеріали на основі реальних подій та вчинків, у яких брала участь шкільна спільнота. Спрямований на формування активної громадської позиції школярів.

Перегляд файлу

Інтегрований урок в 1 класі

Українська мова, образотворче мистецтво

Тема: Побудова звязного висловлювання на основі випадку з життя. Робота над усвідомленням учнями лексичного значення слова.  ( українська мова). Зображення на площині. Елементарні поняття про гармонію споріднених кольорів ( образотворче мистецтво).

Очікувані результати: поповнювати словниковий запас учнів; активізувати знання лексики; формувати комунікативну компетентність, мовленнєву культуру школярів; вчити будувати зв’язні висловлювання;  ознайомити зі спорідненими кольорами;

 розвивати діалогічне мовлення, память, мислення учнів, розвивати фантазію;

 виховувати патріотичні почуття, любов до України.

Словник: Патріот, Україна, українець, нація, вишиванка, оберіг, волонтер .

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форма проведення: інтегрований урок української мови та образотворчого мистецтва.

Методико – дидактичне забезпечення: презентації, дидактичний матеріал, картки, індивідуальні словнички, кольорові олівці.

Матеріально – технічне забезпечення: мультимедійна дошка, комп’ютер.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

1.  Звучить пісня «Нам потрібне мирне небо», під пісню заходять до класу учні, зупиняються біля парт.

 Привітання.

Любі діти, у наш клас,                             

Завітали люди щирі.  

Прошу, діти, поверніться,                       

Гостям нашим уклоніться,

Привітайте в добрий час                         

Гостей посмішкою й миром.                 

Ми урок свій починаємо,

 І за парти всі сідаємо.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, певне, ви вже звернули увагу на малюнок, що висвітлився на нашій інтерактивні дошці.
  • Що тут зображено? ( карта України, віночок, голуб)
  • А що собою символізує голуб?  ( мир)
  • Отже, наш урок буде сьогодні про Україну, про мир і спокій на нашій землі.

ІІІ. Повідомлення  теми і очікуваних результатів навчальної діяльності.

Вчитель: Наш урок сьогодні незвичайний,

                 Знань  він світ відкриє дивний,

                 Будемо нові слова вивчати,

                 Будемо  вислови складати. 

                 І про край свій  говорити -

                 Вчитися добро творити.

  • Діти,  чого ви очікуєте від нашого уроку? ( дізнатися щось цікаве про Україну, вивчити нові слова)
  • Я  очікую, що ми поповнимо свій словниковий запас, навчимось ним користуватися, будемо прагнути стати патріотами, станемо уважнішими і добрішими до людей.

А ще на уроці ми спробуємо побудувати звязне висловлювання на основі випадку з вашого життя. Проте візьмемо незвичайні буденні випадки, які трапляються у вашому житті кожен день, а створимо колективне висловлювання про наші гарні та добрі вчинки, що пов’язані з нашим сьогоденням.

  • Ой, діти, ви чуєте? Хтось іще завітав до нас на урок. (стук)

ІV. Актуалізація опорних знань.

  1. Розвиток мовлення учнів -  інтерактивна вправа «Мікрофон»

Вчитель : Діти, до нас сьогодні завітало телебачення і кореспондент нашого класного телебачення,  КЛАС - ТВ візьме у вас інтерв’ю.  Прошу Іванку  бути нашим кореспондентом.

Нашого кореспондента цікавить відповідь лише на одне запитання: Чим для кожного з вас є Україна? (діти дають відповіді, а на екрані ідуть слайди – підтвердження).

- Україна – це моє рідне село.

- Україна – це  батько і мати.

- Україна – це поля широкі і ліси.

- Україна – це вишитий рушник.

- Україна – це калина біля хати.

- Україна - це мирне небо.

 

  • Дякую вам за гарні відповіді. Я думаю, наш кореспондент зрозумів і запамятав, що таке Україна.

2. Розчитування.

-Діти, а зараз гляньте, будь ласка на дошку і послухайте вірш про Україну. Давайте прочитаємо цей вірш усі разом – хорове читання.

Україна – це мирна країна

Працьовита, співуча родина.

Вона добра, мудра, сильна.

Україна – неподільна!

3. Динамічна пауза.

-А вірш,який ми з вами вивчили раніше про Україну, ми виконаємо з рухами і трішечки відпочинемо.

      Україна - рідний край ,

      Поле, річка, синій гай,

      Любо стежкою іти.

      Тут живемо я і ти.

4. Каліграфічна хвилинка

Сядьте, будь ласка, рівненько, покладіть лікті своїх рук на парту і підготуємо наші ручки до письма: розслаблені кисті, колові рухи кистями рук. Давайте пригадаємо правила письма :

- за партою потрібно сісти рівно;

- зошит положити похило так, щоб кінчик зошита торкався до грудей;

- правильно тримаємо ручку – трьома пальцями;

- при письмі памятаємо , що рух руки іде до себе.

Яка буква є у слові Україна, яку  позначає завжди 2 звуки ? ( буква Ї)

Зараз ми повторимо написання букви Ї великої і ї маленької. Отже, поклали зошит похило і приступаємо до роботи.

V. Опрацювання нового матеріалу.

  1. Робота над усвідомленням лексичного значення слова.

 Поповнення словникового запасу учнів – створення словничка учня – патріота:

- Діти, ви вже дуже багато знаєте про нашу рідну країну, але чи відомо вам, як називають людину, яка палко і щиро любить свою Батьківщину, готова її захищати і навіть, в разі потреби, віддати своє життя.   ( таких людей називають патріотами)

Ми з вами теж патріоти нашої Батьківщини. У кожного з вас на парті лежить книжечка, яка стане нашим словничком учня – патріота. Давайте запишемо до неї наші перші слова патріота. Розгорніть  свої словнички, покладіть їх похило. Сторінка вашої словничка поділена на дві частини – ліва частина має косу  сітку , а права має тільки лінії. Ми з вами будемо записувати  нові слова у косу лінію, а пізніше, коли станемо старші і вивчимо написання всіх рукописних літер, ми зможемо записати поряд  значення цих слів. Всі  ми знаємо, що при списуванні слів з друкованого ми маємо уважно прочитати слово, запамятати його і самі собі продиктувати його.  Отже, діти:

- Як називається країна, в якій ми живемо?  (Україна)

- Як називаються люди, які живуть в Україні?  (українці)

- Як називаються люди, які живуть в одній країні і розмовляють однією мовою? (нація)

- Який національний одяг в українців? (вишиванка)

- Як називають людину, яка любить свою Батьківщину? ( патріот)

- Ось бачите, діти, як багато  ми знаємо про нашу країну.

  - Ми будемо рости, дорослішати і  з кожним роком навчання в школі, будемо поповнювати  свій словничок учня – патріота новими   словами.

2. Побудова звязного висловлювання.

а) Бесіда на основі власного досвіду.

- А зараз уважно погляньте на ці фотографії. Що на них зображено?

( Наш клас розмальовує прапор для воїнів, які захищають нашу країну. Ми збираємо одяг і продукти. Збираємо  гостинці, малюємо малюнки для воїнів. Виходимо на подвіря школи і беремо участь у шкільному флешмобі, молимось за Україну)

- Діти, чому ми з вами збирали продукти, складали подарунки, брали участь у шкільних акціях, малювали малюнки, розмальовували прапор? ( Тому що ми допомагали українським військовим, які зараз захищають нашу країну)

- Яким словом можна назвати все, що ми з вами робили?

( Ми робили добро)

б) Складання сенкану.

Що?  - добро.

Яке? – світле,  щире.

Що робить? – захищає, оберігає.

Кого? – батьків, дітей.

Побудова речення: Щире добро оберігає дітей.

                                     Світле добро захищає батьків.

Підбір синоніма. Яким іншим словом можна замінити слово добро.

C:\Users\komp1\Desktop\фото відкритий урок\SP UFD U2\20150312_112636.jpg

в) Робота над прислівям.

- Діти, ви маленькі громадяни своєї держави, але вже добре знаєте, що тільки гарні, добрі вчинки творять людину. У нашого народу є дуже мудре прислів’я , яке має стати вашим путівником в житті. Послухайте його.

За добро добром платять.

-Як ви розумієте цей вислів? (Відповіді дітей)

- Діти, людей, які роблять добро іншим людям безкорисно, щиро, від душі, називають волонтерами.  Оскільки ви допомагаєте військовим , то ви уже і є маленькі волонтери. Слово волонтери для вас нове, прочитайте його і давайте його також запишемо до своїх словничків учня – патріота.

Проте ми маємо бути не тільки добрими, ми маємо бути ще й здоровими, а для цього нам потрібно відпочити і виконати фізкультхвилинку.  У цьому нам допоможуть наші казкові друзі.

 Фізкультхвилинка.

Мультимедійна фізкультхвилинка з рухами.

3.Удосконалення навички читання .

- Діти, а  що потрібно, щоб ви були такі веселі і радісні, як зараз? Потрібно, щоб світило яскраве сонечко, щоб квітла і цвіла земля, щоб було ясне і світле небо, у якому завжди буде білий голуб.

 

( Виставляються картинки).

Дітки, а з яким словом можна повязати все, що ви бачите? ( Зі словом мир)

А)Читання віршів про мир у рухомих групах. 

- У вас на партах лежать  такі ж малюнки, як на цьому стенді. Переверніть свої малюнки,на них вірші про мир. Зараз ви самостійно прочитаєте кожен свій вірш і підготуєтесь до виразного читання.

( звучить легенька музика , діти самостійно читають.)

-Достатньо, діти, зупиніться. Прошу піднятися групу діток , які мають малюнок зі зображенням сонечка і прочитати свій віршик про мир «ланцюжком».

Ми любимо Україну

Нашу Батьківщину.

Хочемо у мирі жити,

І добро творити.

-Група дітей, які працювали з картками – квітами, прошу піднятися і прочитати вірш про мир «луною» за …. .

Ми так хочемо миру усі,

Щоб спокій був на землі,

Щоб квіти збирати в букет

І не боятись ракет.

Третя група з картками із зображенням голуба читають вірш хором .

А тепер підніміться дітки, у яких картка із зображенням голуба  і прочитайте свій віршик про мир хором.

Україна – це наша держава,

Квітуча, щаслива хай буде на славу.

Все буде добре, я це знаю,

І перемоги чекаю!

V. Узагальнення та усвідомлення вивченого.

Фрагмент образотворчого мистецтва - створення оберегів.

1.  Слово  учителя.

( На дошці з’являються фотографії односельчан)

- Діти, ми не просто чекаємо перемоги, а й допомагаємо нашим воїнам вистояти і перемогти. Чимало наших односельчан сьогодні знаходяться у зоні антитерористичної операції. (слайд)  Ось і рідний дядько Іванка Зарувного, який замінив йому батька, Олексій Шпак, і рідний брат Марії Сергіївни -   Віталій Попов -  зараз там, у зоні бойових дій, відстоюють мир на Україні, захищають своїх рідних, нас з вами та Україну. Ми своїми  вчинками і діями віддаємо їм тепло наших сердець, свою повагу і усі пишаємось ними.

2. Робота над деформованим реченням.

- На дошці  слова розміщені у неправильному порядку, погляньте на числа під словами. Розмістивши цифри в порядку зростання, ви зможете прочитати речення.

воїнам тепло сердець -  наших АТО

       4         1            3             2            5

Тепло наших сердець – воїнам АТО.

Ми уже відсилали нашим односельчанам свої малюнки і гостинці, а сьогодні ми виготовимо  обереги для них. У мене є великий конверт, в який ми покладемо свої обереги з побажаннями, віддамо його нашому волонтеру  – Галині Антонівні , а вона відправить їх нашим янголам – охоронцям, нашим односельцям.

3.  Словникова робота

- Що означає слово оберіг?

- Слово «оберіг» дійсно пов’язане зі словом берегти. Оберіг оберігає людину від усього злого і поганого, захищає у горі і нещасті, служить охоронцем і рятівником.

4. Ознайомлення учнів зі спорідненими кольорами.

В житті дуже багато всього подібного , спорідненого – мир, радість , добро ідуть поряд,  а існують кольори, які також ідуть поряд.

Дивитесь  на небо – воно буває синє, голубе, сіре, навіть прозоре.

Тішитесь сонцем – воно буває яскраво жовте - палюче, буває ніжне і лагідне - ніжно жовте, буває похмуре, засмучене – ледь жовте.

Подорожуєте луками -  а там квіти від яскравих насичених кольорів до ніжних і ледь помітних.

Ось погляньте : яскраво  жовтий, жовтий, ніжно жовтий – це кольори сонця, кольори тепла.  Вони ідуть поряд і гармонійно поєднуються між собою.

А ось кольори яскравих квітів - від червоного до ніжно рожевого.

 А гляньте, які кольори неба – синій, голубий, світло голубий – дарують нам радість і спокій, це кольори миру і затишку.

-  Кольори, які схожі між собою, називаються спорідненими кольорами. А сьогодні вони ще й стануть нашими помічниками. Адже вони допоможуть створити обереги, які ми передамо нашим односельчанам, нашим – янголам – охоронцям . 

- Але для того, щоб оберіг мав таку силу, потрібно створювати його, дотримуючись певних правил.

А) Створюйте оберіг з доброї волі і від чистої душі.

Б) Постійно думайте про людину, для якої робите оберіг і подумки бажайте їй добра. 

5. Практична робота – розфарбовування оберегів.

- У кожного на парті лежить аркуш паперу, на якому є малюнок янгола. Ваше завдання обвести малюнок  по контру.

 Янгол у нас житель неба, а які кольори є характерні для неба ( це голубі кольори і весь їх спектр та жовті кольори – кольори сонця).

 А  зараз розмалюємо кожен свого янгола – охоронця. Цей маленький оберіг захистить  чиєсь життя, врятує чиюсь долю.  Пам’ятаймо, що використовуємо в роботі тільки споріднені кольори і керуємось правилами створення оберегів. Під час такої важливої роботи має панувати особлива тиша, а щоб все лихе, яке є навколо нас, не потрапило до янголів, засвітимо свічку, адже світло відгонить зло!  (виконання практичної  роботи)

- Діти, підніміть своїх янголів  і покажіть , які гарні і добрі вони у вас вийшли. Я думаю, що кожен цей оберіг нагадає людині , якій він буде подарований про рідний дім, про свою сімю.

6. Удосконалення навички письма.

- Кожен з вас, створюючи свій оберіг, думав про добро, про мир, про щастя, про родину, щось бажав людям, яким створював сій оберіг.

Давайте свої думки, свої побажання скажемо вголос ( діти висловлюють свої думки) .

-Я уважно Вас вислухала, ви молодці, діти, проте на янголах охоронцях ми запишемо спільне побажання.

Повертайся швидше додому з перемогою.

-Наші обереги з побажаннями  ми складемо до  нашого великого конверта  і передамо

волонтеру, який доставить його нашим солдатам.

 

V. Підсумок уроку .

1. Бесіда.

- Сьогодні на уроці ми багато дізналися про нашу країну, показали, як ми працюємо на благо нашої держави.

 - Чи справдились  ваші очікування і сподівання на уроці?

- Про що ви дізналися?

- Які нові слова вивчили?

- Чого навчились ? 

- Добре, дітки. Мої очікування теж справдилися. Ми поповнили свій словниковий запас, навчились ним користуватися, побудували звязне висловлювання на основі випадку з життя, створили оберіг, стали уважніші і добріші до людей, вчились бути патріотами.

- Наш урок добігає кінця, я щиро дякую вам і насамкінець, бажаючи один одному добра і миру, прочитаємо нашу щоденну молитву. 

2. Читання молитви за Україну.

О, Боже єдиний, здійсни мою мрію,

Не діли нашу землю на західну й східну.

Бо всі ми єдині, бо всі ми сім’я,

У всіх в нас одна Батьківщина – одна.

Одна і єдина, як вічна любов.

За неї ще пращури лини свою кров.

За волю, за єдність боролись вони,

Щоб у вільній країні ми з вами росли ,

щоб жити народ наш у спокої міг,

щоби Україна завжди була вільна

завжди залишалась одна неподільна

І стяг синьо-жовтий здіймавсь аж до неба

І більше для щастя нічого не треба.

Звучить пісня «Нам потрібне мирне небо», діти виходять з класу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
1637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку