Іван Франко - великий каменяр українського народу.

Про матеріал

Тема. Іван Франко - великий каменяр українського народу.

Мета: поглибити знання учнів про життя та творчість І. Франко, ознайомити школярів із казками письменника; розвивати творчу уяву, пам'ять; виховувати чуйність, доброзичливість та бажання творити добро.

Тип заняття: бесіда.

Обладнання: мультимедіа, відеоматеріали, маски казкових героїв, мішок, картки.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

ВП «Лисичанський педагогічний коледж

Луганського національного університету імені Тараса Шевченка»

 

                                                                                                                                         

 

 

 

ПЛАН - КОНСПЕКТ

ВИХОВНОГО ЗАХОДУ ДЛЯ УЧНІВ 4 КЛАСУ

 

 

 Підготувала:

студентка 4 курсу, групи –АПО

спеціальності «Початкова освіта»

ОКР «молодший спеціаліст»

Лисичанський педагогічний коледж

Жиділова Лілія Олександрівна

 

 

 

Лисичанськ-2017

Тема. Іван Франко - великий каменяр українського народу.

Мета: поглибити знання учнів про життя та творчість І. Франко, ознайомити школярів із казками письменника; розвивати творчу уяву, пам’ять; виховувати чуйність, доброзичливість та бажання творити добро.

Тип заняття: бесіда.

Обладнання: мультимедіа, відеоматеріали, маски казкових героїв, мішок, картки.

Методична література: Іван Франко. Коли ще звірі говорили. Тернопіль, видавництво «Навчальна книга - Богдан». 2014, ­- С. 55-59.

Хід заняття

І. Вступна частина

1. Візуальна перевірка готовності учнів

2. Привітання

В. Доброго дня, діти! Сідайте, будь ласка! Мене звати Лілія Олександрівна і сьогодні я проведу у вас виховне заняття.

3. Фронтальна бесіда

В. Ясно ще осіннє сонце сяє,

та холодом осіннім

вже в повітрі потягає.

Темно-зеленії садки

дрімають вже без плоду,

і тихо гріються хатки,

і гребні гнуться в воду.

Ще ліс не стогне

тим важким осіннім,

довгим стоном,

і ще стрілою ластівка

звиваєсь над загоном

(І. Франко)

(слайд 1)

В. Цими чудовими рядками із вірша Івана Франка ми розпочинаємо наше заняття. А заняття наше присвячене святкуванню 160-річчя від дня народження І. Франка.

В. Діти, а ви знаєте хто такий І. Франко?

Д1. Письменник.

Д2. Український поет.

В. Так, молодці. 160 років тому, 27 серпня 1856 року, на Львівщині, народився великий каменяр Іван Франко, а чого його називають каменярем  ми з вами дізнаємось. Тож, сьогодні ми поринемо в життя і творчість українського письменника.

ІІ. Основна частина

1. Робота над відеоматеріалом

В. До вашої уваги, хочу запропонувати переглянути відео. Зверніть увагу, в якій родині народився Франко, де навчався. А найголовніше, у цьому відео є відповідь на питання: –«Чого Івана каменярем називають»?

(слайд 2-перегляд відео-матеріалу присвячене життю І. Франко)

В. Вам сподобалось?

Д. Так!

В. Так в якій родині народився український письменник?

Д. Іван Франко народився в родині коваля.

В. Добре, а де навчався?

Д. Франко навчався в школі у м. Дрогобичі. А вищу освіту здобув у Львові.

В. Так, розумнички. А давайте повернемося до нашого головного запитання –«Чого Івана каменярем називають»?

Д. Івана називають каменярем, бо він мужній патріот українського народу і через своє сильне поетичне слово доносив свою любов і щирі почуття до України.

В. Так, це правильна відповідь.

2. Бесіда

В. Іван Франко завжди з теплом і любов’ю згадував батьківську кузню. (слайд 3)

«На дні моїх споминів і досі горить той маленький, але міцний огонь… Се огонь у кузні мойого батька. І мені здається, що запас його я взяв дитиною в свою душу на далеку мандрівку життя. І що він не погас і досі».                                       

Пісне, моя ти сердечна дружино

  Серця відрадо в дні горя і сліз.

В. Першою розбудила в дитячому серці Івана поетичні струни, любов до пісні його мати - Марія Кульчицька. Вона любила співати і знала багато пісень; співані нею синові народні пісні вводили його в світ поезії.

В. Він є автором більше 6 тисяч творів різних жанрів. Особливе місце у творчості письменника посідають його твори для дітей. Дуже популярна і нині його збірка казок (слайд 4) "Коли ще звірі говорили”.

3. Підготовка до інсценування казки

В. Тож, сьогодні на занятті ми станемо головними героями із однієї казки збірки «Коли ще звірі говорили». Я вам пропоную взяти участь в інсценуванні казки. Хто бажає взяти участь у казці?

Казкові герої:


Вовчик-братик

Ловці-молодці (4-3)

Чоловік з мішком

Кобила

Лисичка-сестричка

Слова автора-вчитель

(Діти отримують слова та реквізити персонажів)

В.  Молодці, я вам даю дві хвилини, щоб ви зорієнтувалися за текстом. Звертайте увагу на розділові знаки, пам’ятайте з якою інтонацією ми читаємо питальне речення, окличне. А всі інші також будуть виконувати завдання, вам потрібно буде стати художником и зобразити на своєму малюнку сюжет казки.

4. Інсценування казки

В. Тож будьте мов янгелики,
Щоб казка чарівна
Сполоханим метеликом
Не пурхнула з вікна.
А казка закликає нас
В невидані світи
Веселками устелені…
Ходім мерщій туди.
 

(Інсценізація казки  «Старе добро забувається». Діти які отримали роль героя грають за сценарієм, а всі інші малюють сюжет казки).

Див. Додаток 1 

5. Технологія «Мікрофон»

В. Які молодці. Сідайте на своє місце. А як ви думаєте наша казка мала повчальний зміст?

Д. Так!

В. Що ви винесли для себе з цієї казки?

Д. З цієї казки я винес(ла) для себе, що завжди треба пам’ятати добро яке тобі роблять люди і віддавати його.

ІІІ. Заключна частина

1. Підсумок заняття

В. Молодці. Не забувайте чуже добро. Нехай воно повертається кожному сторицею. Пам’ятайте все має позитивний зміст. Іван Франко бачив світ чарівним, неповторним, а якщо в нього була тяжка ситуація він виносив з неї урок та писав от такі забавні казки.

В. А ще читайте багато, бо як писав І.Франко:

Книги — морська глибина.
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і труду мав досить,
Дивнії перли виносить.

2. Вербальне оцінювання участі дітей у виховному заході

В. Діти, вам сподіваюсь заняття?

Д. Так!

В. Мені теж сподобалось як ви працювали, ви сьогодні продемонстрували свої акторські здібності на вищому рівні. На цьому заняття завершено. До нових зустрічей! Дякую за увагу.

 

docx
Додано
16 березня 2018
Переглядів
1269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку