Ознайомити учнів із образами головних героїв історичної повісті Івана Франка "Захар Беркут"; розвивати вміння аналізувати образи літературних героїв; сприяти вихованню патріотичних почуттів любові до рідного краю, історичного минулого.
І. Франко. «Захар Беркут». Патріотична ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в образах Максима і Мирослави
Номер слайду 2
Героями моїх творів майже ніколи не бувають люди темні і безпомічні, а коли ті твори будять симпатію до них у читачів, то певно не за їх терпіння, а за їх життєву енергію, розум і чуття, яке вони проявляють у життєвій боротьбі. Іван Франко
1. Зовнішність.2. Вольові якості: -наполегливість; -цілеспрямованість; -мужність; -велика сила волі; -незламність, -твердість; -готовність до самопожертви;-свідомість обов’язку.3. Розум та кмітливість:-володіння зброєю; -військове вміння; -лідерські якості.4. Почуттєві риси:-справедливість; -любов до вітчизни, коханої; -гордість; -волелюбність; -вірність; -розсудливість; -витривалість; -самовладання. План-характеристика образу Максима:
Номер слайду 7
зовнішність. Вольові якостіРозум та кмітливість. Почуттєві риси. Завдання: дібрати цитати з тексту
Номер слайду 8
Розум та кмітливість«…всюди він був, де його потрібно, всюди вмів зробити лад і порядок. Чи то між своїми товаришами тухольцями, чи між боярами, чи між їх слугами… усюди був однаковий, спокійний, свобідний в рухах і словах, мов рівний серед рівних. Товариші поводилися з ним так само, як він з ними, свобідно, несилувано, сміялись і жартували з ним. …Боярська служба… поважала за його звичайність і розсудливість» Завдання: дібрати цитати з тексту
Номер слайду 9
Іменник.3 прикметники.3 дієслова. Фраза-висновок з 4 слів. Синонім до іменника. Завдання: скласти сенкандо слова «Максим»
Номер слайду 10
Максиммужній, незламний, волелюбнийб’ється, викликає захоплення і гордість. Захищає від ворога рідний край. Беркут. Завдання: скласти сенкандо слова «Максим»
1. Зовнішність.2. Вольові якості:-готовність віддати життя за щастя народу, за коханого; -сила волі; -мужність.3. Розум та кмітливість:- відчайдушність у боротьбі зі звіром на ловах;- спроби порятувати коханого;- виготовлення метавок у боротьбі з ворогом.4. Почуттєві риси:-сердечність; -доброта;-скромність;-ніжність, вміння кохати;-порядність;-вірність. План-характеристика образу Мирослави:
Номер слайду 14
Зовнішність. Вольові якостіРозум та кмітливість. Почуттєві риси. Завдання: дібрати цитати з тексту
Номер слайду 15
Зовнішність. Вольові якості"в тім прегарно розвиненим дівочім тілі живе сильний, великими здібностями обдарований дух". Розум та кмітливість"стояла ... Мирослава серед кiлькох вiкових уже тухольцiв i кермувала всiми рухами страшної машини..."Почуттєві риси«... Я нижча вiд нього, я чую себе безмiрно нижчою вiд нього, бо вiн чиста, чесна душа, а я дочка зрадника, може й сама зрадниця!»Завдання: дібрати цитати з тексту«…хто раз бачив її, чув її мову,— той до віку не міг забути її лиця, її ходу, її голосу, тому вони пригадувалися живо і виразно в найкращих хвилях його життя так, як весна навіть старому старцеві пригадує його молоду любов»
Номер слайду 16
Завдання: скласти сенкан до слова «Мирослава»Іменник.3 прикметники.3 дієслова. Фраза-висновок з 4 слів. Синонім до іменника.
Номер слайду 17
Мирославажіночна, смілива і нескоримапротиборствує, кохає і перемагаєВідчайдушно бореться за своє кохання. Незламність. Завдання: скласти сенкан до слова «Мирослава»
Номер слайду 18
Робота над порівняльною таблицею «Спільні та відмінні риси Максима та Мирослави» Спільні риси. Відмінні риси. МАКСИММИРОСЛАВА
Номер слайду 19
Робота над порівняльною таблицею «Спільні та відмінні риси Максима та Мирослави» Спільні рисисміливі й мужні, готові віддати життя за щастя народуволелюбні, розуміють справедливість порядків, установлених тухольцямивійськове вміння, лідерські якостіготові віддати життя за щастя свого народу. Відмінні риси. МАКСИММИРОСЛАВА*Син вождя тухольської громади Максим не згоден ні на які поступки, коли йдеться про щастя народу.*Максим твердий і непохитний.*У Максима над усім панує свідомість обов’язку перед народом.*Дочка боярина Мирослава ладна відмовитися від справедливої кари ворогові аби зберегти життя коханому.*Мирослава слабкіша, іноді вагається.*Мирослава насамперед думає про свого нареченого.
Номер слайду 20
Підведення підсумків уроку. Повідомлення домашнього завдання