Каленадарне планування з образотворчого мистецтва 1 клас ( за підручником С.К.Трач, М.І. Резніченко) Календарне планування складено відповідно до оновленої програми з образотворчого мистецтва для 1 класу.
Образотворче мистецтво
І семестр
1 год на тиждень
(За підручником С.К.Трач, М.І. Резніченко)
№ |
Тема |
Дата |
Приміт- ка |
|
|
Тема 1. Відтворення простих форм лінією, плямою, в об’ємі |
|
|
|
1. |
Загальне ознайомлення з поняттям “образотворче мистецтво”, з матеріалами й інструментами, якими працює художник. Художньо - творче завдання “Що я люблю малювати” |
01.09 |
|
|
2. |
Різноманітність форм навколишнього світу. Прості геометричні форми: площинні – прямокутник, квадрат, трикутник, коло, овал; обємні – куб, циліндр, конус, куля. Виконання композиції на тему “Прапорці та повітряні кульки” |
08.09 |
|
|
3. |
Лінія, пляма, крапка, штрих як засоби створення форми. Графічні матеріали та інструменти. Прийоми роботи графічними інструментами. Художньо - творче завдання “Капітошка” |
15.09 |
|
|
4. |
Виражальні можливості лінії. Створення (на елементарному рівні) виразного образу лінійними засобами на основі творчої уяви. Виконання композиції на тему “Пригоди Лінії та Крапки” |
22.09 |
|
|
5. |
Елементарні засоби компонування простих форм на площині. Створення композиції з крапок, ліній, плям. Правила користування гуашевими фарбами та пензлем. Виконання композиції на тему“Повітряні змії” |
29.09 |
|
|
6. |
Виражальні можливості силуетної форми. Виготовлення силуетних форм за допомогою шаблонів. Правила роботи з ножицями та кольоровим папером. Значення раціонального використання паперу для екології Землі. Виконання композиції на тему“Овочі та фрукти |
06.10 |
|
|
7. |
Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Послідовність дій у роботі при виготовленні аплікації . Виконання композиції на тему “Осінній акваріум” (аплікація з природніх матеріалів) |
13.10 |
|
|
8. |
Передавання простих форм в обємі. Ліплення природної форми за зразком. Правила роботи з пластиліном. Виконання композиції на тему“Cімейка грибів” |
20.10 |
|
|
|
Тема 2. Елементарні засоби компонування простих форм |
|
|
|
9. |
Поняття композиції (на пропедевтичному рівні). Заповнення площини аркуша (велике зображення). Художньо - творче завдання “Осіннє дерево” |
27.10 |
|
|
10 |
Поняття про лінію горизонту. Розміщення елементів зображення з дотриманням їх просторового взаєморозташування (біля, над, під, зліва, справа, вгорі, внизу). Виконання композиції на тему “Хатинка під горою” |
10.11 |
|
|
11 |
Поняття про основні (жовтий, червоний, синій) та похідні (жовто-гарячий, зелений, фіолетовий) кольори. Способи утворення похідних кольорів. Ознайомлення з прийомами користування гуашевими та акварельними фарбами, пензлями, палітрою. Художньо - творче завдання “Райдужні квіти” |
17.11 |
|
|
12 |
Ознайомлення із спектральними кольорами та їхньою послідовністю. Розбіл та замутнення спектральних кольорів; відтінки кольорів (світло-зелений, темно-синій і т.п.). Виконання композиції на тему “Веселка” |
24.11 |
|
|
13 |
Ознайомлення з групами “теплих” та “холодних” кольорів. Виконання композиції на тему “Синє небо, синє море…” |
01.12 |
|
|
14 |
Поняття декору. Вирізування симетричної силуетної форми та її оздоблення простими елементами. Виконання композиції на тему“Святкова ялинка” (колективна форма роботи) |
08.12 |
|
|
15 |
Витинанка як вид художньої роботи з папером. Вирізування симетричних форм із застосуванням однієї або декількох вісей симетрії. Виконання композиції на тему “Чарівні сніжинки” |
15.12 |
|
|
16 |
Узагальнення та систематизація знань та умінь учнів Колективна форма роботи. Художньо - творче завдання “Квітка Снігової королеви” |
22.12 |
|
|
|
Тема 3. Зображення основних форм та їхніх частин у графіці та живописі |
|
|
|
17 |
Виконання композиції на тему “Веселий Сніговик” |
|
|
|
18 |
Розмаїття форм. Взаємозв’язок основної форми та її частин. Виконання композиції на тему“Снігуронька” |
|
|
|
19 |
Особливості зображення складної форми на основі простих форм. Порівняння розмірів форм та їх складових частин. Художньо - творче завдання “Ялинки – лісові красуні” |
|
|
|
20 |
Виражальні можливості ліній (актуалізація знань). Створення виразного образу графічними засобами на основі творчої уяви. Виконання композиції на тему “Снігопад” |
|
|
|
21 |
Закріплення знань про лінію горизонту. Поняття плановості. Ознайомлення з технікою набризку. Художньо - творче завдання “Казкові птахи” |
|
|
|
22 |
Поглиблення знань про колір, його виражальні можливості. Асоціативне сприйняття кольорів (“веселий”, “легкий”, “ніжний” тощо). Виконання композиції на тему “Квітка для мами” |
|
|
|
23 |
Створення засобами кольору певного за характером виразного образу.Виконання композиції на тему“Природа прокидається” або “Весняна галявина” |
|
|
|
24 |
Елементарні поняття про гармонію споріднених кольорів (наприклад, блакитний – синій – фіолетовий, світло-зелений – зелений – темно-зелений тощо). Художньо - творче завдання “Дивовижні метелики” |
|
|
|
25 |
Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії. Виконання композиції на тему “Весняне чудо-дерево” (колективна форма роботи) |
|
|
|
|
Тема 4. Цілісність форми у скульптурі та архітектурі |
|
|
|
26 |
Цілісність форми. Особливості створення складної форми на основі простих форм в об’ємі. Виконання композиції на тему“Домашні улюбленці” |
|
|
|
27 |
Зображення в об’ємі птахів, тварин з урахуванням пропорцій. Узгодження основної форми з елементами декору. Художньо - творче завдання “Дивовижний птах” |
|
|
|
28 |
Поняття про будову фігури людини (тулуб, голова, руки, ноги), порівняння цих частин за формою та розміром. Виконання композиції на тему“Веселий клоун” |
|
|
|
29 |
Складові частини будівлі. Визначення основного (геометричного) характеру форми будівлі. Виконання композиції на тему“Житло гномів” |
|
|
|
|
Тема 5. Стилізування та орнаментальне оздоблення форм у декоративно-прикладному мистецтві |
|
|
|
30 |
Розширення уявленнь про декоративне прикрашання форм геометричними елементами. Поєднання силуетної форми та декору. Виконання композиції на тему“Прикрашаємо торт” |
|
|
|
31 |
Поняття візерунка та орнаменту (на елементарному рівні). Спрощення форм рослинного світу під час створення орнаменту. Художньо - творче завдання “Весняна хустина” |
|
|
|
32 |
Створення декоративного образу із суцільного шматка пластиліну. Елементарна узгодженість об’ємної форми та декору. Виконання композиції на тему “Українські свистунці” |
|
|
|
33 |
Виконання композиції на тему “Кораблик” |
|
|
|
34 |
Узагальнення та систематизація знань та умінь учнівКолективна форма роботи Виконання композиції на тему “Журавлик” |
|
|
|
35 |
Узагальнення та систематизація знань та умінь учнів Підсумковий урок. Вікторина «Про що розповідає художник?» Колективна форма роботи. Художньо - творче завдання “Візерунок для букви”
|
|
|
|