До розіграшу
залишилось:
10 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з образотворчого мистецтва для 1-го класу на тему "Декоративно-прикладне мистецтво та засоби його виразності"

Про матеріал

Мета: ознайомити з особливостями ДПМ, з основними видами ДПМ, засобами їх виразності(декоративними формами, кольором, орнаментом), формувати здоров'язбережувальні компетентності учнів, формувати уміння сприймати, розрізняти й аналізувати декоративні форми, розвивати дрібну моторику руки, виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, забезпечувати доброзичливу атмосферу.

Перегляд файлу

Тема. Декоративно-прикладне мистецтво та його засоби виразності. «Диво квітка»

Мета:ознайомити з особливостями ДПМ, з основними видами ДПМ, засобами їх виразності(декоративними формами, кольором, орнаментом), формувати здоров’язбережувальні компетентності учнів, формувати уміння сприймати, розрізняти й аналізувати декоративні форми, розвивати дрібну моторику руки, виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, забезпечувати доброзичливу атмосферу.

Оснащення.

Візуальний ряд: навчальні плакати із зображенням декоративного розпису, орнаментів, вироби народних майстрів.

Обладнання: проектор.

Матеріали та інструменти: простий олівець, гумка, пензлі, ємність для води, серветки для витирання рук і пензлів, палітра, лопаточки.

Хід уроку

  1.                   Організація класу. Перевірка готовності робочих місць.

Добрий день в добрий час

Дуже рада бачить вас!

Чи почули всі дзвінок?

Діти. Так. Він кликав на урок.

Кожен з нас приготувався,

На перерві постарався

Вчитель. Зараз сядуть всі дівчата

А за ними і хлоп’ята.

 

2. Емоційний настрій на урок.

- Пропоную провести урок під девізом:

Душу і серце в роботу вклади,

Кожну хвилину в труді бережи.

Моє побажання вам, діти:

Бажаю усім, щоб до кожного з вас

Завітало натхнення сьогодні у клас

І збудило бажання здобути знання,

Щоб потім життям ви не йшли навмання.

Щоб вам захотілось новеньке пізнати,

Самим научитись та інших навчити.

Тож я побажаю, щоб лінь ви прогнали

Й натхнення щоб кожного дня зустрічали.

- Також бажаю вам наполегливості, старанності та працездатності.

 

  1.                   Актуалізація опорних знань і вмінь. Загальна мотивація.

        Яким матеріалами та інструментами користуються художники і скульптори?

З якими видами образотворчого мистецтва ми вже познайомилися?

 

  1.                   Повідомлення теми, мети уроку.

Щоб дізнатися, яка тема нашого уроку нам потрібно виконати одне просте завдання.

Клас поділений на три групи.

1 група складає слово декоративно

2 група – прикладне

3 група – мистецтво.

Прикріплюється до дошки слова.

  • Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку «Декоративно-прикладне мистецтво та засоби його виразності. Диво квітка»
  •  
  1.                   Вивчення нового матеріалу.

Декоративне мистецтво виникло в ті далекі часи, коли людина навчилася робити предмети для життя. Людині хотілося, щоб глиняна миска або глечик для води були не просто зручними, але й красивими. Свою назву мистецтво одержало від латинського слова «декор», що означає «прикрашати». Звісно, розпис стіни не тільки прикрашає інтер’єр, але й розповідає про добро і зло, радість і горе, допомагає створити певний настрій.

Основне джерело орнаменту ДПМ– навколишній світ. Із нього митець бере і натхнення, і величезну кількість мотивів. Від прадавніх часів і до сьогодні улюбленими залишаються рослинні мотиви, а особливо квітка. Адже саме у світі квітівзустрічається найбільше розмаїття форм, ритмів, кольорів. Образ квітки є у всіх видах ДПМ у вишивці і килимарстві, у розписі і витинанці, у різьбленні і куванні, у виробах із скла і писанкарстві. А вчилися всім цим ремеслам  у майстра в майстернях або просто вдома.

 Коли майстер виконував свою роботу вірив у диво, що зображена квітка чи виготовлений виріб стане не просто прикрасою, а справжнім оберегом дому..

Узор вручну, широка планка,

Легенький запах квіточок.

Моя сорочка вишиванка ,

Вся ніби сплетена з пелюсточок.

Тут мак, як золото пшеничні колоски

Волошки наче небо сині.

Любов’ю сповнені  завжди,

          Мережив ряд на полотнині.

 

На моєму рушничку

Квіти, як у квітничку:

Ружі, сон, лілея біла,

А на мак ще й бджілка сіла.

Бджілка – бджілонька мала

          Мед для діток принесла.

Фізкультхвилинка

Давайте уявимо, що ми потрапили в казку трішки відпочинимо і як бджілки покружляємо біля квіточок.

Пісня «Квітка душа»

Учні засинають біля квіточок.

Учениця вдягнена в українське вбрання

Кожну казку придумують люди

Й вірять в неї з дитячих літ…

А яким світ без казки буде?

Ну, яким стане білий світ?

Зникнуть чари, погаснуть мрії,

Що вели у ясні світи.

Без фантазії й без надії

Будуть люди по світу йти.

Згине видумка й добра ласка,

Що до радості всіх веде.

Вас не стріне у лузі казка,

Бо її вже не буде ніде.

В лісі папороть не цвістиме,

Не співатиме сон-трава.

У саду вітерець не густиме,

Пропадуть чарівні слова…

Не забавите вже дитинку

Дивом казкою. Ось в чім річ.

Дід Мороз не прийде під ялинку

В чарівну Новорічну ніч.

Непривітно у світі стане,

Чарівник вам не вкаже путь…

Добротою ніхто не гляне,

А дива всі повз вас пройдуть.

То ж повірте у казку, люди,

Хай вона оживе в серцях.

Жити ж вам цікавіше буде,

І мине вас зневіра й страх.

А в душі спалахне надія,

Що покинула якось враз.

Прилетить світла-світла мрія

            В добру пору і в добрий час.

Наші учні ще вірять в казку і диво, тому зуміли переміститися до майстерні, де вчилися в давнину декоративному розпису.

Учні прокинулися біля майстерні декоративного розпису.

Учень. Добрий день! А куди ми потрапили?

Вчитель. У майстерню декоративного розпису.

Учень. Чи зможете і нас навчити.

Вчитель. Звичайно. Але спершу послухайте казку «Чиї квіти кращі»

Одного разу почув Вітер суперечку пір року – у  кого найкращі квіти.

Притупнула своїм черевичком Весна – і там де лежав сніг, задзюрчали струмочки, зазеленіла трава. Земля вкрилася пролісками, конваліями, анемонами, нарцисами….

  • Мої квіти найкрасивіші, - говорить Весна.
  • Ні, заперечує їй Літо. – Твої квіти й справді красиві, та тільки мої кращі!

Змахнуло Літо капелюшком, сплетеним із сонячних променів, і щедро розсипало всюди свої квіти. Вітер подує – дзвенять дзвіночки. Із запашної конюшини збирає солодкий нектар джміль. Куди не глянь – усюди волошки, материнка, іван-чай, гвоздика, настурції, ромашки…

Аж холодом повіяла від заздрощів Осінь і повела багряним рукавом. Тут зацвіли верес, цикорій. Розпустилися айстри. А що ж Зима? Засипала снігом і ліс, і луги, і поля; дороги замела, запорошила дахи. Тільки не боїться ні снігу, ні морозу зимовий сад. За склом оранжереї цвітуть бегонії, цикламени, орхідеї….

  • Люди сад виростили, але все одно він зимовий. Тут квіти найкрасивіші, - хвалиться Зима.
  • А які узори Зима вимальовує на вікнах. Жодна з пір року такого не вміє.

Так дотепер і сперечаються пори року – у кого найкращі квіти.

Люди втомилися слухати суперечку пір року й прагнучи примирити їх, звернулися по допомогу до майстрів-умільців ДПМ.

Художники намалювали квіти пір року, додали уяви, фантазії і закружляли ці квіти у вальсі. Побачив ці квіти Вітер розгнівався, подув і вся ця  краса розлетілася по світі.

Давайте допоможемо порам року зібрати ці квіти.

(учні складають аплікації-бігунці з декор. квітів). Де ми можемо зустріти такі орнаменти?

Перш ніж створити орнамент, митець робить багато малюнків з натури, потім спрощує форму, колір нехтуючи деякими деталями. Розгляньте уважно стилізацію квітки дзвоника. (перегляд)

Часом майстер зберігає схожість з натурою, але іноді настільки її змінює, що глядач і не здогадується про першоджерело орнаменту.

Засоби виразності у  ДПМ : декоративні форми, колір, орнамент.

 

  1.                   Закріплення вивченого матеріалу.

Творче завдання

Прикрашання дерев’яної лопаточки рослинним орнаментом.

Поетапність роботи

  • Намічаємо простим олівцем майбутній орнамент.
  • Зафарбовуємо червоним кольором велике коло (основу квітки).
  • Зафарбовуємо зеленим кольором листочки.
  • Промальовуємо елементи квіточки.
  • Доповнюємо орнамент дрібними деталями.

 

Індивідуальна робота за творчим завданням

Вчитель. Всі справилися з завданням. Дякую вам за вашу активну роботу. Незабаром Новий рік ці лопаточки ви можете подарувати своїм матусям.

 

  1.                   Підсумок уроку

Що нового ви дізналися на цьому незвичному уроці?

З яким видом мистецтва ви ознайомилися?

 

         Збіг наш урок, як коротка мить.

Дуже швидко час біжить.

Ще попереду у нас багато кроків

 І цікавих, і важких уроків.

Завдання покличуть у майбутнє,

Найскладніше ж завдання — життя.

Так намагайтесь вправно все вивчати.

Пам'ятайте: учня скарб — знання!

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
31 січня
Переглядів
846
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку