План-конспект призначений для використання на уроках образотворчого мистецтва в 1 класі. Протягом уроку формуються ключові та предметні компетентності учнів, вміння виготовляти вироби з пластиліну, розвивається уява, фантазія, дрібна моторика рук.
Абрамчук Наталія Миколаївна,
вчитель початкових класів
Руськополянської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
Черкаської районної ради
Черкаської області
Образотворче мистецтво. 1 клас
Тема. Створення декоративного образу із суцільного шматка пластиліну. Елементарна узгодженість об’ємної форми та декору. «Українські свистунці»
Мета: формування ключових компетентностей:
вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності, готувати своє робоче місце до уроку;
загальнокультурної – дотримуватися норм поведінки на уроці;
соціальної – продуктивна співпраця з однокласниками;
здоров’язберігаючої – мати уявлення і поняття про здоров’я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку під час уроку;
компетентності з ІКТ – вміння добувати, осмислювати та використовувати інформацію з різних джерел.
Формування предметних компетентностей:
ознайомити учнів з предметами народного декоративно-прикладного мистецтва;
формувати вміння виготовляти вироби з пластиліну;
розвивати уяву, фантазію, дрібну моторику пальців рук;
виховувати любов до праці, любов до тварин.
Обладнання: навчальні плакати, репродукції робіт народних майстрів, об’ємні зображення, дощечки для ліплення, пластилін, стеки.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І.Організаційний момент
1. Перевірка готовності до уроку
2. Упорядкування робочих місць
ІІ. Повідомлення теми уроку
– Сьогодні у нас з вами незвичайний урок, ми помандруємо в минуле і познайомимося з одним із промислів наших предків: виготовленням виробів із глини.
ІІІ. Робота над темою
– Коли говорять про Україну, то в уяві зразу постає синє небо, пшеничне поле, кущ калини, мамина пісня, спів соловейка. Не можливо також уявлять нашу рідну країну без мальованого глечика, макітри чи горщика. А ще дуже популярними є глиняні дитячі іграшки. В давнину іграшки робили своїми руками, бабусі та дідусі навчали своїх онуків виліплювати такі іграшки.
(Демонстрація фотоілюстрацій із зображенням дитячих іграшок виготовлених із глини).
Серед найпопулярніших є дитячі свищики, вважалося, що своїм свистом вони відганяють злих духів від дітей. Через це дуже розповсюдженими були іграшки у вигляді пташок.
(Демонстрація фотоілюстрацій із зображенням дитячих свищиків виготовлених із глини).
Людей, які працюють із глиною називають гончарями, а їхню роботу – гончарством. Виготовляють вироби зі спеціальної гончарної глини. Глину завозили на подвір’я, складали для «дозрівання», весь час перемішували руками й ногами. Потім робили заготовки для виробів на спеціальному гончарному крузі.
(Демонстрація ілюстрації із зображенням гончарного круга).
– Отже, ми сьогодні працюватимемо над виготовленням свистунця, а якої він буде форми ви скажете відгадавши загадку.
Прилетіли гості,
Сіли на помості,
Без сокири, без лопати
Поробили собі хати. (Птахи)
– З яких частинок складається тіло пташки? (Тулуб, голова, дзьоб, очі, лапи)
– Якою є голова порівняно з тулубом? Яким є дзьоб, очі, лапи?
Фізкультхвилинка
– Замість глини на уроці будемо використовувати пластилін, який ви поділите на три частини. З першого шматка зліпіть тулуб. Заокругливши пальцями один кінець і загостривши другий виліпимо хвостик пташки. Із другої кулі зліпимо голову, не забудьте виліпить дзьоб. Із третього шматка зліпимо підставку. Всі частини поєднаємо, отримаємо пташку, яку можна буде прикрасити кольоровим пластиліном: цяточками та прямими, зігнутими і хвилястими лініями, які роблять із тоненьких жгутиків.
ІV. Підсумок уроку
– Що запам’ятали з сьогоднішнього уроку?
– Що навчилися робити?
V. Перегляд і демонстрація дитячих виробів