19 квітня о 18:00Вебінар: Екологічна свідомість: від теорії до практики, або як почати сортувати сміття та зіровейстити

Конспект уроку з образотворчого мистецтва на тему "Створення декоративного образу із суцільного шматка пластиліну. "Українські свистунці"

Про матеріал

План-конспект призначений для використання на уроках образотворчого мистецтва в 1 класі. Протягом уроку формуються ключові та предметні компетентності учнів, вміння виготовляти вироби з пластиліну, розвивається уява, фантазія, дрібна моторика рук.

Перегляд файлу

Абрамчук Наталія Миколаївна,

вчитель початкових класів

Руськополянської

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1

Черкаської районної ради

Черкаської області

Образотворче мистецтво. 1 клас

Тема. Створення декоративного образу із суцільного шматка пластиліну. Елементарна узгодженість об’ємної форми та декору. «Українські свистунці»

Мета: формування ключових компетентностей:

вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності, готувати своє робоче місце до уроку;

загальнокультурної – дотримуватися норм поведінки на уроці;

соціальної – продуктивна співпраця з однокласниками;

здоров’язберігаючої – мати уявлення і поняття про здоров’я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку під час уроку;

компетентності з ІКТ – вміння добувати, осмислювати та використовувати інформацію з різних джерел.

Формування предметних компетентностей:

ознайомити учнів  з предметами народного декоративно-прикладного мистецтва;

формувати вміння виготовляти вироби з пластиліну;

розвивати уяву, фантазію, дрібну моторику пальців рук;

виховувати любов до праці, любов до тварин.

Обладнання: навчальні плакати, репродукції робіт народних майстрів, об’ємні зображення, дощечки для ліплення, пластилін, стеки. 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Хід уроку

І.Організаційний момент

1. Перевірка готовності до уроку

2. Упорядкування робочих місць

ІІ. Повідомлення теми уроку

Сьогодні у нас з вами незвичайний урок, ми помандруємо в минуле і познайомимося з одним із промислів наших предків: виготовленням виробів із глини.

ІІІ. Робота над темою

  1. Вступна бесіда

– Коли говорять про Україну, то в уяві зразу постає синє небо, пшеничне поле, кущ калини, мамина пісня, спів соловейка. Не можливо також уявлять нашу рідну країну без мальованого глечика, макітри чи горщика. А ще дуже популярними є глиняні дитячі іграшки. В давнину іграшки робили своїми руками, бабусі та дідусі навчали своїх онуків виліплювати такі іграшки.

(Демонстрація фотоілюстрацій із зображенням дитячих іграшок виготовлених із глини).

Серед найпопулярніших є дитячі свищики, вважалося, що своїм свистом вони відганяють злих духів від дітей. Через це дуже розповсюдженими були іграшки  у вигляді пташок.

(Демонстрація фотоілюстрацій із зображенням дитячих свищиків виготовлених із глини).

Людей, які працюють із глиною називають гончарями, а їхню роботу – гончарством. Виготовляють вироби зі спеціальної гончарної глини. Глину завозили на подвір’я, складали для «дозрівання», весь час перемішували руками й ногами. Потім робили заготовки для виробів на спеціальному гончарному крузі.

(Демонстрація ілюстрації із зображенням гончарного круга).

  1. Відгадування загадки

– Отже, ми сьогодні працюватимемо над виготовленням свистунця, а якої він буде форми ви скажете відгадавши загадку.

 

Прилетіли гості,

Сіли на помості,

Без сокири, без лопати

Поробили собі хати. (Птахи)

  1. Аналіз будови птаха

З яких частинок складається тіло пташки? (Тулуб, голова, дзьоб, очі, лапи)

– Якою є голова порівняно з тулубом? Яким є дзьоб, очі, лапи?

Фізкультхвилинка

  1. Показ виконання роботи вчителем

– Замість глини на уроці будемо використовувати пластилін, який ви поділите на три частини. З першого шматка зліпіть тулуб. Заокругливши пальцями один кінець і загостривши другий виліпимо хвостик пташки. Із другої кулі зліпимо голову, не забудьте виліпить дзьоб. Із третього шматка зліпимо підставку. Всі частини поєднаємо, отримаємо пташку, яку можна буде прикрасити кольоровим пластиліном: цяточками та прямими, зігнутими і хвилястими лініями, які роблять із тоненьких жгутиків.

  1. Практична діяльність дітей

ІV. Підсумок уроку

Що запам’ятали з сьогоднішнього уроку?

– Що навчилися робити?

V. Перегляд і демонстрація дитячих виробів

 

 

 

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 1 клас (Трач С. К., Резніченко М. І.)
Додано
12 січня 2018
Переглядів
1818
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку