Даний посібник допоможе вчителю початкових класів на уроках образотворчого мистецтва, який містить дослідження різних форм роботи, тлумачний словник, нетрадиційні техніки малювання, практичне дослідження: робота з фарбами, прийоми одержання кольорів шляхом змішування. Розробки уроків образотворчого мистецтва в початкових класах.
1
Посібник з образотворчого мистецтва вчителю початкових класів
Виконала
Джигало Ліліанна Василівна,
Вчитель початкових класів
Старший вчитель.
Ганнопільського НВК
с.Ганнополя
Славутського ройону
Хмельницької області
Славута – 2018
Зміст
Вступ…………..…………………………………………………………...3
Розділ 1. Дослідження різних форм робіт на уроках образотворчого мистецтва………..………………………………………………………....5
1.2. Тлумачний словник термінів з образотворчого мистецтва………9
1.3 Нетрадиційні техніки малювання…………………………………… 13
1.4. Майстерність малювати пальчиком…………………………………16
Розділ 2 Практичне дослідження різних форм роботи на уроках образотворчого мистецтва………………………………………………..21
2.1. Робота з фарбами. Основні кольори. Прийоми одержання кольору шляхом змішування фарб…………………………………… …………..21
2.2. Витинанка. Сніжна зіронька горить………………………………...24
2.3. Малювання листівки до 8 Березня……………………………….….26
2.4.Котик, Мурчик, наш голубчик…………………………………........31
2.5. Пляма як засіб виразності. Силует…………………………………..34
Висновки…………………………………………………………………..37
Список використаних джерел………………………………………..…..39
Вступ
Ми працю любимо, що в творчість перейшла,
І музику палку, що ніжно серце тисне.
У щастя людського два вірних є крила:
Троянди й виноград, красиве і корисне.
П. Тичина
Починаючи заняття з образотворчого мистецтва учитель має пригадати ці слова. Адже через творчість він прокладає в дитячих душах перші стежки до сприймання прекрасного, виховує високу культуру.
Основні завдання викладання образотворчого мистецтва в школі програма визначає п’ятьма напрямами:
Основними питаннями є:
- композиція та композиційна діяльність – виражається, який його настрій, симетрія та асиметрія, контраст, ритм, пропорція;
- колір, виражальні можливості кольору;
- форма, видозміни форми – малювання, аплікація, рельєф;
- простір та об’єм – взаємне розміщення предметів стосовно один одного і спостерігача, формування поняття про точку зору, що перебуває поза зображуваним.
Образотворче мистецтво є унікальним у розв’язанні завдань як художнього, так і особистісного розвитку. Це зумовлено не тільки природою сприймання творів образотворчого мистецтва, а й тим, що вже в ранньому віці образотворча діяльність стає однією з найдоступніших і емоційно-захоплюючих форм творчості.
Учитель може застосовувати новітні технології, інтерактивні методи навчання. Але вони повинні бути цікавими і доречними. Педагог має удосконалювати і корегувати власні методичні надбання, збагачувати та розширювати їх.
1.Дослідження різних форм роботи з образотворчого мистецтва
1.1 Структура уроку образотворчого мистецтва
1.1.1.Організаця класу
Учитель заздалегідь добирає наочність, обладнання, яке допоможе реалізувати мету та завдання уроку. Урок можна розпочати девізом »Кожній речі – своє місце ». Слід повторити з учнями правила організації робочого місця.
- Фарбу і воду зручно розмістити праворуч.
- Аркуш має лежати прямо, а не під кутом.
- Пензлик не залишайте у воді, бо щетинки можуть зіпсуватися.
Поради від Олівця.
Коли малюєш, не напружуйся, сиди рівненько.
Лінії проводь легко. На олівець дуже не натискай.
Організаційний момент – основа настрою, налаштування класу на відповідну діяльність.
1.1.2. Актуалізація опорних знань.
Цей етап уроку спрямований на активізацію інтересів учнів, тобто має забезпечити залучення школяра до активної роботи.
Великого значення на уроках набуває художнє римоване слово: вірші, загадки, вірші - додаванки тощо.
Любить пензлик мій до свята
Собі чубчик фарбувати.
Він у райдугу пірнає,
Кожен колір називає:
Це …, як жар неначе,
Це …, гарячий,
…, як пшениця в полі.
Мов трава … колір.
…, як у краплині,
А наступний колір … .
Синій колір, ніби річка.
…, як нічка.
Скільки всього кольорів
Назвав Пензлик дітворі?
Швидко плавають завзято
Мешканці цієї хати.
Це не річка і не море –
Стіни в неї геть прозорі. (Акваріум).
1.1.3.Повідомлення теми і завдань уроку.
Тему уроку слід записувати на дошці. Кількість завдань та їх обсяг мають бути реальними для виконання, розкрити тему уроку. Варто враховувати думку дітей під час визначення завдань уроку, тому вчитель пропонує кожному самостійно визначити для себе завдання та виконати його протягом уроку. Таким чином вирішується проблема співпраці вчителя й учнів на уроці, коли учні є співавторами уроку.
На цьому етапі доцільно запропонувати для виконання інтерактивну вправу «Річка бажань». Діти на аркушах записують, що вони очікують від цього уроку, і прикріплюють записи на схемі «Берег очікувань» .
1.1.4. Сприймання і первинне усвідомлення матеріалу.
Це введення нових термінів, ознайомлення з творчістю художників, напрямом в образотворчому мистецтві, планування власної роботи, вправляння в образотворчих техніках. До цієї частини уроку вчитель добирає наочність, залучаючи дітей.
Значиме місце в галузі образотворчого мистецтва посідає сприймання художніх творів мистецтва, іншим словом – ознайомлення з картиною та художником. Для більш повного сприймання творів мистецтва на уроці доцільно поєднати, споглядання пейзажів з прослуховуванням п’єс з альбому “ Пори року» П. Чайковського.
1.1.5. Педагогічний малюнок.
Планування учнями послідовності виконання роботи.
На цьому етапі уроку вчитель розвиває в учнів творчу та просторову уяву, вчить визначати послідовність своїх дій, вести самоконтроль виконуваної роботи. Організація планування роботи може бути різною-й індивідуальною, і груповою.
1.1.6. Практична робота учнів.
Діти поринають у творчі пошуки своїх мрій, своєї уяви, своїх відчуттів. Настала довгоочікувана хвилина, коли вчитель загадково говорить: »А тепер починайте творити …»
Учитель на уроці не споглядач, а провідник. Він надає за потреби індивідуальний інструктаж, коригує індивідуальну чи групову роботу учнів.
1.1.7.Підсумок уроку.
Уроки бажано завершувати виставкою учнівських робіт з обговоренням, аналізом і визначенням кращих із них.
1.2.Тлумачний словник термінів з образотворчого мистецтва
Абрис – лінійний рисунок, зроблений від руки.
Автопортрет – зображення художника самого себе.
Ажур – техніка створення наскрізного зображення (витинання, різьблення по дереву).
Акварель – водяна прозора фарба.
Анімаліст – митець, який відображає тваринний світ.
Архітектор – керівник будівельних робіт.
Архітектура – мистецтво будівництва.
Ахроматичний – колір безбарвний, тобто білий, чорний.
Баня – верхівка споруди, купол.
Барельєф – різновид випуклого рельєфу.
Білило – біла фарба.
Вазопис – розпис керамічних посудин.
Виріб – продукт творчої діяльності митця.
Відтиск – у графіці – те саме, що відбиток.
Відтінок – малопомітна відмінність у кольорі.
Візерунок – красиве, цілісне поєднання ліній, крапок,кольорів.
Гама – ряд гармонійно поєднаних відтінків.
Гончар – майстер, який виготовляє посуд.
Гравюра – графічний твір, виконаний шляхом друкування.
Гратографія – спосіб виконання малюнка шляхом продряпування.
Графіка – вид образотворчого мистецтва виконаний олівцем, тушшю, фломастером.
Гуаш – художні фарби, розтерті на воді з клеєм.
Декоративно - прикладне мистецтво – це галузь художньої творчості, створення предметів, для прикрашання житла.
Ескіз – допоміжні пошукові роботи.
Етюд – твір виконаний з натури з метою вивчення.
Живопис – один із головних видів образотворчого мистецтва – художнє відображення предметного світу за допомогою кольорових матеріалів.
Замальовка – це малюнок з натури.
Зображення – відтворення реальних або уявних образів у художні образи за допомогою певних зображальних засобів, технічних прийомів та матеріалів.
Ілюстрація – різновид художньої графіки, зображення, яке наочно пояснює або доповнює будь-який друкований текст.
Картина – твір живопису. На відміну від швидкої замальовки чи етюда, картині притаманна завершеність, технічна досконалість.
Колаж – технічний прийом образотворчому і декоративному мистецтві, за яким на будь-яку основу наклеюється відмінне від неї за кольором та фактурою зображення з іншого матеріалу.
Кольорознавство – наука про колір.
Композиція – побудова художнього твору, розташування та взаємозв’язок у ньому окремих частин і елементів.
Контраст – яскраво виражена протилежність протиставлених властивостей.
Контур – зовнішній обрис фігури або предмета однією лінією.
Кустарний – саморобний (саморобні вироби, іграшки, знаряддя праці).
Лінія – це слід крапки, що рухається. У графіці лінія є одним із головних зображувальних засобів.
Макет – зменшений зразок промислового виробу.
Марина – картина із зображенням морського краєвиду.
Мастихін – спеціальний інструмент художника-живописця із гнучкої, пружної сталі у вигляді ножа або вузької лопаточки, використовується у малярстві для чищення палітри, розтирання фарб.
Мистецтво – художня творчість у цілому – література, музика, образотворче мистецтво, архітектура, театр.
Мозаїка – зображення або візерунок, викладені із шматочків будь-яких матеріалів.
Мольберт – дерев’яна підставка для живопису.
Монотопія – це вид друкованої графіки.
Музей – заклад, який вивчає, зберігає та експонує пам’ятки духовної та матеріальної культури.
Натура – реальні об’єкти та предмети, які художник спостерігає в процесі їх зображення.
Натюрморт – зображення речей, що оточують людину (посуд, квіти, овочі, фрукти).
Орнамент – візерунок, побудований на ритмічному повторені або чергуванні елементів.
Палітра – невеличка платівка, на якій художник змішує фарби в процесі роботи.
Паперопластика – створення художніх образів шляхом використання прийомів обробки паперу.
Пейзаж – один із жанрів, присвячений зображенню природи.
Пензель – найважливіший інструмент митця, яким він наносить фарби на полотно.
Планер – малярство під відкритим небом.
Портрет – зображення певної конкретної людини.
Розпис – це сюжетні або декоративні, орнаментовані зображення, виконані фарбами.
Розтяжка – технічний прийом у живопису та графіці, що полягає в утворенні плавних, поступових змін від однієї сили кольору до іншої.
Стека – основний інструмент для ліплення з глини, воску та інших матеріалів.
Тон – ступінь посвітлішання чи потемнення штриха, плями, кольору.
Фриз – орнаментальна композиція у вигляді горизонтальної смуги, що використовується у декоративному живопису.
Хроматичний колір – кольоровий, барвистий.
Штрих – коротка лінія, риска, що виконується одним рухом руки і є найпростішим елементом малюнка.
1.3.Нетрадиційні техніки малювання.
1.3.1 Малювання жорстким напівсухим пензликом.
Жорсткий пензлик, гуаш, папір будь-якого кольору і формату або вирізаний з нього силует пухнастої чи колючої тварини.
На пензлик набирається фарба(вода практично не набирається) , і доторкуванням його до аркуша заповнюється весь простір, отримуємо імітацію фактури пухнастої чи колючої поверхні.
1.3.2. Малювання долонькою
Широкі блюдця з гуашшю, пензлик, цупкий папір, серветки.
Дитина занурює в гуаш долоньку і робить відбиток на папері. Відбиток доопрацьовується пензликом до отримання зображуваного. Після роботи руки витираються серветкою.
1.3.3. Відбиток печаткою з картоплі.
Мисочка, в яку покладено штемпельну подушечку із тонкого поролону, просочену гуашшю, цупкий папір, печатка із картоплі – її виготовляє вчитель, розрізавши картоплю навпіл і довівши обробкою її половинку до потрібної форми: геометричні фігури, квіти.
Дитина прикладає печатку до подушечки з фарбою і наносить відтиск на папір.
1.3.4. Відтиск зім’ятим папером.
Блюдце, в яке вкладена штемпельна подушечка із тонкого поролону, просочена гуашшю, цупкий папір, зім’ятий папір.
Дитина прикладає зім’ятий папір до штемпельної подушечки з фарбою і наносить відтиск на папір.
1.3.5. Воскова крейда (свічка+акварель)
Воскова крейда чи свічка, цупкий білий папір,акварель, пензлик.
Дитина малює свічкою на білому папері . Потім тонує папір аквареллю в один або кілька кольорів. Малюнок крейдою залишаються не зафарбованим.
1.3.6. Монотопія предметна
Цупкий папір, пензлик, гуаш.
Дитина складає навпіл аркуш паперу і на одній його частині малює половину зображуваного предмета. Після малювання частини предмета, поки не висохла фарба, аркуш знову складається навпіл для отримання відтиску.
1.3.7. Набризк.
Папір, гуаш, картон, жорсткий пензлик чи гребінець, зубна щітка.
Дитина набирає фарбу на пензлик і легенько стукає ним об картон, який тримає над папером, - фарба розбризкується над аркушем.
1.3.8. Малюнок із манної крупи
Картон, клей ПВА, манна крупа, акварель, пензлик, деталі, вирізані з альбомного паперу(сніговик та інше).
На аркуш паперу рівномірно нанести шар клею, зверху посипати манною крупою. Висушити, розфарбувати. Після висихання наклеїти решту деталей.
1.3.9. Батік
П’яльця, біла тканина, клей ПВА, акварель, пензлик.
Натягнути тканину на п’яльця, олівцем намалювати малюнок, контури закріпити клеєм. Висушити, розфарбувати аквареллю.
1.4.Майстерність малювати пальчиком
1.4.1.Мальви під тином
Ще здавна українські оселі прикрашали чудові квіти, у яких росли високі мальви з різнокольоровими квітами. Ці квіти наші обереги, окраса життя, символи української землі, історія нашого роду.
Чисто помилися мальви в росі –
Личенька круглі, рожеві усі.
Ніжні під ними красольки дрібні –
У квітнику засвітили вони.
Порядок виконання роботи
1.4.2.Кошик з грибами
Кошик – це виріб, виплетений із лози, стебел рогози, дранки, який використовується для перенесення різних предметів
Загадка
І великі, і малі
Повдягалися в брилі.
І дощу ці одноніжки
Не бояться анітрішки.
Ліс – улюблений їх край.
Як же звуться – відгадай. (Гриби)
Порядок виконання роботи
1.4.3.Калина
Червоні кетяги калини
Горять вогнями усіма.
Без калини нема України,
Без народу Вкраїни нема.
Загадка
У вінку зеленолистім, у червоному намисті
Видивляється у воду, на свою хорошу вроду.(Калина.)
Порядок виконання роботи
1.4.4.Виноград
Теплолюбива витка кущова рослина з широким листям та вусиками і плодами, зібраними в грона, а також ягоди цієї рослини.
Загадка
Що за грона висять і на сонечку блищать?
Прикрашають кожен сад. Це солодкий …(виноград).
Порядок виконання роботи
1.Починай малювати з грона винограду.
2. Праворуч намалюй виноградне листя.
3.Пензликом домалюй гілочку, на якій тримаються гроно і листок,а також вусики коричневою фарбою.
1.4.5.Пальма
Пальма – родина багаторічних дерев’янистих рослин. Переважна більшість пальм – вічнозелені дерева до 60 м заввишки з кроною з великих листків на верхівці.
Порядок виконання роботи
Розділ 2.Практичне дослідження різних форм роботи на уроках образотворчого мистецтва.
2.1 Робота з фарбами. Основні кольори. Прийоми одержання кольору шляхом змішування фарб.
Мета: навчити правил роботи з акварельними фарбами, навчати прийому
Одержання кольору шляхом змішування фарб, розвивати
образотворчі навички, відчуття кольору, композиційне відчуття
рівноваги, виховувати пізнавальний інтерес, естетичне сприйняття
прекрасного в природі.
Обладнання: альбом, акварельні фарби, вода, пензлик.
Хід уроку
лише тоді, коли ми торкаємося до них своєю чарівною паличкою
(пензликом).
Учитель розповідає про правила роботи з пензликом.
Далеко-далеко, за лісами і горами жили собі щасливі люди, а щасливими були вони тому, що у них була королевою Веселка, яка наповнювали їх душі красою і добром.
Та одного разу сталося лихо, Злий чарівник змішав всі фарби і світ став сірим і сумним.
Усі забули кольори. Тільки один хлопчик Пензлик розпитував про кольори.
Так він бродив і натрапив на будиночок, в якому жив старий дідусь.
Він жив у лісі і тому не знав, що трапилось у королівстві.
Коли хлопчик йому розповів, дідусь сказав:
-У мене залишилося лише три чарівні фарби.
Учитель.
А зараз візьміть аркуш паперу і намалюйте три круги: червоний, жовтий, синій.
Із цих фарб можна зробити будь-які кольори. Бери їх. І ти зможеш повернути людям радість.
Хлопчик-Пензлик вирішив сам стати чарівником.
Діти малюють дерева листочки.
Ягоди, яблука ми намалюємо червоною фарбою, а ось апельсини?
Разом з учителем діти змішують червону і жовту.
Так хлопчик розфарбував світ усіма барвами веселки. Світ знову став різнокольоровим і щасливим.
2.2. Витинанка. Сніжна зіронька летить.
Тема: продовжувати ознайомлювати дітей з витинанкою – одним із видів
декоративно-прикладного мистецтва вчити витинати сніжинки за
зразком, формувати навички володіння ножицями, розвивати спостережливість, фантазію, творчі здібності та естетичний смак учнів,
виховувати захоплення красою природи, її чарівним витвором – сніжинкою.
Хід уроку
1. Організація класу.
2. Повідомлення теми і завдань уроку.
Відгадування загадки.
Ніби білим покривалом,
Вкрили все вони помалу:
Поля, дороги і будинки.
Здогадались? Це ж …(сніжинки).
Бесіда про утворення сніжинок.
Діти складають папір за вчителем поетапно.
Фізкультхвилинка
Пада, пада, пада сніг
І лягає біля ніг.
Вітерець легкий літає
І сніжинки піднімає.
Ось вони усі гуртом
Закружляли за вікном.
Ми також часу не гаєм –
Разом з ними покружляєм.
2.3. Малювання листівки до 8 Березня
Мета: вчити користуватися шаблоном у малюванні святкової листівки, удосконалювати техніку володіння олівцем, учити акуратно розфарбовувати малюнок в одному напрямку, рівномірно натискати на олівець, не виходячи за контур, розвивати вміння розміщувати елементи малюнка на аркуші паперу, прищеплювати дбайливе ставлення до рослинного світу та любов і повагу до своїх мам.
Хід уроку
Учитель. А чи правда, а чи ні, відбулось це навесні.
До класу входить хлопчик у костюмі зайчика.
Учитель. А хто це до нас завітав? (Зайчик)
Зайчику!
Щось сталося? Ти такий сумний.
Зайчик.
Де ті квіточки ростуть?
Їх нема ні тут, ні тут.
Завтра свято вже у мами,
Та ще вкрите все снігами.
Учитель.
Твоя правда. Час весні панувати на землі!
Зайчик.
Вона вчора мені снилась…
Щось весна вже забарилась.
Хотів квіток я нарвати,
Й маму радо привітати,
Але все ще під снігами.
Що, не буде свята в мами?
Учитель
Діти, а про яке свято говорить зайчик?
Учень.
Ще не розпрощалися з зимою,
Та вже зима несе тепло.
Це свято мами дорогої,
Це Восьме березня прийшло.
Учитель.
Загадка.
Хто вас, діти, щиро любить,
Хто ласкаво вас голубить,
Не стуля вночі очей,
Дбає все про вас, дітей?
Найрідніша, наймиліша,
Всіх вона вас пестить, тішить,
Завжди скрізь буває з вами.
Відгадайте, хто це? …(Мама.)
Учитель.
Кольорові олівці.
Намалюйте в подарунок
Своїм мамам цей малюнок.
Учитель показує малюнок.
Зайчик.
Синю квітку весняну
Я не буду рвати.
Олівці свої візьму
Й буду малювати.
Намалюю квітку ніжну,
Стебельце зелене –
І матуся радо візьме
Пролісок від мене
Учитель.
Спочатку малюємо цифру 8 праворуч, а ліворуч шаблон квітки.
Фізкультхвилинка.
Малювали ми, трудились,
Наші пальчики втомились.
А щоб далі малювати,
Треба пальці розім’яти.
- А зараз будемо розфарбовувати малюнок.
- Яким кольором зобразите цифру 8?
-Яким кольором зобразите стебло і листя?
- Яким кольором зобразите квітку проліска?
Учитель показує, як правильно зафарбовувати малюнок,та стежить за роботою дітей. Учні працюють самостійно.
Після закінчення уроку малюнки вивішуються на дошку. Оцінюється кожна робота.
Учитель
Зайчик.
Рідненька матусю!
Із святом весни тебе я вітаю.
Щастя й здоров’я тобі я бажаю.
2.4. Котик Мурчик, наш голубчик
Тема: Тематична композиція.
Мета: розвивати образне мислення, творчу уяву, фантазію, закріпити знання про особливості будови тварин, передавати різними способами особливості пластики,найхарактерніші пози тварин у русі, характер і стан образів, виховувати спостережливість, любов до тварин.
Хід уроку
1.Організація класу.
2. Актуалізація опорних знань.
Мозковий штурм.
Словникова робота.
Анімалісти – художники, які малюють тварин.
З. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель.
Хто з хвостиком і з вушками ?
В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує,
Тихо крадучись, полює.
І маленькі сірі мишки
Утікають геть від…(кішки) .
Перегляд малюнків із зображенням котиків.
вчителем.
6.Практична діяльність учнів.
Робота в групах. Завдання для груп за інтересами.
1-ша група – малювання гуашшю улюбленого котика.
2-га група - ліплення з пластиліну котика.
3- тя група – виконує аплікацію «Кіт Воркіт».
4 – та група – перетворити пляму на кумедне кошеня.
7.Підсумок уроку.
Перегляд і демонстрація дитячих робіт.
Презентація групами своїх виробів.
2.5. Пляма як засіб виразності. Силует.
Мета: ознайомити учнів із виражальними можливостями плями,
вчити працювати з фарбами, тушшю в техніці плямографії,
розвивати образне мислення, зорову та емоційну чутливість,
виховувати естетичні почуття, смак, акуратність у роботі з
фарбами (тушшю), активізувати творчу ініціативу учнів.
Хід уроку
Продзвенів шкільний дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Всі почули: дзень - дзелень!
То ж привітаймось: «Добрий день!»
Лаборант Фарба.
Щоб почати малювати,
Потрібно серветку мати.
Пензлик у воді ти вимивай
І об серветку витирай
Тоді любі наші фарби
Будуть завжди різнобарвні.
Лаборант Пензлик.
Щоб Пензлик бачив, що робити,
Як лягти на папері, де водити.
Лагідно в руках притримуй,
За призначенням використовуй!
Лаборант Скляночка.
На парті скляночка стоїть.
У скляночці водичка.
Обережно не крутись,
Щоб не потекла у тебе річка.
Лаборант Олівець.
Олівець – малювець –
Гарний хлопець – молодець.
Дуже любить малювати,
Все довкола фарбувати.
Ти в руках його тримай,
Але знай і пам’ятай
Швидше всього, кольори –
Непосиди – маляри –
Щоб чогось не сталось,
В казці заховались.
5.Інструкція до виконання роботи.
6.Диференційована робота.
1-ша група – з тушшю.
2- га група – з пензликом і фарбами, кольоровим папером.
Робота в парах.
7.Підсумок уроку.
Виставка малюнків дітей.
Висновки
В умовах сьогодення особливо актуальним є формування особистості, розвиток її найдієвіших сил і можливостей.
Одним із важливих параметрів повноцінного та гармонійного зростання особистості є її здатність творити. Розвиток цього творчого потенціалу покладається як на шкільну так і на позашкільну освіту.
Універсальними у вирішенні завдань художнього й особистісного розвитку дітей, громадянського та духовного становлення підростаючого покоління є заняття з образотворчого мистецтва. Це зумовлено тим, що вже у ранньому віці образотворча діяльність становить одну з найдоступніших і емоційно – захоплюючих форм творчості дитини.
У процесі малювання , ліплення та конструювання діти набувають активності, самостійності й ініціативності, у них виховуються товариські відносини, почуття взаємодопомоги та взаємоповаги.
Метою якого є формування компетентностей особистості засобами образотворчого мистецтва – це:
Основною формою навчання образотворчому мистецтву дітей у групах початкового рівня є гра, під час якої відбувається поступовий перехід від простих до складніших видів творчості.
Малювання кольоровими олівцями – одне з найулюбленіших занять дітей, яке сприяє розвитку їхньої фантазії та творчої активності. Творча робота, що виконується кольоровими олівцями, має свої особливості – це сприяння розвитку аналітичного мислення дитини. Використання фарб велике має значення для розвитку в учнів почуття кольору та форми. Заняття образотворчого мистецтва сприяє формуванню у дітей особистої пізнавальної активності шляхом досягнення позитивних емоцій, вольових якостей, самодисципліни та сомооцінки. Остання в свою чергу впливає на формування самоповаги та упевненості дитини в собі, формування демократичного ставлення до процесу навчання, вміння вихованців висловлювати свою точку зору, розвиток усвідомлення ними важливості та корисності виконаної роботи.
Список використаних джерел