Каленадрне планування занять з розвитку мовлення для дітей з ООП 3 клас

Про матеріал
Каленадрне планування занять з розвитку мовлення для дітей з ООП 3 клас. Корекційно-розвиткові заняття з курсу «Розвиток мовлення» – важлива складова навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів та інших типів навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку.
Перегляд файлу

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку розроблена на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 21. 08. 13 р. № 607 про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими потребами та Наказу Міністерства освіти і науки України від 23. 01. 2015 р. №44 «Про розроблення корекційно-розвиткового та методичного забезпечення спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів».

Корекційно-розвиткові заняття з курсу «Розвиток мовлення» – важлива складова навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів та інших типів навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку (навчально-реабілітаційних центрів, інтегрованих та інклюзивних класів), яка покликана сприяти цілеспрямованому подоланню порушень мовлення та удосконаленню мовних, мовленнєвих і соціально-комунікативних умінь і навичок у зазначеної категорії дітей. Його основною метою є подолання порушень мовленнєвого розвитку (фонетико-фонематичного недорозвитку, загального недорозвитку мовлення ІІІ і IV рівнів, дизартрій, дисграфій і дислексій) та формування на цьому підґрунті ключової комунікативної компетентності через розвиток основних предметних компетентностей: мовної, мовленнєвої, читацької, соціокультурної у молодших школярів із затримкою психічного розвитку (далі ЗПР).


 


Алгоритми корекційно-розвиткової роботи з розвитку мовлення

 

У третіх класах спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (чи інших типах закладів) для дітей із ЗПР вчитель-логопед і вчитель-початкових класів реалізують зміст із формування видів мовленнєвої діяльності із врахуванням наступних алгоритмів:

1. Корекційно-розвиткової роботи з дітьми із ЗПР, які мають порушення лексико-граматичного боку мовлення. Мета алгоритму: усунути недоліки усного мовлення і сприяти розвитку його лексико-граматичної складової та формуванню зв'язного мовлення як базису для становлення комунікативної компетентності. Завдання алгоритму: закріплення навичок звукобуквенного аналізу зі встановленням співвідношення між буквами та звуками в слові; морфологічного складу слова; уточнення і збагачення словникового запасу; оволодіння дітьми словосполученням, зв'язком слів у реченні, моделями речень різних синтаксичних конструкцій; развиток навички побудови зв'язного висловлювання і розвиток спілкування.

2. Корекційно-розвиткової роботи з дітьми із ЗПР, які мають дислексію (змішану). Специфічні порушення читання (дислексії) слід відрізняти від помилок читання, що закономірно зустрічаються на перших етапах оволодіння читанням. Особливістю дислексичних помилок є їх специфічний характер, що виявляється у вигляді: незасвоєння букв, побуквенного читання, спотворення звуко-складової структури слова, порушенні розуміння прочитаного. Дислексія часто набуває змішаного характеру і корекційно-розвиткова робота передбачає інтегрований зміст впливу на різних рівнях розвитку мовленнєвої діяльності. Мета алгоритму: усунути порушення та розвивати складові механізмів, що забезпечують опанування читанням на фонетико-фонематичному, лексико-граматичному та синтаксичному рівнях для успішного оволодіння читанням букв, складів, слів, речень, текстів. Завдання алгоритму: розвивати навички звукобуквенного аналізу зі встановленням співвідношення між буквами та звуками в слові; морфологічним складом, словозміною і словотворенням слів; різними синтаксичними конструкціями.

3. Корекційно-розвиткової роботи з дітьми із ЗПР, які мають дисграфію (змішану). Дисграфії в учнів третіх класів із ЗПР мають змішаний характер й передбачають роботу фахівців у напрямі подолання прогалин у фонетико-фонематичній, лексико-граматичній та синтаксичній складовій мовлення. Мета алгоритму: усунути порушення механізмів, що забезпечують оволодіння процесом письма в нормі на фонетико-фонематичному, лексико-граматичному та синтаксичному рівнях для успішного оволодіння грамотним письмом. Завдання алгоритму: розвивати навички звукобуквенного аналізу зі встановленням співвідношення між буквами та звуками в слові; морфологічним складом, словозміною і словотворенням слів; різними синтаксичними конструкціями.


 


Розвиток мовлення

3 клас

2 години на тиждень

№ уроку

Дата

Зміст навчального матеріалу

1

 

Сприймання на слух текстів художнього, розмовного або науково-популярного стилів, різних жанрів (казка, оповідання, вірш) і типів (розповідь, опис, міркування)

2

 

Робота над усвідомленням елементів фактичного змісту (дійові особи, місце і час дії, тема і мета) висловлювань

3

 

Запам’ятовування послідовності подій. Відтворення змісту прослуханого.

4

 

Вираження власної думки щодо змісту прослуханого, персонажів, фактів чи подій

5

 

Слухання, сприймання і розуміння навчальних інструкцій і настанов з боку вчителя

6

 

Розвиток загальномовленнєвих умінь і навичок

7

 

Удосконалення звукового боку мовлення

8

 

Речення. Звуки мови.

9

 

Звукобуквенний аналіз слів

10

 

Склад. Наголос.

11

 

Диференціація голосних [а, е, у, і]

12

 

Позначення м'якості приголосних

13

 

Робота з словом. Утворення нових форм слова

14

 

Удосконалення лексико-граматичного боку мовлення

15

 

Удосконалення словникового запасу. Робота з синонімами і багатозначністю слів

16

 

Удосконалення словникового запасу. Робота з анонімами і омонімами

17

 

Морфологічний склад слова

18

 

Морфологічний склад слова

19

 

Словотворення: знайомство з суфіксами

20

 

Словотворення іменників

21

 

Словотворення прикметників

22

 

Словотворення дієслів

23

 

Робота над побудовою речень і зв'язним мовленням

24

 

Речення. Уточнення уявлень про текст

25

 

Розвиток розуміння змістовної сторони висловлювання

26

 

Монологічне та діалогічне мовлення

27

 

Побудова самостійного зв'язного висловлювання

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Планування
Інкл
Додано
26 жовтня 2022
Переглядів
1692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку