Комунальний заклад «Вінницький ліцей №23»
|
ЗАТВЕРДЖЕНО Рішення педагогічної ради від ____ серпня 2022 р. |
КТП з міжгалузевого інтегрованого курсу «SТEM»
для 5 класу
Розроблено на основі модельної навчальної програми «SТEM. 5-6 класи (міжгалузевий інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти
(авт. Бутурліна О.В., Артєм’єва О.Є.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795
(у редакції наказу Міністерства освіти і науки від 29.09.2021 № 1031)
|
Укладач: Луп’як Дмитро Миколайович |
2022
ЗАТВЕРДЖУЮ Директор комунального закладу «Вінницький ліцей №23»
______________________ Н.В. Богар
«_____» ______________ 2022 р.
|
Календарно-тематичне планування
з міжгалузевого інтегрованого курсу «SТEM»
для 5 класу
2022/2023 н.р.
Учитель: Луп’як Дмитро Миколайович
ПОГОДЖУЮ Заступник директора з навчально-виховної роботи
_________________________ Т.П. Когут
«_____» ______________ 2022 р.
|
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
міжгалузевого інтегрованого курсу «SТEM»
1 година на тиждень / 35 – на один н. рік
№ з/п |
Тема уроку |
К-сть годин |
І семестр
|
||
1. |
Вступ. |
3 |
Проєкт Проект «Мій шлях до успіху» |
|
|
2. |
Модуль 1. «Людина – людина». Тема дослідження «Я у школі. Моя школа. Мій клас.», |
7 |
Орієнтовані проєкти: «Енергоефективна школа», «Макет власної школи», «Мій клас», «Навчальний кабінет моєї мрії», «Школа майбутнього», «Конструювання приладів з підручних засобів», «Технічні моделі та макети» |
|
|
Тематичне оцінювання |
||
3. |
Модуль 2. «Людина – природа». Тема «Я у Всесвіті» |
6 |
Орієнтовані проєкти: «Виготовлення «зоряного» ліхтарика», «Зоряний проектор», «Еко-проекти». |
|
|
Тематичне оцінювання |
||
ІІ семестр
|
||
4. |
Модуль 3. Людина – техніка. Тема «Сила – це сила!» |
5 |
Орієнтовані проєкти: «Учора пропало тертя». «Пригоди в країні «Тертя», «Фізичні сили в дії». |
|
|
Тематичне оцінювання |
||
5. |
Модуль 4. Людина – образ. Тема «Намалюю тобі Сонце. Промінь і світло.» |
5 |
Орієнтовані проєкти: «Калейдоскоп», «Намалюю тобі Сонце». |
|
|
Тематичне оцінювання |
||
6. |
Модуль 5. Людина – знак. Тема «Під знаком STEM». |
5 |
Орієнтовані проєкти: Прєект «Розробка емблеми «Я обираю STEM»» |
|
|
7. |
Хакатон учнівських проектів. Фестиваль. STEM-практика |
2 |
Презентація підсумкових проектів. STEM-фестиваль |
|
|
Тематичне оцінювання |
||
Резерв часу |
3 |
|
Разом |
35 |
Календарно-тематичне планування
І – семестр
№ з/п |
Дата |
Тема (зміст) уроку |
Рекомендовані практичні роботи та сфери дослідження |
Домашнє завдання |
Примітка |
А,Б,В,Г |
|||||
Вступ. |
|||||
Цілі розділу: Усвідомлення розвитку власної особистості як найважливішого проекту. Знайомство з поняттями: проект, STEM-освіта, STEM-професії, STEM-галузі, основні компетентності сучасного STEM-фахівця. Усвідомлення рівних можливостей хлопців і дівчат у виборі STEM-освіти та STEM-професії. Наскрізні результати навчання впродовж теми:
|
|||||
1 |
Вступ. Від STEM-проекту - до професії твого життя |
|
Створити хмару слів. |
|
|
2 |
Які бувають професії? STEM-професій. STEM-галузі. |
|
Обговорити з батьками проєкт «Мій шлях до успіху» |
|
|
3 |
Поняття проєкту. Ознаки проекту. Резюме проекту. Проект від ідеї до втілення. Проект «Мій шлях до успіху» |
|
Обрати STEM проєкт для виконання |
|
|
Модуль 1. «Людина – людина». Тема дослідження «Я у школі. Моя школа. Мій клас.» |
|||||
Цілі розділу: Усвідомлення місця кожної особистості у закладі освіти. Знайомство з новими професіями в сучасній школі. Аналіз умов та засобів навчання. Вивчення засад енергоефективності на прикладі закладу освіти. Наскрізні результати навчання впродовж теми:
|
|||||
4 |
Тема 1.1. Я у закладі освіти та класі. Моя школа – це люди, які мене оточують. Мій найважливіший проект. |
|
Створити хмару слів з професій, які відносяться до освітньої галузі. |
|
|
5 |
Тема 1.2. Проект «Школа моєї мрії». |
|
Виготовити проєкт «Калейдоскоп».
|
|
|
6 |
Тема 1.3. Мій навчальний заклад — це люди, які мене оточують. Я, мої друзі, мої вчителі, люди, які піклуються про мене у школі. Кількісний та якісний склад учасників освітнього процесу закладу освіти.
|
|
Здійснити дослідження кількісного та якісний складу колективу закладу (співвідношення учнів і вчителів, жінок і чоловіків). |
|
|
7 |
Тема 1.4. Досліджуємо умови та засоби навчання. Умови та засоби навчання. Еволюція засобів навчання. Проблема енергоефективності школи у епоху цифрових засобів навчання. |
|
Створити медіа продукт «Сучасні засоби навчання». |
|
|
8 |
Тема 1.5. Професії у сучасній освіті.
|
|
Виконати інтерактивні вправи. |
|
|
9 |
Тема 1.6. Мій творчий проект Проєкт «Енергоефективна школа». Моя школа: територія та будівля. Масштаб. План-схема приміщення та території. Карта. Шкільне подвір’я та будівля на картах Google. Проєкти «Макет власної школи», «Мій клас». |
|
проєкт «Навчальний кабінет моєї мрії». |
|
|
10 |
Тема 1.7. Школа моєї мрії. Якими я бачу вчителя та учня майбутнього. Яким стане урок майбутнього.
|
|
Проєкт «Школа майбутнього».
|
|
|
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ |
|||||
Модуль 2. «Людина – природа». Тема «Я у Всесвіті» |
|||||
Цілі розділу: Поглиблення знань про об’єкти Всесвіту. Усвідомлення ролі сучасних інформаційних технологій та оптичних приладів, що дозволяють вивчати Всесвіт. Історія освоєння космосу. Космічні апарати і станції. Члени екіпажу і їх обов’язки. Життєзабезпечення космічної станції. Небезпечні фактори Космосу. Захист космонавтів від переохолодження та ударів космічним сміттям при роботі у відкритому космосі. Знайомство з професіями космосу сьогодні і у майбутньому. Усвідомлення знань, умінь і навичок, необхідних працівникам космічної галузі |
|||||
11 |
Тема 2.1. Об’єкти Всесвіту. Оптичні прилади, що дозволяють вивчати Всесвіт. Проект «Я у Всесвіті». Небо на долоні. |
|
Розробити інформаційні продукти: Історія освоєння космосу. Космічні апарати і станції. Члени екіпажу і їх обов’язки. |
|
|
12 |
Тема 2.2. Оптичні прилади, що дозволяють вивчати Всесвіт. Міні-проект «Зоряний ліхтарик, “Небо на долоні”».
|
|
Створити об’ємну модель оптичного приладу. «Виготовлення «зоряного» ліхтарика», «Зоряний проектор».
|
|
|
13 |
Тема 2.3. Від повітряної кулі до ракети. Історія освоєння космосу. Космічні апарати і станції. Члени екіпажу і їх обов’язки. Життєзабезпечення космічної станції. Виготовлення моделі ракети або космічної станції. |
|
Виготовлення моделі ракети або космічної станції.
|
|
|
14 |
Тема 2.4. Виходимо у відкритий космос. Небезпечні фактори Космосу. Захист космонавтів від переохолодження та ударів космічним сміттям при роботі у відкритому космосі.
|
|
Підготувати повідомлення «Особливості роботи космонавтів у відкритому космосі». |
|
|
15 |
Тема 2.5. Космічні професії. Проект «Професії космосу сьогодні і у майбутньому». Знання, уміння і навички, необхідні працівникам космічної галузі. Де отримують космічні професії. |
|
Створити інформаційний продукт. «Україна космічна».
|
|
|
16 |
Тема 2.6. Презентація та захист проєктів. |
|
Здійснити самооцінку проєктів. |
|
|
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ |
1