Каленарне планування STEM 6клас

Про матеріал
Календарне планування до курсу «STEM» 6 клас. Другий рік навчання. Зміст навчального матеріалу та очікувані результати
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Вінницький ліцей №23»

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення педагогічної ради

від ____ серпня 2022 р.

 

 

 

КТП з міжгалузевого інтегрованого курсу «SТEM»

 для 5 класу

 

 

Розроблено на основі модельної навчальної програми «SТEM. 5-6 класи (міжгалузевий інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти

(авт. Бутурліна О.В., Артєм’єва О.Є.)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795

(у редакції наказу Міністерства освіти і науки від 29.09.2021 № 1031)

 

 

 

 

 

Укладач: Луп’як Дмитро Миколайович

 

 

2022


ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор комунального закладу

«Вінницький ліцей №23»

  

_________________­­­­­­_____ Н.В. Богар

 

«_____» ______________ 2022 р.

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з міжгалузевого інтегрованого курсу «SТEM»

 для 5 класу

2022/2023 н.р.

 

Учитель: Луп’як Дмитро Миколайович

 

 

 

 

 

 

ПОГОДЖУЮ

Заступник директора з навчально-виховної роботи

 

_________________________  Т.П. Когут

 

«_____» ______________ 2022 р.

 

 

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

міжгалузевого інтегрованого курсу «SТEM»

1 година на тиждень / 35 – на один н. рік

 

№ з/п

Тема уроку

К-сть годин

 

І семестр

 

1.

Вступ.

3

Проєкт Проект «Мій шлях до успіху»

 

2.

Модуль 1. «Людина – людина». Тема дослідження «Я у школі. Моя школа. Мій клас.»,

7

Орієнтовані проєкти: «Енергоефективна школа», «Макет власної школи», «Мій клас», «Навчальний кабінет моєї мрії», «Школа майбутнього», «Конструювання приладів з підручних засобів», «Технічні моделі та макети»

 

Тематичне оцінювання

3.

Модуль 2. «Людина – природа». Тема «Я у Всесвіті»

6

Орієнтовані проєкти: «Виготовлення «зоряного» ліхтарика», «Зоряний проектор», «Еко-проекти».

 

Тематичне оцінювання

 

ІІ семестр

 

4.

Модуль 3. Людина – техніка. Тема «Сила – це сила!»

5

Орієнтовані проєкти: «Учора пропало тертя». «Пригоди в країні «Тертя», «Фізичні сили в дії».

 

Тематичне оцінювання

5.

Модуль 4. Людина – образ. Тема «Намалюю тобі Сонце. Промінь і світло.»

5

Орієнтовані проєкти: «Калейдоскоп», «Намалюю тобі Сонце».

 

Тематичне оцінювання

6.

Модуль 5. Людина – знак. Тема «Під знаком STEM».

5

Орієнтовані проєкти: Прєект «Розробка емблеми «Я обираю STEM»»

 

7.

Хакатон учнівських проектів. Фестиваль. STEM-практика 

2

Презентація підсумкових проектів. STEM-фестиваль

 

Тематичне оцінювання

Резерв часу

3

Разом

35

 

 

 


Календарно-тематичне планування

І – семестр

з/п

Дата

Тема (зміст) уроку

Рекомендовані практичні роботи та сфери дослідження

Домашнє

завдання

Примітка

А,Б,В,Г

Вступ.

Цілі розділу: Усвідомлення розвитку власної особистості як найважливішого проекту.

Знайомство з поняттями: проект, STEM-освіта, STEM-професії, STEM-галузі, основні компетентності сучасного STEM-фахівця. Усвідомлення рівних можливостей хлопців і дівчат у виборі STEM-освіти та STEM-професії.

Наскрізні результати навчання впродовж теми:

  •      генерує задум та обирає об’єкт проєктування для його втілення з допомогою вчителя чи інших осіб, пояснює свій вибір;
  •      оцінює результати власної чи спільної проєктно-технологічної діяльності на основі заданих критеріїв, усуває наслідки допущених помилок;
  •      обирає цифрові пристрої та інформаційні технології для розв’язання задач

1

 

Вступ. Від STEM-проекту - до професії твого життя

  • Створення хмар слів.
  • Виявлення і відтворення прихований зміст повідомлення

Створити хмару слів.

 

2

 

Які бувають професії? STEM-професій. STEM-галузі.

  • Обговорення існуючих професій.
  • Створення «Портрету STEM-фахівця».
  • Вправа «Сортувальник»
  • Складання діаграми «Типи професій».
  • Робота з медіаресурсами, генератором кросвордів та ребусів.  

Обговорити з батьками проєкт «Мій шлях до успіху»

 

3

 

Поняття проєкту. Ознаки проекту. Резюме проекту.

Проект від ідеї до втілення. Проект «Мій шлях до успіху»

  • Створення акровіршу або кола асоціацій за акронімом STEM.
  • Створення резюме проекту.
  • Робота в команді.

Обрати STEM проєкт для виконання

 

Модуль 1. «Людина – людина». Тема дослідження «Я у школі. Моя школа. Мій клас.»

Цілі розділу: Усвідомлення місця кожної особистості у закладі освіти. Знайомство з новими професіями в сучасній школі. Аналіз умов та засобів навчання. Вивчення засад енергоефективності на прикладі закладу освіти.

Наскрізні результати навчання впродовж теми:

  • генерує задум та обирає об’єкт проєктування для його втілення з допомогою вчителя чи інших осіб, пояснює свій вибір;
  • оцінює результати власної чи спільної проєктно-технологічної діяльності на основі заданих критеріїв, усуває наслідки допущених помилок;
  • використовує цифрові пристрої і технології для здійснення інформаційних процесів у повсякденному житті та навчальній діяльності.

4

 

Тема 1.1. Я у закладі освіти та класі.

Моя школа – це люди, які мене оточують. Мій найважливіший проект.

  • Проведення опитування та анкетування

Створити хмару слів з професій, які відносяться до освітньої галузі.

 

5

 

Тема 1.2. Проект «Школа моєї мрії».

  • Обчислення площі різних геометричних фігур .
  • Моделювання об’ємних геометричних фігур.

Виготовити проєкт «Калейдоскоп».

 

 

6

 

Тема 1.3. Мій навчальний заклад — це люди, які мене оточують.

Я, мої друзі, мої вчителі, люди, які піклуються про мене у школі. Кількісний та якісний склад учасників освітнього процесу закладу освіти.

 

  • Дослідження проблемних питань, пов'язаних із різними джерелами та формами подання інформації.

Здійснити дослідження кількісного та якісний складу колективу закладу (співвідношення учнів і вчителів, жінок і чоловіків).

 

7

 

Тема 1.4. Досліджуємо умови та засоби навчання.

Умови та засоби навчання. Еволюція засобів навчання. Проблема енергоефективності школи у епоху цифрових засобів навчання.

  • Проведення розрахунків вартості електроенергії на освітлення.

Створити медіа продукт «Сучасні засоби навчання».

 

8

 

Тема 1.5. Професії у сучасній освіті.

 

 

  • Робота з QR-кодами, атласом професій, генератором кросвордів та ребусів

Виконати інтерактивні вправи.

 

9

 

Тема 1.6. Мій творчий проект

Проєкт «Енергоефективна школа».

Моя школа: територія та будівля. Масштаб. План-схема приміщення та території. Карта. Шкільне подвір’я та будівля на картах Google. Проєкти «Макет власної школи», «Мій клас».

  • Конструювання електричного кола.
  • Використання геосервісів Googlе.

 

проєкт «Навчальний кабінет моєї мрії».

 

10

 

Тема 1.7. Школа моєї мрії.

Якими я бачу вчителя та учня майбутнього. Яким стане урок майбутнього.

 

  •   Унаочнення та візуалізація з використанням різних засобів (малюнки, схеми, таблиці, комікси тощо) для відтворення змісту, структурування інформації.

Проєкт «Школа майбутнього».

 

 

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ

Модуль 2. «Людина – природа». Тема «Я у Всесвіті»

Цілі розділу: Поглиблення знань про об’єкти Всесвіту. Усвідомлення ролі сучасних інформаційних технологій та оптичних приладів, що дозволяють вивчати Всесвіт. Історія освоєння космосу. Космічні апарати і станції. Члени екіпажу і їх обов’язки. Життєзабезпечення космічної станції.

Небезпечні фактори Космосу. Захист космонавтів від переохолодження та ударів космічним сміттям при роботі у відкритому космосі. Знайомство з професіями космосу сьогодні і у майбутньому. Усвідомлення знань, умінь і навичок, необхідних працівникам космічної галузі

11

 

Тема 2.1. Об’єкти Всесвіту. Оптичні прилади, що дозволяють вивчати Всесвіт.

Проект «Я у Всесвіті». Небо на долоні.

  • Усвідомлення розмірів об’єктів Сонячної системи у порівнянні з підручними матеріалами.
  • Дослідження проблемних питань, пов'язаних із різними джерелами та різними формами з зірковим небом.

 

Розробити інформаційні продукти:

Історія освоєння космосу. Космічні апарати і станції. Члени екіпажу і їх обов’язки.

 

12

 

Тема 2.2. Оптичні прилади, що дозволяють вивчати Всесвіт.

Міні-проект «Зоряний ліхтарик, “Небо на долоні”».

 

 

  • Виготовлення оптичних приладів для знайомства подання інформації.
  • Спостереження впливу гравітації на рослини.
  • Створення діаграми зростання рослини.
  • Виконання проектів у середовищі Scratch «Рух космічного апарату по орбіті».

Створити об’ємну модель оптичного приладу. «Виготовлення «зоряного» ліхтарика», «Зоряний проектор».

 

 

13

 

Тема 2.3. Від повітряної кулі до ракети.

Історія освоєння космосу. Космічні апарати і станції. Члени екіпажу і їх обов’язки. Життєзабезпечення космічної станції. Виготовлення моделі ракети або космічної станції.

  • Математичні розрахунки на встановлення мас на різних планетах, часу польотів на різні відстані з різною швидкістю.
  • Вибір необхідних інструментів і пристосувань відповідно до визначеної технологічної послідовності.
  •   Визначення самостійно або за допомогою інших осіб послідовність технологічних операцій виготовлення проектованого виробу.

Виготовлення моделі ракети або космічної станції.

 

 

14

 

Тема 2.4. Виходимо у відкритий космос.

Небезпечні фактори Космосу. Захист космонавтів від переохолодження та ударів космічним сміттям при роботі у відкритому космосі.

 

  • Моделювання захисного спорядження людини у космосі.
  • Створення технологічної картки, застосування [у разі потреби] цифрових пристроїв та графічних редакторів.

Підготувати повідомлення «Особливості роботи космонавтів у відкритому космосі».

 

15

 

Тема 2.5. Космічні професії.

Проект «Професії космосу сьогодні і у майбутньому». Знання, уміння і навички, необхідні працівникам космічної галузі. Де отримують космічні професії.

  • Виготовлення інформаційних буклетів (багатосторінкових документів) «Україна космічна» та «Космічні професії».

 

Створити інформаційний продукт. «Україна космічна».

 

 

16

 

Тема 2.6. Презентація та захист проєктів.

  • Аналіз з допомогою вчителя чи інших осіб результатів дослідження за запропонованими критеріями.

Здійснити самооцінку проєктів.

 

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ

 

 

1

 

docx
Додано
3 грудня 2023
Переглядів
665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку