Презентація розроблена відповідно до Модельної навчальної програми «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.
Без вимірювання не може обійтися жодна людина. Вимірювання – це один зі способів пізнання світу. З вимірюваннями тісно пов’язаний розвиток науки і техніки.
Номер слайду 3
Як вимірювали наші предки?Людина для вимірювання відстаней використовувала власне тіло. Руки, кисті й пальці ( лікоть, пальма, п’ядь, дюйм ) використовували для вимірювання тканин. У Русі – України користувалися мірою довжини «перестріл» – відстань, яку прилетить стріла, випущена з лука. Одиниця довжини був крок.
Номер слайду 4
За одиницею маси приймали масу зерна.
Номер слайду 5
Щодня, ми вимірюємо фізичні величини: лінійні розміри предметів ( довжина, ширина, висота ), температура, проміжки часу, швидкість – це приклади фізичних величин. Кожна величина має свої одиниці вимірювання.
Номер слайду 6
Міжнародна одиниця вимірювання довжини обрали метр, маса – кілограм, час – секунда. Для позначення величин використовують букви латинського алфавіту. Від одиниць вимірювання залежить числове значення величини.
Номер слайду 7
Виміряти величину – означає порівняти її з однорідною величиною, прийнятою за одиницю вимірювання.
Номер слайду 8
Які прилади є у дослідників. Для спостережень і вимірювань дослідники використовують спеціальні прилади та лабораторне обладнання. Фізичні величини визначаються: мірною стрічкою, лінійкою чи рулеткою – довжину, термометр – температура, годинник і секундомір – проміжки часу, ваги – маса.
Номер слайду 9
Збільшувальні прилади озброюють наше око для дослідження дуже малих тіл чи тіл, розташованих на великих відстанях.
Номер слайду 10
Лабораторне обладнання використовують під час виконання практичних робіт і демонстраційних експериментів
Номер слайду 11
Що таке ціна поділки шкали. Щоб виміряти фізичну величину, потрібно вміти користуватися вимірювальними приладами. вимірювальні прилади мають шкалу з певною ціною поділки. Рисочки і цифри – це шкала лінійки.
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Д/З: опрацювати параграф 4. Завдання 2 на стр. 22 ( усно )