Календано – тематичне планування
навчального матеріалу з природознавства для учнів 4 класу
(за підручником Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак)
(2 години на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Вступ |
|||
1 |
Взаємозв'язок людини та природи |
|
|
Всесвіт і Сонячна система |
|||
2 |
Уявлення давніх людей про Землю й Всесвіт |
|
|
3 |
Сонячна система, її склад |
|
|
4 |
Сонце — зоря, центральне тіло Сонячної системи |
|
|
5 |
Планети -гіганти |
|
|
6 |
Планети земної групи |
|
|
7 |
Теплові пояси Землі та їх вплив на природу |
|
|
8 |
Земля. Добовий і річний рух Землі |
|
|
9 |
Зорі. Сузір'я. Велика та Мала Ведмедиця. Полярна зоря |
|
|
10 |
Молочний Шлях — наша Галактика. Сучасні уявлення про Всесвіт |
|
|
11 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота №1. |
|
|
План і карта |
|||
12 |
Горизонт. Сторони горизонту |
|
|
13 |
Орієнтування на місцевості за допомогою Сонця, компаса та місцевих ознак |
|
|
14 |
Екскурсія. Вивчення лінії горизонту та орієнтування на місцевості з допомогою компаса |
|
|
15 |
План місцевості |
|
|
16 |
План місцевості |
|
|
17 |
Масштаб |
|
|
18 |
Географічна карта, умовні знаки на карті |
|
|
19 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота № 2. |
|
|
Природа материків і океанів |
|||
19-20 |
Материки, океани і частини світу на географічних картах |
|
|
21-22 |
Природа океанів. |
|
|
23 |
Тихий океан, Атлантичний, Північний Льодовитий та Індійський океани |
|
|
24-25 |
Євразія — найбільший материк |
|
|
26 |
Рослинний і тваринний світ Євразії |
|
|
27 |
Африка — найспекотніший материк Землі |
|
|
28 |
Рослинний і тваринний світ Африки |
|
|
29 |
Північна Америка |
|
|
30 |
Рослинний і тваринний світ Північної Америки |
|
|
31 |
Південна Америка |
|
|
32 |
Рослинний і тваринний світ Південної Америки |
|
|
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
33 |
Австралія — найсухіший материк |
|
|
34 |
Рослинний і тваринний світ Австралії |
|
|
35 |
Антарктида — найхолодніший материк |
|
|
36 |
Рослинний і тваринний світ Антарктиди |
|
|
37-38 |
Навчальний проект «Цікавий світ материка, на який я хочу потрапити» |
|
|
39 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота № 3. |
|
|
Природа України |
|||
41 |
Україна на карті світу. Карта України |
|
|
42-43 |
Форми земної поверхні України і свого краю |
|
|
44 |
Корисні копалини, їх види |
|
|
45 |
Природне паливо та його запаси в Україні |
|
|
46 |
Водойми України |
|
|
47 |
Озера і болота. Охорона водойм |
|
|
48 |
Чорне море |
|
|
49 |
Азовське море |
|
|
50 |
Дослідницький проект «Водойми рідного краю, їх стан та охорона» |
|
|
51 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота № 4. |
|
|
52 |
Ґрунт |
|
|
53 |
Природні зони України. Карта природних зон |
|
|
54 |
Мішані ліси (Полісся) |
|
|
55 |
Навчальний проект «Чому ліси називають "легенями планети"?» |
|
|
56 |
Лісостеп |
|
|
57 |
Степ |
|
|
58 |
Гори Карпати. |
|
|
59 |
Кримські гори |
|
|
60 |
Заповідні території та охорона природи Карпат і Кримських гір |
|
|
61 |
Навчальний проект. «Що можна зробити для збереження природи в моєму краї?» |
|
|
62 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота № 5 |
|
|
Тіла і речовини |
|||
63-64 |
Тіла і речовини. Агрегатні стани речовин та їхня зміна. Будова речовин |
|
|
65 |
Властивості твердих тіл |
|
|
66 |
Властивості рідин і газів Різноманітність речовин і матеріалів та їх використання людиною. |
|
|
67 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота № 6. |
|
|
68 |
Підсумковий урок за рік |
|
|