Всесвітня історія. Історія України (Інтегрований курс)
(2 години на тиждень, 70 – на рік)
Всесвітня історія. Історія України : підруч. для 6 кл.
загальноосвіт. навч. закладів /Н.М.Сорочинська, О.О.Мартинюк. — Тернопіль : Навчальна книга- Богдан, 2019.
Рекомендовано Міністерством освіти і наки України
( Наказ Міністерством освіти і наки України від 12.04.2019 № 472)
Програма, за якою складено календарно-тематичне планування: Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи, затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 21.02.19 р. № 236
|
Загальна кількість навчальних годин |
Кількість годин на тиждень |
Тематичний контроль |
Кількість практичних робіт |
І семестр |
35 |
2 |
4 |
4 |
ІІ семестр |
35 |
2 |
4 |
5 |
Усього |
70 |
2 |
8 |
9 |
І семестр
(2 години на тиждень, 70 – на рік)
№ |
Тема |
Дата |
К-ль годин |
Корегу-вання |
Наскрізні змістові лінії |
|
|
Вступ. Коли і як розпочалася історія людства |
Підприємливість і фінансова грамотність Уміння: використовувати досвід пізнання історії для вибору дійових життєвих стратегій; виявляти можливості й загрози для майбутньої професійної та підприємницької діяльності, аналізуючи світовий досвід та уроки минулого; працювати для загального добра громади; генерувати нові ідеї, оцінювати переваги і ризики, вести перемовини, працювати самостійно і в групі; планувати, організовувати, реалізовувати індивідуальні чи командні проекти (зокрема дослідницько-пошукового характеру), представляти їх результати. Ставлення: готовність використовувати досвід історії для самопізнання й досягнення добробуту; усвідомлення важливості дотримання етичних норм підприємницької діяльності та потреби розвитку соціально відповідального бізнесу; зважений підхід до ухвалення рішень, що несуть ризики, ґрунтований на досвіді минулого і сучасного соціального життя.
|
||||
|
Вступ .Предмет і завдання інтегрованого курсу історії. |
|
1 |
|
||
|
Практичне заняття. Лічба часу в історії стародавнього світу. |
|
1 |
|
||
|
Розділ 1. Первісні спільноти. Археологічні культури |
|||||
|
Теорії походження людини. Виникнення та розселення первісних людей |
|
1 |
|
||
|
Заняття та спосіб життя первісних людей.. |
|
1 |
|
||
|
Суспільна організація та організація влади за первісних часів. |
|
1 |
|
||
|
Культура та релігійні вірування первісних людей Трипільська культура на землях України. Наш край в епоху міді та бронзи. |
|
1 |
|
||
|
Практичне заняття. Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України. |
|
1 |
|
||
|
Узагальнення навчального матеріалу з теми «Первісні спільноти. Археологічні культури» |
|
1 |
|
||
|
|
|
|
|
||
|
Розділ 2. Стародавні цивілізації Азії та Африки Тема 1. Давній Єгипет |
Громадянська відповідальність Уміння: критично аналізувати джерела масової інформації для протистояння деструктивним і маніпулятивним технікам впливу; знаходити переконливі історичні приклади вирішення конфліктів; працювати в групі, досягати порозуміння та налагоджувати співпрацю, використовуючи власний і чужий, зокрема взятий з історії, досвід; бути активним і відповідальним членом громадянського суспільства, що знає права людини і вміє їх захищати; ухвалювати зважені рішення, спрямовані на розвиток місцевої громади і суспільства, використовуючи знання з історії та інших соціальних дисциплін; ефективно співпрацювати з іншими, ініціювати та реалізовувати проекти екологічного, соціального характеру. Ставлення: ідентифікування себе як особистості й громадянина України; усвідомлення цінності людини (її життя, здоров’я, честі й гідності, недоторканності й безпеки); співпереживання за долю рідних і близьких, інших осіб, що потребують допомоги і підтримки; пошанування досвіду й цінностей власного й інших народів, держав, релігій і культур; толерантне сприйняття і ставлення до життєвої позиції іншого; волонтерство, підтримка громадських проектів та ініціатив. Уміння: використовувати досвід пізнання історії для вибору дійових життєвих стратегій; виявляти можливості й загрози для майбутньої професійної та підприємницької діяльності, аналізуючи світовий досвід та уроки минулого; працювати для загального добра громади; генерувати нові ідеї, оцінювати переваги і ризики, вести перемовини, працювати самостійно і в групі; планувати, організовувати, реалізовувати індивідуальні чи командні проекти (зокрема дослідницько-пошукового характеру), представляти їх результати. Ставлення: готовність використовувати досвід історії для самопізнання й досягнення добробуту; усвідомлення важливості дотримання етичних норм підприємницької діяльності та потреби розвитку соціально відповідального бізнесу; зважений підхід до ухвалення рішень, що несуть ризики, ґрунтований на досвіді минулого і сучасного соціального життя.
Підприємливість і фінансова грамотність Уміння: використовувати досвід пізнання історії для вибору дійових життєвих стратегій; виявляти можливості й загрози для майбутньої професійної та підприємницької діяльності, аналізуючи світовий досвід та уроки минулого; працювати для загального добра громади; генерувати нові ідеї, оцінювати переваги і ризики, вести перемовини, працювати самостійно і в групі; планувати, організовувати, реалізовувати індивідуальні чи командні проекти (зокрема дослідницько-пошукового характеру), представляти їх результати. Ставлення: готовність використовувати досвід історії для самопізнання й досягнення добробуту; усвідомлення важливості дотримання етичних норм підприємницької діяльності та потреби розвитку соціально відповідального бізнесу; зважений підхід до ухвалення рішень, що несуть ризики, ґрунтований на досвіді минулого і сучасного соціального життя. Здоровя і безпека Уміння: змінювати навколишній світ засобами сучасних технологій без шкоди для середовища; уміння надавати допомогу собі й тим, хто її потребує; ухвалювати рішення, обмірковуючи альтернативи і прогнозуючи наслідки для здоров’я, добробуту і безпеки людини. Ставлення: відповідальне ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших людей; дотримання морально-етичних і правових норм, правил екологічної поведінки в довкіллі; ціннісне ставлення до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки людини і спільноти, усвідомлення важливості бережливого природокористування, відповідальність за власну діяльність у природі; усвідомлення значення здоров’я для самовираження та соціальної взаємодії.
|
||||
|
Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. |
|
1 |
|
||
|
Повсякденне й господарське життя. |
|
1 |
|
||
|
Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. |
|
1 |
|
||
|
Міфологія, писемність і мистецтво. |
|
1 |
|
||
|
Практичне заняття. Міфи та релігія Давнього Єгипту. |
|
1 |
|
||
|
Узагальнення навчального матеріалу з теми «Давній Єгипет». |
|
1 |
|
||
|
Тема 2. Цивілізації Передньої та Центральної Азії |
|||||
|
Природно-географічні умови Шумеру та Вавілону |
|
1 |
|
||
|
Організаціясуспільства і влади у містах державах.і царствах Дворіччя. |
|
1 |
|
||
|
Закони Хамммурапі.Писемність і мистецтво. |
|
1 |
|
||
|
Природно-географічні умови.Фінікійська колонізація.Ізраїльсько-Юдейське царство. |
|
1 |
|
||
|
Перська держави. |
|
1 |
|
||
|
Основні завойовницькі походи Дарія І Наш край в епоху раннього залізного віку |
|
1 |
|
||
|
Практична робота Закони Хамммурапі |
|
1 |
|
||
|
Узагальнення навчального матеріалу з теми «Цивілізації Передньої та Центральної Азії». |
|
1 |
|
||
|
Тема 3. Давні Індія та Китай |
|||||
|
Природно-географічні умови Давньої Індії. |
|
1 |
|
||
|
Організація влади й суспільства. |
|
1 |
|
||
|
Природно-географічні умови Давнього Китаю. |
|
1 |
|
||
|
Пам` ятки культури індійської цивілізації. |
|
1 |
|
||
|
Пам` ятки культури китайської цивілізації. |
|
1 |
|
||
|
Проект «Стародавній Схід» |
|
1 |
|
||
|
Узагальнення навчального матеріалу з теми«Давні Індія та Китай». |
|
1 |
|
||
|
Систематизація та узагальнення вивченого |
|
1 |
|
||
|
ІІ семестр Розділ 3. Антична цивілізація та її сусіди Тема 1. Становлення Античної грецької цивілізації |
Громадянська відповідальність Уміння: критично аналізувати джерела масової інформації для протистояння деструктивним і маніпулятивним технікам впливу; знаходити переконливі історичні приклади вирішення конфліктів; працювати в групі, досягати порозуміння та налагоджувати співпрацю, використовуючи власний і чужий, зокрема взятий з історії, досвід; бути активним і відповідальним членом громадянського суспільства, що знає права людини і вміє їх захищати; ухвалювати зважені рішення, спрямовані на розвиток місцевої громади і суспільства, використовуючи знання з історії та інших соціальних дисциплін; ефективно співпрацювати з іншими, ініціювати та реалізовувати проекти екологічного, соціального характеру. Ставлення: ідентифікування себе як особистості й громадянина України; усвідомлення цінності людини (її життя, здоров’я, честі й гідності, недоторканності й безпеки); співпереживання за долю рідних і близьких, інших осіб, що потребують допомоги і підтримки; пошанування досвіду й цінностей власного й інших народів, держав, релігій і культур; толерантне сприйняття і ставлення до життєвої позиції іншого; волонтерство, підтримка громадських проектів та ініціатив. Уміння: використовувати досвід пізнання історії для вибору дійових життєвих стратегій; виявляти можливості й загрози для майбутньої професійної та підприємницької діяльності, аналізуючи світовий досвід та уроки минулого; працювати для загального добра громади; генерувати нові ідеї, оцінювати переваги і ризики, вести перемовини, працювати самостійно і в групі; планувати, організовувати, реалізовувати індивідуальні чи командні проекти (зокрема дослідницько-пошукового характеру), представляти їх результати. Ставлення: готовність використовувати досвід історії для самопізнання й досягнення добробуту; усвідомлення важливості дотримання етичних норм підприємницької діяльності та потреби розвитку соціально відповідального бізнесу; зважений підхід до ухвалення рішень, що несуть ризики, ґрунтований на досвіді минулого і сучасного соціального життя.
Підприємливість і фінансова грамотність Уміння: використовувати досвід пізнання історії для вибору дійових життєвих стратегій; виявляти можливості й загрози для майбутньої професійної та підприємницької діяльності, аналізуючи світовий досвід та уроки минулого; працювати для загального добра громади; генерувати нові ідеї, оцінювати переваги і ризики, вести перемовини, працювати самостійно і в групі; планувати, організовувати, реалізовувати індивідуальні чи командні проекти (зокрема дослідницько-пошукового характеру), представляти їх результати. Ставлення: готовність використовувати досвід історії для самопізнання й досягнення добробуту; усвідомлення важливості дотримання етичних норм підприємницької діяльності та потреби розвитку соціально відповідального бізнесу; зважений підхід до ухвалення рішень, що несуть ризики, ґрунтований на досвіді минулого і сучасного соціального життя.
Здоровя і безпека Уміння: змінювати навколишній світ засобами сучасних технологій без шкоди для середовища; уміння надавати допомогу собі й тим, хто її потребує; ухвалювати рішення, обмірковуючи альтернативи і прогнозуючи наслідки для здоров’я, добробуту і безпеки людини. Ставлення: відповідальне ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших людей; дотримання морально-етичних і правових норм, правил екологічної поведінки в довкіллі; ціннісне ставлення до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки людини і спільноти, усвідомлення важливості бережливого природокористування, відповідальність за власну діяльність у природі; усвідомлення значення здоров’я для самовираження та соціальної взаємодії. |
||||
|
Природно-геогріфічні умови Балканського півострова. |
|
|
|
||
|
Мінойська палацова цивілізація. |
|
|
|
||
|
Ахейська палацова цивілізація. |
|
|
|
||
|
Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера. Виникнення грецьких полісів |
|
|
|
||
|
Практичне заняття. Давньогрецька міфологія та релігія. |
|
|
|
||
|
Велика грецька колонізація. |
|
|
|
||
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. |
|
|
|
||
|
Кімірійці та скіфи на території України |
|
|
|
||
|
Узагальнення навчального матеріалу з теми» Становлення Античної грецької цивілізації».
|
|
|
|
||
Тема 2 Антична грецька цивілізація класичної доби. |
|
|
|
|||
|
Греко-перські війни (500–449 рр. до н. е.) |
|
|
|
||
|
Утвердження демократіїв Афінах за Перікла.
|
|
|
|
||
|
Господарювання та повсякденне життя в Давній Греції. |
|
|
|
||
|
Господарське і повсякденне життя в Давній Греції. |
|
|
|
||
|
Грецька релігія та міфологія. |
|
|
|
||
|
Античні олімпійські ігри. |
|
|
|
||
|
Практичне заняття. Мистецтво Давньої Греції. |
|
|
|
||
|
Підкорення Греції Філіпом ІІ . |
|
|
|
||
|
Узагальнення навчального матеріалу з теми» Антична грецька цивілізація класичної доби». |
|
|
|
||
|
Тема 3. Доба еллінізму |
|||||
|
Утворення імперії Александра Македонського. |
|
|
|
||
|
Елліністичні держави в IV–II ст. до н. е. Культура еллінізму. |
|
|
|
||
|
Практичне заняття. Суспільне, господарське та повсякденне життя в античних полісах на території України.
|
|
|
|
||
|
Тема 4. Римська імперія |
|||||
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рим.
|
|
|
|
||
|
Римська республіка V середини I ст. до н. е. |
|
|
|
||
|
Військова експансія Риму |
|
|
|
||
|
Диктатура Гая Юлія Цезаря |
|
|
|
||
|
Римська імперія. Октавіан Август. |
|
|
|
||
|
. Римське право |
|
|
|
||
|
Релігія, сім’я, виховання й господарство давніх римлян. |
|
|
|
||
|
Практичне заняття. Історичний портрет Цезаря |
|
|
|
||
|
Узагальнення навчального матеріалу з теми «Доба еллінізму. Римська імперія» |
|
|
|
||
|
Тема 5. Витоки Європейської та інших сучасних цивілізацій |
|||||
|
Кризові явища в Римській імперії |
|
|
|
||
|
Виникнення і поширення християнства. |
|
|
|
||
|
Поділ Римської імперії |
|
|
|
||
|
Початок Великого переселення народів та падіння Західної Римської імперії. |
|
|
|
||
|
Падіння Західної Римської імперії. |
|
|
|
||
|
.Готи і Гуни на території сучасної України Давні слов `яни .Походження українського народу.
|
|
|
|
||
|
Практичне заняття. Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян. |
|
|
|
||
|
Узагальнення навчального матеріалу з теми» Витоки Європейської та інших сучасних цивілізацій». |
|
|
|
||
|
Узагальнення до курсу. Внесок давніх цивілізацій, культур, народів в історію людства. |
|
|
|
||
|
Систематизація та узагальнення вивченого. |
|
|
|
|
|